مشروح اخبار


» روابط‌عمومی، کانون خردورزی و پیش‌بینی در دستگاه‌های اجرایی



معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از نقش راهبردی روابط‌عمومی‌ها، آنان را کانون خردورزی و پیش‌بینی خواند و تأکید کرد: روابط‌عمومی باید فراسوی اطلاع‌رسانی محض، با تحلیل منصفانه و آینده‌نگری، پل اعتماد بین دستگاه‌های اجرایی و مردم باشد.


معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از نقش راهبردی روابط‌عمومی‌ها، آنان را کانون خردورزی و پیش‌بینی خواند و تأکید کرد: روابط‌عمومی باید فراسوی اطلاع‌رسانی محض، با تحلیل منصفانه و آینده‌نگری، پل اعتماد بین دستگاه‌های اجرایی و مردم باشد.



به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فتاح محمدی در نشست شورای روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان گفت: یکی از دلایل تسریع در برگزاری این جلسه، آمادگی برای سفر احتمالی ریاست محترم جمهور به استان است و اگرچه به دلایل امنیتی، زمان دقیق سفر در لحظات پایانی قطعی می‌شود و پیش‌بینی ما حاکی از امکان سفر در همین هفته یا هفته آینده است، اما ما در بخش‌های مختلف استان آمادگی کامل داریم.

معاون سیاسی استانداری بیان کرد: این سفر، فاقد هرگونه تبلیغات و هزینه‌گذاری قبلی است و این خواست صریح رئیس‌جمهور است که ادارات هزینه‌ای برای تبلیغات پیش از سفر تامین نکنند و می‌توان با جمع‌آوری مشارکت‌های اندک، پس از سفر، کار فرهنگی ارزشمندی را در استان انجام داد.

محمدی عنوان کرد: در دستور کار شورا، موضوعات متناسب با حوزه ماموریت روابط عمومی‌ها تعریف و در قالب کارگروه‌های تخصصی پیگیری شود و برای سفر نیز، باید تمام فضا و شرایط برای استقبال از حضور دولت آماده شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: باید فضای سفر، فضایی صمیمی، آرام و مبتنی بر فرهنگ اصیل استان طراحی شود و اولویت اول، حفظ حرمت و آبروی فرهنگ مردم کهگیلویه و بویراحمد است و ما باید استان را به خوبی معرفی کنیم و این سفر در فضای رسانه‌ای جهان بازتاب دارد.

 محمدی با بیان اینکه، روابط‌عمومی‌ها اهل قلم و دانش هستند، گفت: از ظرفیت روابط عمومی‌ها در فضای مجازی باید استفاده کرد. 

وی در در مورد نقش روابط عمومی‌ها، چند نکته کلیدی را متذکر شد و ادامه داد: تحلیل شرایط جامعه یکی از مواردی است که روابط عمومی‌ها باید مدنظر داشته باشند چرا که خبرنگار دستگاه خود هستند و باید شرایط جامعه را با نگاه نقادی منصفانه، منطقی، عقلانی و علمی تحلیل کنید نه اینکه صرفاً تبلیغات باشد. 

معاون استاندار با بیان اینکه، این نقادی در مقابل دروغ و فریب و در راستای تنویر افکار عمومی است به ذکر مثالی پرداخت و گفت: مثلاً در بحث سدها، انتظار مردم این است که مسئولین با حساسیت موضوع را رصد و به مردم اطلاع‌رسانی دقیق کنند و ما در کنار نگاه ملی به اکوسیستم به نیازهای محلی می‌پردازیم.

محمدی، آموزش و مهارت را دیگر نیاز روابط عمومی دانست و عنوان کرد: روابط عمومی باید از مهارت‌های کافی در خبرنگاری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی برخوردار بوده و هم دانش و داده کافی داشته باشد و هم بتواند آن را به خوبی به جامعه هدف ارتباط دهد.

وی ابراز داشت: اعتمادسازی موضوع دیگر مدنظر روابط عمومی باشد و روابط عمومی باید با عملکرد و اطلاع‌رسانی شفاف، اعتماد مردم را نسبت به سیستم جلب نماید.

معاون استاندار در خصوص تفکر خلاق و تجهیزات به‌روز روابط عمومی گفت: برای اطلاع‌رسانی مؤثر، نیاز به خلاقیت و تجهیزات به‌روز داریم و دستگاه‌ها باید این نیازها را برآورده کنند.

محمدی تصریح کرد: مدیریت درست و همدلی در شرایطی مانند نگرانی‌های اخیر درباره محیط زیست (کوهستان دنا) مهم است و روابط عمومی ضمن انتقال دقیق دغدغه‌ها به بدنه تصمیم‌گیری، باید به آرامش بخشی و مدیریت فضای احساسی کمک کند.

وی با اشاره به تنظیم روابط درون‌سازمانی عنوان کرد: روابط عمومی پل ارتباطی بین پرسنل و مدیریت است و باید نارضایتی‌ها، انتقادات و تبعیض‌های احتمالی را به مدیر منتقل کند تا سیستم یکپارچه و پویا بماند.

وی تبعض در هر امری را ناشایست و مردود دانست و عنوان کرد: استاندار بارها تأکید داشته‌اند که از همه ظرفیت نیروی انسانی بدون توجه به جناح بندی باید استفاده کرد.

معاون سباسی استانداری، هدف‌گذاری و آینده نگری را مورد نیاز روابط عمومی دانست و افزود: روابط عمومی باید برای کیفیت خدمات‌رسانی هدف‌گذاری و آینده را پیش‌بینی کند.

وی در نظرسنجی و خودارزیابی در کار روابط عمومی گفت: انجام نظرسنجی از ارباب رجوع برای سنجش رضایت و بهبود خدمات، از وظایف مهم روابط عمومی است، ضمن اینکه، روابط عمومی با رصد فضای درون و برون سازمان، باید بتواند قبل از تبدیل شدن یک نارضایتی به بحران (مانند تأخیر در پرداخت‌ها)، پیش‌بینی و پیشگیری کند.

محمدی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات، پردازش و راستی‌آزمایی آن، انتشار به‌موقع و تاثیرگذار با درنظرگرفتن مخاطب‌شناسی، اصول کلیدی کار روابط عمومی است.

محمدی اظهار داشت: همه دغدغه‌های مردم از جمله نگرانی‌های جدی درباره محیط زیست و تاثیر پروژه‌ها بر اکوسیستم ارزشمند منطقه از طریق مجاری رسمی و با حساسیت به مراجع مربوطه منتقل شده و می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با همکاری و هوشمندی روابط عمومی‌ها، فضایی ایجاد کنیم که ضمن انتقال محترمانه و قاطع این دغدغه‌ها به مهمانان عالی‌رتبه کشور، آبرو، فرهنگ و نظم استان را به بهترین شکل حفظ و نمایش دهیم.

تمام//



تاریخ انتشار : امروز, 18:29



» اخبار مرتبط:

  • معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد: مدیران رسانه‌ای باشند و روابط عمومی‎ها دسترسی همگان بـه اطلاعـات را مهیا کنند
  • کانون بازنشستگان در همه دستگاه‌های اجرایی تشکیل می شود
  • روابط عمومی اداره های کهگیلویه و بویراحمد برنامه راهبردی تدوین کنند
  • اظهارات یک مدیر روابط عمومی علیه صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد : برای پوشش اخبار از ما پول میخواهد !
  • معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟