
نبود شیر خشک در گناوه معضلی که مصرف کنندگان را نگران کرده است. در چند ماه اخیر شیرخشک در گناوه بصورت سهمیه ای تقسیم می شد ولی در حال حاضر هیچ نوع شیری در بازار و داروخانه های گناوه یافت نمی شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ؛ چند روزی است که شیر خشک در داروخانه های گناوه نایاب شده است و هیچ نوع شیری در این داروخانه ها به دست مصرف کننده نمی رسد. در چند ماه اخیر شیر خشک بصورت سهمیه ای وجود داشت ولی در حال حاضر هیچگونه شیری در بازار وجود ندارد و این مسئله نگرانی اکثر مصرف کنندگان را به دنبال دارد.
| معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو جزئیات قیمت پیش فروش ۷ محصول این شرکت از فردا را اعلام کرد. |

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تشریح برنامههای این وزارتخانه تا پایان دولت دهم، گفت: در تلاش هستیم تا پایان دولت دهم مطالبات بیمارستانها و داروخانهها از بیمهها را پرداخت کنیم.
به گزارش اعتدال اسدالله عباسی، مهمترین دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان دولت دهم را به نتیجه رساندن مطالبات بیمارستانها و داروخانهها از بیمهها تا پایان دولت دهم خواند و گفت: همچنین تلاش خواهیم کرد که نظام ارجاع پزشک خانواده را تا پایان این دولت به صورت پایلوت به اجرا درآوریم.
وی با بیان اینکه طرح ساماندهی ۸۲ هزار نفر از کارکنان بازنشستگان صندوق فولاد نیز در حال انجام است، افزود: معوقات کارکنان بازنشسته این صندوق تا پایات اردیبهشت ماه پرداخت شده اما تلاش داریم که این افراد نیز همچون سایر مستمری بگیران حقوق و و مزایای خود را به صورت ماهانه و به موقع دریافت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده، با بیان اینکه در حال ابلاغ بودجه سازمان تامین اجتماعی هستیم و حقوقها نیز به زودی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قبلا در مرداد ماه پرداخت میشد اما پرداخت حقوق را امسال به خرداد و اوایل تیرماه منتقل کرده و در حال انجام آن هستیم.
عباسی با بیان اینکه در راستای اجرای تکمیلی طرح بیمه طلایی بازنشستگان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور قرار میگیرند، توضیح داد: طی جلسهای وضعیت بیمهای این افراد، استمرار بیمه تکمیلی طلایی بازنشستگان و تسری آن به افراد تحت تکفل آنها مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر لایحه اقتصاد تعاون از سوی دولت تصویب و به مجلس ارایه خواهد شد، افزود: همچنین قانون کار که در حال بررسی است و لایحه حمایت از معلولان که توسط دولت به تصویب رسیده به مجلس تقدیم خواهد شد تا علاوه بر رفع مشکلات، رویکردها برای دولت آینده نیز شفاف شود.
وی با بیان اینکه همچنین از نظر استخدامی در حال تبدیل وضعیت کارکنان ستادی وزارت کار هستیم، گفت: این اقدامات از جمله برنامههای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تا پایان دولت دهم است.
وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با بیان اینکه تا الان دیداری با رئیس جمهور منتخب نداشتیم، ادامه داد: تاکنون پیشنهاد همکاری از طرف وی دریافت نکردهام اما ما آمادگی هر نوع همکاری داریم و همچنان اعلام کردیم که وظیفه داریم کارها را آماده تقدیم دولت آینده کنیم.

گمرک ایران ارزش گمركي دو نوع خودروي سواري چيني و ايتاليايي امجي 350 چيني و ALFAROMEO GIULETTA ايتاليا را اعلام كرد.
اين اقدام در اجراي تبصره 6 قانون خودرو توسط كميته مشترک گمرک جمهوري اسلامي ايران و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذيرفته است و دو مدل خودروسواري AlFAROMEO GIULETTA سال 2013 ساخت ايتاليا و MG350 سال 2013 ساخت چين را شامل ميشود.
همچنین در خبر دیگری آمده است: دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرک در اجراي تبصره 6 قانون خودرو، ارزش گمركي ماشينآلات راهسازي هيونداي سري 7 و 9 سال 2013 را اعلام كرد. ارزشگذاري اين خودروها در كميته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين شده و جهت اجرا به كليه گمركات اجرايي كشور ابلاغ شده است.
اين بخشنامه فهرست كامل ماشينآلات راهسازي هيونداي سري 7 و 9 سال 2013 ساخت كره جنوبي را شامل ميشود كه بخشنامه ياد شده از سوي كميته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوين و جهت اجرا به گمركات سراسر كشور ابلاغ شده است.

قیمت انواع خودرو در بازار امروز
|
قیمت خودرو ( ریال |
مدل خودرو |
قیمت نمایندگی |
قیمت بازار |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۶ تیپ۲ |
۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ |
۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۶ تیپ ۶ |
۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v8 |
345,000,000 |
430,000,000 |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل v9 |
395,000,000 |
520,000,000 |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک |
۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۲۰۷ معمولی |
۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۴۰۵ بنزینی |
۲۲۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو ۴۰۵ دوگانه سوز |
۲۳۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو پارس دوگانه سوز |
۲۸۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
پژو پارس سال |
۲۶۹,۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
تندر ۹۰ مدل E1 |
315,500,000 |
330,000,000 |
|
ایران خودرو |
تندر ۹۰ مدل E2 |
350,500,000 |
360,000,000 |
|
ایران خودرو |
رانا |
۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
سمند ال ایکس سال |
۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
سوزوکی ویتارا دنده اتوماتیک |
۵۸۲,۷۴۰,۰۰۰ |
۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ایران خودرو |
وانت باردو بنزینی COP |
108,700,000 |
125,000,000 |
|
بی ام و |
X3 |
0 |
3,850,000,000 |
|
پورشه |
کایان ۶ سیلندر |
۰ |
۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
پورشه |
کایان ۸ سیلندر |
۰ |
۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
آریون |
۲,۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
پرادو ۲ در |
۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
پرادو ۴ در |
۳,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
کرولا |
۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
کمری |
۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
لندکروز |
۳,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
تویوتا |
یاریس هاچبک |
۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
ساپپا |
تیبا |
۱۸۷,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
|
سایپا |
۱۱۱-SX |
152,680,000 |
165,000,000 |
|
سایپا |
۱۳۱ -SX |
149,670,000 |
160,000,000 |
|
سایپا |
۱۳۲-SX |
150,820,000 |
159,000,000 |
|
سایپا |
تندر ۹۰ مدل E2 |
350,500,000 |
370,000,000 |
|
سایپا |
تیانا High |
1,343,000,000 |
1,470,000,000 |
|
سایپا |
ماکسیما دنده اتوماتیک |
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
|
سایپا |
مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سیسی |
۷۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
سایپا |
وانت پیکاپ دوکابین |
۷۵۸,۴۰۰,۰۰۰ |
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
|
سایپا |
وانت زامیاد بنزینی |
۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |

شرکت واسپاری ملت از آغاز فروش اقساطی خودرو هیوندای سانتافه خبر داد. به گزارش راک نیوز ،قیمت نقدی این خودرو 260 میلیون تومان تعیین شده و لیزینگ ملت متعهد شده تا 7 روز کاری خودرو را به خریداران تحویل دهد.
گفتنی است جدول اعلام شده از سوی لیزینگ ملت به شرح زیر است.


بی تفاوتی مسئولان در قبال بازار ارز و طلا؛
دست به دامان جمشید و رفقایش شویم؟!
در حالی که هم نرخ ارز و هم طلا پس از کاهش تدریجی امیدوار کنندهای که طی روزهای گذشته داشت، دوباره اسیر دست دلالان بازار شده و در جایی که مسئولان با چنان بی اعتنایی از کنار این رویدادها میگذرند که گویی هرگز ماهیتی به عنوان بازار ارز و طلا در اقتصاد کشور نیست، آیا چاره دیگری جز این میماند که دست به دامان آقایان دلال در بازار شویم و از آنها خواهش کنیم که مدیریت بازار را به گونهای صورت دهند که نرخها دستکم به ثبات برسد؟
دست به دامان جمشید و رفقایش شویم؟!طی هفتههای اخیر، بازار ارز و طلا شاهد روند بیسامانی در تغییرات نرخ و نوسانات بی منطق و همچون همیشه خارج از الگو بوده است، به گونهای که بسیاری از کسانی که در یک سال گذشته، سرمایههای خود را به دلیل شرایط بد اقتصادی در این بازار سرمایهگذاری کرده بودند به شدت درگیر هوسبازی دلالان شده و متحمل زیانهای اساسی در این بازار شدند.به گزارش «تابناک»، از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد به گونهای رقم خورده که هیچ الگوی تحلیلی قادر به واکاوی آن و پیشبینی حتی یک ساعت بعد را ندارد.
این در حالی است که گویا مسئولان اقتصادی دولت، به کلی بازار را فراموش کرده و مشغول تبلیغات همیشگی خود در آخرین روزها و ارائه آمار از «معجزات» هشت ساله هستند. بانک مرکزی نیز که دیگر توقعی از آن برای دخالت در این بازار نمیرود، گویا ترجیح داده تا مانند همیشه به دیدن «شهرآورد» پر هیجان دلالان و ارز و طلا بنشیند و به باور بسیاری، همان بهتر که در این بازار دخالت نمیکند!
در حالی که امید میرفت پس از جو روانی پدید آمده در بازار طلا و ارز و کاهش تدریجی قیمتها، این روند تا رسیدن هر دو آنها به نقطه ثبات و بازگشت آرامش با کاهش نرخ ارز و طلا به بازار و اقتصاد کشور، ادامه داشته باشد، مانند همیشه برای همگان مشخص شد که مسئولان اقتصادی کشور و در رأس همه آنها، بانک مرکزی و وزارت اقتصادی هیچ تأثیری در بازار ندارند و این آقایان دلال هستند که اقتصاد کشور را اکنون در دست گرفته و مدیریت میکنند.
البته این روند همان گونه که گفته شد، روند امروز و دیروز نیست. اکنون چند سال است که «آمار پراکنی» و «وعده بازی» رویه معمول مسئولان شده و در بهترین حالت، دخالتهایی نظیر آنچه بانک مرکزی در پیش فروش سکه به نمایش گذاشت، مانورهایی شکست خورده برای مدیریت بازاری بوده که دیگر به حدی افسار پاره کرده که اگر اغراق نکنیم، حسابش با کرام الکاتبین است!
چندی پیش، محمود بهمنی با صراحت بیکاری و بی برنامگی بانک مرکزی را جار زد و اذعان کرد که بانک مرکزی نه در افزایش نرخ ازر و نه در کاهش آن هیچ تأثیر و نقشی نداشته است! البته آقایان فراموش کردند که بگویند بانک مرکزی در افزایش نرخ تورم و مهار آن، افزایش نقدینگی و مهار آن، افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی و مهار آن و بسیاری دیگر از این دست نیز هیچ نقشی نداشته است.
به رغم آنکه از یک سال گذشته بارها از سوی شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد شنیده شد که بازار آزاد را جمع میکنیم، نه تنها این بازار جمع نشد، بلکه گزارش چندی پیش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 90 به خوبی نشان داد که بسیاری از ارزهای مرجع از سوی بانک مرکزی به نرخ آزاد فروخته شده است!
در حالی که امید بر آن بود مرکز مبادلات ارزی ـ که یک سال از تولد آن میگذرد ـ از فرصت پیش آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری برای کاهش واگرایی نرخ ارز در بازار آزاد و این مرکز استفاده کند، عملا شاهد حرکت معکوس این مرکز در راستای کاهش نرخ ارز بودیم و بار دیگر این امر نشان داد که کار کارشناسی و علمی آن چیزی است که مسئولان فعلی به شدت از کمبود آن رنج میبرند.
در چنین شرایطی و در حالی که هم نرخ ارز و هم طلا پس از کاهش تدریجی امیدوار کنندهای که طی روزهای گذشته داشت، اکنون دوباره اسیر دست دلالان بازار شده است و از دو روز گذشته هر دو شروع به افزایش قیمت کردهاند، و در جایی که مسئولان با چنان بی اعتنایی از کنار این اتفاقات میگذرند و آن را نادیده میانگارند که گویی هرگز ماهیتی به عنوان بازار ارز و طلا در اقتصاد کشور وجود ندارد، آیا چاره دیگری جز این میماند که دست به دامان آقایان دلال در بازار شویم و از آنها خواهش کنیم که مدیریت بازار را به گونهای صورت دهند که نرخها حداقل به ثبات برسد؟
آیا در شرایط بی تفاوتی مسئولان در قبال سردرگمیهای بازار، چاره دیگری میماند، جز اینکه از جمشید بسم الله و رفقایش خواهش کنیم برای مدتی دستکم این بازار را به ثبات برسانند تا دوباره پس از مدتها شیرینی ثبات در بازار طلا و به ویژه ارز را که مدتهاست از یاد ذائقه اقتصاد ایران رفته، حس کنیم؟
آنچه به نظر میرسد این است که مسئولان فعلی، بازار را همانند گذشته به حال خود رها کرده اند و شاید انتظار آن را میکشند که مرداد ماه هر چه زودتر از راه برسد!
مرجع خبر:تابناک
ادامه خبر...

با گذشت ۸ سال از توقف تولید پیکان، فروشندگان این خودرو قیمت های قابل توجهی را به مشتریان ارائه می کنند. بازار خودرو طی یکسال گذشته نوسان های قیمتی فراوانی را تجربه کرده و روزهای خوبی را سپری نمی کند.
افزایش قیمت خودروها طی یکسال گذشته تا حدی پیش رفت که محمود احمدی نژاد سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی با انتقاد از روند افزایش قیمت خودرو اعلام کرد: چطور ممکن است خودروسازان قیمت پراید را 20 یا 18 میلیون بگویند و بعد اظهار کنند که ضرر می کنیم. پرایدی که 8 یا 8.5 میلیون است. هر چیزی قیمتی دارد. بلاخره خودرو کیلویی چند؟
پس از آن اواخر سال گذشته شورای رقابت موضوع بررسی فرمول تعیین قیمت خودروهای داخلی را در دستور کار خود قرار داد و نهایتا اوایل سال جاری این فرمول را برای اجرا به خودروسازان ابلاغ کرد اما این موضوع نیز نتوانست قیمت خودروها را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد تا آینده بازار خودرو همچنان در ابهام قرار داشته باشد.
افزایش قابل توجه قیمت انواع خودرو طی سال های اخیر بسیاری را به یاد خودروی خاطره ها، پیکان انداخته است. خودرویی که بهار سال 1384 خزان آن بود. خودرویی که ترمز ABS و کیسه هوا نداشت، شیشههایش هم با یک دستگیره بالا و پایین میشد، نه از کولر خبری بود و نه فرمان آن هیدرولیک بود اما با تمام بدیها و کاستیهایش در یادها باقی ماند و انتظار میرفت در چند سال آینده پیکان به خاطرهها بپیوندد، اما طی یکسال گذشته این خودرو به واسطه افزایش قیمت ها یادآن بار دیگر یاد آن زنده شده است.
البته زمانی که توقف تولید پیکان قطعی شد مسئولان خودروی تندر 90 را به عنوان جایگزین این خودرو معرفی کردند اما تندر 90 هم اکنون حدود 36 میلیون تومان قیمت دارد و کمتر پیکان سواری می تواند سوار خودرویی شود که روزی قرار بود جایگزین پیکان شود.
البته در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تولید مجدد پیکان در کشور منتشر شده است که محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران با انتقاد از این صحبتها گفته است بیان چنین صحبتهایی طنز تلخ صنعت خودرو است.
اما اگرچه امروز بیش از 8 سال از توقف تولید پیکان می گذرد اما از قافله گرانی ها عقب نمانده و فروشندگان این خودرو رقم های قابل توجهی را از مشتریان تقاضا می کنند.
|
مدل |
توضیحات |
قیمت(تومان) |
|
1379 |
180000 کارکرد، ماهی 300لیتر بنزین،یکسال بیمه، دارای معاینه فنی-باطری نو، بدون کوچکترین صدا(اتاق وبدنه) |
5,500,000 |
|
1382 |
250000 کارکرد، دوگانه CNG دارای یکسال بیمه و8 سال تخفیف .لاستیک جلو %80 وعقب %70 درصد |
5،700،000 |
|
1376 |
215000کارکرد، 1سال بیمه دوگانه cng |
3,800,000 |
|
1381 |
100000 کارکرد، بیمه 1 ماه (5 سال تخفیف) - قفل مرکزی- |
6,600,000 |
|
1383 |
100000 کارکرد، بدون رنگ شدگی- بیمه تا آبان- تخفیف بیمه از83 تاکنون |
7,450,000 |
|
1383 |
120000 کارکرد |
7,800,000 |

راک نیوز :
تلفن همراه را 100 درصد شارژ نکنید
کارشناسان فناوری با مطرح کردن توصیه هایی به منظور افزایش عمر باتری تلفن های همراه تأکید کردند که بهترین راه طول عمل باتری ها نگاه داشتن شارژ موبایل بین 40 تا 80 درصد است.
تعدادی از افراد به شارژ هر روزه تلفن همراه خود اعتقاد جدی دارند و دیگران اصرار دارند که شارژ تلفنشان باید به طور کامل خالی شود تا آن را شارژ کنند، اما به هر صورت کاربران تلفن های همران هیچ کاری برای تمام شدن عمر باتری های موبایل هایشان انجام نمی دهند.
اکنون کارشناسان نظر قطعی خود را در این رابطه صادر کردند، اگر می خواهید عمر باتری تلفن ها و گجت هایتان طولانی تر شوند، آن را هر روز شارژ نکنید.
«اریک لیمر» به عنوان یکی از علاقمندان به عرصه فناوری که تحقیقاتی در این زمینه انجام داده مدعی شد که شارژ کامل برای تلفن های همراه وضعیت مطلوبی نیست، در حقیقت وی استدلال می کند که باید موبایل را پیش از رسیدن به شارژ 100 درصد از برق جدا کرد.
وی گفت: در اکثر اوقات داشتن شارژ کامل و خالی کردن کامل شارژ هیچ کمکی به عمر باتری نمی کند بلکه به باطری صدمه هم وارد می کند.
ارقام یکی از سایت های جامع اطلاع رسانی درباره باتری که «دانشگاه باتری» نام دارد، نشان می دهد که تلفن های همراه باید شارژ بالای 50 درصد و پایین 100 درصد داشته باشد تا عمر باتری طولانی تر شود، اما یک راهکار هوشمندانه این است که باید ماهی یکبار شرایطی را فراهم کرد که شارژ تلفن به طور کامل خالی شود.
«لیمر» یادآور شد: کاربران باید شارژ تلفن همراه خود را در صورت امکان بالای 50 درصد نگاه دارند اما رها کردن تلفن در برق پس از شارژ موجب فرسایش باطری می شود.
به طوری کلی سطح بهینه شارژ بین 40 تا 80 درصد است.
وی همچنین این باورهای کلیشه ای که گفته می شود تلفن جدید را برای 72 ساعت در شارژ نگاه دارید و سپس از آن استفاده کنید را به سخره گرفت و گفت شاید این باور برای آن است که تلفن یادش بماند شارژ کامل داشتن چه حسی دارد!
شاید این روش برای تلفن هایی که دارای باتری های نیکلی هستند موثر بودند اما برای بایری های لیتیوم- یون که در تلفن های جدید استفاده می شوند، بی تأثیر هستند.(مهر)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز، میزان بیش از 56 هزار تن کالا به ارزش 25 میلیون دلار از ابتدای امسال تاکنون به 25 کشور جهان از جمله عراق،آلمان، پاکستان ، امارات ، افغانستان ، قطر ، ترکیه ،کویت و بحرین صادر شد.
مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب 47 و 15 درصد افزایش داشت .
سیاحی افزود: کالاهای صنعتی، عصاره و پودر شیرین بیان ، مصنوعات مسی ، فرش دستباف،مواد غذایی ، خرمای تازه و خشک،کاشی و سرامیک، پسته و مغز پسته بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند./باشگاه خبرنگاران
ادامه خبر...