مطالبه فدک توسط حضرت زهرا(س)، قرصتی برای اعتراض، مطالبه و احقاق حق و نامشروع جلوه دادن حاکمیت مبتنی بر ظلم
به گزارش راک نیوز ،سیدعلی اسماعیلی از چهره های فرهنگی ودینی اصلاح طلب در یادداشتی که نسخه ای از آن دراختیار راک نیوز قرار گرفت در سالروز شهادت حضرت زهرا نوشت :
مطالبه فدک توسط حضرت زهرا(س)، قرصتی برای اعتراض، مطالبه و احقاق حق و نامشروع جلوه دادن حاکمیت مبتنی بر ظلم
به گزارش راک نیوز ،سیدعلی اسماعیلی از چهره های فرهنگی ودینی اصلاح طلب کهگیلویه وبویراحمددر یادداشتی که نسخه ای از آن دراختیار راک نیوز قرار گرفت در سالروز شهادت حضرت زهرا نوشت :
«... پس از آنکه فدک غصب میشود، زهرای مرضیه به تمام وسایل برای استرداد آن متمسک میشود. اولًا به خانه خلیفه وقت میرود و فرمان آن را میگیرد. پس از آنکه آن فرمان را از او پس میگیرند و پاره میکنند، متوسل به افکار عمومی میشود و آن خطابه غرّاء را میخواند. با توجه به اینکه علی و فاطمه بی اعتناترین مردم به مادیات دنیا بودند، مخصوصاً زهرا که در دوران بعد از پدر آرزوی التحاق به پدر را داشت و پدر به او سرعت لحوق را خبر داده بود، [اینکه] اینقدر پافشاری در احقاق حق خود داشت دلیل بارزی است بر وظیفه بودن احقاق حق.
زندگی تنازع بقا نیست اما کوشش برای بقا هست. حق، گرفتنی است نه دادنی. گرفتن دو نوع است: متضرعانه و متکدیانه، یا مجدّانه و شجاعانه: لایدرک الحق الّا بالجد. در اسلام فدا شدن برای جمع ثروت و به خاطر حرص، فنا شدن و نفله شدن است ولی فدا شدن به خاطر استیفای حقوق، شهادت است: المقتول دون اهله و ماله شهید.1»
« ... زهرا اگر دنبال فدک میرود از باب این است که اسلام احقاق حق را واجب میداند والّا فدک چه ارزشی دارد؟! چون اگر دنبال فدک نمیرفت، تن به ظلم داده بود و انظلام بود، والّا صد مثل فدک را آنها در راه خدا میدادند. چون انظلام نباید کرد، زهرا حق خودش را مطالبه میکند؛ یعنی ارزش فدک برای حضرت زهرا از جنبه حقوقی بود نه از جنبه اقتصادی و مادی....2»
1-یادداشتهای استاد مطهری، ج 5، ص: 278
2-سیری در سیرۀ نبوی، ص101
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، پاره تن رسول الله(ص) بر همه حق طلبان و ظلم ستیزان عالم تسلیت باد.
» اخبار مرتبط:
» اشتراک گزاری خبر