مشروح اخبار


کارمند بنیاد شهید درمحل کارش به قتل رسید

7 دی 1394, 23:20

کارمند بنیاد شهید درمحل کارش به قتل رسید

یکی از کارمندان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام صبح امروز در پی درگیری با یکی از ارباب رجوع های این اداره کل به قتل رسید.

به گزارش راک نیوز ، فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: فردی که با عنوان ارباب رجوع وارد اداره بنیاد شهید شد و یکی از کارکنان را به قتل رساند، توسط ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

این مراجعه کننده صبح امروز پس از درگیری با یکی از کارکنان این نهاد، وی را با ضربات چاقو مجروح کرد.

فرد مجروح پس از انتقال به مراکز درمانی بدلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد، علت بروز این درگیری در دست بررسی است ولی بر اساس شواهد اختلاف در بررسی پرونده جانبازی مراجعه کننده، به درگیری و قتل این کارمند انجامیده است.

فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: فرد ضارب دستگیر شده و تحقیقات مقدماتی درباره انگیزه وی از سوی ماموران پلیس در جریان است.

سردار علی دولتی با بیان اینکه نیروهای انتظامی استان ایلام با تمام وجود با مخلان نظم و امنیت در جامعه برخورد می‌کنند، ادامه داد: فرد قاتل با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی استان ایلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه قانون تنها مأمن و ملجاء مردم است، تصریح کرد: انتظار می رود که مردم از اقدامات خودسرانه به شدت خودداری کنند و امورات خویش را صرفاً از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

ادامه خبر...


مرگ یک زوجِ جوان دارابی در شب‌ اول زندگی

6 دی 1394, 01:14

مرگ یک زوجِ جوان  دارابی در شب‌ اول زندگی

گاز مونوکسید کربن زوج جوان دارابی را در شب نخست زندگی مشترک‌شان به کام مرگ فرستاد.

به گزارش راک نیوز ، مسدود شدن مسیر دودکش و پخش شدن گاز در منزل یک زوج جوان در شهرستان داراب   هر دو را در شب نخست زندگی مشترک‌شان به کام مرگ فرستاد تا دو خانواده را در شوکی بزرگ فرو ببرد.

اگرچه تیم فوریت‌های پزشکی شهرستان داراب برای نجات این زوج جوان تلاش زیادی کردند ولی تلاش‌ها به جایی نرسید و هر دو جوان 25 و 22 ساله جان خود را از دست دادند.

مسدود کردن مسیر دودکش منزل برای در امان ماندن از شدت باران کار دست این زوج جوان داد تا در عنفوان جوانی بهره‌ای از زندگی مشترک‌شان نبرند.

ادامه خبر...


مرگ دلخراش زن و مرد با آتش‌سوزی پیکان در جاده یاسوج ـ شیراز!

28 آذر 1394, 23:53

مرگ دلخراش زن و مرد با آتش‌سوزی پیکان در جاده یاسوج ـ شیراز!

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج از مرگ دلخراش زن و مردی با آتش‌سوزی پیکان در جاده یاسوج ـ شیراز خبر داد.

ادامه خبر...


کشف اسباب بازی بمبگذاری شده داعش درکاشمر+عکس

20 آذر 1394, 22:49

کشف اسباب بازی بمبگذاری شده داعش درکاشمر+عکس

فرماندار کاشمر از خنثی‌سازی چهار عروسک بمب‌گذاری شده در این شهرستان خبر داد و گفت: این عروسک‌ها توسط زائران اربعین از عراق وارد کشور شده است.

به گزارش راک نیوز ، فرماندار کاشمر از خنثی‌سازی چهار عروسک بمب‌گذاری شده در این شهرستان خبر داد و گفت: این عروسک‌ها توسط زائران اربعین از عراق وارد کشور شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ صبح امروز تعدادی عروسک مشکوک به جاسازی بمب، توسط مردم شهرستان کاشمر به نیروی انتظامی و سپاه کاشمر تحویل داده شد که با بررسی های به عمل آمده توسط تیم چک و خثنی سپاه ناحیه کاشمر، ۳ عدد از این عروسک ها حاوی چاشنی الکتریکی و مواد منفجره بود که بعد از شناسائی نحوه جاسازی، مواد از داخل اسباب بازی بیرون آورده شد و سپس خنثی گردید.
دقایقی قبل، فرماندار کاشمر با ذکر اطلاعات تکمیلی در این خصوص، از خنثی‌سازی چهار عروسک بمب‌گذاری شده در این شهرستان خبر داد و گفت: این عروسک‌ها توسط زائران اربعین از عراق وارد کشور شده است.
مهدی فروزان اظهار داشت: سه عدد از این عروسک‌ها توسط سپاه و یک فقره توسط نیروی انتظامی کشف و خنثی شده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از زائران در ایام اربعین در کشور عراق اقدام به خرید عروسک کرده‌اند گفت: زائران قبل از استفاده از این عروسک‌ها، آنها را تحویل سپاه و یا نیروی انتظامی دهند تا پس از بررسی دقیق با خیال آسوده‌تری از این عروسک‌ها استفاده کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر نیز در همین زمینه به فارس گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق صدا و سیما مبنی بر احتمال وجود بمب در عروسک‌هایی که از عراق توسط زائران به داخل کشور منتقل شده است تعدادی از مردم کاشمر عروسک‌هایی را که از وزن غیر طبیعی برخوردار بود را تحویل سپاه دادند.
علیرضا سازگار با بیان اینکه در بررسی انجام شده وجود بمب در سه عروسک مشاهده شد، خاطرنشان کرد: تیم چک و خنثی سپاه ناحیه کاشمر سه عروسک حاوی چاشنی الکتریکی و مواد منفجره را که در داخل عروسک‌ها جاسازی شده بود خنثی کردند.
وی با اشاره به اینکه نحوه انفجار این عروسک‌ها به وسیله حرارت و یا ضربه زدن تنظیم شده است، یادآور شد: در صورت انفجار هر یک از این عروسک‌ها احتمال کشته‌ شدن 4 تا 6 نفر که در نزدیک این عروسک هستند، وجود دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر با تأکید بر اینکه دو عدد از این عروسک‌ها متعلق به زائران اربعین کربلا از روستای سرحوضک از توابع بخش مرکزی کاشمر و یک عدد دیگر از شهروندان کاشمری بوده است از شهروندان خواست تا اسباب‌بازی‌هایی که از عراق آورده‌اند را به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در اختیار نیروی انتظامی یا سپاه قرار دهند تا پس از بررسی دقیق با خیال آسوده‌تری از آن استفاده کنند.

ادامه خبر...


اجرای یک حکم اعدام در بندرعباس

19 آذر 1394, 00:20

اجرای یک حکم اعدام در بندرعباس

حکم قصاص قاتلی با نام اختصاری «ع-ب» که در آبان ماه سال1387 با تهیه یک قبضه چاقو ،اقدام به مراجعه به درب منزل عموی خود مرحوم (ع-ب)نموده و با دو ضربه متوالی چاقو به نقاط حساس بدن وی ،اقدام به قتل وی کرده بود،پس از طی مراحل قانونی و استفاده متهم از تمامی حقوق قانونی خود در اعتراض به رای ،پس از تأیید رای صادره از سوی  شعبه اول دادگاه کیفری استان هرمزگان مبنی بر قصاص قاتل ،در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور ،سرانجام با عدم رضایت اولی دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا در آمد.

ادامه خبر...


دستگيري سارقان ليمو در جهرم!

18 آذر 1394, 01:37

دستگيري سارقان ليمو در جهرم!

قیمت هر کیلوگرم لیمو در بازارهای استان فارس، بین 70 تا 90 هزار ریال است.

وی از باغداران خواست در فصل برداشت محصول با گماردن نگهبان و سرکشی مداوم از اموالشان، پلیس را در تامین امنیت و کاهش جرایم یاری کنند.

ادامه خبر...


تایید خبر شلیک هفت گلوله بر پیکر ملی پوش ایران+عکس

17 آذر 1394, 02:51

تایید خبر شلیک هفت گلوله بر پیکر ملی پوش ایران+عکس

فریدون قنبری قهرمان و عنوان دار کشتی سابق آسیا در شهر صحنه استان کرمانشاه مورد اصابت ۷ گلوله قرار گرفت.

تایید خبر شلیک هفت گلوله بر پیکر ملی پوش ایران و قهرمان آسیامنصور کیانی دبیر هیات استان کرمانشاه باتایید این خبر افزود من هم به تازگی از این موضوع مطلع شده ام این طور که به ما گزارش شده تعدادی افراد ناشناس در شهر صحنه ی کرمانشاه فریدون قنبری قهرمان سابق کشتی آزاد آسیا را مورد اصابت هفت گلوله قرار دادند که هنوز نیروی انتظامی دلیل این حادثه را تشریح نکرده و از جزییات اتفاق نطز هیچ مقام رسمی خبر ندارد.

فریدون قنبری بعد از این حادثه بلافاصله راهی بیمارستان کرمانشاه شده است.

+باشگاه خبرنگاران

ادامه خبر...


کشف بمب 21 کیلویی توسط ماموران ناجا

15 آذر 1394, 19:52

کشف بمب 21 کیلویی توسط ماموران ناجا

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح عملیات خنثی‌ سازی بمبی 21 کیلویی گفت: طی دو روز گذشته در پی اخبار به دست آمده و گزارش مردمی مبنی بر کارگزاردن تله انفجاری توسط گروه‌های معاند در محور مواصلاتی ایرانشهر- سرباز، بلافاصله اکیپ‌هایی مجهز و زبده از پلیس امنیت عمومی و پلیس مبارزه با موادمخدر استان جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

ادامه خبر...


بازداشت روانشناس قلابی که با 9 کلاس سواد، 3 کتاب نوشته

23 مهر 1394, 12:46

بازداشت روانشناس قلابی که با 9 کلاس سواد، 3 کتاب نوشته

روزنامه ایران به نقل ازسردار «بخشعلی کامرانی صالح» رئیس پلیس البرز نوشت: پس از تحقیقات ابتدایی مشخص شد که این زن از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی از شخصی که خود را دکتر روانشناس معرفی کرده با واریز پول نقد به حساب وی خدمات مشاوره ای دریافت کرده  

ادامه خبر...


اعدام نوعروسی که در 17 سالگی شوهرش را کشت

23 مهر 1394, 00:12

اعدام نوعروسی که در 17 سالگی شوهرش را کشت

تلاش‌ها برای نجات جان زنی که در نوجوانی شوهرش را به قتل رسانده ‌بود به جایی نرسید و او صبح دیروز با حضور اولیای‌دم بعد از شش سال قصاص شد.
 
به گزارش شرق، مأموران پلیس شیراز فروردین سال ٨٨ در جریان مرگ جوانی قرار گرفتند که مسئول فرهنگی مسجدی بود. شواهد نشان می‌داد مرد جوان به قتل رسیده ‌است چراکه سیمی دور گردن او پیچیده ‌شده ‌بود و حالت صورتش نشان می‌داد او خفه شده ‌است.

وقتی پلیس افرادی را که در مسجد بودند مورد پرسش قرار داد، امام جماعت مسجد عنوان کرد شب قبل از مرگ این جوان، او را به همراه همسرش دید و آنها برای اینکه با هم غذا بخورند به دفتر فرهنگی مسجد رفتند و تا زمانی که او در مسجد بود آنها هم آنجا بودند.
 
درحالی‌که جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافته ‌بود تحقیقات مأموران نشان داد دختر نوجوانی به نام مریم که عقدکرده مقتول بود، شب قبل از حادثه همراه شوهرش بود و صبح نیز به مدرسه نرفته بود. وقتی پدر مریم از سوی مأموران مورد پرسش قرار گرفت، گفت: «دخترم شب قبل با مادرش تماس گرفت و گفت شب را نزد شوهرش می‌ماند صبح از مدرسه با ما تماس گرفتند و گفتند مریم نیامده ‌است. ما در جریان نیستیم که دخترمان حالا کجاست».
 
مریم ساعاتی بعد شناسایی و بازداشت شد. او در ابتدا منکر کشتن شوهرش شد اما بعد به قتل اعتراف کرد و گفت به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت این کار را انجام داده است. او توضیح داد برای اجرای نقشه ابتدا داروی خواب‌آور به همسرش خورانده و بعد با سیم لپ‌تاپ خفه‌اش کرده‌ است.

او گفت: «١٤ سالم بود که خانواده‌ام من را به عقد یکی از پسران فامیل درآوردند. مدت زیادی از این عقد نگذشته‌ بود که او بدرفتاری‌هایش را با من شروع کرد. کتکم می‌زد و وضع خوبی نداشتم، دو ماه بعد از عقد جدا شدیم. من در ١٤ سالگی زنی مطلقه شده‌ بودم.

بعد از چند ماه مقتول که او هم از اقوام ما بود به خواستگاری‌ام آمد و خانواده‌ام دوباره بدون موافقت من ازدواج را قبول کردند و گفتند هیچ‌کسی حاضر نمی‌شود با زنی مطلقه ازدواج کند و تو باید این شرایط را بپذیری.

من دوباره پای سفره عقد نشستم اما با شوهر جدیدم هم نمی‌توانستم کنار بیایم و مرتب درگیری داشتیم. من او را دوست نداشتم ضمن اینکه نمی‌توانستم از او هم جدا شوم به همین خاطر یک روز به دوستم گفتم می‌خواهم شوهرم را بکشم او هم پیشنهاد داد اول بی‌هوشش کنم و بعد او را بکشم.

روز حادثه وقتی با هم به دفتر فرهنگی مسجد رفتیم غذا خوردیم، بعد من به بهانه خرید داروی سردرد به داروخانه رفتم، مقداری داروی خواب‌آور خریدم و آن را در آب‌میوه حل کردم و به خورد شوهرم دادم وقتی بی‌حال شد او را با سیم لپ‌تاپ خفه کردم».

وقتی مریم برای دفاع از خودش در دادگاه حاضر شد این گفته‌ها را تکذیب کرد و مدعی‌ شد قاتل نیست و افراد دیگری شوهرش را کشته‌اند. این در حالی بود که مأموران پوکه قرص‌ها و ظرف خالی آب‌میوه آغشته به دارو را در سطل زباله مقابل مسجد پیدا کرده ‌بودند. مریم مدعی‌ شد دو مرد و یک زن وارد مسجد شدند و شوهرش را کشتند.
 
او گفت: «من و شوهرم مدتی قبل از حادثه با هم دچار اختلاف شدیم اما با هم آشتی کردیم و روز حادثه نیز از بیرون غذا خریدیم و با هم به مسجد رفتیم تا شام بخوریم. من شب را پیش شوهرم ماندم مسئله‌ای هم پیش نیامد. حتی پیش‌نماز مسجد هم ما را دید شوهرم به من گفت سردرد دارد. به داروخانه رفتم تا برایش دارو بخرم آب‌میوه هم خریدم و به مسجد برگشتم. سعید آن را خورد و خوابید، یکدفعه دو مرد و یک زن وارد اتاق شدند، آنها به سمت شوهرم حمله کردند می‌خواستند او را بکشند. یکی‌شان افغان بود که من می‌شناختمش اما دو نفر دیگر را نمی‌شناختم آنها شوهرم را با سیم لپ‌تاپ خفه کردند و اصرار داشتند من هم سیم را بکشم اما من نتوانستم و دو مردی که آنجا بودند سیم را کشیدند و شوهرم را به قتل رساندند چون تهدید شده‌ بودم که اگر حرفی بزنم کشته می‌شوم، این موضوع را به کسی نگفتم».
 
این گفته‌ها مورد تأیید دادگاه قرار نگرفت و متهم به قصاص محکوم شد. رأی صادره مورد تأیید دیوان‌عالی کشور قرار گرفت. درحالی‌که مریم همچنان تأکید می‌کرد او قاتل نیست و دوستش هم در جریان این ماجرا قرار دارد اما دوست مریم از اتهام معاونت تبرئه شد و گفت ادعاهای مریم درست نیست.

با این‌حال در حالی‌ که پرونده مریم برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام رفته ‌بود، در سال ٩٢ ماده قانونی تصویب شد که مطابق آن در صورتی که نوجوانان حرمت قتل را ندانند، از قصاص معاف می‌شوند براساس این ماده وکیل مدافع مریم یک‌ بار دیگر درخواست رسیدگی به این پرونده را مطرح کرد و با اعاده دادرسی موافقت شد.

زمانی که پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارسال شد، هیأت قضات بعد از محاکمه مجدد مریم عنوان کردند: آنها در حکم صادره نوشته‌اند با توجه به اینکه دلیلی محکمه‌ پسند درباره حضور سه‌ نفر دیگر در محل قتل وجود ندارد و همچنین تأیید پزشکی‌ قانونی مبنی بر سلامت روان متهم در زمان قتل و همچنین به‌ دلیل اینکه متهم حرمت عمل و مجازات قتل را می‌دانسته، بنابراین رأی بر قصاص بر اساس خواسته اولیای‌دم صادر می‌شود.
 
بنابراین یک‌ بار دیگر نام مریم در فهرست اعدامیان قرار گرفت. فرشید رفوگران وکیل‌مدافع مریم به خبرنگار ما گفت: «صبح دیروز مریم پای چوبه‌ دار رفت و با وجود خواهش‌هایی که از اولیای‌دم کرد و التماس‌هایی که داشت بخشیده نشد و حکم به اجرا درآمد. او به‌شدت از اعدام می‌ترسید و همین هم وضعیت بدی را درست کرده ‌بود.

مریم زمان قتل ١٧ سال داشت و زمانی که حکم او اجرا شد، ٢٣ساله‌ بود. تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت اولیای‌دم کردیم اما متأسفانه کار به جایی نرسید و آنها مریم را نبخشیدند و تلاش ما برای نجات این دختر از راه قانونی هم به جایی نرسید».

ادامه خبر...


در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟