آئین کلنگزنی ساختمان جدید دهیاری روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، با حضورمسئولان شهرستان و جمعی از مردم این روستا برگزار شد.
آئین کلنگزنی ساختمان جدید دهیاری روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، با حضورمسئولان شهرستان و جمعی از مردم این روستا برگزار شد.
به گزارش راک نیوز،امروز شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۵، آئین کلنگزنی ساختمان جدید دهیاری روستای مالشیخ از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، با حضورمسئولان شهرستان و جمعی از مردم این روستا برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال پرشور اهالی روستا همراه بود، فرماندار شهرستان لنده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، جانشین فراجا شهرستان لنده، بخشدار مرکزی لنده، رئیس بنیاد مسکن شهرستان و جمعی از متنفذان و ریشسفیدان روستای مالشیخ حضور داشتند.
تأکید فرماندار لنده بر توسعه روستایی در دولت چهاردهم
سید محمد تقوی، فرماندار شهرستان لنده، در این آیین با اشاره به اهمیت توسعه روستاها اظهار داشت: این پروژه عمرانی گامی مهم در راستای آبادانی روستاها و ارائه خدمات بهتر به ساکنین منطقه محسوب میشود.
فرماندار لنده با بیان اینکه توجه به روستاها یکی از مهمترین مباحث موردنظر در دولت چهاردهم است، تصریح کرد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در سطح روستاها اجرایی شده که مهمترین آنها کسب مجوز ماده ۲۳ برای مرکز جامع سلامت روستای دهستان آل طیب، راهاندازی آتشنشانی روستای قیام باتوجهبه بعد مسافت، و آمادهسازی سه روستا در بخش مرکزی برای اجرای آسفالت است. همچنین در بخش موگرمون نیز بیش از ۱۰ پروژه در دستور کار داریم.
وی افزود: بیش از ۸ پروژه در حوزه اقماری روستاها به سرانجام رسیده و این روند ادامهدار خواهد بود.
اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداری لنده
تقوی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در همین شرایط جنگی، دولت نگاه ویژهای به شهرداریها و دهیاریها داشته است، بهطوری که بیش از یک هزار و پانصد میلیارد ریال به شهرداری لنده و بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به دهیاریهای شهرستان اختصاصیافته که نشاندهنده جهش قابلتوجه در حوزه اعتبارات است.
فرماندار لنده در پایان تأکید کرد: هدفگذاری ما کمک به توسعه روستاهاست که این مهم باید در تحولآفرینی روستاها تأثیرگذار باشد.
گفتنی است روستای مالشیخ یکی از روستاهای هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان لنده است و اجرای این پروژهها در راستای بهبود زیرساختها و کیفیت زندگی روستاییان صورت میپذیرد.
سید امین شفایی در ادامه گفت: یکی از مهمترین رویکردهای بخشداری مرکزی در شهرستان لنده تمرکز بر خدماترسانی شایسته در سطح روستاها است که این مهم با رویکرد توسعه زیرساختها از جمله ساختمانهای دهیاری صورتگرفته است.
بخشدار مرکزی لنده گفت: امروز نیز در راستای تحقق اهداف پیشرو نیز شاهد کلنگزنی ساختمان دهیاری روستای مالشیخ لنده با حضور مسئولان شهرستان و مردم این روستا بودیم.
شفایی تأکید کرد: ساختمان دهیاری روستای مالشیخ به مساحت ۱۵۰ متر با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و اقماری بخش مرکزی لنده تأمین شده است.
وی در ادامه گفت: سیاست بخشداری مرکزی لنده بر توسعه زیر ساخت های عمرانی روستایی از جمله تکمیل زیرسازی معابر، تکمیل آسفالت معابر و خیابان ها، احداث کانال هدایت سیلاب در روستاها، جدول گذاری، سنگ فرش پیاده روها، احدث فضای سبز و بوستان های روستایی و احداث ساختمان دهیاری ها از جمله این سیاست ها است که بخش اعظمی از آنها انجام و بابقی نیز در سامانه ستاد جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می باشد.
» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر