
توسعه راههاي كهگيلويه و بويراحمد از مهمترين راهكارهاي خروج اين استان از بن بست و داراي اهميت ملي است . كارشناسان از كهگيلويه و بويراحمد به عنوان كريدور شمال به جنوب و شرق و غرب ياد مي كنند چرا كه اين استان ميان 5 استان شمال اصفهان ، فارس ، چهارمحال و بختياري ،خوزستان ، بوشهر واقع شده است و اگر كهگيلويه و بويراحمد به سمت هر كدام از اين استان ها داراي يك راه مناسب و ايده ال باشد مي تواند از لحاظ اقتصادي به ويژه در بخش صنعت و كشاورزي رشد چشمگيري داشته باشد . توسعه زیرساخت های ارتباطی در حوزه حمل و نقل و ترابری یکی از محورهای اساسی و شاخص های مهم در توسعه هر منطقه محسوب می شود. مهندس نصيري مدير راه و شهرسازي شهرستان كهگيلويه ميگويد:مهمترین راه توسعه همه جانبه استان خروج آن از بن بست و اتصال به شبکه راه های ارتباطی اصلی در کشور است . وي با بيان اينكه در سال هاي اخير اقدامات جدي در زمينه حمل و نقل در استان انجام شده است گفت : هم اکنون ایجاد جاده های جدید و تعریض و چند خطه کردن راههای استان از جمله برنامه های در دست اجرا در این بخش است. به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد 9پروژه بزرگ در زمینه راه و شهرسازی این استان جزء پروژه های عمده راهسازي دولت قرار گرفته که طبق برنامه ریزیهای دولت باید تا سال 92ا مورد بهره برداری قرار گیرد. خیبر بیدارپور گفت: احداث باند دوم محور بابامیدان ـ یاسوج ـ سمیرم ، احداث باند دوم محور یاسوج ـ سپیدان، احداث راه اصلی پاتاوه ـ دهدشت، رفع نقاط حادثه خیز در مسير هاي پرتردد، تطویل باند فرودگاه یاسوج ، در حال اجرا بودن بزرگراه ياسوج ـ سي سخت ، حذف نقاط حادثه خير جاده دشتروم ـ ياسوج ، آسفالت 385 کیلومتر راههای روستایی این استان از جمله این پروژه ها است. وي گفت : محور بابامیدان - یاسوج - سمیرم یکی از محورهای شریانی کشور است که جمعا به طول 235 کیلومتر، بنادر جنوبی شامل عسلویه و بوشهر را به مرکز کشور و استان اصفهان متصل می کند. وی با بیان به اینکه سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است، افزود: 60 کیلومتر این پروژه جز پروژه های مهم و عمده قرار گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم اکنون 10 کیلومتر آن آماده آسفالت و 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بیدار پور با بيان اينكه احداث باند دوم محور یاسوج - سپیدان به شش قطعه تقسیم شده است گفت : هدف از اجرای این پروژه ایمنی در حمل و نقل و تردد آسان وسائط نقلیه است و قطعه اول این پروژه به بهره برداری رسیده و قطعه های دو، سه، چهار و پنج به ترتیب 87، 65، 44، 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه شش این پروژه هم اکنون در حال مطالعه است. مدير عامل موسسه خاتم النبياء ( مجري طرح پاتاوه ـ دهدشت ) با اشاره به اینکه احداث اين محور هم اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با حمایت دولت تا خردادماه سال 92 این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد. سردار عدل هاشمي با بيان اينكه این محور 137 کیلومتر طول دارد که با بهره برداری از آن سالانه 300 میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد گفت : کاهش 210 کیلومتری کریدور جنوب غربی به شمال کشور، حذف 300 نقطه حادثه خيز ، کاهش چهار ساعته زمان سفر، افزایش ایمنی و ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و توسعه گردشگری و بهره مندي 400 روستاي استان و 40 هزار نفر از اين محور از جمله مزایای اجرای این پروژه است. زارعي نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي هم از مراحل نهايي مطالعات نهایی خط آهن یاسوج به اقلید خبر داد و گفت : با پیگیریهای انجام شده و مذاکراتی که با وزیر راه داشتیم مطالعات نهایی خط آهن یاسوج به اقلید مراحل پاياني خود را مي گذراند و عملیات اجرایی آن به زودي آغاز شود. معاون عمراني استاندار با بيان اينكه به رغم شروع خیلی خوب اما دیرهنگام وضعیت خوبی در بزرگراهاها نداریم و از این حیث نسبت به وضعیت و میانگین کشوری در سطح پایینی قرار داریم گفت: متأسفانه سهم ما در این استان از ساخت بزرگراهها تنها ۶۰ کیلومتر است که این آمار از نگاه متوسط کشوری رقم مورد قبول و قابل ملاحظهای نیست و نیازمند تقویت حمل و نقل ریلی و هوایی در این استان هستیم. كورش اميدي پور افزود : در چند سال گذشته براي دستيابي گردشگران خارجي و ايراني راههاي مناسب و ايمني در استان ايجاد شده است اما با تلاش مستمر مسئولان و توجه دولت بايد اين امر را تا توسعه كامل ادامه دهيم. وي مي گويد : تأمين حدود 23 درصد نفت و گاز كشور در گچساران ايجاب مي كند كه اين استان از راه هاي ارتباطي مناسبي برخوردار باشد . سرهنگ سياهپور رییس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هماکنون با توجه به گردشگرپذیري و افزایش حجم ترافیک در استان بهخصوص در محورهای اصلی، جداسازی لاین رفت و برگشت(چهارخطه کردن) این محورها ضروریست؛ چون جادههای دو طرفه کم عرض و کوهستانی فعلی استان پاسخگوی حجم گسترده ترافیک نیستند. بزرگواری نماينده مردم شهرستان هاي كهگيلويه ، بهمئي و چرام در مجلس شوراي اسلامي هم گفت : زیر ساخت های جاده ای در استان مراکز مختلف کشوررا به یکدیگرمتصل میکند، هر چه راهها گستردهتروامنیت بالاتری داشته باشیم حملونقل در آن ایمنتر و سریعتر رخ میدهد، برای همین هیچ کشور توسعه یافتهای را نمیتوان یافت که راههایش تکمیل نباشد و بدون شک توسعه خطوط ریلی و اسفالته سبب تحولی عمیق در مسائل اقتصادی و رونق بازار میشود زیرا این امرموجب میشود مبادلات تجاری نیز دراین استان و به تبع آن در كشور افزایش یابند. با ارتقاء وضعیت راههای استان به عنوان مهمترین مولفه توسعه اميدواريم شاهد پیشرفت و رونق اقتصادی در استان باشيم. خبرنگار:درزاده
ادامه خبر...
گزارش از مانداناعصری -همه ما می دانیم که در دنیای امروز با وجود ارتباطات گسترده، کمتر واقعیتی هست که بتوان آن را برای مدت زیادی پنهان ساخت و این شاید برای شرکت های بزرگ، دردسری بزرگ را رقم زده.
ملت ایران: همه ما می دانیم که در دنیای امروز با وجود ارتباطات گسترده، کمتر واقعیتی هست که بتوان آن را برای مدت زیادی پنهان ساخت و این شاید برای شرکت های بزرگ، دردسری بزرگ را رقم زده. فارغ از حیطه فعالیت یک شرکت می توان زودتر از معرفی رسمی محصول، عکس ها و شایعات آن را در اینترنت پیدا کرد.
احتمالا مرسدس بنز و کلاس E هم برای شما آن قدر جذاب هستند که طی چند روز گذشته و هنوز سال 2012 تمام نشده، شاهد عکس های درز کرده مدل 2014 آن در سایتها و خبرگزاریها بوده اید. اما حالا با عکسهای بیشتر و البته به صورت رسمی مواجه هستیم و می توان باور کرد که تغییراتی که پیش از این در دو-سه تصویر دیده بودیم واقعا به دست طراحان مرسدس ایجاد شده است.
در ادامه مطلب همراه شما هستیم تا با تصاویر بیشتر در خصوص مدلی بدانیم، که قدمتی بیش از عمر بعضی از شرکتهای مشهور خودروسازی دارد.
آن طور که در تصاویر بالا شاهد آن هستید، فیس لیفت (تغییرات کوچک در طراحی بدون عوض شدن اتاق) در جلوی E کلاس با شدت بیشتری رخ داده. حالا بر خلاف نسل قبل و روال این چند ساله، دیگر شاهد آن چراغ های دوتایی نیستیم و برای اولین بار E کلاس مانند برادر کوچکتر خود یعنی کلاس C می تواند با دو طرح برای جلو پنجره عرضه شود. یکی مثل همیشه کلاسیک و دیگری اسپرت. در واقع مدل اسپرت، دارای آرم و لوگوی مرسدس بنز در جلوپنجره است. چراغ های عقب خودرو هم با تغییر در نورپردازی به روز رسانی شدهاند.
شاید شما هم برای به روزرسانی کلاس S مرسدس بنز روزشماری می کنید. حالا که پرچمدار و لوکسترین اتاق مرسدس معرفی نشده، شاید E کلاس جدید با تغییراتی که در طراحی دماغهاش صورت گرفته ما را بیشتر با فلسفه جدید طراحی و ذهن طراحان در استودیوی بنز آشنا می کند.
اما تغییرات در E کلاس صرفا در ظاهر آن اتفاق نیفتاده است. سیستم کمکی پیشگیری از تصادفات که متعلق به نسل بعدی S کلاس است و در آینده شاهد معرفی آن خواهیم بود، در این خودرو نیز به کار گرفته خواهد شد. LEDهای جدید هم بر خلاف قبل که حالت سفارشی داشت، این بار به صورت استاندارد به همراه E کلاس عرضه خواهند شد. در واقع این LEDها به جز وظیفه ای که ما پیش از این به پروژکتورها محول می کردیم، وظیفه تامین نور روز را هم دارند و این استانداردی است که آهسته آهسته در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال تبدیل شدن به قانون است. یعنی داشتن چراغ هایی برای روز یا در اصطلاح Daylight.
البته اطلاعات منتشر شده به همین ها محدود می شود. برای تکمیل اطلاعات و دیدن مدل AMG باید تا حدود یک ماه دیگر صبر کرد تا نمایشگاه خودروی دیترویت برپا شود. رسمی شدن این عکسها که احتمالا بر خلاف میل مرسدس بنز صورت گرفته و داشتن اطلاعات در همین حد را هم احتمالا مدیون دهان نه چندان قرص و محکم اینترنت هستیم که در این سال ها ثابت کرده که رازدار خوبی نیست.
مدل Avantgarde با جلوپنجره اسپرت
ادامه خبر...
گلو درد شاید یک نشانه پنهان از سرماخوردگی باشد اما یکی از وحشتناک ترین و دردناک ترین آن هاست. برای مقابله با گلو درد استفاده از قرص های شیمیایی و یا برای موارد چرکین آمپول نیز می تواند گزینه خوبی باشد. البته این گلو دردها همیشه ویروسی نیستند و می توان آن ها را در خانه و با رعایت چند نکته ساده درمان کرد.
** در اولین قدم برای اینکه شدت گلودرد بیشتر نشود بهتر است اجازه ندهید هوای سرد و یا مایعات خنک به آن برسند. این باعث می شود تا زمان درمان کاهش پیدا کند و گلوی شما در شرایط بهتری باشد.

پس از افزايش دو برابري هزينه اينترنت و تلاش براي افزايش نرخ مكالمه تلفن همراه اينبار خبر ميرسد تعرفههاي مكالمه با تلفن ثابت به صورت پلهاي تا نزديك به سه برابر افزايش يافته است.
به گزارش خبرنگار ما، شركت مخابرات ايران كه تا پايان سال 89 بهدليل وجود مصوبههاي زمان مديريت دولتي اين شركت نتوانسته بود تعرفههاي مكالمه تلفن ثابت را افزايش دهد در روندي چراغ خاموش سعي در اضافه كردن تعرفههاي خود دارد.
اولين گام براي افزايش تعرفه تلفن ثابت كه با چراغ سبز وزارت ارتباطات از تهران آغاز شد، يكسان سازي كد تلفن داخل استاني بود. با اين حال گام دوم شركت مخابرات ايران در افزايش نرخ تعرفهها، يكسان كردن نرخ مكالمه براي ساعات مختلف شبانهروز است كه اخيرا كليد خورده است.
براساس يك عرف پذيرفته شده كه اكنون توسط اپراتورهاي تلفن همراه نيز رعايت ميشود، قيمت مكالمه در ساعات پاياني شب و ساعات ابتدايي روز، بسيار پايينتر از ساير ساعات پيك است لذا اپراتورها براي كاهش بار مكالمات در ساعات كاري و آسيب نديدن تجهيزات خود زير بارفشار مكالمات و ارتقاي كيفيت خدمات مانند كيفيت مكالمه و كاهش زمان اتصال، مشتريان خود را ترغيب ميكنند بخشي از مكالمات خود بويژه مكالمات طولاني و غيرضروري را در ساعات خلوت و غير پيك انجام داده و به اين ترتيب قيمت خدمات در اين ساعات را گاه تا 70 درصد كاهش ميدهند.
اين امر در زمينه مكالمات خارجي و استفاده از اينترنت نيز وجود دارد. شركت مخابرات ايران نيز تا همين اواخر به اين عرف پايبند بود لذا بهاي مكالمه با تلفن ثابت در ساعات غير پيك ارزانتر از ساعات كاري بود اما اكنون اين شركت تعاملات تعرفهاي خود را بهگونهاي تغيير داده است كه قيمت مكالمه شما در ساعت مثلا سه بعد از نيمهشب با ساعت 11 صبح كاري هيچ تفاوتي ندارد.
به اين ترتيب تمامي تخفيفها و سياستهاي قيمتي براي پخش مكالمات در ساعات مختلف روز از ميان رفته است. در نهايت اينكه شما بايد پول تلفن بيشتري بپردازيد.
اين گزارش ميافزايد: اين افزايشها در حالي رخ ميدهد كه هنوز اطلاعرساني دقيقي در اين باره از سوي شركت مخابرات انجام نشده و لذا معلوم نيست كم و كيف افزايش قيمتها چگونه است و آيا نرخ مكالمات بينالمللي نيز افزايش يافته يا خير.
در اين باره معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي (رگولاتوري )در اين خصوص اظهار كرد: پيش از اين 24 ساعت شبانهروز به سه بازه زماني (هفت صبح تا 13)، (13 تا 21) و (21 تا هفت صبح) و با نرخ مكالمات متفاوت تقسيم ميشد؛ نرخ مكالمات صبح بر اساس نرخ پالس مصوب كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات راديويي، نرخ مكالمات ظهر يك سوم كمتر از نرخ پالس مصوب و مكالمات شب نصف نرخ پالس مصوب (نيمبها) محاسبه ميشد.
حسن رضواني افزود: از آنجا كه تقسيم روز به سه بخش، جزو طرحهاي اختياري شركت مخابرات بوده، اقدام اخير اين شركت براي يكسان كردن هزينه مكالمات كل روز، از نظر قانوني بياشكال است.
معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي تصريح كرد: اما در اين اقدام، مخابرات بهدليل عدم اطلاعرساني تخلف كرده زيرا هنوز بيشتر مشتركان مخابرات از اين تغيير آگاه نيستند لذا به مخابرات اعلام كردهايم كه بهدليل عدماطلاعرساني پيش از تغيير، مجاز به دريافت وجه بيشتر از مشتركان نيست.
بازي با فرمولها
اين گزارش ميافزايد: به اين ترتيب تعرفه مكالمه با تلفن ثابت كه براي هر پالس 44.7 ريال بود هماكنون به 51.30 ريال رسيده است، اما نكته نهفته ديگري نيز در اين امر وجود دارد و آن اين كه پيشتر با مصوبه ديگري زمان محاسبه هر پالس كاهش يافته بود و اين يعني هزينه بيشتر براي هر ثانيه مكالمه.
در اين زمينه دفتر مطالعات ارتباطات و فناوريهاي نوين مركز پژوهشهاي مجلس در بيستم آذرماه امسال با اشاره به افزايش تعرفه مكالمات تلفن ثابت از ابتداي اسفندماه 1390 اعلام كرده است: دو نهاد مقرراتگذار، ـ شوراي رقابت و كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ـ بهطور مستقل با تصويب دو مصوبه مجزا موجبات افزايش تعرفه مكالمات تلفن ثابت را فراهم كردند.
ابتدا شوراي رقابت يك فرمول كلي را براي افزايش قيمت يك پالس مكالمهاي تصويب كرد و سپس كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مدت زمان يك پالس مكالمهاي را كاهش داد.
مركز پژوهشها با توجه به وجود حدود 27 ميليون مشترك تلفن ثابت در كشور و تاثير افزايش قيمت آن بر هزينه خانوارها، اسناد، مدارك، قوانين و مقررات موجود درخصوص افزايش تعرفه تلفن ثابت را بررسي كرده و افزوده است: بررسي حاضر نشان ميدهد در صورت اجراي همزمان دو مصوبه، قيمت مكالمات تلفن ثابت افزايش چشمگيري خواهد داشت و با توجه به مدت زمان مكالمه اين افزايش در استانهاي هم كد شده گاهي به 163 درصد و در استانهاي هم كد نشده به 128 درصد خواهد رسيد.
لزوم تغيير در شرح وظايف وزارت ارتباطات
در همين حال دبير شوراي عالي فضاي مجازي با تاكيد بر اين كه تاكنون اين شورا هيچ دخالتي در تغييرات وزارت ارتباطات نداشته، خاطرنشان كرد: شايد همزماني صدور حكم جابهجايي وزير سابق با آخرين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي باعث شده كه برخي اين شورا را در اين موضوع دخيل ببينند.
به گزارش ايسنا، مهدي اخوان بهابادي در پاسخ به اين پرسش كه طي هفتههاي گذشته برخي منابع آگاه بدون ذكر نام، اختلاف وزير سابق با دبير شوراي عالي فضاي مجازي را دليل بركناري تقيپور دانستهاند، در توضيح نقش اين شورا در جابهجايي و تحولات اخير وزارت ارتباطات گفت: شوراي عالي فضاي مجازي به هيچ عنوان تا اين لحظه به اين موضوع ورود پيدا نكرده است.
اخوان بهابادي در عين حال خاطرنشان كرد: البته در هر صورت لازم است در شرح وظايف و ماموريتهاي وزارت ارتباطات تجديدنظرهايي صورت بگيرد.
وي ادامه داد: براي اين بازنگري چند علت وجود دارد كه يكي از مهمترين آنها بحث خصوصيسازي و واگذاري مخابرات است. سال 88 و در ابتداي دولت دهم خصوصيسازي اين شركت صورت گرفت و 30 شركت مخابرات استاني، تلفن همراه و تلفن ثابت به بخش خصوصي واگذار شد و به اين ترتيب وزارتخانه تبديل به مادري شد كه فرزندي متولد كرده كه اكنون وزن آن فرزند حداقل 85 درصد وزن مادر است و عملا مادري كه باقي مانده از نظر جثه بيشتر به يك كودك و حتي نوزاد شبيه است.
پس از اين اتفاق و واگذاري مخابرات، وزارتخانه تا مدتي تا حدي براي شرح وظايف و ماموريتهاي خود دچار سردرگمي شد.
از سوي ديگر سازمان فضايي بهعنوان يكي از بخشهاي قابل توجه در وزارت ارتباطات هم با فاصلهاي كوتاه از وزارتخانه جدا شد كه اين دومين جداسازي اين وزارتخانه بود كه با فاصله چند ماهه صورت گرفت و در نهايت بهدنبال اين جداسازيها ما با وزارت ارتباطاتي مواجه شديم كه بايد تغيير ماموريت و هدف بدهد.
ادامه خبر...
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۳ کد مطلب: 14358 قیمت ارز غیر مرجع (ریال)(اتاق مبادلات ارزی)
دلار: ۲۴,۵۸۷
یورو: ۳۲,۱۵۴
درهم امارات: ۶,۶۹۴
لیر ترکیه: ۱۳,۸۳۹
روپیه هند: ۴۵۴
یکصد ین ژاپن: ۲۹,۴۰۰
روبل روسیه: ۸۰۴
یوان چین: ۳,۹۴۰
یک هزار وون کره جنوبی: ۲۳,۰۰۰
قیمت ارز در بازار ایران (تومان)-
ارز خرید فروش
دلار در بازار: ۲۹۹۰ ۳۰۱۰
یورو: ۳۹۴۰ ۳۹۷۰
پوند: ۴۷۲۰ ۴۸۴۰
درهم امارات : ۸۰۰ ۸۲۵
قیمت طلا در بازار ایران (تومان)
قیمت اونس جهانی طلا: ۱,۶۹۷
مظنه مثقال طلا: ۵۲۹,۷۰۰
گرم طلا ۱۸ عیار : ۱۲۲,۲۸۰
قیمت فروش سکه در بازار ایران (تومان)
تمام سکه بهار آزادی طرح قدیم: ۱,۱۹۸,۰۰۰
تمام سکه بهار آزادی طرح جدید: ۱,۲۰۸,۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی : ۶۰۲,۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی : ۳۰۹,۰۰۰
سکه یک گرمی : ۱۸۹,۰۰۰

گزارش ماندانا عصری -دو میلیون دلار برای دعوت نیم ساعته يك خانواده پولدار عربستاني از یک فوتبالیست آرژانتيني بنام ليونل مسي ...! +عکس و آن طرف مردي از ايران بنام علي كريمي که واقعاً علي وار عمل ميكند
دو میلیون دلار برای دعوت نیم ساعته یک فوتبالیست! +عکس
يك خانوادۀ عربستانی برای حضور "لیونل مسی" فوتبالیست آرژانتینی در خانۀ خود، مبلغ دو میلیون دلار به وی پرداخت کرد.
به گزارش تعامل، در سفر اخیر "مسی" به عربستان که حواشی متعددی به دنبال داشت، یک خانوادۀ سعودی با پرداخت دو میلیون دلار به وی برای حضور نیم ساعته در منزل آنها، جنجال دیگری به پا کرد.
سایت خبری "وطن" در این باره نوشت: با توجه به شرایط وخیم مردم غزه در زیر بمباران صهیونیست ها و با در نظر گرفتن افزایش روزافزون تعداد فقرا و نیازمندان در عربستان، اقدام این خانوادۀ متمول عربستانی خشم بسیاری از کاربران شبکه های مجازی را برانگیخته و آنان را به اظهار نظرهای تند واداشته است.
مردی به نام علی کریمی
این چند تا عکس رو حیفم اومد نبینید !
حیفم اومد حالا که خود علی کریمی ، اهل این نیست که بگه چه کارهاییه کرده و میکنه ، ساکت بشینم و ساکت بشینیم !!
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام !
برداشت اول :
این ناکجا آباد ، محل نگهداری بچه های بی سرپرست و بدسرپرسته !
اما علی کریمی ، فارغ از اسم و رسمش ، میره و برای دلخوشی این بچه ها ، باهاشون فوتبال بازی میکنه !
علی کریمی میره جایی که شاید خیلی از آقایون ، از ترس خاک گرفتن بنزهای چند صد میلیونیشون ، از اون طرف ها رد هم نشن !
برداشت دوم :
اون آقایی که روی تخته ، بابک معصومیه ! یه زمانی کاپیتان تیم فوتسال ایران بود و کلی افتخار و برو و بیا داشت ! وقتی سرطان گرفت ، اون همه هزینه ، اون همه درد رو بابک معصومی به دوش داشت و یه نفر کمکش نبود !
بعدها گفت یه روز علی کریمی اومد ملاقاتش ، چک سفید بهش داد ، تمام هزینه های اتاق و بیمارستان رو هم !
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام !
برداشت سوم :
پسری که از اختلالات شدید هورمونی رنج میبرد و به عنوان بلندقدترین ایرانی شناخته میشد ، توی برنامه ماه رمضون ، ازش پرسیدن چه آرزویی داری ؟
گفت سه تا آرزو : سلامتی ، لپ تاپ داشته باشم و علی کریمی رو ببینم !
شبونه ، علی کریمی ، لپ تاپ خرید ، رفت خونه شون ، تمام خرج درمان و اعزامش به آلمان رو داد !
اینه علی کریمی ! اینه یه انسان بزرگ و قابل احترام !
برداشت چهارم: به روایت یک شخص معمولی:
هیچوقت یادم نمیرود بلوار میرداماد را به سمت خیابان شریعتی رانندگی میکردم. وقتی به چراغ قرمز ۱۸۰ ثانیهایاش برخورد کردم عصبی شدم. تازه از محل کارم تعطیل شده بودم و خیلی خسته بودم.
داشتم دیالوگهای معمولم در مورد چراغ قرمزها و ترافیکهای تهران را زمزمه میکردم که کودکی رو به من کرد و گفت: «آقا فال میگیری» چند قدم آن طرفتر دخترک گلفروش با شاخههای لاله صدا زد: «آقا گل بخردیگه... خواهش میکنم». جملهاش تمام نشده بود که با غرور تمام، شیشه پنجره را بالا دادم تا صدایشان را نشنوم و مزاحم نشوند! وقتی چنین برخوردی را از من دیدند بیخیال شدند و رفتند سراغ راننده اتومبیل کناریام.
رنگ قرمز و مدل ماشین سبب شده بود تا از سایر ماشینها متمایز گردد.
پس از چند ثانیه دیدم پسرک فالگیر با صدای بلند گفت: «بچهها... بچهها بیایین علی کریمیه... بازیکن پرسپولیس...» در یک چشم به هم زدن، پنچ شش نفر از کودکان کار، دور ماشینش را گرفتند. من هم بیاختیار سرم را چرخاندم تا عکسالعمل علی کریمی را ببینم. او با لبخندی دنبالهدار از همه کودکان فال و گل و شکلات گرفت تا آنها را خوشحال کند. چراغ سبز شد و بچهها هنوز بیخیال کریمی نشده بودند. علی کریمی که با بوووووق ماشینهای پشت سرش مواجه شده بود، اتومبیلش را حرکت داد و بعد از چراغ قرمز، ماشینش را نگه داشت. من هم از روی کنجکاوی پشت سر جادوگر ایستادم.
کاپیتان پرسپولیسیها از ماشین پیاده شد و دخترک گلفروش را محکم بوسید و پسری که آدامس میفروخت را بغل کرد. امضا داد و تمام گلهای لاله گلفروش را خرید و چند فال حافظ هم گرفت. برایم عجیب بود. مگر میتوان باور کرد جادوگر که گاهی حوصله خودش را هم ندارد اینطور برخورد کند؟
دخترک گلفروش از فرط خوشحالی نمیدانست چکار کند و بالا و پایین میپرید. کریمی که دیگر نمیدانست چکار کند، با صدایی خشدار گفت: «بچهها باید بروم سر تمرین. دیرم شده.» خداحافظ... خداحافظ» کودکان کار نیز با تشویق چند ثانیهای علی کریمی... کریمی دوستت داریم، او را بدرقه کردند... برداشت پنجم: علی کریمی و لباس تیم ملی دختران:
تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران که راهی رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا شده بود، مهناز امیر شقاقی را به عنوان سرمربی بالای سر خود میدید.
او در مصاحبهای گفت: «علی کریمی نسبت به فوتبال بانوان توجه خاصی دارد. او یک الگوی ورزشی برای ارتقای روحیه بازیکنان است و جدا از این موضوع، کریمی امکانات و لوازم مورد نیاز ما را تامین کرد». کریمی باز هم ترجیح داد در این مورد صحبتی نکند، امیر شقاقی اما از صحبتها و اقدامات روحیهبخش مرد سال سابق فوتبال آسیا خبر داد و گفت: «کریمی نمیخواست نامش مطرح شود، او برای بازیکنان ما فقط یک شرط گذاشت. کریمی گفت به شرطی این کمکها را انجام میدهد و ادامه خواهد داد که تیم ما گل بزند و مقام بیاورد.»
علی کریمی از این کارهای انسان دوستانه زیاد کرده مثل دیدار از کودکان بی سرپرست و آزاد کردن محمد رضا گلزار بعد چند ساعت از بازداشتگاه در دوبی (روزنامه نود ۲۹ بهمن ۸۶) ساخت یک مدرسه ی ۶ کلاسه در کرج با کمک مهدوی کیا و... . این ها تنها گوشه هایی از میزان جوانمردی و بزرگواری پهلوان علی کریمی است، وجود علی کریمی در چنین دور و زمانه ای برای جامعه ایران زمین، همچون گوهری کمیاب و دُری نایاب، ارزشمند و گرامی است.

شرکت اپل اواسط سال آینده میلادی از نسخه جدید تلفن همراه هوشمند آیفون رونمایی خواهد کرد و یکی از ویژگیهای این تلفنهای جدید تنوع رنگی در آنها است.
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت خبری BGR News، پیتر میسک، تحلیلگر شرکت Jefferies & Company در این خصوص گفت: در ماه ژوئن سال آینده میلادی اپل قصد دارد تا از تلفن همراه هوشمند آیفون 5S رونمایی کند. وی تصریح کرد: این تلفن همراه جدید تغییرات خوبی را شاهد خواهد بود که از آن جمله میتوان به صفحه نمایش جدید Super HD و دوربین جدید اشاره کرد. به گفته وی، تلفن جدید اپل از عمر باتری بیشتری برخوردار بوده و به جای دو رنگ سفید و سیاه در شش تا هشت رنگ متنوع عرضه خواهد شد.
ادامه خبر...
فراخوان جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.
مهلت شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز دوشنبه 20 آذرماه در سامانه http://jazb.iau.ir آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.
بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، اطلاعات متقاضیانی که ثبت نام خود را تا 10 روز تکمیل وثبت نهایی نکنند، پاک خواهد شد.
برای ویرایش اطلاعات در صورتی که تایید نهایی انجام شده باشد باید از طریق واحد انتخاب شده اقدامات لازم صورت گیرد.
در حال حاضر، فقط می توان یک واحد دانشگاهی را انتخاب کرد و امکان انتخاب چند اولویت وجود ندارد، علاوه بر این، جذب هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی برای استان صورت می گیرد و واحد دانشگاهی انتخاب شده اولویت فعلی محل خدمت است و به همین منظور دانشگاه در هر زمانی می تواند محل خدمت عضو هیأت علمی را طبق نیازهای واحد های دانشگاهی در استان مربوطه تغییر دهد.
به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد، در این فراخوان 1700 عضو هیأت علمی پذیرفته خواهند شد.

سیر نزولی قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی همچنان ادامه دارد و در هفته جاری قیمت برخی از این خودروها باز هم کاهش یافته است. به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون و 300 هزار تومان عرضه میشود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.
سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 11 میلیون و 800 هزار تومان و SX 131 نیز حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان عرضه میشود. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.
قیمت تیبا نیز حدود 15 میلیون و 500 هزار تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 24 میلیون تومان عرضه میشود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.
مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 57 میلیون تومان به فروش میرسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین شده است. قیمت ماکسیما نیز حدود 88 میلیون تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.
در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگیهای فروش موجود نیست. پژو 206 صندوقدار اما در مدل V9 آن به قیمت حدود 39 میلیون و 700 هزار تومان و مدل V8 نیز حدود 27 میلیون و 900 هزار تومان به فروش میرسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
تندر 90 ایران خودرو اما سقوط قیمتی شدیدتری را تجربه کرده و قیمت آن در مدل E1 به حدود 20 میلیون و 700 هزار تومان و مدل E2 نیز 23 میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.
پژو 405 نیز به قیمت حدود 19 میلیون تومان عرضه میشود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش شدیدی همراه بوده و به حدود 23 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
البته قیمتهای یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها در نمایندگیهای فروش مختلف اندکی متفاوت است.
ادامه خبر...
مانداناعصری - شهرهای متعددی در سراسر جهان وجود دارند که اینچنین ظاهر خود را تغییر دادهاند، اما ده شهر در این میان وجود دارند که ساکنان آن به این وسیله شهرخود را تبدیل به شهری گردشگری كردهاند و سالانه مسافران بسیاری را به تماشای شهر رنگینکمانی خود میکشانند. ساختمانهایی به رنگهای آبی پررنگ، صورتی و زرد اشباع شده را میتوان در کنار خانههایی به رنگهای نارنجی و بنفش در امتداد یک خیابان دید. تماشای این ترکیب رنگارنگ در یک مکان به تنهایی دلیل کافی برای کشاندن صدها هزار گردشگر از سراسر جهان به این شهرهاست.
جیپور در هند
حدود 200 سال پیش اولین شهر مهندسی شده هند به نام جایپور (جیپور) ساخته شد. گرچه اینشهرِ ملقب به «شهر صورتی» چند رنگ نیست ولی تمام بناهای آن سایهای از رنگ صورتی یا قرمز خاکی را به نمایش میگذارد.
مصالح اصلی تمام بناهای شهرجایپور در مرکز ایالت رجستان که در دل بیابان قرار دارد خاک رس صورتی رنگ آن منطقه است، چیزی شبیه روستای ابیانه در استان اصفهان که رنگ قرمز خاک رس آن منطقه جزو مصالح اصلی خانههای این روستاست. این شهر یکی از سه شهر گردشگری هند، معروف به مثلث طلایی است که غیر از جایپور، دهلی و آگرا را در بر میگیرد. شهر 500 ساله جادهور معروف به شهر آبی نیز در نزدیکی جایپور قرار دارد که تمام بناهای آن کاملا آبیرنگ شده است.
میکونوس در یونان

میکونوس یکی از جزایر زیبای یونان و یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری یونان است که در شمال شرق این کشور و در میان دریای اژه قرار گرفته و تمام ساختمانهای آن به رنگ سفید است. گرچه این جزیره چند رنگ نیست ولی سفیدی بناهای آن در میان رنگ آبی دریا و آسمان هارمونی خاصی به این شهر میبخشد.
این جزیره در شب نیز بسیار تماشایی است چراکه رنگ سفید ساختمانها در دل تاریکی شب میدرخشد و جلوه خاصی به این شهر میدهد. آسیاب های بادی 400 ساله این جزیره از محبوبترین مکانها برای بازدید است. گردشگری منبع اصلی درآمد این شهر از دهه 1950 است.
لانگ یربین در نروژ

هنگامی که شهری در جزیرهای نزدیک به قطب شمال با پس زمینه سفیدرنگی از یخ قرار دارد حتی مقدار کمی از رنگ نیز تنوع خوبی به آن منطقه میدهد، چه برسد به شهر لانگ یربین با رنگهای متنوع رنگینکمانی با پسزمینه کوههای سفید یخی و گوزنهای شمالی که آزادانه در شهر میگردند و حس در جریان بودن زندگی را در منطقهای که در آن گیاه نمیروید به ساکنان و بازدیدکنندگان میدهد.
این شهر به دلیل نزدیکی به قطب و سهولت رفتوآمد به آن یکی از پرطرفدارترین مناطق شمالی جهان برای گردشگران است. جالب این كه این شهر در تابستان دارای تابش 24 ساعته نور خورشید است.
لیما، پایتخت پرو و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر که ترکیب منحصر به فردی از ساکنان بومی و مهاجر را در خود دارد فرهنگ متنوعی از معماری را نیز به نمایش میگذارد، باروک اسپانیایی، نئوکلاسیک و هنر نو فرانسوی در کنار یکدیگر فقط نمونهای از این ترکیب منحصر به فرد هستند. همچنین ترکیبی زیبا از بناهای سنتی و مدرن در کنار هم این شهر بزرگ را تبدیل به جایگاهی برای نمایش رنگ و هنر کرده است.
گوآنجوتو در مکزیک

شهر کوچک گوآنجوتو ، سال 1554 بر فراز کوهی به همین نام به عنوان شهری پلکانی با میراث معماری به سبک اسپانیایی بنا شد. درساخت خانههای آن از سنگ ماسهای سبز و صورتی همان منطقه استفاده شد.
نام این شهر به معنی «قورباغه سبز» است که نماد خرد در فرهنگ مکزیکی است بنابراین رنگ سبز از اهمیت ویژهای در این فرهنگ برخوردار است و نیمی از خانههای این شهر با طیفهای مختلف سبز رنگآمیزی شدهاند. اینشهر در کنار معدن نقرهای قرار دارد که 30 درصد از نقره جهان را تامین میکند. شهر گوآنجوتو و معدن نقره آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شدهاند.
برگن در نروژ

شهر بندری برگن 900 سال پیش تاسیس شد تا بندرگاه مهمی برای تجارت بینالمللی کالا باشد كه تا قرن شانزدهم پررونق بوده است. گرچه آتشسوزیهای متعددی بخش عظیمی از خانههای چوبی شهر را سوزاند ولی خانهها به همان سبک تاریخیشان بازسازی شدند و هماکنون به عنوان رستوران یا فروشگاه و بازار فروش ماهی استفاده میشوند.
برگن به خاطر طبیعت زیبایش نیز مشهور است، خانههای این شهر در پایه کوههایی ساخته شدهاند که در تابستان با پوشش گیاهان سرسبز و در زمستان با برف سفید پسزمینه زیبایی برای این خانههای چوبی میسازند. این شهر زیبای قرون وسطایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد دارای موزهای است که زندگی مردم این شهر را در طول قرون وسطی به همراه نمایشگاهی از صنایع دستی این شهر برای بازدیدکنندگان به نمایش میگذارد.
نیهاون در کوپنهاگ دانمارک

این شهر تفریحی کوچک که مثل شهر مشهور ونیز در کنار رود قرار گرفته و دارای کانالهای آبی متعدد است در قرن 17 میلادی شکل گرفت. قایقهای کوچک چوبی که بر آب جاری این کانالها به نرمی روان هستند تصویری کارتپستالی از این شهر در اذهان باقی میگذارند.
سوار شدن بر قایق به قصد تماشای جاذبههای شهر یکی از تفریحات پرطرفدار گردشگران در نیهاون است. یکی از مکانهای دیدنی این شهر منزل هانس کریستین اندرسون، نویسنده داستان مشهور جوجهاردك زشت است.
شهر روکلا در جنوب غربی لهستان قرار دارد و زیباترین شهر این کشور است. میدانهای این شهر در قرن 12 میلادی ساخته شد و بنای خانههای آن به سبک معماری گوتیک و کلاسیک به قرن چهاردهم برمیگردد. این شهر تاریخی گذشته پرآشوبی داشته و در هر دورهای متعلق به یکی از کشورهای همسایه بوده و این چندگانگی فرهنگی را با تنوع رنگ ساختمانها به عنوان بخشی از هویت فرهنگی خود بازتاب میدهد.
راینِک یا میدان مرکزی روکلا یکی از بزرگترین میدانهای اروپاست که آثار تاریخی زیبایی را در خود جای داده است و به میدان توریستی شهر مشهور است.
ویلِمستادکوراکو در آمریکای مرکزی
کوراکو جزیرهای در جنوب دریای کارائیب در آمریکای مرکزی است. شهر ویلِمستاد مرکز آن است که در اواسط قرن 17 میلادی با خانههایی به سبک معماری هلندی ساخته شد. دیگر جاذبههای شهر یکی پل معلق معروف به «پیرزن لرزان» است که دو محله دیدنی شهر را به هم وصل میکند و دیگری پارک ملی کریستفل است که غارنگارههای بومیان آمریکا را در خود دارد. بخش قابل توجهی از درآمد این شهر کوچک از طریق صنعت گردشگری است. این شهر زیبا و تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
مانارولا یکی از قدیمیترین شهرهای سینکه تِره ایتالیاست که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمیگردد. این شهر پلکانی کوچک و زیبا با خانههای زیبایی که از سنگهای ماسهای ساخته شده است بر فراز تپههای سرسبز «سینکه تِره» در جوار دریای مدیترانه قرار گرفته است و فاصله چندانی با محله مشهور «پیزا سنترال» ایتالیا ندارد
ادامه خبر...