مشروح اخبار


مرگ 4 نفر در يک آتشسوزی انتقامجویانه دراستان شمالی

7 فروردین 1393, 21:12

مرگ 4 نفر در يک آتشسوزی انتقامجویانه دراستان شمالی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: در آتش سوزی منزلی در روستای دزدک شهرستان نوشهر 4 نفر جان باختند.

به گزار ش راک نیوز ؛ علیرضا یونسی در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران به حادثه آتش سوزی منزلی در روستای دزدک شهرستان نوشهر و مرگ 4 نفر در این منزل اشاره کرد و توضیح داد: فردی به دلیل اختلافات خانوادگی و انتقام از همسر خود با محبوس کردن 10 نفر از افراد خانواده، اقدام به آتش زدن ویلای خود کرد که در پی این حادثه 4 نفر از ساکنان منزل جان خود را از دست دادند و بقیه افراد جان سالم به در بردند.

 

ادامه خبر...


نجات مسافر نوروزی غرق شده توسط پلیس کنگان

7 فروردین 1393, 20:20

نجات مسافر نوروزی غرق شده توسط پلیس کنگان

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: مسافر نوروزی غرق شده در دریا توسط پلیس وظیفه‌شناس کنگانی نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛ کرم دشتیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش یکی از ماموران یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کنگان، مسافر نوجوان نوروزی از غرق شدن در دریا نجات یافت.

وی افزود: در پی تماس یکی از شهروندان مبنی بر یک مورد غرق‌شدگی در دریا، بلافاصله یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کنگان در محل حضور یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: یکی از ماموران این یگان با مشاهده غرق شدن نوجوان 13 ساله در دریا، به یاری وی شتافت و وی را از مرگ حتمی نجات داد.

دشتیتان ادامه داد: فرد غرق شده با تنفس مصنوعی این مامور پلیس، احیا و زندگی دوباره پیدا کرد.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از تنفس مصنوعی و اقدامات اولیه، نوجوان غرق شده با اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر کنگان منتقل و اکنون تحت درمان است.

فرمانده انتظامی کنگان در پایان متذکر شد: نیروی انتظامی کنگان در تمام ایام تعطیلات نوروز در آماده‌باش است و برای برقراری نظم و امنیت در منطقه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

ادامه خبر...


مرگ موتورسوار دشتستانی بر اثر برخورد با پراید

5 فروردین 1393, 09:00

مرگ موتورسوار دشتستانی بر اثر برخورد با پراید

محمدعلی دهقان بعدازظهردیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایگاههای امداد نجات جاده‌ای در تمامی محورهای   اصلی دشتستان فعال است اظهار کرد: علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مرکز فوریت‌های پزشکی، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر نیزدر رسیدگی به حادثه‌دیدگان خدمات رسانی ‌می‌کند.

ادامه خبر...


اجیرکردن دو آدمکش برای قتل همسر معتاد

24 اسفند 1392, 06:59

اجیرکردن دو آدمکش برای قتل همسر معتاد

راک نیوز: زن جوان که برای قتل همسر معتادش دو آدمکش اجیر کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود. بهمن‌ماه امسال کشف جسد مردی در یکی از خیابان‌های زاهدان به ماموران پلیس آگاهی اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از کارآگاهان با حضور در محل کشف جسد متوجه شدند مقتول مرد جوانی است که بر اثر اصابت گلوله به سر و صورتش به قتل رسیده است. در ادامه جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شد و ماموران با بررسی پرونده افراد سابقه‌دار هویت مقتول به‌نام محمد را شناسایی کردند. همسر محمد وقتی متوجه قتل شوهرش شد ادعا کرد همسرش روز حادثه برای انجام کاری از خانه خارج و پس از آن ناپدید شد. سرهنگ محسن عطار رییس پلیس آگاهی سیستان‌وبلوچستان در این‌باره گفت: کارآگاهان که به همسر مقتول مشکوک شده بودند تحقیقات خود را روی وی متمرکز کردند و در جریان بررسی‌ها متوجه شدند مقتول و همسرش اختلاف شدیدی با یکدیگر داشتند و مقتول، همسر خود را مجبور می‌کرد برایش موادمخدر تهیه کند. وی افزود: با کشف این سرنخ زن‌جوان دستگیر و در بازجویی‌ها به طراحی نقشه قتل اعتراف کرد و گفت پسرخاله‌اش و یکی از دوستان او این قتل را انجام داده‌اند.

ادامه خبر...


مرگ 55 نفر در کرمان بر اثر مسمومیت "پاراکوت"

7 اسفند 1392, 08:10

مرگ 55 نفر در کرمان بر اثر مسمومیت "پاراکوت"

یکی از متخصصان بیمارستان افضلی پور کرمان از کشته شدن 55 نفر طی سال جاری در این استان بر اثر مسمومیت ناشی ازسم «پاراکوات» موسوم به سم علف کش خبر داد

«سارا شفیعی»  گفت:این افراد به علت مصرف اشتباهی یا تماس با این سم در مناطق مختلفی در جنوب کرمان جان باخته اند.

وی علت خبر رسانی خود را ضرورت اطلاع رسانی به کشاورزان و آگاهی بخش به مردم برای پیشگیری از بروز این نوع مسمومیتدانست که اغلب ناشی از بی دقتی است.

وی افزود: مسمومیت ناشی از این نوع سم در سه ماه گذشته بسیار زیاد شده است به طوری که از 18 مورد مراجعه به بیمارستان 15 نفر جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: این آمار در بایگانی بیمارستان افضلی پور به ثبت رسیده است.

او گفت: پاراکوات سمی علف کش است که کشاورزان برای آفت کشی محصولات کشاورزی آن را داخل بطری در مزارع خود نگهداری می کنند، که بایستی به خطرات جدی این سم بیشتر آگاه باشند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار مسمومیت از طریق این سم می شوند بایستی در در کمتر از 48 ساعت برای نجاتبخشی به بیمارستان اعزام شوند.

شفیعی که خود پزشک معالج برخی از این بیماران مسموم با سم پاراکوات است خاطر نشان کرد: آمار فوتی های ناشی از خطرات این سم بسیار بالا است و همین امر باعث شد تا من موضوع را اطلاع رسانی کنم.

جنوب کرمان از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود.


جمهوری اسلامی

ادامه خبر...


اجیرکردن 2 مرد برای شوهرکشی

5 اسفند 1392, 02:10

اجیرکردن 2 مرد برای شوهرکشی

 زنی که متهم است برای انتقام‌‌گرفتن از شوهرش با همدستی او دو مرد را به قتل رسانده‌ است در دادگاه کیفری ‌استان تهران محاکمه شد.  به گزارش خبرنگار ما، این زن 43ساله که ناهید نام ‌دارد متهم است با اجیرکردن دومرد فرمان انتقام‌گیری را صادر کرد تا کتک‌هایی را که از شوهرش خورده‌ بود تلافی کند

ادامه خبر...


قتل با انگیزه پس‌گرفتن کارت «عابربانک»

4 اسفند 1392, 07:01

قتل با انگیزه پس‌گرفتن کارت «عابربانک»

مردی که متهم است دوستش را به آتش کشیده هرچند اتهام قتل را رد کرد اما از اولیای‌دم خواست به‌خاطر دختر کوچکش از شکایت‌شان صرف‌نظر کنند.  به گزارش خبرنگار ما، متهم که فرهاد نام ‌دارد اوایل سال 

ادامه خبر...


انگیزه شخصی در قتل خواهر دادستان اسبق انقلاب

3 اسفند 1392, 10:02

انگیزه شخصی در قتل خواهر دادستان اسبق انقلاب

دلیل قتل خواهر دادستان اسبق انقلاب انگیزه شخصی اعلام شد.
سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در این‌باره گفت: پس از اطلاع‌دادن قتل خواهر شهید لاجوردی به پلیس، تحقیقات همه‌جانبه‌ای در این زمینه آغاز شد و ماموران موفق شدند عامل این جنایت را دستگیر کنند.
وی افزود: متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و گفت انگیزه او از قتل غیرسیاسی بود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهم دستگیرشده همچنان ادامه دارد. در همین حال یک مقام امنیتی استان تهران نیز به فارس گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قتل خواهر شهید لاجوردی مساله شخصی بوده و ترور در کار نبوده است با این وجود حسین لاجوردی، فرزند شهید لاجوردی در این‌باره به فارس گفت: خواهر شهید لاجوردی مرگ مشکوکی داشت که مسوولان امنیتی و انتظامی در حال پیگیری آن هستند.
وی درباره جزییات این حادثه نیز گفت: مسوولان جنازه وی را روز سه‌شنبه پیدا کردند و در حالی که ایشان در تهران ساکن بود اما پیکر وی را به دماوند منتقل کرده بودند.
لاجوردی درباره انگیزه قاتلان و علل انجام این قتل نیز اظهار کرد: مسوولان اطلاعاتی و امنیتی در حال پیگیری هستند اما هنوز ما در جریان جزییات آن نیستیم تا مسایل برای خودمان محرز شود. فرزند شهید لاجوردی در پاسخ به سوالی درباره زمان نهایی‌شدن پیگیری این پرونده گفت: این موضوع به این بستگی دارد که مسوولان اطلاعاتی و انتظامی چه زمانی به سرنخ‌ها برسند.
وی با بیان اینکه خواهر شهید لاجوردی 70سال سن داشت، خاطرنشان کرد: او دارای موقعیت اجتماعی مطلوب و استاد بود. همیشه در منزلش باز بود و کلاس‌های مختلف دینی و مذهبی در آنجا برگزار می‌شد.
لاجوردی ادامه داد: این اتفاق هم روز دوشنبه هفته پیش یکی، دوساعت بعد از اتمام کلاسی که در منزل برگزار شده بود، رخ داده و به همین دلیل پیگیری‌های لازم برای مشخص‌شدن مساله در حال انجام است.

ادامه خبر...


اختلاس میلیاردی در یک استان جنوبی

2 اسفند 1392, 21:32

اختلاس میلیاردی در یک استان جنوبی

بررسی‌های کارشناسان نشان داد کارمند یکی از بانک‌های شهرستان طی چند مرحله مرتکب برداشت غیرمجاز از بانک شده است

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان از کشف پرونده اختلاس یک میلیارد و 57 میلیون ریال با دستگیری یک متهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ خواجوی با اعلام این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده اختلاس مالی در یکی از بانک‌های شعبه اهواز، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: بررسی‌های کارشناسان نشان داد کارمند یکی از بانک‌های شهرستان طی چند مرحله مرتکب برداشت غیرمجاز از بانک شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به اختلاس بالغ بر یک میلیارد و 57 میلیون ریال صورت گرفته در این پرونده گفت: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهم با اسناد جعلی اقدام به برداشت وجوه مربوط به بانک و سپس به حساب شخصی خود واریز می‌کرد.

خواجوی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

ادامه خبر...


حمله خانوادگی به پزشک اورژانس

2 اسفند 1392, 14:48

حمله خانوادگی به پزشک اورژانس

یکی از پزشکان کشیک اورژانس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) رباط کریم روز گذشته مورد حمله بیش از ۱۰ تن از نزدیکان و بستگان یکی از بیماران بستری در این بیمارستان قرار گرفت.

به گزارش راک نیوز، این پزشک که "مجید سرلک" نام دارد به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و گفت: پزشک کشیک اورژانس بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) رباط کریم هستم و حوالی ظهر روز یکشنبه جوانی حدودا ۲۶ ساله با درد شدید در ناحیه شکم به اورژانس مراجعه کرد و با تشخیص عفونت و غیره این فرد در بخش اورژانس بیمارستان بستری شد تا آزمایش‌ها روی وی انجام و نتایج اعلام شود.

این پزشک ادامه داد: حدودا یک ساعت پس از بستری شدن این فرد در بخش حوالی ساعت ۱۳ این جوان به دلیل درد شدید به کما رفت و در بررسی‌ها مشخص شد که وی از روز قبل به همراه یک تن دیگر دچار درد شدید در ناحیه شکم بوده اما به این موضوعی توجهی نکرده تا اینکه امکان تحمل درد برایش مقدور نبوده و به بیمارستان آمده بود.

وی با بیان اینکه غده پانکراس این جوان ۲۶ ساله عفونت کرده بود، گفت: در ایامی که جوان در کما بود خانواده‌اش مدام به سراغ من آمده و ادعا می‌کردند که من برادرشان را کشته‌ام و قاتل برادرشان هستم، در حالی که من پزشک کشیک اورژانس بودم و تمام تلاشم را برای بهبود حال وی انجام می‌دادم.

این پزشک با بیان اینکه پس از گذشت حدود دو روز از این ماجرا و تایید مرگ مغزی این جوان تعدادی از کارمندان بیمارستان مسیح دانشوری برای رایزنی برای اهدای عضو این جوان به نزد خانواده‌اش رفتند، گفت: پس از این صحبت‌ها حوالی ساعت سه بامداد روز چهارشنبه بود و من در بخش اورژانس مشغول معاینه بیماری تصادفی بودم که ناگهان فردی از پشت استیشن پرستاری وارد شد و از پشت گردن ما را گرفت.

وی با بیان اینکه پس از آن حدود ۱۰ الی ۲۰ تن از بستگان این جوان به سمت من حمله ور شدند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند، گفت: این افراد حین کتک زدن من فریاد می‌زدند که «برادرم را تو کشتی»!

این پزشک ادامه داد: متاسفانه در آن لحظه حراست بیمارستان حضور نداشت و پلیس مستقر در اورژانس نیز با توجه به حمله ور شدن این تعداد به سمت من کاری از دستش برنیامد، اما با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و حدود یک ربع بعد پس از آنکه مهاجمان از بیمارستان فرار کردند پلیس نیز به محل حادثه رسید.

دکتر سرلک گفت: پس از ثبت شکایت و مراجعه به پزشکی قانونی مشغول بررسی پرونده‌ام هستم و در حال حاضر نیز از ناحیه چشم، گردن، گوش و ... دچار آسیب دیدگی شده‌ام که این موضوع به تایید پزشکی قانونی نیز رسیده است.

این پزشک مضروب با بیان اینکه متاسفانه چنین حوادثی برای پزشکان به ویژه پزشکان این منطقه رخ داده است، گفت: امکان استفاده از وسیله دفاع شخصی نیز برایم مقدور نبود چرا که نمی‌توانستم در محیط اورژانس از اسپری یا چیز دیگری استفاده کنم بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا از چنین اتفاقاتی در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

وی با انتقاد از اینکه چطور می‌شود در یک بیمارستان این تعداد آدم به یک پزشک حمله ور شده و پس از آن نیز متواری شوند خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچکدام از این افراد تا کنون دستگیر نشده‌اند و امیدوارم با پیگیری‌های انجام شده بتوان این ماجرا را به انتها رساند و کاری کرد تا دیگر پزشکان در معرض چنین حوادثی نباشند.

دکتر سرلک درباره پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت نیز گفت: تا کنون از جانب وزارت بهداشت تماسی با من گرفته نشده و فکر می‌کنم ایسنا زودتر از وزارت بهداشت از این ماجرا مطلع شده بود اما باز هم تاکید می‌کنم که رسانه‌ها باید کاری کنند تا از چنین سوء قصدهایی به پزشکان جلوگیری شود.

 

گفت‌وگوی ایسنا با مسئولان این شهرستان (فرماندار، فرمانده انتظامی ) حکایت از پیگیری پرونده حادثه دارد.

در عین حال دکتر فرزانه رییس بیمارستان نیز ارایه توضیحات بیشتر درباره حادثه ضرب و شتم یکی از پزشکان بیمارستانش را منوط به هماهنگی با سایر مسئولان شهرستان خواند!.

به گزارش ایسنا بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در شهرستان رباط کریم واقع است.

منبع: ایسنا

ادامه خبر...


در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟