مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از مدارس استان در ایام باقیمانده از سال تحصیلی با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی ادامه خواهد داشت، گفت: این بازدیدها بهمنظور ارزیابی دقیقتر فرآیندهای آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، بهطور منظم انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای آموزشی در سطح بالایی حفظ و بهبود یابند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از مدارس استان در ایام باقیمانده از سال تحصیلی با هدف ارتقاء کیفیت آموزشی ادامه خواهد داشت، گفت: این بازدیدها بهمنظور ارزیابی دقیقتر فرآیندهای آموزشی و شناسایی نقاط قوت و ضعف، بهطور منظم انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای آموزشی در سطح بالایی حفظ و بهبود یابند.
به گزارش راک نیوز، ایوب رضایی در نشست با شورای اطلاعرسانی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مدیران مدارس با ایجاد محیطی شاداب و با نشاط، همکاری مؤثر معلمان و اولیا دانشآموزان میتوانند بستر مناسبی برای یادگیری بهتر و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان فراهم کنند.
وی بر اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای مدرسه، شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان تأکید کرد و افزود: این جلسات میتوانند به آسیبشناسی وضعیت آموزشی و تربیتی در مدارس کمک کرده و به بهبود کیفیت آموزش منجر شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به لزوم ارتباط مستمر و دوطرفه میان مدارس و خانوادهها، بیان کرد: همکاری بین خانواده و مدرسه از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید با ایجاد فضایی متقابل و همدلانه، مشکلات آموزشی و تربیتی دانشآموزان شناسایی و رفع شوند.
وی همچنین بر اهمیت آموزشهای مهارتی و توانمندسازی معلمان تأکید کرد و افزود: آموزشهای مداوم برای معلمان نقش مؤثری در ارتقای کیفیت آموزشی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد. وی خاطر نشان کرد: باید شرایط مناسبی برای مشارکت بیشتر دانشآموزان در فعالیتهای آموزشی فراهم کنیم تا بتوانند از تواناییهای خود در حداکثر ظرفیت استفاده کنند.
رضایی با تأکید بر نقش حیاتی مدیران مدارس بهعنوان ارکان اصلی فرآیند آموزشی، گفت: مدیران مسئولیت سنگینی در ایجاد فضایی آرام، نظمدهی صحیح و رعایت برنامهریزی دقیق برای برگزاری امتحانات بهصورت منظم دارند.
وی در پایان از مدیران مدارس خواست تا با نظارت دقیق و برنامهریزی مؤثر روند برگزاری امتحانات را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند تا در نهایت نتایج شایسته و متناسب با تلاشهای انجامشده به دست آید و این فرآیند به ارتقای جایگاه مدارس و بهبود عملکرد آموزشی و تربیتی منجر شود.
» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر