نادر گرامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: تاکنون در این طرح۱۹۰ هزار متر مکعب خاکبرداری،۴۰ هزار متر مکعب زیراساس، پنج هزار و ۸۵۴ مترمکعب اساس و زیراساس ، ۲ هزار و۲۸۶ ،۹۰۰ متر مکعب پی کنی، یکهزار و۸۰۰متر مربع قالب بندی،۱۲ هزارو ۷۳۰ متر مکعب بتن ریزی و ۲ هزار و۴۰متر نیوجرسی و چهار هزار و ۴۳۷ تن آسفالت اجرا شده است.
وی بیان کرد: ۵۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده و برآوردهای کارشناسی نشان می دهد که هفت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال دیگر سرمایه گذاری برای تکمیل آن نیاز است.
فرماندار باشت تصریح کرد: براساس قرار داد قطعه یک بزرگراه بابامیدان،گچساران به بهبهان به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱۲ متر باید در مدت زمان ۳۶ ماه اجرا شود.
وی بیان کرد: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت از مهمترین اهداف این طرح است.
گرامی با اشاره به اینکه هر ساله سوانح رانندگی زیادی در جاده شلال دان به عنوان یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد رخ می دهد که منجر به کشته یا زخمی شدن شماری از هموطنان می شود ابراز امیدواری کرد که تکمیل این طرح گامی تحول آفرین برای ایمنی این جاده باشد.
وی با یادآوری ظرفیت های گردشگری شهرستان باشت تاکید کرد: رونق صنعت گردشگری از ارمغان های ویژه بهره برداری از این طرح برای بهبود وضعیت معیشتی شهروندان این شهرستان خواهد بود.
پروژه چهارخطه بابامیدان - گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر در ۶ قطعه طراحی شده که ۱۰۵ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵کیلومتر در استان فارس و ۱۵ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد. تاکنون ۸۰ کیلومتر از این بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده و ۲۵ کیلومتر آن در این استان باقی مانده است.
عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۳ آغاز شد تا این جاده مهم که بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است، جنوب غرب ایران را به شرق کشور متصل می کند و یکی از مسیرهای پرترافیک و البته پرحادثه جنوب ایران به شمار می رود ایمن سازی شود.
» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر