راک نیوز ؛ معاون فرماندار شهرستان شوش گفت: هیئت نظارت بر انتخابات استان پس از بازشماری آرای شهر شوش، نتایج جدید شورای شهر شوش را اعلام کرد.
غلامعلی مجدیان اظهار کرد: در لیست جدید اعضای اصلی شورای شهر شوش تغییراتی صورت گرفت به گونه ای که تعدادی از اعضای علی البدل وارد لیست اصلی و تعدادی نیز از لیست اصلی وارد جمع علی البدل شورای شهر شوش شدند.
وی توضیح داد: تغییرات اعمال شده جابجایی در لیست اعضای اصلی و علی البدل بوده و عضو جدیدی در این ترکیب قرار نگرفته است.
به گفته وی، هیئت نظارت بر انتخابات استان، صحت انتخابات در پنج شهر شهرستان شوش را اعلام کرد.
به گزارش مهر، صحت برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهر شوش تابع بخش مرکزی شهرستان شوش به تائید نهایی وقطعی هیات نظارت رسیده است.
در لیست جدید اعضای اصلی سعید مهرپور نام پدر مطرود دارای چهار هزار و 940 رای، بهرام کریم پور نام پدر رجبعلی دارای چهار هزار و 904 رای، ثریا شوهانی نام پدر جوزی دارای چهار هزار و 680 رای، عبدالجلیل بیلاوی نام پدر ناصر دارای چهار هزار و 507 رای، مهشید آزادی قلعه مکی نام پدر قباد دارای چهار هزار و 349 رای، مسعود رشنو نام پدر حسن با سه هزار و 805 ، عبدالرضا لالوند نام پدر سبزی با سه هزار و 801 رای، سید مجید نوری زاده معروف به علوی نام پدرسیدغریب با سه هزار و 656 رای و در نهایت هدیه مسحنه نام پدر عبدالساده با سه هزار و 655 رای 9 عضو اصلی شورای شهر شوش معرفی تا این افراد اعضای چهارمین دوره شورای شهر این شهر را تشکیل بدهند.
اعضای علی البدل در لیست جدید نیز سیدحکیم موسوی نام پدر سید بنیان دارای سه هزار و 621 رای، افشین سگوند نام پدر فتحعلی دارای سه هزار 572 رای، مسلم سگوند نام پدر حسین دارای سه هزار و 538 رای و سیدعلی بیت سیدنور نام پدر درب دارای سه هزار و 217 رای لیست علی البدل شورای شهر این شهر را تشکیل دادند.
به گزارش مهر، هنوز تعدادی از نامزدهای معترض به انتخابات شورای شهر شوش در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کردند که پیگیر اعتراضات خود نسبت به این نتایج هستند. این در حالی است که معاون فرماندار شوش از پایان مهلت اعتراضات خبر می دهد.
در نتایج اولیه سعید مهرپرور، بهرام کریم پور، ثریا شوهانی، مهشید آزادی، عبدالجلیل بیلاوی، مسعود رشنو، سید حکیم موسوی، عبدالرضا لالوند و مسلم سگوند با کسب بیشترین آرای مردم به عنوان اعضای شورای شهر شوش انتخاب شده بودند که با اعلام فهرست جدید دو نفر به نام های سید حکیم موسوی و مسلم سگوند که پیش از این به عنوان عضو اصلی به شورا راه یافته بودند به عنوان عضو علی البدل معرفی شدند.
حـــامد مظفـــری: همه ما بادنجان را از نزدیک دیده ایم؛ چه به صورت خام و در میوه فروشیها و چه به صورت پخته و در سبد غذایی مان و البته هیچ گاه ندیده ایم رنگ پوست این گیاه که در تیره سیب زمینیان جای می گیرد به رنگ شلوار احسان علیخانی در آن برنامه کذایی شبیه بوده باشد! رنگ پوست بادنجان بنفش است، آن هم بنفش متمایل به تیره اما شلواری که احسان پوشیده بود قرمز رنگ بود! پس چرا باید احسان علیخانی به ما دروغ بگوید.
به گزارش کافه سینما به نقل از شبکه ایران٬ نوشتن درباره اوضاع اسفناک رسانه ملی و ریاکاری گریبانگیر برنامه های آن آن قدر اپیدمیک شده که آدمی نمی داند بنویسد بهتر است یا آن که کلا بی خیال قضیه شود اما اینکه اخیرا دو تن از مجریان رسانه ملی آشکارا راستی را دور زده و از دریچه وارونه نشان دادن حقایق با مخاطب خویش سخن گفتند به شدت نامنصفانه و غیرانسانی بود؛ فقط و فقط به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان که مثلا بناست رفتارهایمان در این ماه الگویی باشد برای سایر ماه ها!
پرده اول: جمعه شب است و نزدیکیهای افطار؛ احسان علیخانی مجری برنامه «ماه عسل» جلوی دوربین قرار گرفته و بعد از سلام و علیک با مخاطبانش از این می گوید که شب قبل شلواری بادنجانی رنگ پوشیده بود(!) اما این پوشش بدون لحاظ کردن اله مان پررنگ تر شدن رنگها در تلویزیون انجام شده بود و اگر عده ای او را با شلوار قرمز دیده اند برآمده از همین مساله است وگرنه شلوار او بادنجانی رنگ بوده است!
همه ما بادنجان را از نزدیک دیده ایم؛ چه به صورت خام و در میوه فروشیها و چه به صورت پخته و در سبد غذایی مان و البته هیچ گاه ندیده ایم رنگ پوست این گیاه که در تیره بوته جات جای می گیرد به رنگ شلوار احسان علیخانی در آن برنامه کذایی شبیه بوده باشد! رنگ پوست بادنجان بنفش است، آن هم بنفش متمایل به تیره اما شلواری که احسان پوشیده بود قرمز رنگ بود! پس چرا باید احسان علیخانی به ما دروغ بگوید. او می توانست به راحتی بگوید تعدادی از مخاطبان برنامه که اغلب هم نه مخاطب عام که مخاطبان ویژه(!) هستند به او فشار آورده اند که بابت شلوار قرمزش عذرخواهی کند؛ همین قدر کفایت می کرد و لازم به دوختن بادنجان به ماه عسل نبود!
پرده دوم: دقایق ابتدایی بامداد شنبه است و نزدیکیهای سحر؛ محمود گبرلو مجری برنامه «هفت» جلوی دوربین قرار گرفته و خرسند از اینکه توانسته گفتگویی که همکارانش با اصغر فرهادی در بدو ورود به ایران گرفته اند را روی آنتن بفرستد از این می گوید که انتقادات فرهادی از تلویزیون و اینکه فرهادی گفته «تلویزیون باید بابت رفتارهایش طی چند سال گذشته عذرخواهی کند» صرفا در حد یک شوخی بوده و اینکه گفتهاند فرهادی نسبت به صدا و سیما گلایه یا نکتهای داشته، کذب است.
آنها که اصغر فرهادی را دیده اند و یا گفتگوهایش را خوانده اند می دانند این کارگردان که روزگاری کارش را از تلویزیون شروع کرد در سالهای اخیر نه فقط منتقد شماره یک سیاستهای این سازمان بوده بلکه بارها و بارها به صراحت عملکرد این سازمان عریض و طویل را نقد کرده است؛ صددرصد که نقد او بر عملکرد رسانه ملی در فرودگاه امام(ره) و در بدو ورود به ایران هم در همین راستا بوده! پس چه دلیلی دارد که محمود گبرلو سخنان او را به شوخی ربط دهد؟ جالبتر اینجاست که گبرلو ابتدا می گوید:«اینکه گفتهاند فرهادی نسبت به صدا و سیما گلایه یا نکتهای داشته، کذب است چون با او صحبت داشتم و گلایه داشت که چرا برخی خبرنگاران مطبوعات، عین جملات را مطرح نمیکنند و امانتدار نیستند.» و در ادامه می افزاید:«صحبتهای او با خبرنگار «هفت» مذاح و شوخی بوده و اگر دردل و حرفی راجع به صدا وسیما داشته، گپ و گفتی به شوخی و خودمان بوده و نه جدی.»
گرفتید چه شد؟ گبرلو ابتدا می گوید که فرهادی سخنان خود را تکذیب کرده و به فاصله یکی دو ثانیه می گوید این سخنان، شوخی بوده! یعنی در آن ِ واحد هم حرفی زده نشده و هم حرفی زده شده اما به شوخی! واقعا چرا مجری «هفت» باید به مخاطبانش دروغ بگوید؟ او هم می توانست به راحتی بگوید که مدیران سازمان متبوعش با انتقادات فرهادی موافق نیستند و تمام!
این است دانشگاه انسان ساز؟!
بارها و بارها از بزرگانمان شنیده ایم که صداوسیما باید دانشگاهی انسان ساز باشد! انصافا کدام دانشگاهی را می شناسید که اساتید آن به جای راستی، دروغ و ناراستی را به دانشجویانش بیاموزد؟!
ادامه خبر...بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین.
خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبركنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان
ادامه خبر...شهوتی که می تواند روزه را تباه کند |
شهوتى كه همه مردم در همه اعصار مبتلا به آن هستند، عبارت است از شهوت شكم از خوردن و آشامیدن، و شهوت جنسى كه اگر مدتى از این سه چیز پرهیز كنند، و این ورزش را تمرین نمایند، به تدریج نیروى خویشتندارى از گناهان در آنان قوت مىگیرد
روزهداری در ماه رمضان همچون سایر عبادات و احکام الهی دارای شرایط زمانی و آداب خاصی است و ادای آن بر هر فرد مکلف [غیر مریض و مسافر] واجب است. از جمله این آداب میتوان به دعا و اذکار وارده در خصوص سحرها و وقت افطار[1] افطار دادن به فرد روزه دار[2] و... اشاره نمود.
در خصوص علت امر به روزه در این ماه از امام رضا علیه السلام سوال شد ایشان فرمودند: «برای آن است که انسانها درد گرسنگی و تشنگی را درک کنند. زیرا زمانی که گرسنگی و تشنگی به فردی میرسد فرد خاشع ذلیل بیچاره و موجودی عارف و صابر میشود».[3]
نکته قابل تعمق در این میان آن است که شرط حضور در مهمانى این ماه، فقط تحمّل گرسنگى نیست؛ روایت فوق در کنار روایات دیگری [4]که بر روزهداربودن گوش چشم مو پوست و غیر آن تاکید شده است بیانگر آن است که فرد باید تمام اعضاء و جوارح خویش را نیز از ارتکاب به گناه باز دارد. و به همین دلیل است که روزه را عامل مۆثرى براى پرورش روح تقوا و پرهیزگارى در تمام زمینهها و همه ابعاد زندگی بشر دانسته[5] و گفتهاند: روزه مردمان عادّى، همان خوددارى از نان و آب و همسر است، امّا در روزه خواص علاوه بر اجتناب از مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه خاصّالخاص علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالى بودن دل از غیر خداست. روزه، انسان را شبیه فرشتگان مىكند، فرشتگانى كه از خوردن و آشامیدن و شهوت دورند. [6]
شهوتى كه همه مردم در همه اعصار مبتلا به آن هستند، عبارت است از شهوت شكم از خوردن و آشامیدن، و شهوت جنسى كه اگر مدتى از این سه چیز پرهیز كنند، و این ورزش را تمرین نمایند، به تدریج نیروى خویشتندارى از گناهان در آنان قوت مىگیرد و نیز به تدریج بر اراده خود مسلط مىشوند، آن وقت در برابر هر گناهى عنان اختیار از كف نمىدهند، و نیز در تقرب به خداى سبحان دچار سستى نمىگردند، چون پر واضح است كسى كه خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن و نوشیدن و عمل جنسى كه امرى مباح است اجابت مىكند، قهرا در اجابت دعوت به اجتناب از گناهان و نافرمانىها شنواتر، و مطیعتر خواهد بود. [7]
کسی که در ماه مبارک رمضان در صدد تحصیل آثار و برکات این عمل است باید در تنظیم غذای خویش دقت لازم را داشته باشد؛ زیرا فردی که به دلیل تحمل چندین ساعت گرسنگی نتواند در وقت افطار خود را کنترل نماید و دچار پرخوری گردد؛ نمیتواند اعمال شبهای نورانی و سراسر خیر و برکت آن را به درستی انجام دهد
از نظر علم پزشکی این اصل که عامل بسیارى از بیماریها زیاده روى در خوردن غذاهاى مختلف میباشد اثبات شده است و از طرفی در روایات و متون روایی نیز به کرات از پرخوری به عنوان یکی از رذایل اخلاقی نام برده شده است. این صفت در هر صورتی در زمره رذایل اخلاقی است و آثار مخرب جسمی و روحی آن متوجه خود فرد میباشد؛ زیرا از یک سو مواد اضافى، جذب نشده به صورت چربی هاى مضر در نقاط مختلف بدن و یا به صورت چربى و قند اضافى در خون باقى بمانند و فرد را به امراض مختلف مبتلا میسازد و از سوی دیگر پرخوری موجب میشود که فرد در انجام تکالیف دینی خویش نیز دچار کاهلی و سستی شود.
و شاید فلسفه اینکه در روایات بر خواندن نماز قبل از تناول افطار تأکید شده است نیز همین مسأله باشد زیرا خوردن افطار بلافاصله پس از اذان موجب میشود تا علاوه بر آنکه ادای نماز در اول وقت خود از دست میرود؛ سنگینی ناشی از این تناول نیز تا ساعاتی در انسان وجود داشته باشد.
روزه مردمان عادّى، همان خوددارى از نان و آب و همسر است، امّا در روزه خواص علاوه بر اجتناب از مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه خاصّالخاص علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالى بودن دل از غیر خداست. روزه، انسان را شبیه فرشتگان مىكند، فرشتگانى كه از خوردن و آشامیدن و شهوت دورند
از جمله اعمالی که در ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار گرفته است؛ تهجد و شب زنده داری میباشد. دعا و مناجات در شب در شمار اعمالی است که انبیاء و اولیای الهی بدان توجه خاص داشته و مقربان درگاه الهی نیز هرچه دارند از این عمل است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آ در طول سال [ قبل و بعد از بعثت] شبزندهداری و نماز شب داشت ولی این امر در دو ماه شعبان و رمضان به اوج خود میرسید و در ماه رمضان مخصوصا در شبهای قدر و دهه سوم ماه کاملاً بستر را جمع میکرد و به عبادت میپرداخت. ابن کثیر میگوید:«شب جنگ بدر شب جمعه و شب هفدهم ماه مبارک رمضان سال دوم هجرت بود و رسول خداصلی الله علیه و آله آن شب را در کنار درختی نماز میگزارد و در سجده ذکر«یا حَیُّ یا قَیُّومُ» را میگفت و تکرار میکرد».[8]
این عمل عبادی تنها در سایه داشتن جسمی سالم و سبک میسر است. کسی که در ماه مبارک رمضان در صدد تحصیل آثار و برکات این عمل است باید در تنظیم غذای خویش دقت لازم را داشته باشد؛ زیرا فردی که به دلیل تحمل چندین ساعت گرسنگی نتواند در وقت افطار خود را کنترل نماید و دچار پرخوری گردد؛ نمیتواند اعمال شبهای نورانی و سراسر خیر و برکت آن را به درستی انجام دهد.
که در این خصوص حکیمان گفتهاند:
روح از پُر خوردن جسم میشود و جسم از کم خوردن روح میگردد.
پی نوشت ها :
[1] . ر.ک: الكلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق الكافی تصحیح: على اكبر غفارى و محمد آخوندى چاپ چهارم تهران دار الكتب الإسلامیة 1407ه ج4 ص95 ح1و2
[2] . ر.ک: همان ج4 ص68 ح1و2
[3] . ر.ک: قمى مشهدى محمد بن محمدرضا تفسیر كنز الدقائق و بحر الغرائب تحقیق: حسین درگاهى چاپ اول تهران سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى 1368ش ج2، ص239
[4] . ر.ک: الكلینى، پیشین ج4 ص87 ح1 و 2
[5] . ر.ک: مكارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، چاپ اول، تهران دار الكتب الإسلامیة، 1374شج1، ص624
[6] . قرائتى محسن تفسیرنور تهران مركز فرهنگى درسهایى از قرآن 1383 ش، ج1، ص283
[7] . موسوى همدانى سید محمد باقر ترجمه تفسیر المیزان قم دفتر انتشارات اسلامى جامعهى مدرسین حوزه علمیه قم چاپ پنجم 1374 ش ج2، ص9
[8] . البدایة و النهایة ابن کثیر بیروت داراحیاء التراث العربی ج3 ص326
ادامه خبر...
حجتالاسلام ابراهیمی، امام جمعه انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت: زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند، اگر به همسرانشان گفته شود "د...ث"، حقشان است!
سایت محلی انارپرس که اخبار این شهرستان را پوشش میدهد در این باره نوشت: هر چند این سخن امام جمعه انار مستند به روایات اسلامی است اما امام جمعه میتوانست در نماز جمعه که جمعی از زنان و مردان حضور داشتند و یک مکان عمومی است، به جای کلمه "د...ث" به دلیل بار معنایی بسیار ناپسندی که دارد، از کلمه دیگری استفاده کند تا منظور را برساند اما به این عریانی نباشد.
این سایت ادامه داده است: از سوی دیگر در حال حاضر اکثر زنان جامعه، کم یا زیاد آرایش میکنند. آرایش جزوی از زیبایی زن تلقی میشود و حکومت جمهوری اسلامی نیز آرایش زنان را ممنوع نکرده است. بر همین اساس و با توجه به اینکه نظر حکومت بر ممنوعیت آرایش زنان نیست، به همین دلیل میتوان نتیجه گرفت از نظر حاکم شرع، مردان این جامعه را به دلیل اینکه زنانشان آرایش میکنند، نمیتوان "د...ث" خطاب کرد. بر همین اساس بهتر بود در بیان موضوع آرایش زنان، ظرافت بیشتری به خرج داده میشد.
ادامه خبر...روز گذشته تارنمای سفارت ایران در ژاپن توسط هکرهای نا شناس هک شد.
شنیده شد که روز گذشته تارنمای سفارت ایران در ژاپن توسط هکرهای نا شناس هک شد.
مشرق نوشت؛ ظاهرا فرد یا افرادی که اقدام به انسداد سایت سفارت ایران کردهاند به عربستان سعودی وابسته هستند.
ادامه خبر...مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده با حضور محمود احمدینژاد برگزار شد.
به گزارش فارس، مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده صبح امروز با حضور محمود احمدینژاد در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
احمدینژاد در این مراسم با تشکر از تمام دستاندرکاران حوزه زنان و خانواده گفت: اجازه بدهید که در اینجا از همسر خود نیز تشکر کنم، ماشاءالله اینقدر از همسرم تعریف کردم که فکر میکنم یک بار دیگر باید برای خواستگاری به خانه مادرزنم بروم در هر صورت من از همسر و رئیس خودمان و همچنین خواهر عزیزم و تمام همکاران تشکر و قدردانی میکنم.
یک نماینده پارلمانی ترکیه، به دلیل انتشار عکسهایی از خواب نیمروزیاش در حیاط خلوت حزب عدالت و توسعه اظهارات شرمآوری بر زبان آورد که ممکن است به زندگی سیاسی او پایان دهد. |
به گزارش «کردپرس»، «زید اصلان» نام یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه است که طی ماههای گذشته، هزینههای سنگینی بر دست حزب خود گذاشته است.
فحاشیها و ادبیات ناپسند این نماینده، بارها برای دولت «اردوغان» دردسرساز شده است. او چند ماه پیش، علیه یکی از نمایندگان حزب جمهوری خلق، در صحن علنی مجلس، فحشهای رکیکی بر زبان آورده بود و با تذکرات جدی اردوغان، مدتها از هر گونه سخنرانی و ارائه کنفرانس مطبوعاتی محروم شد. روز گذشته این نماینده که در حیاط خلوت ویژه حزب عدالت و توسعه بر روی یک مبل خوابیده بود، سوژه عکاسان شد و انتشار این عکس در صفحه نخست روزنامه «سوزجو»، کار دست آقای نماینده داد. اما این همه ماجرا نبود و این مسئله زمانی به یک رسوایی سیاسی و اخلاقی تبدیل شد که در کنفرانس مطبوعاتی امروز، گروهی از خبرنگاران و روزنامهنگاران زن، از او خواستند تا درباره این عکس توضیح دهد. او به خبرنگاران گفت: «گروهی از خبرنگاران زن، در آن حالت از من عکس گرفتهاند و هدف آنها ایجاد مزاحمت است. من از شما سوال میکنم اگر من با دوربین شخصی خودم از آن خانمهای خبرنگار عکس گرفته و سعی کنم لباس زیر آنها را به همه مردم ترکیه نشان دهم، چه واکنشی نشان میدهید؟»
انتشار این سخنان زید اصلان مانند یک بمب خبری در شبکههای اجتماعی و رسانههای ترکیه غوغا به راه انداخت.
پروین بولدان نماینده کُرد که طی چند ماه اخیر به خاطر ملاقاتهای مکرر خود با اوجالان در کانون توجه رسانه های ترکیه قرار گرفته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این حرفها تجاوز به حریم همه زنان است و اگر زنان حزب عدالت و توسعه مواضع جدی اتخاذ نکنند، چنین برخوردهایی در مجلس ادامه پیدا خواهد کرد.
«حسین چلیک» سخنگو و معاون رهبر حزب عدالت و توسعه امروز اعلام کرد: «جناب نخست وزیر از این سخنان زشت برآشفته شده و دستور داد پرونده این نماینده به کمیسیون دیسیپلین ارجاع داده شود.»
بر اساس این گزارش، با توجه به آن که پیشتر نیز دو بار نام این نماینده به خاطر چنین اقداماتی در رسانه ها مطرح شده، احتمال اخراج او از حزب عدالت و توسعه دور از ذهن نیست.
ادامه خبر...
اجرایی شدن ده برنامه متنوع فرهنگی دینی در سه ماهه دوم سال
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر از اجرايی شدن ده برنامه متنوع فرهنگی دینی در سه ماهه دوم سال در استان بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي بوشهر، حجت الاسلام سيدنورالله موسوی نیا اعلام کرد : بر اساس ابلاغيه اداره کل تبليغات اسلامي استان استان بوشهر شاخص هاي اجرايي و ابلاغي سه ماهه دوم سال92 توسط اين اداره اجرا مي شود.
وي اضافه کرد: تشکیل هسته های جوان به منظور پرکردن بهینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، آموزش تخصصی مبلغات، آموزش احکام اخلاق و کسب کار ویژه اصناف، آموزش تخصصی مسئولین تشکل های دینی و مداحان، تجهیز کتابخانه های شبستان، کارگاه نقد و بررسی نحله های انحرافی، آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دستگاه ها و ادارات دولتی، آموزش تخصصی روحانیون مستقر، مبلغین و ائمه جمعه و جماعات و نشست بانوان فرهیخته از جمله فعاليت هاي اين اداره در سه ماه آتی سال 92 محسوب می شوند.
وی 24 تیر 92 تاکید کرد: در شش ماه دوم سال جاری نیز طرح های مختلفی در حوزه فرهنگی و قرآنی در مناسبت های مختلف در سطح استان و دفاتر شهرستانی به مرحله اجرا در خواهد آمد که امیدواریم در پایان سال شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی دینی در این حوزه ها در استان باشیم.
راک نیوز؛ رييس اداره برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظران با همكاري مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم براي فرهنگيان اين استان خبر داد.
ايرج حجتي روز يكشنبه گفت : اين دوره آموزشي بصورت عمومي و به شكل مجازي با كد۹۲۵۰۳۰۷۱ به مدت ۲۰ساعت براي تمام فرهنگيان اداري و آموزشي كهگيلويه و بويراحمد برگزار مي شود.
وي بيان كرد: فرهنگيان مي توانند براي نام نويسي و شركت در اين دوره آموزشي از۱۵تير تا ۳۱شهريور امسال به پايگاه اطلاع رساني www.mahdaviat.org مراجعه كنند.
حجتي با اشاره به اينكه دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظران به طور داوطلبانه برگزار مي شود اظهار كرد: محتواي كتابي اين دوره آموزشي با فرمت هاي گوناگون ارايه شده و از طريق اينترنت قابل دريافت است.
رييس اداره برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد:براي شركت كنندگاني كه در آزمون پاياني اين دوره آموزشي ۶۰درصد نمره را بدست بياورند برابر مقررات آموزشي گواهينامه ضمن خدمت صادر مي شود.
حجتي ابراز داشت: افرادي كه قبلاً دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظرانرا سپري كرده اند امكان شركت در اين دوره را نخواهند داشت.