
راک نیوز : در این مراسم که فرماندار و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جهرم حضور داشتند، دکتر سیدمحمدحسن شیخ الاسلامی رکورد دار اهدای خون در دنیا در این مراسم طی سخنانی گفت: بنده با الگو گرفتن از سنت پیامبر اسلام(ص) سعی کردم سفارشات ائمه در مسیر زندگی پیاده کنم.
دکتر شیخ الاسلامی درباره انگیزه خود در امر اهدای خون ابراز داشت: حدود 50 سال قبل در حین فعالیت های پزشکی متوجه شدم زنی باردار در هنگام وضع حمل با مشکل خونریزی رو به رو است و در معرض مرگ قرار دارد و این خانم نیاز مبرم به اهدا خون داشت همین مشاهده وضع سخت این زن باعث توجه من به امر اهدای خون شد و تا به امروز با اهدا خون سلامتی خود را مدیون این امر خداپسندانه می دانم.
به گزارش سلامت نیوز ؛ وی افزود: با اهدا خون رضای خدا و دعای خیر بیماران همراه فرد اهداکننده است زیرا امر خیر هرچه پوشیده تر باشد نزد خداوند والاتر دیده می شود.این متخصص طب خون خاطرنشان کرد: من از همه مردم می خواهم با اهدا خون به رفع مشکل بسیاری از بیماری ها و سلامتی خویش کمک کنند.دکتر شیخ الاسلامی بیان کرد: شعار قرآنی « هرکس جان انسانی را نجات بخشد گویی که جان همه انسانها را نجات بخشیده » باید سرلوحه همه مردم جامعه باشد.
وی از مدیران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی جهرم خواست در امر توسعه پایگاه انتقال خون در جهت این اقدام خداپسندانه تلاش بیشتری کنند.لازم به ذکر است دکتر شیخ الاسلامی تاکنون 192 بار خون اهدا کرده است که هر بار 500 سی سی خون اهدا کرده است و این مقدار برابر 95.5 لیتر خون و معادل 19.1 برابر کل خون یک فرد سالم می باشد.خاطرنشان می شود: این رکورد دار دنیادر دوران دفاع مقدس 16 ماه پیاپی بدون وقفه هر بار 500 سی سی خون اهدا کرده و اگر چه طبق موازین جهانی سن اهدا خون 16 تا 65 سال می باشد شیخ اسلامی در سن 78 سالگی در سال 4 بار به صورت مداوم خون اهدا می کند.

مهران رستمی در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج گسترش دفاتر پستی را در جای جای استان یکی از راهکارهای تسهیل ارتباطات مردم و گسترش خدمات پستی خواند و اظهار کرد: از اواخر سال 90 تأسیس دفتر پستی بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه کلنگ خورد که امروز شاهد تکمیل شدن آن هستیم.
وی با بیان اینکه برای گسترش خدمات پستی در مناطق مختلف استان ساخت این دفتر در دستور کار قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه نیز توانست فعالیت ساخت این پروژه را در کمتر از یکسال انجام دهد و در اردیبهشت 91 آن را به اتمام برساند.
رستمی خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که در زمینی به مساحت 612 مترمربع و زیربنای 184 مترمربع احداث شده است.
مدیر روابط عمومی پست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر دیشموک 90 کیلومتر از شهرستان کهگیلویه فاصله دارد مردم این بخش برای ارسال محمولههای پستی خود مشکلات زیادی داشتند که امید است با افتتاح این دفتر به تمام معضلات پستی مردم دیشموک پایان دهیم.
رستمی با بیان اینکه دفتر پستی دیشموک چهارشنبه 12 مهر ماه توسط مدیرکل پست استان افتتاح میشود، بیان کرد: پست استان بر این رویکرد است که خدمات پستی را در تمام نقاط استان گسترش دهد.
وی با اشاره به 17 مهر ماه روز جهانی پست افزود: هفتهای که پیش رو داریم به دلیل اهمیت ارتباط و پست به نام پست نامگذاری شده است.
ادامه خبر...
|
به اعتقاد فروشندگان گوشیهاي موبایل میزان تقاضاي مشتریان برای انواع گوشیهاي گارانتیدار در بازار افزایش چشمگیری یافته است. با توجه به افزایش قیمتهاي گوشیهاي موبایل بیشتر کاربران این کالای ارتباطی ترجیح ميدهند با شرایط فعلی که مجبور به پرداخت هزینههاي بالا هستند از نمونههاي اصلی و گارانتیدار استفاده کنند. با وضعیت فعلی حاکم بر بازار گوشی موبایل و سهم 90 درصدی قاچاق در این بازار ، به نظر ميرسد اطلاع رسانی موثر از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش ميتواند از ضررهای احتمالی خریداران بکاهد.
|
|

سرپرست پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد از کشف بيش از 5000 متر پارچه خارجي قاچاق به ارزش يک ميليارد ريال از يک کاميون در محور ياسوج - اصفهان خبر داد.
سرهنگ «محمدحسن جعفري نژاد» گفت: در چند روز گذشته مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان از حمل محمولهاي قاچاق توسط يک دستگاه خودروي کاميون باري ايسوزو با خبر شدند.
وي اظهار کرد: پس از دريافت اين خبر بلافاصله مأموران با گشتزنيهاي نامحسوس در محور «ياسوج - اصفهان»، خودروي گزارش شده را شناسايي و آن را متوقف کردند.
سرپرست پليس آگاهي کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: در بازرسي از اين خودرو 5 هزار و 542 متر پارچه خارجي به ارزش يک ميليارد ريال کشف شد.
جعفرینژاد افزود: با تحقيقات انجام شده، محموله مکشوفه فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکي بود و برابر اظهارات راننده از يکي از شهرستانهاي جنوبي کشور توسط فردي ديگر بارگيري و به مقصد استان تهران حمل ميشد.
(ایسنا)
وی در پايان يادآور شد: خودرو به پارکينگ منتقل و کالاي کشف شده نيز به اداره گمرک استان تحويل داده شد.
ادامه خبر...

| معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره آموزشی 16 ساعته مدیران مجتمع های آموزشی وپرورشی استان برگزار شد. | |
|
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ارجمند صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این دوره به منظور افزایش اطلاعات مدیران مجتمع های آموزشی وپرورشی مستقل درخصوص آموزش بزرگسالان طراحی واجرا شد. وی بیان داشت: 239 مدیر مجتمع و194 مدیر مستقل در این دوره آموزشی دو روزه شرکت کردند. ارجمند با بیان اینکه چهار مدرسٰ کار آموزش این دوره را درسطح استان بر عهده داشتند، اظهار داشت: هم اکنون 295 آموزشیار کار سوادآموزی را در کهگیلویه و بویراحمد انجام می دهند. وی برگزاری آزمون پایانی گروههای فرد به فرد، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت بزرگسالان ویژه مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی و اجرای دوره تحکیم سواد و ساماندهی آموزشیاران را از مهمترین برنامه های سوادآموزی در استان عنوان کرد. ارجمند یادآور شد: بیش از 30 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 ساله در این استان وجود دارد. |

طنز - این طنز دانشجویی را یکی از کاربران به نام «ف. عزیزی» برای ما ارسال کرده که البته کار خودشان نیست اما به حال و هوای آغاز سال تحصیلی دانشگاهها نزدیک است.
«فاش می گویم و از گفته خود دلشادم»
که در این ترم پیاپی ز دروس افتادم!
اولین نمره که دیدم سر من سوت کشید
سوی استاد دویدم غم دل سر دادم
ولی افسوس که استاد محبت ننمود
با غضب گفت برو... نمره زیادی دادم!
گفتمش بهر خدا یک نظر انداز به من
مزه انداخت: نیستم ناظر و من استادم!
بازگشتم که شوم مطلع از درس دگر
«دیدم این سیل دمادم ببرد بنیادم»
خشمگین داد زدم، ناله و نفــرین کردم
هیچ کس نیست در اینجا که رسد بر دادم ؟!
نــاگه از دور بدیدم رخ اســــتاد عزیز
گویــــا بر دل او کـــــرد اثر فریادم...
گفتمش مرد شریف از چه به من -6- دادی؟!
گفت: غیبت سببش بود و نرفت از یادم
قصه گر باز بگویم همه اش تکراری است
از دروس دگرم نیز چنین افتادم
گرچه افتادم و ماندم عقب از درس خوان ها...
کسب عنوان عقب مانده مبارک بادم!

محمود احمدينژاد در 14 شهريور ماه در گفتوگوي زنده تلويزيوني با تاکيد بر اينکه دلار 3 هزار توماني جنگ رواني است، گفت: مشکلاتي در عرصه اقتصاد وجود دارد اما اينگونه نيست که عدهاي تا ابد گراني را به مردم تحميل کنند. التهابات در بازار اتفاق ويژهاي نيست که نتوانيم آن را مديريت کنيم. ديروز دلار سه هزار توماني به واقعيت پيوست. به اين ترتيب لطفا به سوالات تستي زير پاسخ دهيد :
1- چرا هنوز يک ماه از اين سخن احمدينژاد نگذشته، دلار سه هزار تومان شد؟
الف: چون در سال آخر دولت، کارآمدي اين دولت دارد بيشاز پيش مشخص ميشود.
ب: چون دولت در مقابل جنگ رواني آمادگي شديدي دارد.
ج: چون التهابات در بازار اتفاق ويژهاي نيست، دلار چهار هزار تومان هم بشود مشکلي نيست!
د: چون فقط کمتر از يک ماه از آن تاريخ گذشته و هنوز تا ابد ، وقت هست!
2- يک سال پيش در 13 مهر ماه، احمدي نژاد اعلام کرده بود دلار 900 تومان هم نميارزد ، الان با توجه به سه هزار تومان شدنش، دلار چقدر ميارزد؟
الف - هنوز هم 900 تومان نميارزد!
ب- حالا که 3 هزار تومان شده ، 700 تومان هم نميارزد !
ج- حالا که قرار است ما قيمت تعيين کنيم ، 500 تومان هم نميارزد!
د- اصلا دلار ارزش آن را ندارد که ديگر برايش قيمت تعيين کنند!
3-اصلا چرا گفته شد که دلار 900 تومان هم نميارزد؟
الف- به خاطر اينکه دلار در سال آخر دولت خاتمي(1384) 900 تومان بود.
ب- چون قرار بود سخني تاريخي شود!
ج- همين جوري اعلام شد !
د- هر سه مورد صحيح است!
نويسنده : محمدحسين روانبخش

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرها به مقتضای نیاز خود و جمعیت بالا و همچنین گستردگی افقی خویش نیاز به سیستم حمل و نقل عمومی درستی دارند. سیستمی که روزانه بتواند حجم بالایی از مسافران درون شهری را جابهجا کند.
تاکسیها و اتوبوسهای درون شهری بهترین گزینه برای این حمل و نقل هستند چرا که به دلیل وظیفه و کاری که بر آنها محول شد تنها این وظیفه را بر عهده داشته و روزانه پتانسیل حمل حجم بالایی از مسافر را دارند که برای ساماندهی این امور سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در هر شهری شکل گرفته است.
گفتنی است که نمیتوان منکر نقش بالای وسایط حمل و نقل عمومی در شهرها در کاهش ترافیک شد چرا که از تعداد وسایل نقلیه شخصی در خیابانها به طور چشمگیری میکاهند.
امروز دیگر اکثر شهرها سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته دارند و با داشتن تعداد زیادی اتوبوس و خطوط اتوبوس توانستهاند حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی را در شهر پیاده کنند.
یاسوج، پایتخت طبیعت ایران نیز به عنوان یکی از شهرهای در حال رشد نیاز مبرمی به سیستم حمل و نقل عمومی سازماندهی شده دارد.
اما از سؤالات اساسی شکل گرفته در ذهن شهروندان این است که با وجود سازمان اتوبوسرانی چرا یاسوج سیستم حمل و نقل عمومی خطوط اتوبوس ندارد؟
احمد مدرس شهروند یاسوجی در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه یکی از نیازهای مبرم یاسوج داشتن خطوط اتوبوس درون شهری است، گفت: پیشرفت افقی شهر یاسوج بسیار بالاست و در چند سال اخیر شاهدیم که یاسوج بسیار گسترده شده است.
وی افزود: متأسفانه سیستم حمل و نقل عمومی متناسب با این نیاز شهر گسترش پیدا نکرده و در حد مرکز شهر باقی مانده است.
وی با بیان اینکه نمیدانم چرا وقتی خطوط اتوبوس نداریم سازمان اتوبوسرانی وجود دارد، اظهار کرد: در یاسوج اتوبوسهای درون شهری فقط در اختیار دانشگاههاست و با توجه به اینکه بسیاری از مسیرهای شهر فاقد خطوط تاکسی هستند بهتر است اتوبوسرانی به فکر ایجاد خطوط اتوبوس در این مسیرها باشد.
* شاید فردا دیر باشد
یک کارشناس جامعهشناسی نبود سیستم حمل و نقل درست در امور شهری را یکی از مشکلات نوین شهرهای در حال رشد عنوان کرد و گفت: شهرهای جوان و شهرهایی که مدت زیادی از زمان تشکیل آنها نمیگذرد پتانسیلهای خوبی برای راهاندازی سیستمهای حمل و نقل عمومی نوین دارند.
ادریس قبادی سیستم حمل و نقل اتوبوسی را در درون شهرها نیاز هر شهری دانست و خاطرنشان کرد: در امور حمل و نقل درون شهری بعد از مترو و قطار شهری، اتوبوسها قرار دارند چرا که میتوانند حجم بالایی از مسافر را جابهجا کنند.
وی افزود: نقش حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک انکار ناشدنی است و به همین منظور است که استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس در رأس فرهنگسازی امور ترافیک قرار دارد.
این کارشناس جامعهشناسی عنوان کرد: گرهی که امروز با دست باز میشود فردا با دندان هم نمیتوان گشود به همین خاطر باید زیرساختهای حمل و نقل در شهرهای کوچک از زمانی ایجاد شوند که این شهرها هنوز به کلانشهر تغییر هویت ندادهاند وگرنه در آینده مشکلات عدیدهای گریبانگیر حمل و نقل خواهد شد.
اما نگاهی گذرا به وضعیت اتوبوسرانی در یاسوج نشان میدهد که اموال بیتالمال که همانا اتوبوسهایی هستند که باید خدمترسانی کرده و اقشار مختلف مردم را جابهجا کنند یا در حیاط سازمان اتوبوسرانی ایستادهاند و به رغم استهلاک بالا خاک میخورند و یا در ایستگاههای دانشگاهها از جمله ایستگاه دانشگاه آزاد در ترمینال میپوسند و هر چند ساعتی یکبار سه چهار نفر را جابهجا میکنند.
آیا بهتر نیست این چرخها را به حرکت در آورد تا هم ترافیک را کاهش دهیم و هم در رفت و آمد مردم تسهیل ایجاد کنیم.
* افزایش خطوط اتوبوس در یاسوج ضروری است
فرماندار بویراحمد نیز بر گفته ما صحه میگذارد و به خبرنگار فارس میگوید: اینکه اتوبوسرانی بیشتر در اختیار دانشگاههاست درست نیست اما باید خطوط واحد درون شهری در یاسوج بیشتر شود تا رفاه شهروندان تامین گردد.
محمد الفونه وجود انبوه خطوط تاکسی را از مزیتهای حمل و نقل یاسوج عنوان کرد و اظهار داشت: وجود بیش از یکهزار و 500 خودروی تاکسی در یاسوج از مزیتهای حمل و نقل عمومی در یاسوج است.
وی با بیان اینکه باید اتوبوسرانی بیشتر در یاسوج احساس شود، خاطرنشان کرد: قرار است پایانه برون شهری یاسوج وسیعتر گردد که نیازمند زمین و همکاری استاندار است.
فرماندار یاسوج خاطرنشان کرد: با ایجاد پایانه برون شهری سیستم حمل و نقل برون شهری سامان مییابد.
البته لازم است بگوییم که نوش داروی بعد از مرگ سهراب کاری از پیش نمیبرد، ماندن در بند شعار و شعارزدگی که در آینده اینگونه میشود و یا اینگونه شود بهتر است تنها مسکن موقتی بر درد است باید راه چاره را پیدا کرد و آستین همت بالا زد.
در این میان به سراغ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی یاسوج و حومه رفتیم، علی شجاعیپور مدیرعامل این سازمان به هیچ وجه حاضر به مصاحبه با خبرنگار ما نشد وی به گفتن این مدعا کفایت کرد که در نشست تلویزیونی به سؤالات مردم پاسخ خواهم داد.
وی گفت: مشکلات را از طریق صدا و سیما پیگیری کنید من فقط آنجا پاسخگو خواهم بود.
البته باید گفت که اصلیترین مسئول حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی درون شهری اتوبوسی سازمان اتوبوسرانی یاسوج و حومه است و زمانی که عالیترین مقام این سازمان در زمینه وضعیت اتوبوسرانی در یاسوج پاسخگو نیست و به خبرنگاران مطبوعات توصیه میکند که از پشت دوربینهای صدا و سیما سخنان وی را بشنوند بسی سؤالات مطرح شده پاسخ داده نشد.
اما سؤال اصلی اینجاست که کی این وضعیت آشفته رو به درستی مینهد خدا داند....
--------------------------
گزارش از حسین ترابی
ادامه خبر...