مشروح اخبار


» اولتیماتوم استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران؛ یک ریال از اعتبارات استان هم نباید برگردد/انتقاد رحمانی از سخت‌گیری بانک‌ها؛ توسعه مناطق محروم قربانی بروکراسی/سرنوشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۲ چه می‌شود؟ مهلت تا پایان مرداد



استاندار گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تا پایان مردادماه نسبت به جذب کامل منابع اقدام کنند و نباید اجازه دهند حتی یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد.



استاندار گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تا پایان مردادماه نسبت به جذب کامل منابع اقدام کنند و نباید اجازه دهند حتی یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد.



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یداله رحمانی در جلسه بررسی عملکرد بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، تبصره ۲ سال ۱۴۰۳ و منابع بازگشتی تبصره ۱۵، با تأکید بر ضرورت تسهیل‌گری در امور بخش خصوصی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی باید بدانند که در نگاه مردم و سرمایه‌گذاران، همه ما یک مجموعه واحد هستیم؛ لذا اگر بخشی از کار دچار نقص باشد، کل سیستم ناکارآمد تلقی می‌شود.


استاندار با بیان اینکه فرصت خدمت‌رسانی محدود است، خطاب به مدیران افزود: مسئولیت ما فراهم کردن بستر برای فعالیت بخش خصوصی است. نگاه ما به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی باید نگاه واقعی ارباب رجوع باشد، چراکه مالیات و عوارض پرداخت شده توسط همین بخش خصوصی است که خزانه دولت را تأمین کرده و حقوق‌ها از آن پرداخت می‌شود.


استاندار با بیان اینکه همه مدیران خادم مردم هستند، افزود: ممکن است برخی افراد با هدف دیگری وارد این سیستم شده باشند که اساساً جایگاهی ندارند، البته افرادی را که با نیت‌های غیرخدمتی وارد شدند نیز به‌سرعت شناسایی و از چرخه کنار می‌گذاریم.


وی با اشاره به وجود اعتبارات قابل توجه در تبصره ۱۸، تصریح کرد: سهم استان از اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۷ میلیارد تومان است و دنیایی از مشکلات داریم و نباید اجازه دهیم حتی یک ریال از آن به دلیل تعلل در جذب برگشت بخورد.


وی تصریح کرد: اولویت ما حل مشکلات طرح‌های تولیدی با نگاه تسریع در امور است و در این میان، نقش سیستم بانکی در تصمیم‌گیری‌های نهایی بسیار کلیدی است.


رحمانی با انتقاد از سخت‌گیری‌های غیرمنطقی در پذیرش وثایق به ویژه در مناطق محروم گفت: در مناطق کم‌برخوردار نظیر مارگون، دیشموک، زیلایی و لنده و سیلاب و کلوار نباید انتظار داشت وثایق مشابه مرکز استان باشد. رسالت ما توزیع متوازن توسعه است، اگر در این مناطق سرمایه‌گذاری نشود، شاهد مهاجرت بی‌رویه به یاسوج و ایجاد حاشیه‌نشینی خواهیم بود که عواقب آن گریبان‌گیر مدیریت شهری و دولت می‌شود.


استاندار اولتیماتومی برای جذب منابع تعیین کرد و گفت: تمامی طرح‌های در دست بررسی باید ظرف ۱۴ روز آینده تعیین تکلیف و به دستگاه‌ها ابلاغ شود.


رحمانی تصریح کرد: اگر متقاضی معرفی‌ شده نقص پرونده داشته یا مراجعه نکرده است، حداکثر یک هفته مهلت دارد، در غیر این صورت باید بلافاصله متقاضی جدید جایگزین شود. 


وی افزود: هدف ما این است که تا پایان مردادماه، کل ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برگشتی تبصره ۲ جذب شود، طرح‌هایی که تأیید نهایی بانک را دریافت کرده‌اند و آماده پرداخت هستند این موضوع باید با جدیت توسط همه دستگاه‌ها دنبال شود.



تاریخ انتشار : دیروز, 20:55



» اخبار مرتبط:

  • بانک‌های استان منابع خود را تقویت کنند
  • پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد/ بانک ها در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ شتاب کنند
  • تاکید استاندار بر ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: افزایش اعتبارات و جذب منابع به پروژه‎ها شتاب داده است
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد: راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی بکار گرفته شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟