عدل هاشمي پور اين روزها بي محابا به استاندار حمله مي كند و در چند ماه گذشته اين موضوع بارها و بارها تكرار شده است و اوج اين حملات به سخنان سردار عليه استاندار در يادواره شهدا بود .
ادامه خبر...نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در پیامی فرا رسیدن سال جدید را تبریک گفت
ادامه خبر...*تحریریه راک نیوز: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ادامه خبر...سه روز پس از خطبه های امام جمعه دوگنبدان، واکنش های مخالف به این سخنان ادامه دارد.
ادامه خبر...و شما جناب دکترتاجگردون که در مقابل مردم بارها تکرار میکنید، حرامم باد، حرامم باد، حرامم باد، اگر ریالی از حق مردم در زندگیم باشد شما از چه میهراسید؟
ادامه خبر...حادثه ی " پلاسکو "، سانحه ی قطار" آذربایجان - خراسان" با بیش از صد و بیست کشته و زخمی، آتش گرفتن و غرق شدن نفت کش " سانچی " و کشته شدن ۳۲ نفر از جگرگوشه های این سرزمین، واژگونی اتوبوس زائرین " مشهد " و اتوبوس " یاسوج - اصفهان " و کشته و زخمی شدن بیش از " هشتاد نفر" از مردم بی گناه و اکنون سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و کشته شدن شصت و شش نفر از هم وطنان عزیزمان
ادامه خبر...نامه فرهنگی سوقي سید عبدالرحمن تقوی مقدم به استاندار
اصل بنیادی و اساسی «کرامت انسانی» زیربنای تمامی حقوق اساسی است که افراد از آن برخوردارند. دانشجویان نیز، که بخشی از ملت هستند، بر مبنای این اصل، از همه حقوق اساسی مقرر در قانون اساسی و سایر قوانین جمهوری اسلامی ایران برخوردارند
ادامه خبر...راک نیوز: یادداشتی بر فیلم سرو زیر آب- محمد سلیمی راد
در بین فیلم های جشنواره سی و ششم فیلم فجر "سرو زیر آب" محمد علی باشه اهنگر از چند منظر تاثیرگذار تر و منحصر بفرد بود. اگر نگاهی به فیلم های دهه هفتاد دفاع مقدس داشته باشیم بیشتر قرمان پروری و پیروزی حق علیه باطل تم اصلی فیلم ها بود هرچند که در سال های نزدیک بعد از جنگ با توجه به روحیه مردم این نوع نگاه باورپذیر بود و استقبال هم شد اما سال ها بعد؛ به خود جنگ و اتفاقات واقعی از طریق جلوه های ویژه ضعیف پرداخت شد به طوری که ماجرا سوار بر قصه بود و در مواردی حتی قصه ای هم در کار نبود و اگر هم بود در حد خرده داستان بود. از جمله فیلمسازانی که به ملودرام در سینمای دفاع مقدس اهمیت دادند می توان به محمد علی باشه اهنگر با توجه به کارنامه فیلمسازی اش نام برد. از ویژیگی های مهم این فیلمساز نگاه نو و متفاوت و دراماتیزه کردن این نوع از سینماست. باشه اهنگر اگر در فیلم هایش خود جنگ را نشان میداد ولی از قصه گویی غافل نماند و در واقع می توان گفت که قصه بهانه ای برای جنگ می شد نه جنگ بهانه ای برای قصه گفتن. در فیلم سرو زیر آب سراغ خانواده هایی رفت که فرزندانشان در جنگ گمنان ماندند و در ادامه به بحرانی می پردازد که اتفاقا مساله خیلی از همین خانواده هاست خانواده ای که بعد از سال ها ممکن است حتی یک درصد این مساله به ذهنشان خطور کند که شاید همین چند تکه استخوان هم متعلق به فرزندشان نباشد. در ابتدای فیلم مساله به خوبی مطرح می شود و سوال کلی فیلم برای مخاطب روشن است ولی در ادامه دچار یک سردرگمی میشود که به مرور و تا پایان به خوبی آن را حل می کند. مهمترین اتفاق فیلم را شخصیت اصلی یعنی بابک حمیدیان رقم می زند که اتفاقا در پایان فیلم خودش دچار همان بحران میشود و تصمیمی می گیرد که هم خود و هم مخاطب را راضی نگه می دارد و نتیجه گیری به گونه ای هوشمندانه انتخاب شد که کمتر کسی تا لحظه آخر به تصمیم شخصیت اصلی پی ببرد. با انتخاب یک شهید زرتشتی در کنار یک شهید از لرستان باشه آهنگر نگاهش به قومیت ها در دفاع مقدس را به خوبی نشان داد و یک نوع آگاهی را به جامعه می دهد که در جنگ هر قوم با هر نگاهی در برابر دشمن می جنگد اتفاقی که در سینمای جنگ ما کمتر افتاد به طوری که همه قبلا با هم دوست و هم محله ای بودند و در نهایت در کنار هم شهید می شوند و به خاک سپرده میشن. شخصیت پردازی در فیلم به گونه ایست که کمتر کسی متوجه تصمیم جهانبخش کرامت می شود هر چند که در جریان فیلم متفاوت بودن این شخصت را می بینیم ولی در انتها وقتی کرامت خیال همه را راحت می کند به ابعاد شخصیتی آن فکر می کنیم که جهانبخش نه تنها بی گناهیش را ثابت می کند بلکه یک خانواده را نجات می دهد. روایت در فیلم سرو زیر آب به گونه ایست که مخاطب هم منتظر اتفاق جدید و در کنارش بحرانی جدید است و اتفاقا اصلا انتظار نتیجه گیری عجولانه را نمی کشد بلکه منتظر میماند همه خرده داستان ها به سرانجام برسند. فیلمساز با این اثر نه تنها سینمای جنگ ما را یک پله به جلو هدایت کرد بلکه انتظار مخاطب را برای آثار بعدی این نوع از سینما به شدت بالا برد مخاطبی که منتظر قصه های نو با پرداختی متفاوت از تبعات بعد از جنگ است نه خود جنگ.