دایی در درباره دیدار روز جمعه برابر مس کرمان گفت: ۶ بازیکن مصدوم داشتیم که آسیبدیدگی ۴ نفر از آنها برطرف شده و مشکلی برای بازی ندارند. تمرینات خوبی را سپری کردیم و آماده این مسابقه هستیم.
وی ادامه داد: این دیدار هم برای ما و هم برای مس حساس است اما ما چارهای جز برد نداریم. در خانه به میدان میرویم و این موضوع میتواند به ما کمک کند. بازیکنان از روحیه بالایی برخوردارند و به چیزی جز ۳ امتیاز فکر نمیکنند.
دایی در پاسخ به این سؤال که از ۶ بازی باقیمانده راهآهن در ۴ بازی میزبان است، خاطرنشان کرد: مهم نیست در کجا بازی میکنیم و فقط باید نتیجه بگیریم. با این حال بازی در خانه یک پوئن است که میخواهیم از آن استفاده کنیم. هیچ تیمی راحت امتیاز از دست نمیدهد و همه مسابقات دشوار است.
سرمربی راهآهن درباره اینکه کمیته انضباطی اعلام کرده دیدار این تیم با مس سرچشمه تکرار نمیشود، اظهار داشت: اتفاقی که در آن دیدار رخ داد این بود که داور به یک بازیکن دو کارت زرد نشان داد ولی او را اخراج نکرد و بعداً گفتند که کارت زرد اول را به بازیکن دیگری داده شده است این در حالی است که قانون چیز دیگری میگوید و براساس آییننامه فیفا و فدراسیون ایران این دیدار باید تکرار شود.
دایی اضافه کرد: به رأی صادر شده اعتراض میکنیم و اگر در فدراسیون به حقمان نرسیم به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت و این موضوع را تا آخر پیگیری خواهیم کرد من در این باره با مدیرعامل باشگاه راهآهن صحبت کردهام و آقای انصاریفرد نیز تأکید دارد که تا گرفتن حقمان کوتاه نیاییم.
دایی درباره وضعیت جسمانیاش پس از تصادفی که داشت و اینکه آیا آثار جراحت روی گوش و پیشانیاش باقی میماند، به فارس گفت: من به این چیزها فکر نمیکنم بعد از آن سانحه همینکه سرپا هستم خدا را شکر میکنم.
سرمربی راهآهن گفت: دو عمل در تهران و کاشان انجام دادم و ممنون پزشکان هستم و تصور نمیکنم آثار این جراحت روی صورتم بماند و به مرور برطرف میشود.
به گزارش فارس دایی همچنان سرش را بانداژ کرده و هر زمان که پزشکان تشخیص دهند بانداژ را باز میکند.
راک نیوز :استقلال به بحران رسیده . بحرانی روحی که ناشی از استرسی است که به جان مربی اش افتاده.
می شود پرویز مظلومی را فرستاد خانه. می توان او را همین حالا تمام شده دانست و تیم را سپرد به مربی دیگری. که این اولین بار نیست و استقلال بارها چنین شرایطی را تجربه کرده است. سالهای سال قبل ، علی فتح الله زاده بود و ناصر حجازی و تیمی که به فینال لیگ آسیایی رسید. تیمی که پر بود از ستاره های رنگارنگ که می خواستند سومین ستاره را بر پیراهن استقلال بنشانند اما در آزادی باختند و اشک را به ۱۲۰ هزار نفر هدیه دادند!
دو سال بعد از آن وقتی حجازی از استقلال رفت و تیم دو سالی طول کید تا شوک آن باخت را از سر خارج کند ف استقلال در روز آخر لیگ برتر دوره اول جام را دو دستی هدیه داد به پرسپولیس و قصه این بود که صندلی سرمربی تیم لرزان شده بود چون علی فتح الله زاده می خواست رولند کخ را به همراه امیر قلعه نویی که ۳۵ روز در دوره مربیگری بایرلورکوزن نت برداری کرده بود را برای تیمش بیاورد.
استقلال با صمد مرفاوی از ۶ بازی برای قهرمانی ۶ امتیاز می خواست که علی فتح الله زاده همه کاره استقلال شد. او حرفی از اخراج مرفاوی نزد اما حرفی هم در حمایت از او نگفت و استقلال صدرنشین در آن فصل پایین تر از سایپا و استقلال اهواز در لیگ سوم شد.
حالا استقلال هنوز در کورس قهرمانی است اما کمی کارش گره خورده . فشار بازی های ۴ روز یکبار ، کمر تیم را شکسته. مظلومی چند بازی است که نمی تواند تیمش را جمع کند. تیمی که انگار خودش هم باورش شده یال بعد را مربی اش نمی ماند. همین ترس است که انگار به جانش افتاده. تیم از ارنج او لطمه می بیند و مربی موفق ابتدای فصل اصلا نشانی از آن روزها ندارد. بازی با الجزیره هم شاید آینه ای تمام نما بود از اشتباهات مظلومی. او در هیچ مسابقه ای حتی در روز باخت دربی هم این قدر بد تیمش را ارنج نکرده بود و این قدر تعویض هایش بی اثر نماندند. مظلومی ترسیده چون نمی داند چه سرنوشتی در انتظارش است و همین ترس او را به سمت ناکامی پیش برده. درست به همان سمتی که رقیبانش می خواهند. فتح الله زاده که از ابتدای فصل هم اختلافاتی ریشه ای بر سر قهرمانی در افکارش با مربی تیم داشت ، حالا به تکاپو افتاده برای موفقیت هایی که ممکن است از کف بروند.
او که طرفداران تیم باورش دارند ، نمی خواهد اشتباهی داشته باشد که این محبوبیت را از کف بدهد. قصه اما چه می شود در پایان؟ این دوگانگی عقیده میان مدیر و سرمربی ، ترس و فشار بیش از حد روی مظلومی و خستگی ناشی از فشار بازی های فشرده روی تیم ، اخلاق ها را تند می کند. اختلاف را به لایه های درونی تیم می کشاند و استقلالی که سال ۹۰ بی شک یکی از بهترین های لیگ ایران بوده را به بن بست می کشاند.
رفتن مظلومی از استقلال آیا چاره درد است؟ بی شک فتح الله زاده خودش بهتر از هر کسی می داند این کار خودکشی ست برای تیمش . مظلومی آرامش می خواهد تا بتواند تمرکز کند . او همان مربی است که تیمش را در دربی ها با ۳ مهاجم به زمین می فرستاد اما حالا می ترسد چون نمی خواهد به دلیل چند باخت ، از تیمی که قهرمانش کرده با حکم اخراج برود. او نیاز به اعتماد دارد. نیاز به حمایت و نیاز به آرامش . او ، فتح الله زاده و بازیکنان استقلال فعلا در همان زمینی بازی می کنند که جدی ترین گزینه تیم برای سال بعد ، دوست دارد شرایط آنگونه رقم بخورد. یعنی از دست رفتن همه موفقیت های در دسترس امسال به امید تغییرات و موفقیت سال بعد.
جواد خیابانی در مسابقه الغرافه - پرسپولیس چند بار اشتباه کرد.
![]() |
حامد بهداد مصاحبه تازهای با روزنامه همشهری داشته است. * بد نیست از اتفاق مهم این روزهای سینمای ایران شروع کنیم؛ از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در اسکار. عدهای معتقدند این یک موفقیت فردی است و ربطی به کلیت سینمای ایران ندارد. نمیشود تاثیر اساتیدی که بر گردن سینما و کلا حوزه تفکر و اندیشه این سرزمین حق دارند را نادیده گرفت. به نظرم باید ماجرا را موازی هم دید. لذتش برای همه است. اصغر فرهادی فرزند همین سینماست و از دل جریان سینمای راستین و اصیل بیرون آمده. اساسا تفکیک قائل شدن در این زمینه کار اشتباه و غلطی است. * امسال بازیگر فیلم فرانسوی «آرتیست» در حضور چهرههایی چون جرج کلونی وگری الودمن اسکار گرفت. فکر میکنید روزی برسد که یک بازیگر ایرانی سیمرغ بگیرد؟ جهانی شدن بازیگر ایرانی هم به دلیل محدودیت زبان و لهجه امکان پذیر نمیشود مگر در نقشهای خاص؛ بازی کردن در نقش یک پاکستانی که فرض بگیرید موهایش را هم رنگ کرده است. این خیلی فرق دارد با نقشهایی که سوپراستارهای سینمای آمریکا بازی میکنند. تو به عنوان یک بازیگر ایرانی هرگز در هالیوود جا نخواهی افتاد مگر اینکه نقش خاصی به پستات بخورد. تازه اگر هم این اتفاق افتاد باید دید تداومی در کار هست یا نه. * برای شما ظاهرا این امکان به وجود آمده بود که در فیلم یک کارگردان شاخص اروپایی بازی کنید. * چرا؟ * منظورتان از مشورت، کسب اجازه از اداره نظارت و ارزشیابی است؟ * در سالهای اخیر، سینمای ایران یک لژیونر در سینمای جهان داشته و او هم همایون ارشادی است که در ۲ فیلم بین المللی بازی کرده است؟ * حالا جدای از حضور در پروژههای بین المللی، موفقیت بازیگران سینمای ایران در عرصههای جهانی را چگونه میبینی. * به عنوان مثال جایزه خرس نقرهای بهترین بازیگری برلین برای گروه بازیگران «جدایی نادر از سیمین» * برویم سراغ فعالیتهای خودتان. در جشنواره امسال چند فیلم داشتید که مهم ترینش «نارنجی پوش» مهرجویی بود. نکته جالب در خصوص حضورتان در فیلمهای کارگردانهای نسل اول، انرژی و مایهای است که برایشان میگذارید و اینکه کاملا مشخص است که درک درستی از دنیا آنها دارید. در این زمینه شاید حتی تفاهمتان بهتر از همکاریهایی باشد که با فیلمسازان هم نسل خودتان داشتهاید. وقتی با مهرجویی کار میکردم با خودم کله باری از گذشته را به دوش میکشیدم؛ چیزهایی که از مهرجویی در وجود من ثبت شد، از گاو و دایره مینا تا هامون. من همیشه با این کوله بار سر صحنه نارنجی پوش حاضر میشدم، درست مثل وقتی که با کیمیایی کار میکردم و همه آن نوستالژی سینمای ناب کیمیایی همراهم بود و کمکم میکرد که به دنیای او نزدیک شوم. وقتی با یک مولف بزرگ همکاری میکنم زبان او را به خوبی تشخیص میدهم و بر اساس همان زبان و روایت بازی میکنم. شاخکهای من خوب تشخیص میدهد. و فکر میکنم این حس و ویژگیای خدادادی است. امیدوارم که در کار با فیلمسازان جدید هم بتوانم به این مسئله دست پیدا کنم. البته مسئله اینجاست که باید قالبی وجود داشته باشد تا من بتوانم بر اساسش بازی کنم. وقتی هیچ دنیایی وجود ندارد از خلا نمیتوان به چنین چیزی دست پیدا کرد. آن وقت من هم سر صحنه سردر گم میشوم. * مهرجویی این سالها قدری بیحوصله نشده؟ فاصله فیلمهای اخیرش از «دایره مینا»، «اجاره نشینها»، «هامون»، «لیلا» و... زیاد شده. به نظر میرسد مهرجویی خسته و کم حوصله شده منتقدان ممکن است به فیلمهای مهرجویی یا کیمیایی نقد داشته باشند ولی کدام بازیگر است که دلش نخواهد با اینها کار کند؟ این بزرگواران فرق دارند برای من با بقیه کارگردانها. قبلا هم گفتهام من جلوی دوربین مهرجویی و کیمیایی ادای دین میکنم به سینمایشان. چیزی که در آنها هست و من را معتحب میکند انگیزه بالایشان است و اینکه در شرایط هم واقعا تلاش میکنند و از نفس نمیافتند. کیمیایی هر سال عمرش فیلم ساخته یا مهرجویی. اینها به صورت مادر زادی هنرمند به دنیا آمدهاند. فیلمهای بد اینها از فیلمهای خوب خیلی از کارگردانها بهتر است. * با این تفاصیل طبیعی است که از تک سکانس «محاکمه در خیابان» اینقدر خوب استفاده میکنید و در واقع قدرش را میدانید و در «جرم» بازی را به نمایش میگذارید که حاصل انطباق و درک درست دنیای قهرمانان کیمیایی است... یک مکانیکی است که در گوشهای خاموش است ولی له نشده، در جرم منهدم شده ولی یک انگیزه لازم دارد تا دوباره بایستد؛ مثل سید در «گوزنها». وقتی جلوی دوربین کیمیایی بودم همه حسم به این قهرمانها و کاراکترها بود. با همه وجودم بازی میکردم و حواسم بود که مقابل دوربین چه مردی ایستادهام. قهرمانهای کیمیایی هر چقدر هم از نفس بیفتند کاریزمایی دارند که برای تماشاگر جذابشان میکند. * فکر میکنید چرا آدمهای کیمیایی با تمام فراز و نشیبهایشان دوست داشتنی و تماشایی از کار در میآیند؟ * برگردیم به فیلمهای شما. «انتهای خیابان هشتم» جز اکران نوروزی است که به نظر میرسد در آن فرصت خوبی برای ایفای نقش کاراکتری عصیانگر فراهم شده باشد. کلا اینجور نقشهایتان بیشتر دیده میشود. * ولی شما در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر برای جرم سیمرغ نقش مکمل را گرفتید. * آن سیمرغ هم به نظرم بیشتر با سلیقه و نگاه و مدیریت علی معلم به دست آمد. فکر میکنم معلم در تمام جوایز جشنواره بیست و نهم سهم داشت و به نظرم انتخابهای خوبی هم صورت گرفت. شاید اگر او در هیات داواران نبود نه جایزهای به شما میرسید و نه اساسا این همه سیمرغ برای «جرم». * یکی از بازیهای خوب کارنامهتان «نارنجی پوش» بود که داوران جشنواره امسال نادیدهاش گرفتند. در نارنجی پوش سفری جالب داشتم در محضر او؛ سفری پر پیچ و خم که وقتی نگاه میکنم پر از زیبایی و حیرت است. مهرجویی و کیمیایی بزرگان این سینما هستند. اگر مرحوم حاتمی زنده بود صد در صد با او کار کرده بودم. در فیلم بیضایی هم دعوت شدم آن موقع ترسیدم در رفتم که آن البته حکایت دیگری دارد. * یکی از نقشهایی هم که رد کردید «درباره الی» بود. قرار بود چه نقشی را بازی کنید؟ * الان پشیمان نیستید که بازی نکردید؟ «درباره الی» میتوانست مسیر تازهای برایتان باز کند. * کوتاهی و بلندی نقش هم انگار برایتان مسئله نیست. در «پله آخر» علی مصفا نیز نقش بسیار کوتاهی بازی کردهاید. چرا حامد بهداد این نقش تک سکانسی را بازی میکند؟ * سوالهای زیادی مانده ولی فضای ما محدود است. نکتهای هست که دلتان بخواهید بگویید؟ به فرهادی و گروه بازیگریاش، به شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات و لیلا حاتمی، به محمود کلاری و محمود سماک باشی تبریک میگویم. امیدوارم باز هم شاهد چنین موفقیتهایی باشیم، باز هم شادی این گروه را ببینیم و ما هم خوشحال شویم. |
زنی که خودش نمیدانست سه شوهر دارد!
داشتن یک شوهر هم سخت است چه برسد به خانم آنا وارگاس که سه همسر دارد.
این خانم 37 ساله در آستانه ازدواج متوجه شد که یک شوهر در اکوادور و یک همسر نیز در مکزیکو دارد.
زمانیکه گواهی شناسائی اش را در اداره ثبت جستجو کرد متوجه شد که 16 سال پیش، این ازدواج ها در این سندها ثبت شده است.
خانم وارگاس و همسر واقعی او در یک شهر دیگر ازدواج کرده بودند درحالیکه دو ازدواج قبلی این خانم به جدایی منجر نشده بود. گواهی شناسائی او نیز دچار مشکل شده بود. او باید مراقب باشد که از این به بعد کسی با نام وی ازدواج نکند!
سانحه عصر دیروز در محور نورآباد - گچساران سه کشته بر جا گذاشت . این حادثه بر اثر برخورد ،خودرو پراید با یک دستگاه کامیون کشنده ولو در محور نورآباد - گچساران رخ داد .
سرهنگ احمدی رییس پلیس راههای فارس علت این تصادف را انحراف به چپ سواری پراید اعلام کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه خود را فرهنگ دینی و اسلامی ذکر کرد و افزود: به دنبال جاری کردن مسیری هستیم تا فرهنگ اسلامی و دینی در آن بهتر شکل بگیرد.
وی با اشاره به دور بودن محل تحصیل دانشجویان از شهر خود به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه دانشجویان میتوانند دو نیمسال در دانشگاه شهر خود میهمان بوده و به شرط کسب معدل 17 به آن دانشگاه منتقل میشوند.
دانشجو تاکید کرد: در مورد دختران دانشجو شرط معدل حذف شده و دانشجو همچنان در دانشگاه شهر خود به عنوان میهمان تحصیل کرده و دانشگاه مبدا، مدرک آنها را صادر خواهد کرد.
وی مسائل شناختی را در دانشگاه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مهمترین مورد در دانشگاهها از نظر فرهنگی، استاد است.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید اساتید مومن، متقی و انقلابی با بیان جذاب و شیوا را شناسایی و به استخدام دانشگاه درآوریم و البته این خصیصه در کنار شرایط علمی قرار میگیرد.
وی منابع، استاد، دانشجو و محیط را ارکان مهم در جذب دانشجو به فرهنگ اسلامی دانست و تاکید کرد: این مسئله با توسعه کمی متفاوت است.
دانشجو تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی به فکر، عقیده، علم و عالم نیاز است و فرهنگسازی در این زمینه نیاز به زمان دارد.
وی کیفیسازی آموزش و پژوهش را مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه از ابعاد مختلف باید توسعه یابد اما مسائل کیفی به اندازه مسائل کمی رشد پیدا نکرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: باید با دقت و پشتکار بیشتری به این مسئله نگاه کرد و مقوله آموزش و پژوهش بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
در پی برخی اعمال فشارهای فراقانونی جهت توقف اکران فیلم گشت ارشاد" جمعی از خانواده های شهدای مشهد در بیانیه ای با اشاره به این که کارگردان این فیلم از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از خانواده های شهداست ، نسبت به مدعیان ارزشگرایی که علم مخالفت با این اثر سینمایی را افراشته اند ، انتقاد کردند و نوشتند: اینان کیستند که داعیه دار خون شهیدان شده و از نام شهید بیرق خودخواهی و قانون شکنی و رسیدن به امیال صنفی و سیاسی را به اهتزاز در آورده اند؟
به گزارش عصر ایران در ادامه این بیانیه آمده است:
مخالفت نامشروع و غیرقانونی این قانون شکنان که حتی حرمت کلام رهبرمان در احترام به قانون را پاس نداشته و با فیلمی به ستیز برخاسته اند که به صورت قانونی ساخته شده و پروانه ی قانونی نمایش دارد و کارگردان آن برادر شهیدی است که خود زخم جنگ بر سینه دارد و شهید زنده ی انقلاب است، چه توجیهی دارد که باید از خون شهید و نام مردم حزب الله هزینه نمود؟
این بیانیه می افزاید: ما جمعی از خانواده ی شهدای همرزم و هم سنگر سعید سهیلی که موفق به دیدن فیلم او در جشنواره فجر مشهد شدیم و شاهد بوده ایم که وی هماره از فرزندان شهیدمان در فیلم های خود به نیکی یاد کرده و می کند ضمن حمایت از اکران قانونی این فیلم مخالفت صریح خود را از هر هرج و مرج و بی قانونی و حرمت شکنی و سوء استفاده از نام شهیدان و خانواده آنان اعلام داشته و بر خود واجب می دانیم که مطیع فرامین رهبر معظم انقلاب در احترام به قانون باشیم و از خدای شهیدان استعانت می خواهیم که بر بینش انسانهای کوته بین وسعت و بر بصیرت آنان گستردگی عطا فرماید.
بخشدار راین گفت: سد راین پیش از بهرهبرداری شکست و موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه شد.
سیدابراهیم پاریزی امروز در گفتوگو با فارس با اشاره به شکستگی سد راین اظهار داشت: روز گذشته دریچه خروجی سد خاتمالانبیاء راین دچار شکستگی شد و آب ذخیره در پشت سد به یک باره وارد مسیر رودخانه و جاری شدن سیل شد.
پاریزی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع موضوع بلافاصله به ستاد بحران شهرستان خبر داده شد و اکیپهای کمکرسانی به منطقه اعزام شد.
وی افزود: سیل خسارت جدی به باغها و مزارع روستاهای کم سرخ، باب طاهونه، احمدآباد، گروه، کدبک و خوروئیه در مسیر رودخانه وارد کرد.
بخشدار راین تصریح کرد: بر اثر این سیل آب آشامیدنی و برق شش روستای در مسیر رودخانه قطع و به 40 کیلومتر از راههای خاکی روستایی خسارت جدی وارد شد.
این مسئول بیان داشت: بخشی از محور مواصلاتی روستاهای کم سرخ و خوروئیه نیز به طور کامل از بین رفته و قرار است با استفاده از دو دستگاه لودر و بولدوزر مسیر این روستاها بازگشایی شود.
پاریزی اضافه کرد: به علت شدت سیل حدود 200 تا 300 اصله درخت گردو در اطراف رودخانه از بین رفتند.
وی نیاز اصلی اهالی روستاهای سیل زده را تأمین آب آشامیدنی عنوان کرد.
بخشدار راین ابراز داشت: این سیل خسارت جانی به همراه نداشته و با توجه به اینکه منطقه راین منطقه گردشگری است از ورود گردشگران به منطقه سیلزده خودداری شد.
این مسئول ادامه داد: علت اصلی بروز این سانحه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در دست بررسی است، اما بارندگی روز گذشته و وجود مشکل فنی در بخش دریچه خروجی در به وجود آمدن این حادثه دخیل است.
پاریزی بیان داشت: این سد هنوز به بهرهبرداری رسمی نرسیده بوده و قرار بود در دهه فجر سال گذشته مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سد تحویل موقت شده بود و آبگیری آن در اواخر اسفند ماه سال گذشته انجام شد.
بخشدار راین میزان خسارات وارده را به علت گستردگی منطقه و میزان آب ذخیره شده در پشت سد را به بعد موکول کرد.
به گزارش فارس، همچنین در اثر جاری شدن این سیل بخشی از پل روستای حسینآباد که در مسیر جاده راین - ساردوئیه قرار دارد، فرو ریخت.
شدت سیل به حدی بود که درختان گردوی چند ساله را از ریشه در آورده و تیرهای برق را سرنگون کرد.
تاکنون سه پیمانکار روی احداث سد خاتمالانبیاء کار کردهاند و به بدنه اصلی سد صدمهای وارد نشده است.
اگر این اتفاق در طول روز میافتاد، موجب جان باختن بسیاری از گردشگرانی میشد که در روز 13 فروردین به دامن طبیعت آمده بودند تا روز خوشی را در کنار رودخانه سپری کنند