بخشدار موگرمون از پایان عملیات بتنریزی پل ۳۶ متری جاده لنده به تراب و پیشرفت ۹۰درصد این محور ارتباطی خبر داد.
به گزارش راک نیوز،جادهها بهعنوان شریانهای اصلی حملونقل، نقشمحوری در توسعه شهرستانهای محروم ایران ایفا میکنند. این زیرساختها نهتنها بنبستهای جغرافیایی را میشکنند، بلکه زمینهساز رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.
بسیاری از شهرستانهای محروم مانند لنده در کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل موقعیت کوهستانی و عدم دسترسی مناسب، از توسعه عقب ماندهاند. احداث جادههایی مانند محور لنده به تراب (با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در فازهای اولیه) فاصله تا مرکز استان را تا ۴۵ کیلومتر کاهش میدهد و شهرستان را به کریدورهای ملی مانند پاتاوه - دهدشت متصل میکند.
این اتصال، لنده را از بنبست خارج کرده و دسترسی به خدمات شهری، بازارها و مراکز درمانی در مرکز استان و استان فارس را تسهیل میکند.
عادل مرادی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این محور ارتباطی گفت: جادهها پیشنیاز توسعه پایدار هستند و اولویت دولت در مناطق محروم نشاندهنده این اهمیت است.
بخشدار موگرمون گفت: پروژه لنده - تراب نمونهای موفق است که با تکمیل فازهای بعدی، میتواند الگویی برای سایر شهرستانها باشد بهطوریکه عاملی برای خروج این شهرستان از بنبست تاریخی است.
وی گفت: عملیات بتنریزی پل ۳۶ متری در محور جادهای لنده به تراب در چند روز گذشته به پایان رسیده و کل این محور ارتباطی اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مرادی تأکید کرد: این پروژه بخشی از تلاشها برای بهبود زیرساختهای جادهای در منطقه است و شامل احداث پلها و مسیرهای جدید برای اتصال بهتر روستاها و کاهش بنبست بودن شهرستان لنده میشود.
بخشدار موگرمون گفت: قطعه اول جاده لنده به تراب (به طول ۴.۶ کیلومتر) در بهمن ۱۴۰۳ به بهرهبرداری رسیده و شامل عملیات گسترده خاکی، بتنریزی و آسفالت بوده. همچنین، فازهای بعدی این محور (مانند فاز سوم به طول ۴ کیلومتر) در حال برنامهریزی یا اجرا هستند.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:







» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر