» مراسم گرامیداشت روز جنگلبان در دهدشت برگزار شد/تصاویر
با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه مراسم گرامیداشت روز جنگلبان در دهدشت برگزار شد.
به گزارش راک نیوز،روز جهانی جنگلبان هر ساله در سراسر جهان در 31 ژوئیه یعنی ۹ مرداد ماه برگزار می گردد تا یاد و خاطره جنگلبانانی که در حین انجام وظیفه کشته یا مجروح شده اند گرامی داشته شود.
در همین راستا برنامه ای در اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان کهگیلویه برگزار و از جنگلبانان تجلیل و قدردانی شد.
سید عبدالعزیز موسوی اصل در این برنامه با تشکر از زحمات و تلاش های جنگلبانان اظهار داشت و گفت:این روز فرصتی است برای بزرگداشت کاری که جنگلبان برای حفاظت از گنجینه های طبیعی انجام می دهند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود:پوشش جنگلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در صورتیکه باعث کاهش ماکسیمم دما و افزایش مینیمم دما و در مقایسه با مناطق عاری از درخت سبب اعتدال در وضعیت آب و هوا میشود.
موسوی اصل در ادامه افزود:بر اساس گزارش سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بیش از ۲۵ درصد از موارد مورد نیاز صنعت داروسازی مستقیما از درختان به دست میآید.
مقام عالی دولت در شهرستان تصریح کرد:جنگلها در جلوگیری از بروز سیل همچنین جلوگیری از تبخیر و تغذیه بهتر سفره آب زیرزمینی است همچنین جنگل منشاء بسیاری از رودخانهها و چشمههاست.
فرماندار کهگیلویه در ادامه بیان داشت:یکی از دلایل اصلی حفظ جنگل ها، جنگلبانانی هستند که به صورت شبانه روزی پای کار هستند و جا دارد از زحمات و تلاش های این عزیزان تقدیر و تشکر بنمائیم.
این مسول عنوان کرد:لازم میدانم مراتب قدردانی و سپاسگزاری خود را از حافظان منابع طبیعی و جنگلبانان عزیز که با اقتدار ، صلابت از عرصه های منابع طبیعی حفاظت می کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.