مشروح اخبار


» عملکرد ضعیف عابربانک‌ها در چرام



در دنیای امروز تکنولوژی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته شده و همچنین مهم‌ترین موضوعی که شهرها و کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند به گردش درآوردن چرخ‌های توسعه است.

تفاوت بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی در انتقال داده‌ها به صورت الکترونیکی است، خودپردازها مثال بارز و شناخته شده بانکداری الکترونیکی هستند.

توسعه بانکداری الکترونیکی لازم است همراه با بسترسازی فرهنگی باشد، موفقیت بانکداری الکترونیکی بستگی به بسترهای فرهنگی مشتریان و کارکنان دارد.

پذیرش خدمات الکترونیکی به طور کلی و خودپردازها به طور خاص از سوی مشتریان در موفقیت بانکداری الکترونیکی بسیار مهم است.

ماشین‌های خودپرداز از اولین نوآوری‌ها در خدمات الکترونیکی بانکی به حساب می‌آیند و موفقیت این نوع خدمات در گرو تغییر عادت مشتریان در انجام امور بانکی است.

عابربانک دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌ وسیله قراردادن کارت خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذر واژه از حساب خود پول دریافت کرده یا تراز حساب بانکی خود را بررسی کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد.

با این تفاسیر می‌بینیم که عابربانک‌ها و خودپردازها از مهم‌ترین مسایل در رفاه و آسایش خانواده‌ها هستند و اغلب مسافران و گردشگران به جای حمل مقدار زیادی پول نقد، از طریق خودپردازها نسبت به تامین وجه نقد و خرید از بازار اقدام می‌کنند.

به گزارش فارس فعالیت نامطلوب این دستگاه‌ها در چرام موجب سردرگمی مردم این شهرستان شده است، طی تماس‌هایی مکرر مردم با دفتر  فارس در چرام، بر آن شدم تا از نزدیک موضوع را بررسی کرده و علاوه بر شنیدن حرف‌های شهروندان، گزارش را بر مبنای واقعیت ارائه دهم.

در ابتدا لازم به ذکر است که این شهرستان از پنج دستگاه خودپرداز بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات، تجارت و مهر برخوردار است اما همچنان با صفوف طولانی مردم در جلو عابر بانک‌ها روبرو هستیم.

یک به یک خودپردازها را بررسی کرده و آن چه در نتیجه مشاهده کردم صحت گفته‌های شهروندان و ترک کردن باجه‌های خودپرداز با نارضایتی بود.

آقای مسن عصا به دستی در حالی که کارت خود را به سمت من می‌گرفت تا در استفاده از کارت به او کمک کنم وقتی شنید دستگاه با مشکل مواجه است با لهجه شیرین لری می‌گوید "آیمی که بختش دیاره، بزش ایزایه و دوبز ایاره"، وقتی منظورش را از این جمله می‌پرسم از بدشانسی خود گلایه دارد و اینکه جهت درمان به پول نیاز دارد.

در حالی دارم گفته‌های وی را یادداشت می‌کنم مردی که خود را فرهنگی معرفی می‌کند به من نزدیک شده و در حالی که فکر می‌کند از طرف فرمانداری مامور شده‌ام صدای خود را بالا برده و مدام از مشکلات حرف می‌زند و سرانجام پس از آرام شدن با شرمندگی ابراز می‌کند: دیگر عاصی شده‌ایم، هم برای گرفتن پول و هم برای انتقال پول دچار مشکل شده‌ایم و بارها به خودپردازهای این شهر مراجعه کرده‌ایم و نتیجه نگرفته‌ایم.

دختر دانشجویی نیز در تایید گفته‌های وی از برخورد بد برخی از پرسنل بانک‌های چرام و پاسخگویی نامناسب آنان ابراز نارضایتی می‌کند.

 

----------------------------

گزارش از نسرین هاشمی

----------------------------




تاریخ انتشار : 7 دی 1392, 08:19



» اخبار مرتبط:

  • هشدار درباره کلاهبرداری‌ الکترونیک بانکی
  • شرکت الکترونیک سامان درشهرهای یاسوج وشیرازاستخدام می‌کند
  • اگر عابر بانک دارید هر چه سریعتر رمز کارت های بانکی خود را تغییر دهید!
  • وام‌ 20 میلیونی برای کشاورزان
  • جزئیات فساد مالی 90میلیاردی در گمرک بوشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟