نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
عید مبعث مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
از بعثت او جهان جوان شد
گیتى چو بهشت جاودان شد
این عید به اهل دین مبارک
بر جمله مسلمین مبارک
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
رفته خود از عرش تا به فرش سراسر
زیر فلک سایه لوای محمد(ص)
نوری(سیّاره) یافت راه هدایت
تا که شدش عشق رهنمای محمد(ص)
عید مبعث مبارک
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
آوای بخوان بخوانِ او می ریزداز غار
صدای گفت وگو می ریزدمی
گفت فرشته: اقرأ باسم ربک
عشق است کز آسمان فرو می ریزد
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
خواند زبان دلم ثنای محمد(ص)
ماند خرد خیره در لقای محمد(ص)
دیده دل، جام جم به هیچ شمارد
سرمه کند گر زخاک پای محمد(ص)
عید مبعث بر همگان مبارک
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
تویی هم مصطفی و هم محمد تو را در آسمان نامند احمد
تو کانون صفا مرد یقینی تو عین رحمه للعالمینی
عید مبعث مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت نه این سرور، سرور ولایت است
مبعث نه این چراغ، چراغ هدایت است
خورشید چون ز شرق حرا پرتو افکند
احمد نه این فروغ، فروغ رسالت است
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
به امر رب خود لبیک گوییم
به همراه ملائک جمله گوییم
سلام و رحمت حق بر محمد
اللهم صل علی محمد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
امید آن که لیاقت رحمتی از الطاف رحمة للعالمین را داشته باشیم و این روز را به یادش گناه نکنیم
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
سلام بر مبعث، بهاریترین فصل گیتی!
سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
سلام بر مبعث؛ روزی که گلهای ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی،
عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهّد، عید هدایت
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک !
سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزشها در صحنه حیات بشر !
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
امروز روز تکوین آیههای رسالت است. روز تجلّی رحمت الهی.
عید پیامبری رسول خدا(ص) مبارک
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
ماه فرو ماند از جمال محمّد
سرو نباشد به اعتدال محمّد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
در نظر قدر با کمال محمّد
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
ای شاه سوار ملک هستی
سلطان خرد به چیره دستی
ای ختم پیمبران مرسل
حلوای پسین و ملح اول
سر خیل تویی و جمله خیلند
مقصود تویی همه طفیلند
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت، انقلاب بزرگ بر ضد جهل، گمراهى، فساد و تباهی است.
مبعث، پیامآور عدالت و کرامت انسانی است.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت، تجلی انوار الهی طلوع خورشید درخشان خاتمیت است.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت حضرت محمد (ص)، تفسیر چگونه زیستن برای انسان است.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
معنویت و توجه به مبدأ آفرینش میوه بعثت رسولالله است.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت، انفجار نور درخشان الهى، در ظلمات جهل و خرافات بود.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
بعثت، امید انسان به فردایی روشن است.
بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بیحد او بر زمینیان است.
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
اس ام اس های بعثت پیامبر(ص)
امامزاده " سید محمود(ع) معروف به " سید محمید(ع) از نوادگان امام جواد (ع)و در 15 کیلومتری بخش قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
حضور زوار متعدد در فصول مختلف سال نشان از احترامی است که این امامزاده واجب التعظیم همانند سایر امامزاده های کشور و استان نزد علاقمندان خود دارد.
تلاش های وصف ناپذیر و ستودنی طی سال های نه چندان دور با محوریت " حضرت آیت اله میراحمد تقوی " برای ساماندهی به فضای فیزیکی امامزاده " سید محمود(ع) " جهت رفاه حال زوار صورت گرفته که واقعا قابل تقدیر و سپاس است.
خدمات متعددی برای زوار این امامزاده از سوی متولیان و دست اندرکاران مرتبط انجام اما متاسفانه هنوز برخی مشکلات قابل مشاهده است که رفع آنها نیازمند عزم جدی دارد.
محور ارتباطی امامزاده " سیدمحمید(ع) " مهمترین مشکل کنونی برای ارتباط بهتر زوار و علاقه مندان این امامزاده با آن است.
متاسفانه محور ارتباطی دسترسی به مقبره این بزرگوار سال هاست هیچ تغییری نکرده درصورتیکه هرساله بر زوار و حاجتمندان به این نواده امام همام چندبرابر می شود.
یکطرفه بودن محور ارتباطی مشکلات متعددی را برای زوار این امامزاده بوجود می آورد که متاسفانه در برخی اوقات شاهد تصادفات ناگوار در این منطقه نیز هستیم.
امکان دوبانده نمودن محور حدود هفت کیلومتری امامزاده " سیدمحمود (ع) " بنا بدلایل مختلف بویژه همراهی مردم این دیار وجود دارد و آمادگی برای مشارکت در این امر را اعلام نموده اند.
بخشدار قلعه رئیسی از ارسال نامه ای ویژه برای دوبانده نمودن محور ارتباطی یکی از پرزوارترین امامزاده های کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.
" سیدرضا غلامی مقدم " گفت: به مدیرکل راه و شهر سازی کهگیلویه و بویراحمد نامه نوشتم هم در خصوص این محور و هم محور قلعه رئیسی به دهدشت و مدیرکل راه شهرسازی استان در سفری که قبل از ایام نوروز به این بخش داشت از آسفالت شدن آن خبر داد ولی متاسفانه محقق نشد.
امام جمعه بخش قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه هم از وضعیت محور ارتباطی امامزاده " سید محمود (ع) " این بخش بشدت اظهارگله مندی و یادآورشد: آقایان قول می دهند اما وقتی عمل نمی کنند قول و وعده آنها چه سودی دارد؟
" حجت الاسلام صلواتی " گفت: چندین بار در خصوص محور ارتباطی نامناسب این امامزاده به رئیس راه و شهرسازی سابق شهرستان کهگیلویه اشارتی نمودیم ولی محقق نشد.
وی با بیان خاطره ای از علاقه مندی مردم بخش قلعه رئیسی برای مشارکت در بهسازی و تعمیر محور ارتباطی " امامزاده سیدمحمید(ع) " ، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال بدلیل حجم بالای زوار و گردشگر و از سویی نامناسب بودن محور ارتباطی این امامزاده ، مردم خودشان با تراکتور به بهسازی محور ارتباطی می پرداختند.
امام جمعه قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه افزود: از مسوولان استانی و شهرستانی مصرانه می خواهیم بفکر مردم محروم بخش قلعه رئیسی بوده و دوبانده نمودن محور ارتباطی امامزاده " سید محمود (ع) " را در دستورکار قرار دهند
( یک کار از مردم روستای این امامزاده دیدم که خیلی ناراحت کننده بود واز مسئولین می خواهم که بیشتر به این منطقه باشند آن هم مردم روستا یک تراکتور شن در سطح جاده این امامزاده داشتن روی آن خود جوش کار می کردند.همه این صحبتها را زدیم اما شایسته است این امامزاده وکلا این منطقه این قدر محروم باشد مسئولین بیشتر دقت کنید روزگار می گذرد بیشتر به فکر باشید......)
ادامه خبر...پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز -حاکميت "مردم سالاري ديني" و وجود فضاي با نشاط سياسي به همراه افکار و انديشه هاي متفاوت از شاخصه های کشورماست ايران نيز همچون هر کشور مردم سالار ديگري داراي طيف ها و جريانات گوناگون سياسي است که لزوما در همه موارد با يکديگر توافق نظر ندارند. اين امري طبيعي است و با عقايد متفاوت خود در انتخابات شرکت کرده و خود را به محک آزمون راي مردم مي گذارند." ومردم یا صاحبان نظام با بررسی برنامه ها وعملکرد داوطلبان ریاست جمهوری ،اصلح ترین فرد را برای تصدی مدیریت اجرایی کشور برمیگزینند.این رویداد تا کنون 10 بار رخ داده وحال در آستانه یازدهمین انتخاب رئیس جمهور هستیم.اما بعضی وقت ها برخی از احزاب وافراد که خود را در رقابت با رقیب عاجز پنداشته اندراه را اشتباه رفته وبجای تبلیغ وترویج داشته های خود به تخریب رقیب می پردازند.توهین های سایت وحامیان یک کاندید ریاست جمهوری به محسن رضایی والبته عشایر وایل وتبارم ،مرا برآن داشت تا پاسخی دهم انان را،اما دست از قلم کشیدم وقتی توصیه رهبری را بیاد آوردم که فرمودند:من به طور جد از همهى كسانى كه نسبت به نامزدهاى مختلف علاقهمندىاى دارند، درخواست میكنم، اصرار میكنم كه این علاقهمندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم كردن دیگران نشان ندهید. هرچه میخواهید، از نامزد مورد علاقهى خودتان تمجید كنید، تعریف كنید؛ اما دیگران را تخریب نكنید. این علامت بدى است."(پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری")ولی لازم دانستم ضمن گریزی به عشایر ونقش وپایبندی آن به انقلاب ومیهن چندنکته را برکاغذ آورم-بی شک ثابتترین دلها وافکار پاک نسبت به رهبری در عشایر وجود دارد. آنها به رغم تمام محرومیتها،قشری هستند که خود را مدیون انقلاب میدانند و در درون این ایلات و عشیرهها سربازان حقیقی دین و ایران وجود دارند.عشایر و طوایف ما پادگانهای بالقوه جمهوری اسلامی ایران در همه زمانها هستند. اینها ایل نیستند بلکه پادگان و عسکرات کشورمان به حساب میآیند.پیوسته در مجموعه تهاجماتی که در تاریخ علیه ایران شده است، عشایر مهمترین تکیهگاه و حامی این کشور بودند و نقش اول را در دفاع از آن به عهده داشتهاند. اگر تهاجمات دوره قاجار و قبل و بعد آن را که به ایران شده است، بررسی کنیم میبینیم که این قشرهای مختلف عشایر بودند که برای دفاع از خاک میهنشان بسیج شدند.-در حالی که امام راحل(ره) از بوسه زدن بر دست بسیجیان و افتخار به این بوسه سخن می گفتند،اکنون چه شده است کسانیکه خود را منتسب به گفتمان انقلاب میدانند ،حالا سیرت فرزندان انقلاب را نادیده وظاهر فریب شدند و بجای توجه به تقوا وخدمات فرزند بسیجی وزاده عشایر،سایز انگشتان را معیار ارزیابی قرار داده اند. آیا بهتر نبود بجای تمسک به این معیار های غیر اسلامی وانسانی تاکید بر آموزه های اسلامی، حمایت از محرومان، ساده زیستی، مبارزه با مفسدان اقتصادی، حضور در میان مردم، پرکاری، حساسیت نسبت به بیت المال، توزیع عادلانه ثروت، پرهیز از تجمل گرایی،را ملاک برای انتخاب قرار میدادند.ما معتقدیم از هر انگشت ایرانیان هزاران هنر میریزد وباور داریم هر انگشت ایرانی چه فانتزی وچه قوی وبقول بعضی ها زمخت وعشایری!،دشمن شکن هستند نشان به همان نشانی که 24 خرداد خواهیم دید.از ان روز که این سخن نسنجیده در فضای رسانه ای کشور پیچید نه تنها در اراداه ذخایر اصلی انقلاب خللی ایجاد ننموده بل توان مضاعفی بود تا فرزندان عشایر بسراغ پدران خود رفته ومجدد بوسه ای بگیرند از دستان مزین به پینه ،که شهادت میدهداز ارتزاق حلال مردان وزنان این قوم. دست های که سندی است از تیرهای چیکده از ماشه های برنو برای حفظ ایران زمین از جنگ متفقین تا هر روزی که خاصمی قصد نگاه آمیخته به تهدید به وطنم داشته باشد.جناب آقای دکتر محسن رضایی آن روز که در بندرعباس به خبرنگاران گفتی "افتخار من به این است که دستهایم عشایری است"ضمن افتخار به داشتن "ککایی (برادری)چون تو، یاد دست های پینه بسته پدرم افتادم وسرم را بلند کردم وسینه به سینه ی دنای سربلند عهد بستم چون تو فرزند عشایر بمانم وببالم "من از همه فعل های عالم ماندن را عاشق ترم .واز همه واژه ها ماندن را تشنه ترم .حالا که آمدی بمان تا آخر بمان فرزند عشایر قهرمان .
ادامه خبر...
بیائیم تا شاگرد کسانی باشیم که از یک دهستان، یک استان ساختند
خدمت همکاران گرامی ام عرض ادب و احترام دارم
شروع سخن ، با اساتید و همکاران عزیز خودم را، که به قول استاد بهمن بیگی، سربلند تر از کوه های سر به فلک کشیده و روسفیدتر از تمام برف های زاگرس اید ، با خاطره ای از استاد عزیز شروع میکنم.
استاد محمد بهمن بیگی در یکی از خاطراتش، می نویسد در مدرسه ای از دانش آموزی خواستم تا دستگاه گوارش را بر تخته سیاه کلاس درس بکشد. ایشان از دهان، مری و معده سخن گفت که غذا چگونه از این مجاری می گذرد و تغییر و تبدیل می یابد. استاد می فرماید به دانش آموز گفتم ، غذا چیست؟ گفت نان. گفتم فقط نان؟ دانش آموز جوابم داد، فقط نان. برادر و همکار عزیزم ، در اینکه امروز ، آن گذشته ها نیست ، شکی وجود ندارد . اما همین امروزی که ، به لطف الهی تمام کشور و به خصوص استان زیبایمان پراز نعمت و فراوانی است، کسان زیادی هستند که از نداری ،گرفتار و در بستر بیماری اند . کسان زیادی هستند که از حداقلهای زندگی در رنج و زحمت اند. فراوانند کسانی که در دام اعتیاد افتاده و امنیت خانوادگی شان از دست رفته است. ما اگر به آمار افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام ، در اوایل انقلاب نگاهی بیفکنیم و مقایسه ای با امروزمان داشته باشیم ، اگر مخلص باشیم و صادق ، این گفته ها را تایید خواهیم نمود. موضوعی که اصل و اساس این نامه می باشد نه این مطلب است که کسی نمی داند و تنها منم که در جریان این حقایقم. از کوچک تا بزرگ این سرزمین می دانند و می دانیم که چه مشکلات و چه گرفتاری هایی پیدا نموده ایم. این حقیر به عنوان کسی که شغلش،عشقش ، دنیایش ، و همه دار و ندارش معلمی است ،دلیل بسیاری از این گرفتاری ها را ، ضعف و نا کارآمدی مدیرانی می دانم که بر صندلی های مدیریتی جامعه اسلامی تکیه زده و از خود ،جز بخشنامه ای که در کنارشان،توی جیبشان و مرتب در ذهنشان هست ، چیز دیگری در کوله بار خود ندارند. امروز هرکسی بگوید ثروت نداریم دروغ گفته است. هرکسی از عدم اعتبار بگوید بی انصافی نموده است . هر جایی فقر و گرفتاری هست،اخلاص نیست ، صداقت در رفتار و گفتار نیست. دلیل این سوء مدیریت، ضعف یا ناکارآمدی مدیریتها ، به نوع نگاه ما ، به نحوه انتخاب ما ، به عرصه کشاندن تعصب ایلی و طایفه ای ما بستگی دارد. این که این مطالب را با شما همکاران عزیز در میان می گذارم به قدرت نفوذ و تاثیر گذاری ما بر انتخاب افراد در پستهای کلیدی و گاها برنامه ریزی بر می گردد. در همین شهرستان بویراحمد که نزدیک به4000فرهنگی در تمام مقاطع حضور داریم ،صادقانه از خود بپرسیم ، در کمک به انتخاب افراد کارآمد و تاثیر گزار چند بار ، آستین بالا زده و اقدام ارزشمندی نموده ایم؟ . بی شک ما معلمین که از همان روز اول خدمتمان، بنامان بر ساختن و سوختن بود، ما که کارمان ایثار است،فداکاری و خدمت است ، در هموار نمودن مسیر خدمت با این قدرت نفوذ و تاثیر گذاری چه کرده ایم؟. آیا تا به حال به دلایل بی مهری جامعه به خودمان توجه نموده ایم؟
ما خوب تربیت نمودیم ، اما به مرحله انتخاب که رسیدیم متاسفانه آنچنان که باید، عمل نکردیم. بعضی از کسانی را که به عنوان مدیر و نماینده انتخاب نمودیم درسطحی نبودند که ارزش و منزلت معلم را درک نموده و احترام بگذارند. برادر، همکار و استاد ارزشمندم،امروز روز انتخاب است. امروز ، روزی است که زود شروع شده و زود به اتمام می رسد. بیائیم تا آستین بالا زده و در جهت خدمت به مردم ، در انتخاب افراد اصلح و شایسته اقدامی تاریخی بنمائیم. بیائیم تا شاگرد کسانی باشیم که از یک دهستان ،یک استان ساختند . بیائیم تا آستین بالا زده و از کسانی حمایت نمائیم که در مکتب خانه معرفت،درس خدمت، فداکاری،صداقت،خلاقیت، برنامه ریزی و مدیریت را خوانده و الان که نامزد انتخابات شورای شهرمان یاسوج شده اند ، حداقلهایی از آن درسها را در کوله بار خود به همراه داشته باشند.
بیائیم تا کسانی را حمایت و مساعدت نمائیم که بنا دارند تا یک معلم باشند، معلمی که به غیر از عشق ، نگفت،حرفها ، قصه ها و داستانهایش پر بود از خدمت،ایثار، فداکاری، شجاعت، مدیریت، خلاقیت و در نهایت لبریز از صداقت واخلاص بود. بیائیم تا معلمی را انتخاب و حمایت نمائیم که از انتخابش، نه حقوق مادی آن را طالب است و نه حقوق معنوی خدمتش را. معلمی که قصد و نیتش، تقدیم تمام اجر و پاداش کارش به تمام معلمانی است که صادقانه و پاک به وی اعتماد نموده و زمینه های خدمت به مردم این دیار را فراهم نمودند. بیائیم تا معلمی را انتخاب و همراهی نمائیم که تنها دعای عالم تنهائی اش ، نه موفقیت و پیروزی، بلکه ثبات قدم در مسیری است که برای خدمت صادقانه و بی منت به مردم ، با خدای خود بسته است. بیائیم تا دست در دست هم ،آن معلمی را حمایت و مساعت نمائیم که از این دنیای با عظمت و پر از راز و رمز ،دلخوشی اش،گوشه ای از قلب کودک پاره پیراهنی است که نگاهش را به نگاه معلمش دوخته است. انتخابمان،انتخاب معلمی باشد که در همان روز اول خدمتش نشان ایثار و فداکاری دریافت نمود، نشانی که ، نشان از ساختن، فداشدن و سوختن می داد. نشانی را که اکثریت ندیدند، لمس ننمودند ، درک نکرده و در نهایت نفهمیدند.که البته هم به حق بود، تا گمنام و بی نشان باشند معلمانی که حرفه شان،ایثار است محبت است ، راستگویی و اخلاص است و در نهایت عشق است و عشق است و عشق . اگر ما معلمان این سرزمین دست به دست هم داده و افرادی صادق و پاک، خدمتگزار و شجاع،مدیر و برنامه ریز را بر کرسی خدمتگزاری بنشانیم، وظیفه اصلی و واقعی خود را به عنوان یک معلم ایثارگر و فداکار به نحو احسن به اتمام رسانده ایم . به امید آنکه هیچوقت فراموش نکنیم و تا زنده ایم یک معلم باشیم.همان کسانی که حرفه شان ایثار است،خدمت است ،محبت است،ساختن است و در نهایت فدا شدن و سوختن و سوختن و سوختن.
باتشکر
برادر و همکار شما
ضرغام بهنام مقدم
ادامه خبر...در این نوشتار با گروه های مردم، شوراهای فعلی و قبلی و نامزدهای شورای آینده سخنی کوتاه خواهیم داشت. همواره در ممسنی و رستم و در بهبوحه انتخابات یکی از بزرگترین نگرانی ها انتخاب بر اساس قومیت و طایفه گرایی است و این که آیا در آینده طایفه گرایی بر همه اصول خواهد چربید؟
اصل دموکراسی می گوید که به نظر مردم باید احترام گذاشت تا مردم فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند اما وقتی انتخاب بر اساس هم طایفه ای بودن و یا هم ولایتی بودن باشد نباید توقع داشت که در آینده شورای شهر بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای شهر داشته باشد.
وقتی هدف طایفه باشد دیگر این موضوع که شهر و شورای شهر نیازمند افراد متخصص است معنی پیدا نمی کند و اعضا به جای اینکه با قوانین شورای شهر، نحوه ی توسعه پایدار شهر، چگونگی ایجاد شهر سالم و ... آشنا بشوند باید با برخی افراد قدرتمند طایفه ی خود آشنا شده و تمام هم و غم اش این باشد که مشکلات این افراد خاص را حل کند و حتی پا را گلیم خود دراز تر کرده و فراتر از وظایف خود پا گذاشته و بدنبال ایجاد اشتغال برای نسل های این طایفه گران باشد.
به جای نگاه کردن به کاندیدای هم طایفه ای خود کمی واقع بینانه به مشکلات شهری بنگریم و مقصر اصلی را پیدا کنیم! و فراموش نکنیم که شهر های ممسنی و رستم بیش از پیش به افراد متخصص و دارای ماهیت شهری و مدیریت شهری نیازمند است و باید فرد با مقولاتی همچون برنامه ریزی فضای سبز، مدیریت پسماندها، توزیع خدمات شهری و ... آشنا باشد.
کمی واقع بینانه بنگریم که دیگر طایفه گرایی فایده ای ندارد. چرا که بسیاری از مناطق محروم شهرستان که قومیت های خاصی در آن زندگی می کنند اگر قرار بود با طایفه گرایی بهبود یابد باید تاکنون آباد می شدند.
کلام آخر ...
يکي از مهمترين موانع در راه نوسازي سياسي در شهرستان ممسني طايفه گرايي است. که اين موضوع در اين شهرستان از پيچيدگيها و ابهامات فراوان و قابل توجه و تامل برخوردار است و در پرتو اين طايفهگرايي بسياري از مشکلات ديگر به وجود آمده است، گرچه در پاسخ هاي آزمودني ها قريب به اکثريت خود را مخالف اين مسئله نشان دادند ولي عملکرد در هنگام تصميمگيري و بروز مسائل سیاسی، اجتماعي، فرهنگي و غيره خلاف اين را نشان ميدهد که اين گوياي اين است که در اين شهرستان همواره طايفه گرايي را عدهي قليل ولي با نفوذ براي رسيدن به منافع و اهداف خود در بين عموم رواج مي دهند و تاثير اين عدهي قليل بر روي مسئولين کلان شهرستان بر هيچ کسي پوشيده نيست به طوري که امروز بسياري از افراد در اين شهرستان که مي تواند در جهت پيشرفت و شکوفايي شهرستان قدم بردارند، منزوي شدهاند./نورآنلاین /
ادامه خبر...رسالت اصلي حضرت زينب (س) شناساندن ولايت و تبعيت محض از امامت بود
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر در سخناني به مناسبت وفات حضرت زينب اظهار
داشت: رسالت اصلي حضرت زينب (س) شناساندن ولايت و تبعيت محض از امامت بود.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي بوشهر، حجتالاسلام
سيدنورالله موسوي نيا گفت: از منظر حضرت زينب عليها السلام هرگونه حركت
و هدايت انسان ها بدون وجود امام عليه السلام، سكون و هلاكت به شمار مي
رود.
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر افزود: ايشان رسالت ذاتي خود را دفاع و
حمايت از مقام امامت و ولايت مي دانست و بعد از عاشورا به ارائه رهنمود و
مبارزه با زرمداران و زورمحوران در قالب خطابه مى پرداخت.
وي با اشاره به اين که حضرت زهرا (س) درس ولايتمدارى را از مادر فرا
گرفته بود، تأکيد کرد: ايشان از يك سو در جهت معرفى و شناساندن ولايت، از
طريق کوشش در نفى اتّهامات و يادآورى حقوق فراموش شده اهل بيت تلاش مي
کرد و از سوى ديگر هم در دوران امامت امام حسين عليه السلام و هم در
دوران امام سجاد عليه السلام سر تا پا تسليم امامت بود.
موسوي نيا با بيان اين که كلمات به کار گرفته شده در خطبه هاي ايشان
بهترين دليل بر كمال فصاحت و بلاغت آن بانوى بزرگوار است، ادامه داد: از
شخصيت حضرت زينب (س) به عنوان محور ادامه دهنده حادثه عاشورا و دارنده
دانش هاي دو جهان نام برده مي شود.
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر اظهار داشت: حضرت زينب (س) در بهره مندي از
سرچشمه معارف اسلامي و قرآني از دامان پرمهر و معنويت حضرت فاطمه (س)
الگو گرفته است.
وي تصريح کرد: رسالت راستين حضرت زينب (س) هنگامي آغاز شد که پس از به
شهادت رسيدن امام حسين (ع) و هفتاد و دو تن از يارانش با ايراد سخنان
آتشين به بيدارگري مردم کوفه و ستيز با ستمکاران و يزيديان پرداخت.
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر اضافه کرد: حضرت زينب (س) نمودار حق و جهاد
در راه خدا و نگهدارنده ايمان و عقيده، قهرمان دليري و شجاعت، جلوه فصاحت
و بلاغت، شعله ستيزه جوي باطل و آتش افشان حق در برابر نيروهاي ستمگر و
كوبنده دژخيمان زورگو است.
موسوي نيا 5 خرداد 92 ايثار، فداكاري، وزانت عقل، بردباري، دانايي، سخنان
سنجيده و منطقي در موقعيت هاي حساس را به عنوان شاخصه هاي محوري حضرت
زينب نام برد و خاطرنشان کرد: اين ويژگي ها به همراه زهد، ورع، علم، عفاف
و شهامت و عقيله طاهره، متخلق بودن به اخلاق الهي، حضرت زينب (س) را به
عنوان نماد برافراشتن پرچم حق و مطرح کرده است
محمود منطقیان : وقتی زندگی آقای هاشمی رفسنجانی را پس از انقلاب اسلامی از خاطر می گذرانم و حضور و فداکاری ها و نقش های او را در صحنه های مختلف انقلاب در ذهنم تصویر می کنم و امروز می بینم که این چنین در حق او بی مهری و بی انصافی می شود و افراد کم وزن و بی قدری به او اهانت ها می کنند از خودم می پرسم راستی آن همه خدمات و فداکاری های هاشمی چه شد و ما به کجا می رویم؟ وجدان و انصاف کجا رفته.
جای آن است که خون موج زند در دل لعل -- زین تغابن که خزف می شکند بازارش
این چهره روحانی در سیاست و تدبیر بی بدیل، در بردباری و خویشتن داری بی نظیر، در صلابت و وقار مثال زدنی در دقت نظر و سنجیده گویی قابل تحسین، در استواری بر عزم و اعتدال و استقلال شخصیت منحصر بفرد، در جامعیت دانش دینی و اجتماعی و سیاسی فراتر از حد انتظار، در روشن بینی و بلند نظری نادر، در جامع نگری و جهان بینی متناسب با روح زمانه و در درک زمان و شرایط روز کم نظیر است. و کمتر انسانی را می توان سراغ گرفت که در وی این همه صفات پسندیده و ستودنی با هم جمع شده باشد.
هاشمی یک انسان چند بعدی است و در قالب گروه و جریان خاصی نمی گنجد. او از فراز می نگرد نه از فرود. هاشمی در جریان انقلاب تجربه های مهم و گرانبهایی کسب کرد مانند وزارت کشور، نمایندگی مجلس، ریاست مجلس، ریاست جمهوری، فرماندهی کل قوا، ریاست خبرگان و مصلحت نظام، امام جمعه تهران و.... و در همه این مسئولیت ها در قامتی فراتر از این منصب ها ظاهر شد.
در برابر طوفان ها و حوادث و موانع، صبر و صلابت و آزاد منشی و اعتدال پیشه کرد و عزت نفس و بلند همتی و استقلال شخصیت را از دست نداد و همین ویژگی ها و برجستگی ها از هاشمی یک چهره دینی، ملی و سیاسی منحصر بفرد ساخته است. بی انصافان و هتاکان بدانند که با حمله و توهین به هاشمی قدر و بهایی نمی یابند و در دل ها جای نمی گیرند و بدانند که به طمع نان، نام خود را تباه می کنند و نه بر هاشمی که بر خویشتن جفا می کنند چرا که توهین و حرمت شکنی به خوبان دلیل ضعف حرمت شکنان است.
تازه به دوران رسیده ها و فرصت جویان چه می دانند که هاشمی کیست و از چه گذرگاه های صعبی مانند هفت خوان رستم عبور کرده است. هاشمی مولود اسلام و انقلاب و ملت است و خدمات گران بها و فداکاری های او هرگز گم نخواهد شد و مردم حق شناس هیچ گاه منزلت و عظمت او را از یاد نخواهند برد. امام خمینی قدر و شخصیت هاشمی را خوب شناخته بود که این همه به او توجه و علاقه داشت و برای سلامت او به هنگام سفر ها دعا و نذر می کرد.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می داری
بدون شک هاشمی پاینده و جاودانه است چون زندگیش سرشار از پیام آموزنده برای زندگی و زیستن شرافتمندانه است. او به ما درس ایمان، هوشمندی، تدبیر، صبوری، تیزبینی و ریزبینی، سکوت معنی دار، استقلال شخصیت، شهامت، سیاست اعتدالی، بلندنظری و جامع نگری، اعتدال، وقار و صلابت، استواری در راه اهداف، احساس مسئولیت و در صحنه بودن آموخت.
هاشمی قدر و اعتبار خود را با پست ها و منصب هایش بدست نیاورد بلکه بزرگی و برتری در ذات و منش هاشمی است و این پست ها و مناصب بودند که به وجود او قدر و مرتبه یافتند. رشد هاشمی منشا درونی و ذاتی دارد و نه ناشی از عوامل بیرونی است که با از دست دادن آنها قدر و جایگاه خویش را از دست بدهد. بی انصافان بدانند که تهمت ها ونامردی ها دامن او را نمی آلایند، چرا که خداوند وعده داده است که از مومنان دفاع کند ( ان الله یدافع عن الذین آمنو ان الله لا یحب کل خوان کفور) قطعا خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع می کند زیرا خدا هیچ خیانتکار کفر پیشه ای را دوست ندارد( سوره حج آیه 38).
البته هاشمی انسان است و مصون از اشتباه و خطا نیست و خطا ها خود می توانند آموزنده و مایه پند و رشد انسان ها باشند.
هاشمی همواره به اسلام ، انقلاب ، نظام و مردم وفادار است و هیچ حادثه ای او را مایوس و از راهش جدا نمی کند.
من الله التوفیق
ادامه خبر...برخی از پیامها و دستورات اخلاقی به نظرمان تکراری میرسند ولی وقتی به گذشته و حال خود مینگریم، میبینیم که برخی از آنچه که به نظرمان تکراری و ساده میرسید، چقدر در حال حاضر به آن نیازمندیم.
تقریبا یکی از موارد اخلاقی فراموش شده در جامعه حال حاضر را میتوان "زشتی چاپلوسی" دانست، برخی کاری را انجام میدهند و انتظار ستایش بخاطر آن را دارند و برخی نیز هستند که فقط توقع دارند از آنان تملق شود هر چند که کاری نکردهاند و کارهای نبوده و نیستند.
حواسمان باشد ببینیم چه کسانی در اطرافمان، حال دور یا نزدیک هستند ولی فقط بدنبال چاپلوس هستند و نیز چه کسانی هستند که شاید فقط شغلشان چاپلوسی است.
آیه 188 از سوره «آل عمران» در زمینه عاقبت آنانی که در پی چاپلوس هستند صحبت می کند.
درادامه به متن، ترجمه و برخی از پیامهای مربوط به این آیه اشاره میشود:
«لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَیُحِبُّونَ أَنْ یُحْمَدُوا بِمَا لَمْ یَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ»
"گمان مبر آنها که از اعمال (زشت) خود خوشحال میشوند، و دوست دارند در برابر کار (نیکی) که انجام ندادهاند مورد ستایش قرار گیرند، از عذاب (الهی) برکنارند، (بلکه) برای آنها، عذاب دردناکی است"
پیامهای مرتبط:
مردم سه دستهاند:
1 گروهی که کار میکنند و انتظار پاداش یا تشکر از مردم ندارند.
2 گروهی که کار میکنند تا مردم بدانند و ستایش کنند.
3 گروهی که کار نکرده، انتظار ستایش از مردم را دارند.
از مواردی که غیبت جایز است، در مورد کسی است که ادعای مقام یا تخصص یا مسوولیتی را میکند که صلاحیت آن را ندارد.
برای اینکه این تمایل نابجا ستایش بدون عمل کور شود، در اسلام هرگونه تملق و چاپلوسی منع شده است.
منابع:
کتاب دقایقی با قرآن، تالیف حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتی، ناشر: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، نوبت چاپ: پانزدهم، زمستان سال 1390
پایگاه تخصصی ترجمه قرآن کریم www.maarefquran.net (ترجمه آیت الله ناصر مکارم شیرازی)
/ایسنا/
محسن رضایی به واسطه اصالت خوزستانی خود حساب ویژه ای روی این استان باز کرده است. برادر وی امیدوار رضایی نیز امید زیادی به این استان دارد چراکه وی در ۴ دوره مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان شهر مسجد سلیمان و استان خوزستان بوده است.
- محسن رضایی در شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان بدنیا آمد. آنطور که خود می گوید زمان بدنیا آمدنش مصادف بوده است با هنگامه کوچ پاییزه ایل بختیاری.
به گزارش سحاب استان خوزستان جزو ۶ استان دارای بیشترین واجد شرایط می باشد. استانی که واجدین شرایط آن بیش از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر می باشد و در دور قبلی بیش از ۲ میلیون رای در این استان به صندوق ریخته شد. محسن رضایی به واسطه اصالت خوزستانی خود حساب ویژه ای روی این استان باز کرده است. برادر وی امیدوار رضایی نیز امید زیادی به این استان دارد چراکه وی در ۴ دوره مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان شهر مسجد سلیمان و استان خوزستان بوده است. در انتخابات دور قبل نیز محسن رضایی پس از تهران با ۷ میلیون ۵۰۰ شرکت کننده در انتخابات و میزان رای ۱۴۷ هزار، توانست از استان خوزستان با ۲ میلیون شرکت کننده حدود ۱۴۰ هزار رای کسب کند.
از طرفی وی خود را متعلق به ایل بختیاری می داند و برادر وی نیز مراودات زیادی با عشایر بختیاری دارد. ایل بختیاری با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر یکی از بزرگترین ایل های ایران و جهان به شمار می آید. ایل بختیاری از ایل های لر به حساب می آیند که از لر های استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و ... تشکیل شده است. مردم ایل بختیاری در رشته کوههای زاگرس مخصوصاً ناحیه مرکزی قرنهاست که به صورت ییلاق و قشلاق در حال زندگی هستند. محسن رضایی بواسطه لر بودن عشایر بختیاری همچنین به رای آوری در استان های لر نشین علی الخصوص استان لرستان امید زیادی بسته است اگرچه تا کنون نتیجه قابل قبولی را از این حیث بدست نیاورده است./سحاب/
مهراوه خوارزمي-بهار
ادامه خبر...