مشروح اخبار


» گروه‌های فشار باید اجازه دهند که عزل و نصب‌ها بر اساس تخصص و شایستگی باشد



هاشمی‌اصل درباره بحث کلیشه‌ای پایین‌بودن حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش هم تأکید کرد: «برخلاف تصور عام، حقوق و مزایا در آموزش و پرورش، به تصمیمات نهادهای سطح بالای کشور از جمله دولت و مجلس برمی‌گردد نه ما. مشکلات معیشتی معلمان حتی به وزارت آموزش و پرورش هم مربوط نمی‌شود بلکه برای حل آن باید نگاه مسئولین کشوری نسبت


معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ سؤالی مبنی بر موضع‌گیری سیاسی وی و میزان تأثیر مواضع سیاسی افراد در انتصاب آنها در آموزش و پرورش، گفت: «به‌هرصورت حکومت ما "جمهوری اسلامی" است و هر دولتی که با رأی مستقیم مردم به قدرت می‌رسد، یقیناً برای پیش‌برد اهداف و سیاست‌های خود ناچار است مسئولانی هماهنگ و هم‌سو با خود انتخاب کند و بنده نیز از این موضوع مستثنی نیستم.

به گزارش راک نیوز وی درادامه افزود:هم حرکت خودم را به‌عنوان معاون یک اداره‌کل در راستای سیاست‌های دولت می‌دانم و هم در مورد تصمیمات و عزل و نصب‌هایی که از سوی ما گرفته می‌شود­طبیعتاً سیاست‌های روشن و تدابیر صحیح دولت، ملاکِ عمل واقع می‌شود. یقیناً نمی‌توان انتظار داشت که گرایش، تفکر و عملکرد افراد در عزل و نصب‌ها نادیده گرفته شود چرا که اگر غیر از این باشد عملاً دهن‌کجی به رأی اکثریت مردم تلقی می‌شود».

علی‌اکبر هاشمی‌اصل پیرامون برخی دخالت‌های سیاسی مرسوم در این نهاد به‌ویژه در عزل و نصب‌ها، تأکید کردوگفت: «به‌هرصورت همیشه گروه‌های فشاری هستند که در هر شرایطی فشار خودشان را می‌آورند اما ما باید توجه‌مان را بیش از هرچیز بر روی کیفیت آموزش متمرکز کنیم. من فکر می‌کنم اگرچه همه‌ی نیروهای ما توانمند هستند ولی هر نیرویی در زمینه‌ای خاص مهارت دارد و باید اجازه بدهند که ما از نیروهای موجود در جای شایسته و تخصصی خود استفاده کنیم».

 

وی درباره مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: «مشکلات آموزش و پرورش چند گروه هستند؛ برخی از عوامل برون‌سازمانی نشأت می‌گیرند و برخی از عوامل درونی. نقش برخی جریانات سیاسی در انتصابات و نگاه نهادهای بیرونی به آموزش و پرورش از جمله مشکلات خارج از آموزش و پرورش است که گاهی بر آموزش و پرورش فشار وارد می‌کند. مشکلاتی مانند منابع محدود مالی، ساختارها و کارکردهای نامناسب، عدم اجرای یک برنامه‌ی صحیح و کارآمد از جمله مشکلات درونی آموزش و پرورش هستند. علاوه بر این‌ها، مشکلاتی مانند عدم فضای فیزیکی کافی، مشکلات معیشتی و اقتصادی فرهنگیان و کمبود گروههای آموزشی ضمن خدمت بر اساس جدیدترین تغییرات کتب درسی وجود دارد که به‌هرحال باید توسط مجموعه‌ی مدیریتی آموزش و پرورش، به‌خوبی کنترل و مدیریت شوند.

وی ادامه داد: «البته باید بپذیریم که برخی از مشکلات، به ضعف سیستم مربوط نیست و از خود فرد متأثر می‌شود؛ عدم انگیزه‌ی کافی، ناکارآمدی، عدم آموزش‌های به‌روز معلمان، عدم نظارت و ارزشیابی صحیح، نبود تعامل کافی بین اولیا و مدرسه و دانش‌آموزان، عدم علاقه‌ی خود دانش‌آموزان به تحقیق و پژوهش، چالش‌هایی هستند که ما در آنها نقش چندانی نداریم و بیشتر به خود افراد گره خورده است».

هاشمی‌اصل درباره بحث کلیشه‌ای پایین‌بودن حقوق معلمان و کارکنان آموزش و پرورش هم تأکید کرد: «برخلاف تصور عام، حقوق و مزایا در آموزش و پرورش، به تصمیمات نهادهای سطح بالای کشور از جمله دولت و مجلس برمی‌گردد نه ما. مشکلات معیشتی معلمان حتی به وزارت آموزش و پرورش هم مربوط نمی‌شود بلکه برای حل آن باید نگاه مسئولین کشوری نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند. مسئولان رده‌بالای کشور ما باید بدانند که هزینه‌کردن در آموزش و پرورش بهترین نوع سرمایه‌گذاری است و یقیناً کشوری که به آموزش و پرورش بهای بیشتری داد پیشرفت‌های قابل توجهی هم کرده است».

گزارش :سجادبنام



تاریخ انتشار : 29 بهمن 1393, 09:20



» اخبار مرتبط:

  • توضیح درباره مرخصی 9 ماهه معلمان زن
  • استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
  • قول مساعد وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به رفع مشکل فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران ،میزبان همایش یک روزه فرمانداران
  • شرایط شرکت درجشنواره جلوه‌های معلمی در دهدشت اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • saeid

    • 29 بهمن 1393 09:44
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    مطلب کامل صحبتهای آقای هاشمی اصل رو بگذارید چون متفاوت از خیلی از مسئولان صحبت کرده
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟