مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تحقق عدالت آموزشی را نیازمند نگاه سیستمی و تلاش جمعی دانست و گفت: عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو اولویت اصلی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تحقق عدالت آموزشی را نیازمند نگاه سیستمی و تلاش جمعی دانست و گفت: عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو اولویت اصلی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش است.
به گزارش راک نیوز،ایوب رضایی در نشست با معاونان آموزشی شهرستانها و مناطق استان، با گرامیداشت فرا رسیدن یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و هفته مقام معلم ،بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای دقیق سیاستهای کلان دولت در حوزه تعلیم و تربیت تأکید کرد.
رضایی با اشاره به لزوم اتخاذ رویکردی سیستمی در مدیریت آموزش و پرورش گفت: تفکر سیستمی یعنی درک عمیق از مسائل و ریشهیابی مشکلات، نه پرداختن صرف به ظاهر و پیامدهای آنها. مدیرانی که فاقد نگاه سیستمی هستند، تنها با نتایج و بحرانها مواجه میشوند، نه با علل اصلی مشکلات.
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو اولویت اصلی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: این دو محور باید به گفتمان غالب در مدارس تبدیل شوند و در سیاستگذاری، برنامهریزی و اجرا بهطور جدی مورد توجه قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرحهایی همچون «حامی» و «اجتماعات یادگیری»، آنها را گامهایی در جهت تحقق این سیاستها عنوان کرد و گفت: معاونان آموزشی باید تسلط کامل بر این طرحها داشته باشند و با جدیت در اجرای مؤثر آنها بکوشند.
وی با اشاره به زمان اندک باقیمانده تا پایان سال تحصیلی، گفت: در این فرصت محدود، باید تمرکز ویژهای بر بهبود کیفیت آموزشی، بهویژه در حوزه امتحانات نهایی داشته باشیم. متأسفانه نتایج سال گذشته رضایتبخش نبود و این زنگ هشداری برای همه ماست.
رضایی خواستار راهاندازی پایگاههای مطالعاتی و کلاسهای آمادگی برای امتحانات نهایی شد و تأکید کرد: آموزش، محل توجیهپذیری نیست. اگر مدیری به وظایف خود عمل نمیکند، باید با او طبق ضوابط برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه همه مدیران و معاونان موظفاند به وظایف قانونی خود پایبند باشند افزود: اگر مدیری هماهنگ نیست، باید گزارش شود و با جدیت با چنین مواردی برخورد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از معاونان خواست با مطالعه دقیق شرح وظایف، دانش مدیریتی و تخصصی خود را ارتقا دهند و در مواجهه با مسائل، بهجای تکرار مشکلات، راهحلهای کارشناسی ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه از معاونان انتظار میرود با نگاهی تحلیلی و برنامهمحور به مسائل آموزشی بنگرند تصریح کرد: آموزش بدون تحلیل و برنامهریزی، کارآمد نخواهد بود.
رضایی با تأکید بر ضرورت مشارکت فعالانه در اجرای برنامههای آموزشی و بهرهبرداری کامل از اعتبارات موجود، گفت: هدف ما تحقق عدالت آموزشی در سراسر استان است؛ بهگونهای که هیچ دانشآموزی از کیفیت آموزش محروم نماند. افت تحصیلی سالهای اخیر نگرانکننده است و تنها با یک عزم جمعی میتوان کیفیت آموزش را بازسازی کرد.
» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر