
فرستنده متوسط قدرت دیجیتال در شهرستانهای کهگیلویه و چرام بصورت آزمایشی به بهره برداری رسید.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت : با نصب این فرستنده شهرهای سوق، دیشموک و قلعه رئیسی و همچنین 500 روستای شهرستانهای کهگیلویه و چرام از برنامه های 18 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی بهره مند شدند .
واحدمرکزی خبر

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از تک جنسیتی بودن تمام دبیرستان های این شهرستان خبر داد.
ˈفریدون فاطمی زادهˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد دبیرستان های دولتی و غیردولتی کهگیلویه را 58 مورد اعلام کرد و افزود: تفکیک جنسیتی مدارس این شهرستان از سال تحصیلی گذشته آغاز شد که با اجرای کامل این قانون امسال دبیرستان مختلط در شهرستان وجود ندارد.
وی به تلاش آموزش و پرورش کهگیلویه برای بکارگیری نیروی زن در مدارس دخترانه این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از دبیران مدارس دخترانه شهرستان خانم هستند بجر موارد اندکی که با کمبود نیروی انسانی مواجه بودیم.
فاطمی زاده با اشاره به اینکه تنها دو مدرسه دخترانه غیردولتی کهگیلویه در زمینه بکارگیری نیروی آموزشی زن سهل انگاری کردند، بیان کرد: تخلفات این دو مدرسه به شورای نظارت بر فعالیت مدارس غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده و در حال پیگیری است.
وی با اشاره به نظام آموزشی 3-3-6، عنوان کرد: این نظام در تمام مدارس شهرستان کهگیلویه اجرا و هیچ مدرسه ای از نظر نیروی انسانی، امکانات و فناوری آموزشی برای اجرای این نظام دچار مشکل نشده است.
فاطمی زاده تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در کهگیلویه را 17 هزار و 440 نفر ذکر کرد و ابراز داشت: از این تعداد 9 هزار و992 نفر در روستاهای شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

کره جنوبی در شرق آسیا، در نیمه جنوبی شبه جزیره کره، بین کره شمالی و دریاهای ژاپن، چین شرقی و دریای زرد قرار گرفته است. این کشور از نظر بزرگی یکصد و هشتمین کشور جان به شمار می رود، 49/2 میلیون نفر جمعیت دارد و از این نظر بیست و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود.
سئول پایتخت کره جنوبی است. این شهر بیش از دو هزار سال است که از سکونتگاه های اصلی منطقه خود به شمار می آید و بنیاد آن به سال 18 پیش از میلاد بازمی گردد. باکجه یکی از سه پادشاهی اصلی کره، پایتخت خود را در جایی که هم اکنون جنوب خاوری سئول است، قرار داد. 
این شهر پایتخت دودمان گوجوسان هم بوده است. پس از تشکیل کشور کره جنوبی در سال 1948، سئول به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شد. واژه سئول در زبان کره ای خود به معنای پایتخت است.
مانند سایر مردمان آسیای دور، مردم کره یکی از با اخلاق ترین و از نظر زبانی همگن ترین مردم جهان هستند، سالمندان از ارزش و احترام خاصی در میان مردم برخوردارند و خانواده، مهمترین بخش زندگی مردم کره است. 
به این دلیل، رفاه خانواده دارای ارزش ویژه ای است. در زمان دیدار از خانواده کره ای حتما هدیه ای برای آنها تهیه کنید. هدایای کوچک مناسب تر هستند. آنها معمولا روی زمین می نشینند، غذا می خورند و می خوابند. از این رو آنها انتظار دارند که کفش خود را قبل از ورود به منزل آنها از پا دربیاورید. در زمان سفر یا برنامه گروهی هزینه ها بین افراد تقسیم می شود. نحوه تقسیم بندی هزینه ها توسط مسن ترین فرد گروه کنترل می شود. در سفر به کره جنوبی به یاد داشته باشید که انعام دادن به افراد، جزو آداب کره ای ها نیست از این رو پرداخت آن الزامی ندارد مگر اینکه فرد اصرار در کمک داشته باشد.
خیابان تهران
در سال 1351 و در پی سفر شهردار وقت تهران به کره جنوبی، سئول به عنوان خواهر شهر تهران برگزیده شد و نامگذاری خیابان تهران در سئول و خیابان سئول در تهران به همین مناسبت انجام شده است. خیابان تهران در سئول در منطقه گنگنم قرار دارد؛ مرکز تجمع ساختمان های بزرگ و دفاتر شرکت های عمده تجاری، بانک ها و شرکت های صنعتی مانند سامسونگ و ال جی است. 
خیابان تهران در سئول که یکی از بهترین، زیباترین و گران قیمت ترین خیابان های سئول است، از یک سو به مرکز شهر متصل است و از سوی دیگر به ورزشگاه المپیک کره.




داستان «دریاقلی سورانی» پس از سالها تاخیر از سال جدید تحصیلی وارد کتابهای درسی پایه ششم ابتدایی شد. داستانی که پایه ششمیها در درس چهارده خود آن را خواهند خواند. شخصیتی که اگر چه در دهه ۶۰ و بحبوحه جنگ افراد کمی از فداکاری وی اطلاع پیدا کردند اما با گذر زمان داستان فداکاری او زبان به زبان چرخید و به یکی از اسطورههای دفاع مقدس تبدیل شد.
دریاقلی جوانی از اهالی آبادان و شغل او اوراق فروشی بود و در گوشهای از «کوی ذوالفقاری» آبادان و در گورستانی از اتومبیلهای فرسوده زندگی میکرد.
در ماههای آغاز جنگ، آبادان در محاصره نیروهای دشمن بود. انگار تقدیر این بود که درست در آن زمان که لشگری از تانکها و سربازان عراقی غافلگیرانه از رودخانه بهمنشیر گذشته و وارد آبادان شده بود، تنها دریاقلی متوجه حضور آنان شود و در آن شب پاییزی آبان ماه ۱۳۵۹ روی زین دوچرخه قراضهاش بنشیند و تا نفس دارد رکاب بزند؛ از میان چشمی دوربینهای دیدهبانان عراقی و قناسه به دستهای ارتش عراق که تیرشان به خطا نمیرفت بگذرد و باز رکاب بزند تا این خبر را به مدافعان شهر برساند.
رسیدن دریاقلی همان و بنا شدن سد محکم نیروهای ایرانی برابر لشگر عراق همان؛ سدی از مقاومت که باعث شد دشمن به آن سوی بهمنشیر رانده شود.
به هرحال جدا از این کار زیبا و ارزشمند وزارت آموزش و پرورش، متاسفانه گاف بزرگی در طراحی این داستان در متن کتاب درسی رخ داده که در نوع خود جالب توجه است! طراح محترم گویا فراموش کرده و یا کاملاً بیاطلاع بوده که جزیره آبادان فاقد هر نوع کوه و ارتفاعات قابل ذکری است و دریاقلی را در میان کوهها به تصویر کشیده که در حال رکاب زدن است و تانکهای دشمن در ذوالفقاری را نیز در میان کوههای بلند نشان داده در حالی که ذوالفقاری "کوی" است به معنای محله و برزن و نه "کوه" ! و پوشش کنار رودخانه بهمنشیر نیز نخلستان است...
مدیر آموزش و پرورش بهشهر گفت: به علت جاری شدن سیل و آب گرفتگی خیابانها و معابر تمامی مدارس این شهر امروز و فردا تعطیل هستند.
ابوالقاسم ثلاثی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه جاری شدن سیل در این شهر، مدارس را به تعطیلی کشانده است، افزود: بارندگی از نیمه شب آغاز شد و با توجه به شدت آن صبح امروز شاهد سیلاب و آبگرفتگی خیابانها، معابر و منازل بودیم و بر این اساس فرمانداری مدارس را در هر دو نوبت امروز تعطیل اعلام کرد.
وی ادامه داد: در بازدیدهایی که از مدارس انجام دادهایم، خسارتهایی به ساختمان مدارس وارد شده و بخشی از تجهیزات و وسایل آموزشی دچار آسیب شدهاند و با توجه به اینکه در برخی از مدارس، کلاسها به علت آبگرفتگی تا فردا آماده نمیشوند، لذا فردا نیز تمامی مدارس تعطیل خواهند بود.
به گفته مدیر آموزش و پرورش بهشهر، این سیل چندین کشته به همراه داشته که یکی از این کشته شدگان نیز دانش آموز دختر مقطع ابتدایی است که در منزل دچار این حادثه شد.
ثلاثی درباره میزان خسارتهایی که به مدارس وارد شده نیز گفت: در حال حاضر مدیرکل نوسازی شهرستان بهشهر در حال بازرسی مدارس است و نمیتوان گفت به طور دقیق ساختمانهای آموزشی این شهر تا چه میزان دچار خسارت شدهاند، اما آنچه که مسلم است، به علت شدت بارندگی و سیلاب و جاری شدن گل و لای در کلاسهای درس، آسیبهای جدی به برخی از مدارس وارد شده که تخریب دیوار یکی از مدارس بخشی از این خسارت است.
ادامه خبر...
| گروه اقتصادي| روز پنجشنبه 20 مهر ماه انجام يكسري تغييرات فني در مسير وكيوم باتوم (خوراك توليد قير) در واحد تقطير پالايشگاه نفت تهران منجر به وقوع حادثه جاني در اين واحد پالايشگاهي شد كه در نهايت سه نفر از كارگران در اين پالايشگاه به دليل آتشسوزي مجروح شدند. بر اثر اين حادثه كه به گفته مسوولان يك آتشسوزي جزيي بوده است و حتي برخي مسوولان اين پالايشگاه وقوع آتشسوزي را نيز رد ميكنند، آتشسوزي در اين واحد پالايشگاهي در حاشيه پايتخت بلافاصله با حضور نيروهاي امداد و آتشنشاني اين آتشسوزي مهار ميشود. گستره اين حادثه آتشسوزي وسيع نبوده است بهطوريكه در حال حاضر تمامي واحدهاي فرآيندي پالايشگاه نفت تهران در مدار بهرهبرداري قرار دارند. با اين وجود وقوع اين آتشسوزي منجر به سوختگي شديد سه نفر از كاركنان پالايشگاه نفت تهران كه در منطقه اين طرح عملياتي مشغول به كار بوده، شده است. در حال حاضر توليد فرآوردههاي نفتي در پالايشگاه نفت تهران به صورت عادي در حال انجام است و مشكلي در فعاليت اين واحد پالايشگاهي گزارش نشده است. در حالي كه برخي خبرگزاريها از آتشسوزي وخيم در اين پالايشگاه خبر ميدهند اما حميد جعفري، رييس روابط عمومي پالايشگاه تهران بروز آتشسوزي در اين پالايشگاه را رد كرد و گفت: روز پنجشنبه 20 مهرماه در يكي از واحدهاي پالايشگاه تهران به دليل نشأت يكي از تجهيزات دو نفر از كاركنان اين پالايشگاه با بخار آب مصدوم شدند. وي در مورد بروز اين حادثه توضيح داد: هر سه تا چهار سال يكبار واحدهاي پالايشگاهي نياز به تعميرات اساسي دارند بر همين اساس هنگام راهاندزي واحد تقطير جنوبي پالايشگاه تهران به دليل نشت يكي از فلنجها دو نفر از كاركنان اين پالايشگاه آسيب ديدند. وي با اظهار اينكه آسيب وارده شده به اين كاركنان جدي نبوده است، گفت: حال عمومي اين دو نفر خوب است و قرار بود امروز(ديروز) يكي از اين افراد از بيمارستان مرخص شود. وي همچنين تاكيد كرد در اثر اين حادثه هيچگونه خسارت مالي به پالايشگاه تهران وارد نشده است. |

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتنابناپذیر برای کشور است، گفت: قوای سهگانه و همه اجزای حکومت برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل و همکاری داشته باشند و در این راستا از بخشینگری صرفنظر شود و به مساله اصلی کشور بپردازند و مسائل اصلی را به مسائل فرعی و مسائل فرعی را تبدیل به مسائل اصلی نکنند. حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت باید دغدغه همه اجزای نظام باشد، اظهار داشت: متاسفانه این موضوع دغدغه برخی از مسئولان نشده است و این ضرورت است که انگیزه و اندیشه همه مسئولان سمت و سوی اقتصادی و تولید ملی به خود بگیرد. وی افزود: بدون توجه به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی معنا ندارد و مجلس شورای اسلامی باید قوانین مورد نیاز درخصوص اقتصاد مقاومتی را به تصویب برساند. رئیسی در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است یا خیر؟ گفت که قوه قضائیه کمیتهای را با محوریت شعار امسال و با شرکت همه اجزای مسئول تشکیل داده و کارهای اساسی برای حمایت از کار و سرمایه و تولید ملی را بررسی میکند. وی ادامه داد: در حمایت از سرمایه و تولید ملی ما دفتری در سازمان بازرسی کل کشور فعال کردهایم که اگر سرمایهگذاران و کارآفرینان با مشکلی مواجه شدند، این سازمان میتواند این قضایا را دنبال کند. معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی پیش نیاز اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: امنیت اقتصادی بدون مبارزه اقتصادی معنا ندارد و مقام معظم رهبری نیز در این راستا منشوری را دارند که جامع است که وظیفه هر سه قوه در آن تعیین شده و مشکلات و موانع نیز در آن منشور ذکر شده است. رئیسی اضافه کرد: در فرمان هشت مادهای یکسری کارها که حتما باید در آنها اصلاح بسترها و زمینهها برای فساد صورت بگیرد، آورده شده است. وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی که سبب سوء استفاده مفسدان از آنها شده است، حتما باید اصلاح شود، گفت: اگر این منافذ موجود در قوانین و مقررات اصلاح نشود، احتمال اختلاس دیگری نیز وجود دارد.
ادامه خبر...
برخورد 3 خودرو در محور شیراز - یاسوج 6 زخمی برجای گذاشت.
رییس پلیس راه فارس گفت: این حادثه که امروز براثر برخورد سه دستگاه پراید ، وانت پیکان و پژو 206 رخ داد، راننده 3 خودرو و 3 سرنشین پژو به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.
سرهنگ احمدی علت این حادثه را تغییر مسیر وانت پیکان اعلام کرد.

طنز - با توجه به اینکه قیمتها شکسته شده و دلار از آن قیمت خیلی بالا به این قیمت خیلی پایین آمده و سکه از یک میلیون و خردهای به یک میلیون و خردهای رسیده و کلی آدم دستگیر شدهاند که مخل بازار و مردم بودهاند، پیشبینی میشود بیستوسی امشب اینگونه باشد.
تذکر: اگر بیست وسی اینطور نشد، به ما ربطی ندارد، کشور کلا پیش بینی پذیر نیست!
مجری بعد از خواندن خبرهایی با این تیترها:
- سقوط ارزش دلار در بازارهای جهانی
- فرانسه فلاکت بار ترین روزهای خود را می گذراند
- ایتالیا در بحران مالی، یونان در انتظار افنجار اقتصادی
- دم خروس بی بی سی بازهم کار دست این شبکه داد
- فقر دامن نروژ را هم گرفت
- شاخص بورس تهران، تمام شاخص های جهانی را پشت سر گذاشت
- این هم فیلمی از برخورد وحشیانه پلیس نیویورک با یک دانشجوی معترض
و اما گزارش امشب: حباب ترکید، مردم شاد شدند
دوربین در حال گشت زدن در حوالی بازار تهران است:
خبرنگار رو به یک شهروند: داری چیکار می کنی؟
- نون پنیر می خورم...
- چرا نمی ری دنبال دلار؟
- اینا همه ش بازیه...می خوان مردمو اذیت کنن...کار کار دلال هاس...بفرما نون پنیر!
...
خبرنگار رو به یک شهروند دیگر در حال خرید پارچه: داری چیکار می کنی؟
- کور که نیستی دارم خرید می کنم!
- آخه می گن اوضاع خوب نیس و مردم در فشارن!
- دختر داداشم داره عروس می شه باید لباس بدوزم. بدون لباس که نمی شه...پارچه نخرم؟
...
خبرنگار رو به یک شهروند دیگر در حال خندیدن: داری چیکار می کنی؟
- دارم اس ام اس می خونم...خیلی باحاله!
- چی نوشته؟
- نوشته بزبز قندی، چطوری شوهر نداشته اما سه تا بچه قد و نیم قد داشته...؟!
...
خبرنگار رو به یک بازاری در حال تمیز کردن مغازه: داری چیکار می کنی؟
- دارم گردگیری می کنم.
- مشکلی نیست؟
- چه مشکلی؟ یه کم فقط مشتری کم شده وگرنه هیچ اتفاقی نیافتاده...
...
خبرنگار رو به یک طلافروش: اوضاع چطوره؟ مردم خرید دارن؟
- بله که دارن.
- پس چرا می گن کسی خرید نمی کنه و بازار تعطیله و...
- اینارو ماهواره ها می گن. بیان ببینن. مردم راحت دارن طلا خرید و فروش می کنن.
...
خبرنگار رو به دوربین در حال کالسکه سواری: اینجا بازار تهران بود. مردم شاد و خندان دارند زندگی شونو می گذرونن و هیچ خبری از نوسانات حبابی ارز و طلا و تاثیرش در روند زندگی مردم دیده نمیشه. روسیاهی به دل دلال ها و بوق های رسانه ای شون موند! مردم به شکل خیلی عادی در حال گذران روزگار هستند...
*
مجری بیست و سی: و اما گزارش پایانی ما از لندن:
خبرنگار: اینجا راهنمایی و رانندگی مرکزی لندن است. این صف 12 نفره هم صف مردم معترض به قبض های جریمه است. گارد سلطنتی در لندن 70درصد مبلغ جریمه ها را به حساب ملکه می ریزد و این در حالی است که جریمه ها در لندن از متوسط 30 پوند در سال 2008 به 35 پوند در سال 2012 رسیده است. مردم عصبانی از این تصمیم بریتانیا و ملکه به ما اعلام کردند که این بی عدالتی ها بالاخره خودش را نشان می دهد.
یک شهروند بریتانیایی: واقعا من کاری نکردم. وقتی داخل ماشین نشستم پلیس قبض را گذاشت روی شیشه. وقتی پرسیدم داستان چیه گفت همینه که هست! اوه خدای من چرا؟
یک شهروند دیگر: من راضی نیستم. این پول هارو باید بدیم و من می دم اما راضی نیستم. امیدوارم خرج دوا درمون ملکه بشه.
یک شهروند عصبانی در حال سیگار کشیدن: پلیس لندن رو همه می شناسن، دنبال پوله. دنبال رشوه س. خود من اگر 10 پوند رشوه داده بودم مجبور نبودم الان اینجا وایسم برای پرداخت جریمه 25 پوندی. اینها واقعا دشمن مدنیت هستند.
تلاش ما برای گفتگو با پلیس راهنمایی رانندگی لندن بی فایده بود و آنها اصلا دوربین ما را راه ندادند. مهندس سانتی مانتال، عضو نهضت عدالتخواه لندن می گوید: این کارهای پلیس به خاطر وضعیت بد اقتصادی است. آنها کسر بودجه خود را از طریق قبض جریمه جبران می کنند که خیلی ضدانسانی است. این رفتارها بازتاب وحشتناکی در آینده مردم خواهد داشت. آن هم در شرایطی که بنزین در دوسال گذشته دو بار گران شده یکبار 15 پنی و یکبار 10 پنی ...واقعا دارند به مردم فشار می آورند.
خبرنگار: این صف همان مردم معترضی است که مجبورند قبض جریمه های سنگین سلطنتی رو بپردازند و اگر امروز قبض ها را ندهند، فردا سه برابر خواهد شد. فشار اقتصادی این روزها لندن را فشار می دهد...

|
قيمت خودروهاي محصول ايران خودرو 10 درصد و سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو 18 تا 20 درصد افزايش يافت اما اين همه ماجرا نيست، به دليل اينکه اولا: خبرگزاريها از درخواست خودروسازان براي افزايش 50 تا 65 درصدي قيمت خودرو خبر دادهاند که کميته قيمتگذاري، فعلا افزايش فوق را تصويب نموده است. ثانيا: برخي مقامات مطلع اعلام کرده اند که اين افزايش قيمت مربوط به «فاز اول» بوده و قرار است در «فاز دوم» که به زودي عملياتي خواهد شد، قيمت خودرو به طور ميانگين 15 تا 20 درصد ديگر، افزايش يابد. خودروسازان علت درخواست افزايش قيمت خودروهايشان را، افزايش قيمت ارز، فولاد، آلومينيوم، مس، روي و ... دانستهاند.رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز اين افزايش قيمتها را با «افزايش هزينه سربار خودروسازان در نتيجه کاهش توليد خودرو» توجيه نمودهاند.اما هيچ معلوم نيست که اين برهان آوردن و توجيه کردنها چه لزومي دارد. خصوصا براي اقناع ما، مردم «نجيب» که همواره و عملا ثابت کرده ايم از کشتههاي خود پشته ميسازيم تا صنعت خودروي کشور، زمينگير نشود و خودروسازان عزيزمان همچنان بر طارم اعلا بنشينند! و نيز بارها و بارها عملا اعلام کرده ايم که هر چه آنها قيمت خودروهاي خود را افزونتر کنند، ما بيشتر خواهيم خريد! (حتي اگر پول نداشته باشيم از خودشان وام خواهيم گرفت، بي آنکه نرخ سودش برايمان کمترين اهميتي داشته باشد!) و همگان شاهدند که ما به هيچ وجه نسبت به ايمن نبودن و حتي آتش گرفتن خودروهايشان معترض نبوده و نيستيم و اعلام ميکنيم اگر ندرتاً از کسي نجواي اعتراضي شنيده شد، قطعا آن شخص، به علت شدت مصيبت، مشاعر خود را از دست داده است و ديگر او از ما نيست! ما خودرو را از نمايندگي با جرثقيل، مستقيما به تعميرگاه ميبريم تا اعتماد به نفس اين توليدگران ملي را خدشه دار نکرده باشيم! ما قرارداد خريد خودرو را ماهها قبل مينويسيم و پولش را همان زمان ميپردازيم اما آنرا تا پس ازابلاغ افزايش قيمتها و پرداخت مابه التفاوت جديد، تحويل نميگيريم، تا بر انگيزه خودروسازان افزوده باشيم! بعضيها ميگويند که مدتهاست که تعداد تلفات جاده اي ما از تعداد شهدا و جانبازان 8 سال جنگ تحميلي مان پيشي گرفته است، اما ما ميگوييم که اين تلفات به هيچ وجه ربطي به امنيت خودروهاي وطني ندارد، مبادا خودروساز عزيز مجبور به هزينه بيشتر شود! ما از اينکه آنقدر وزن خودروهاي بلاد خارجه را با تعرفه بالاي واردات خودرو، سنگين ميکنند که جز خودروهاي سبک ميهني هيچ خودروي غريبه اي چالههاي خيابانهاي شهرمان را نوازش نميکند، در پوست خود نميگنجيم، تا خودرو ساز احساس ناامني ناشي از رقابت نکند! ما خيلي کارهاي ديگري هم ميکنيم که ممکن است خود خودروسازان هم از ما توقع نداشته باشند! و از خودرسازان هم عاجزانه ميخواهيم که در عزم ما براي اجراي بدون تنازل تصميمات شان ترديد نداشته باشند! به همين دليل اعلام ميکنيم کساني که سؤالات زير يا مشابه آنها را مطرح ميکنند، از ما، مشتاقان و در صف وصال خودروي داخلي ماندگان! و برائت خود را از آنان اعلام ميکنيم! 1-اگر صنعت خودروسازي ما در برخي موارد تا 98 درصد بومي شده است، پس چه توجيهي دارد که بهاي «همان موارد» به علت افزايش قيمت ارز تا به اين حد افزايش يابد؟ 2-آيا در ماههاي اخير به قدرت خريد آن قشر از مردمي که بازار هدف اين خودروها هستند، به اندازه اين افزايش قيمت خودروهاي داخلي! افزوده شده است؟ 3-آيا در صورت کاهش تعرفههاي بالاي واردات خودرو، خودروسازان داخلي به همين سادگي ميتوانند دم از افزايش 50 تا 65 درصدي قيمت خودروهاي داخلي بزنند؟ 4-آيا قطعه سازاني که همواره اعلام ميکنند توليد قطعات خودرو را ملي کرده و به خودکفايي رسانيده اند، اين حق را دارند که با توجيه افزايش قيمت ارز، افزايش بيش از 50 درصدي قيمتها را خواستار شوند؟ 5-آيا شايسته است که مسئولين محترم، از درخواست افزايش قيمت خودرو، به عنوان اولين و شايد هم تنها قدم خودروسازان، براي جبران افزايش هزينههاي سربار، دفاع کرده و يا آنرا توجيه نمايند؟ 6-آيا مسئولين محترم اين حق را دارند که لزوم نصب امکاناتي مانند ايربک بر روي خودروها را که در راستاي تأمين امنيت جاني خريدار و از ابتدايي ترين حقوق اوست، دليلي موجه براي افزايش قيمت خودرو به شمار آورند؟ (عدم نصب تجهيزات تأمين کننده امنيت جاني سرنشينان خودروها، يکي از اشتباهات غيرقابل جبران خودروسازان در همه سالهاي «توانستن و نکردن» شان بوده و استمرار آن، خيانت به جان و مال و آينده قشر عظيمي از هموطنانمان خواهد بود.) |