
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین.
خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن وعبـادت وبركنارم دار در آن از بیهودگى وگناهان وروزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان
ادامه خبر...
| شهوتی که می تواند روزه را تباه کند |

شهوتى كه همه مردم در همه اعصار مبتلا به آن هستند، عبارت است از شهوت شكم از خوردن و آشامیدن، و شهوت جنسى كه اگر مدتى از این سه چیز پرهیز كنند، و این ورزش را تمرین نمایند، به تدریج نیروى خویشتندارى از گناهان در آنان قوت مىگیرد
روزهداری در ماه رمضان همچون سایر عبادات و احکام الهی دارای شرایط زمانی و آداب خاصی است و ادای آن بر هر فرد مکلف [غیر مریض و مسافر] واجب است. از جمله این آداب میتوان به دعا و اذکار وارده در خصوص سحرها و وقت افطار[1] افطار دادن به فرد روزه دار[2] و... اشاره نمود.
در خصوص علت امر به روزه در این ماه از امام رضا علیه السلام سوال شد ایشان فرمودند: «برای آن است که انسانها درد گرسنگی و تشنگی را درک کنند. زیرا زمانی که گرسنگی و تشنگی به فردی میرسد فرد خاشع ذلیل بیچاره و موجودی عارف و صابر میشود».[3]
نکته قابل تعمق در این میان آن است که شرط حضور در مهمانى این ماه، فقط تحمّل گرسنگى نیست؛ روایت فوق در کنار روایات دیگری [4]که بر روزهداربودن گوش چشم مو پوست و غیر آن تاکید شده است بیانگر آن است که فرد باید تمام اعضاء و جوارح خویش را نیز از ارتکاب به گناه باز دارد. و به همین دلیل است که روزه را عامل مۆثرى براى پرورش روح تقوا و پرهیزگارى در تمام زمینهها و همه ابعاد زندگی بشر دانسته[5] و گفتهاند: روزه مردمان عادّى، همان خوددارى از نان و آب و همسر است، امّا در روزه خواص علاوه بر اجتناب از مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه خاصّالخاص علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالى بودن دل از غیر خداست. روزه، انسان را شبیه فرشتگان مىكند، فرشتگانى كه از خوردن و آشامیدن و شهوت دورند. [6]
شهوتى كه همه مردم در همه اعصار مبتلا به آن هستند، عبارت است از شهوت شكم از خوردن و آشامیدن، و شهوت جنسى كه اگر مدتى از این سه چیز پرهیز كنند، و این ورزش را تمرین نمایند، به تدریج نیروى خویشتندارى از گناهان در آنان قوت مىگیرد و نیز به تدریج بر اراده خود مسلط مىشوند، آن وقت در برابر هر گناهى عنان اختیار از كف نمىدهند، و نیز در تقرب به خداى سبحان دچار سستى نمىگردند، چون پر واضح است كسى كه خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن و نوشیدن و عمل جنسى كه امرى مباح است اجابت مىكند، قهرا در اجابت دعوت به اجتناب از گناهان و نافرمانىها شنواتر، و مطیعتر خواهد بود. [7]
کسی که در ماه مبارک رمضان در صدد تحصیل آثار و برکات این عمل است باید در تنظیم غذای خویش دقت لازم را داشته باشد؛ زیرا فردی که به دلیل تحمل چندین ساعت گرسنگی نتواند در وقت افطار خود را کنترل نماید و دچار پرخوری گردد؛ نمیتواند اعمال شبهای نورانی و سراسر خیر و برکت آن را به درستی انجام دهد
از نظر علم پزشکی این اصل که عامل بسیارى از بیماریها زیاده روى در خوردن غذاهاى مختلف میباشد اثبات شده است و از طرفی در روایات و متون روایی نیز به کرات از پرخوری به عنوان یکی از رذایل اخلاقی نام برده شده است. این صفت در هر صورتی در زمره رذایل اخلاقی است و آثار مخرب جسمی و روحی آن متوجه خود فرد میباشد؛ زیرا از یک سو مواد اضافى، جذب نشده به صورت چربی هاى مضر در نقاط مختلف بدن و یا به صورت چربى و قند اضافى در خون باقى بمانند و فرد را به امراض مختلف مبتلا میسازد و از سوی دیگر پرخوری موجب میشود که فرد در انجام تکالیف دینی خویش نیز دچار کاهلی و سستی شود.
و شاید فلسفه اینکه در روایات بر خواندن نماز قبل از تناول افطار تأکید شده است نیز همین مسأله باشد زیرا خوردن افطار بلافاصله پس از اذان موجب میشود تا علاوه بر آنکه ادای نماز در اول وقت خود از دست میرود؛ سنگینی ناشی از این تناول نیز تا ساعاتی در انسان وجود داشته باشد.
روزه مردمان عادّى، همان خوددارى از نان و آب و همسر است، امّا در روزه خواص علاوه بر اجتناب از مفطرات، اجتناب از گناهان نیز لازم است، و روزه خاصّالخاص علاوه بر اجتناب از مفطرات و پرهیز از گناهان، خالى بودن دل از غیر خداست. روزه، انسان را شبیه فرشتگان مىكند، فرشتگانى كه از خوردن و آشامیدن و شهوت دورند
از جمله اعمالی که در ماه مبارک رمضان مورد تاکید قرار گرفته است؛ تهجد و شب زنده داری میباشد. دعا و مناجات در شب در شمار اعمالی است که انبیاء و اولیای الهی بدان توجه خاص داشته و مقربان درگاه الهی نیز هرچه دارند از این عمل است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آ در طول سال [ قبل و بعد از بعثت] شبزندهداری و نماز شب داشت ولی این امر در دو ماه شعبان و رمضان به اوج خود میرسید و در ماه رمضان مخصوصا در شبهای قدر و دهه سوم ماه کاملاً بستر را جمع میکرد و به عبادت میپرداخت. ابن کثیر میگوید:«شب جنگ بدر شب جمعه و شب هفدهم ماه مبارک رمضان سال دوم هجرت بود و رسول خداصلی الله علیه و آله آن شب را در کنار درختی نماز میگزارد و در سجده ذکر«یا حَیُّ یا قَیُّومُ» را میگفت و تکرار میکرد».[8]
این عمل عبادی تنها در سایه داشتن جسمی سالم و سبک میسر است. کسی که در ماه مبارک رمضان در صدد تحصیل آثار و برکات این عمل است باید در تنظیم غذای خویش دقت لازم را داشته باشد؛ زیرا فردی که به دلیل تحمل چندین ساعت گرسنگی نتواند در وقت افطار خود را کنترل نماید و دچار پرخوری گردد؛ نمیتواند اعمال شبهای نورانی و سراسر خیر و برکت آن را به درستی انجام دهد.
که در این خصوص حکیمان گفتهاند:
روح از پُر خوردن جسم میشود و جسم از کم خوردن روح میگردد.
پی نوشت ها :
[1] . ر.ک: الكلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق الكافی تصحیح: على اكبر غفارى و محمد آخوندى چاپ چهارم تهران دار الكتب الإسلامیة 1407ه ج4 ص95 ح1و2
[2] . ر.ک: همان ج4 ص68 ح1و2
[3] . ر.ک: قمى مشهدى محمد بن محمدرضا تفسیر كنز الدقائق و بحر الغرائب تحقیق: حسین درگاهى چاپ اول تهران سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى 1368ش ج2، ص239
[4] . ر.ک: الكلینى، پیشین ج4 ص87 ح1 و 2
[5] . ر.ک: مكارم شیرازى، ناصر، تفسیر نمونه، چاپ اول، تهران دار الكتب الإسلامیة، 1374شج1، ص624
[6] . قرائتى محسن تفسیرنور تهران مركز فرهنگى درسهایى از قرآن 1383 ش، ج1، ص283
[7] . موسوى همدانى سید محمد باقر ترجمه تفسیر المیزان قم دفتر انتشارات اسلامى جامعهى مدرسین حوزه علمیه قم چاپ پنجم 1374 ش ج2، ص9
[8] . البدایة و النهایة ابن کثیر بیروت داراحیاء التراث العربی ج3 ص326
ادامه خبر...

حجتالاسلام ابراهیمی، امام جمعه انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت: زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند، اگر به همسرانشان گفته شود "د...ث"، حقشان است!
سایت محلی انارپرس که اخبار این شهرستان را پوشش میدهد در این باره نوشت: هر چند این سخن امام جمعه انار مستند به روایات اسلامی است اما امام جمعه میتوانست در نماز جمعه که جمعی از زنان و مردان حضور داشتند و یک مکان عمومی است، به جای کلمه "د...ث" به دلیل بار معنایی بسیار ناپسندی که دارد، از کلمه دیگری استفاده کند تا منظور را برساند اما به این عریانی نباشد.
این سایت ادامه داده است: از سوی دیگر در حال حاضر اکثر زنان جامعه، کم یا زیاد آرایش میکنند. آرایش جزوی از زیبایی زن تلقی میشود و حکومت جمهوری اسلامی نیز آرایش زنان را ممنوع نکرده است. بر همین اساس و با توجه به اینکه نظر حکومت بر ممنوعیت آرایش زنان نیست، به همین دلیل میتوان نتیجه گرفت از نظر حاکم شرع، مردان این جامعه را به دلیل اینکه زنانشان آرایش میکنند، نمیتوان "د...ث" خطاب کرد. بر همین اساس بهتر بود در بیان موضوع آرایش زنان، ظرافت بیشتری به خرج داده میشد.
ادامه خبر...
روز گذشته تارنمای سفارت ایران در ژاپن توسط هکرهای نا شناس هک شد.
شنیده شد که روز گذشته تارنمای سفارت ایران در ژاپن توسط هکرهای نا شناس هک شد.
مشرق نوشت؛ ظاهرا فرد یا افرادی که اقدام به انسداد سایت سفارت ایران کردهاند به عربستان سعودی وابسته هستند.
ادامه خبر...
مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده با حضور محمود احمدینژاد برگزار شد.
به گزارش فارس، مراسم تقدیر از فعالان و تلاشگران حوزه زنان و خانواده صبح امروز با حضور محمود احمدینژاد در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
احمدینژاد در این مراسم با تشکر از تمام دستاندرکاران حوزه زنان و خانواده گفت: اجازه بدهید که در اینجا از همسر خود نیز تشکر کنم، ماشاءالله اینقدر از همسرم تعریف کردم که فکر میکنم یک بار دیگر باید برای خواستگاری به خانه مادرزنم بروم در هر صورت من از همسر و رئیس خودمان و همچنین خواهر عزیزم و تمام همکاران تشکر و قدردانی میکنم.


| یک نماینده پارلمانی ترکیه، به دلیل انتشار عکسهایی از خواب نیمروزیاش در حیاط خلوت حزب عدالت و توسعه اظهارات شرمآوری بر زبان آورد که ممکن است به زندگی سیاسی او پایان دهد. |
به گزارش «کردپرس»، «زید اصلان» نام یکی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه است که طی ماههای گذشته، هزینههای سنگینی بر دست حزب خود گذاشته است.
فحاشیها و ادبیات ناپسند این نماینده، بارها برای دولت «اردوغان» دردسرساز شده است. او چند ماه پیش، علیه یکی از نمایندگان حزب جمهوری خلق، در صحن علنی مجلس، فحشهای رکیکی بر زبان آورده بود و با تذکرات جدی اردوغان، مدتها از هر گونه سخنرانی و ارائه کنفرانس مطبوعاتی محروم شد. روز گذشته این نماینده که در حیاط خلوت ویژه حزب عدالت و توسعه بر روی یک مبل خوابیده بود، سوژه عکاسان شد و انتشار این عکس در صفحه نخست روزنامه «سوزجو»، کار دست آقای نماینده داد. اما این همه ماجرا نبود و این مسئله زمانی به یک رسوایی سیاسی و اخلاقی تبدیل شد که در کنفرانس مطبوعاتی امروز، گروهی از خبرنگاران و روزنامهنگاران زن، از او خواستند تا درباره این عکس توضیح دهد. او به خبرنگاران گفت: «گروهی از خبرنگاران زن، در آن حالت از من عکس گرفتهاند و هدف آنها ایجاد مزاحمت است. من از شما سوال میکنم اگر من با دوربین شخصی خودم از آن خانمهای خبرنگار عکس گرفته و سعی کنم لباس زیر آنها را به همه مردم ترکیه نشان دهم، چه واکنشی نشان میدهید؟»
انتشار این سخنان زید اصلان مانند یک بمب خبری در شبکههای اجتماعی و رسانههای ترکیه غوغا به راه انداخت.
پروین بولدان نماینده کُرد که طی چند ماه اخیر به خاطر ملاقاتهای مکرر خود با اوجالان در کانون توجه رسانه های ترکیه قرار گرفته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این حرفها تجاوز به حریم همه زنان است و اگر زنان حزب عدالت و توسعه مواضع جدی اتخاذ نکنند، چنین برخوردهایی در مجلس ادامه پیدا خواهد کرد.
«حسین چلیک» سخنگو و معاون رهبر حزب عدالت و توسعه امروز اعلام کرد: «جناب نخست وزیر از این سخنان زشت برآشفته شده و دستور داد پرونده این نماینده به کمیسیون دیسیپلین ارجاع داده شود.»
بر اساس این گزارش، با توجه به آن که پیشتر نیز دو بار نام این نماینده به خاطر چنین اقداماتی در رسانه ها مطرح شده، احتمال اخراج او از حزب عدالت و توسعه دور از ذهن نیست.
ادامه خبر...

اجرایی شدن ده برنامه متنوع فرهنگی دینی در سه ماهه دوم سال
مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر از اجرايی شدن ده برنامه متنوع فرهنگی دینی در سه ماهه دوم سال در استان بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي بوشهر، حجت الاسلام سيدنورالله موسوی نیا اعلام کرد : بر اساس ابلاغيه اداره کل تبليغات اسلامي استان استان بوشهر شاخص هاي اجرايي و ابلاغي سه ماهه دوم سال92 توسط اين اداره اجرا مي شود.
وي اضافه کرد: تشکیل هسته های جوان به منظور پرکردن بهینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، آموزش تخصصی مبلغات، آموزش احکام اخلاق و کسب کار ویژه اصناف، آموزش تخصصی مسئولین تشکل های دینی و مداحان، تجهیز کتابخانه های شبستان، کارگاه نقد و بررسی نحله های انحرافی، آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دستگاه ها و ادارات دولتی، آموزش تخصصی روحانیون مستقر، مبلغین و ائمه جمعه و جماعات و نشست بانوان فرهیخته از جمله فعاليت هاي اين اداره در سه ماه آتی سال 92 محسوب می شوند.
وی 24 تیر 92 تاکید کرد: در شش ماه دوم سال جاری نیز طرح های مختلفی در حوزه فرهنگی و قرآنی در مناسبت های مختلف در سطح استان و دفاتر شهرستانی به مرحله اجرا در خواهد آمد که امیدواریم در پایان سال شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی دینی در این حوزه ها در استان باشیم.

راک نیوز؛ رييس اداره برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظران با همكاري مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم براي فرهنگيان اين استان خبر داد.
ايرج حجتي روز يكشنبه گفت : اين دوره آموزشي بصورت عمومي و به شكل مجازي با كد۹۲۵۰۳۰۷۱ به مدت ۲۰ساعت براي تمام فرهنگيان اداري و آموزشي كهگيلويه و بويراحمد برگزار مي شود.
وي بيان كرد: فرهنگيان مي توانند براي نام نويسي و شركت در اين دوره آموزشي از۱۵تير تا ۳۱شهريور امسال به پايگاه اطلاع رساني www.mahdaviat.org مراجعه كنند.
حجتي با اشاره به اينكه دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظران به طور داوطلبانه برگزار مي شود اظهار كرد: محتواي كتابي اين دوره آموزشي با فرمت هاي گوناگون ارايه شده و از طريق اينترنت قابل دريافت است.
رييس اداره برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد:براي شركت كنندگاني كه در آزمون پاياني اين دوره آموزشي ۶۰درصد نمره را بدست بياورند برابر مقررات آموزشي گواهينامه ضمن خدمت صادر مي شود.
حجتي ابراز داشت: افرادي كه قبلاً دوره آموزشي حكومت مهدوي و وظايف منتظرانرا سپري كرده اند امكان شركت در اين دوره را نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمين سيد شرف الدين ملك حسيني نماينده ولي فقيه در كهگيلويه وبويراحمد درگذشت همسر يك جانباز در يك حادثه دلخراش رانندگي را تسليت گفت .وي روز يكشنبه در پيامي خطاب به سرهنگ پاسدار و جانباز قهرمان انقلاب محمدلطيف فر از حادثه دلخراش ، عروج خونين و شهادت گونه همسر متدين ،ايثارگرشان،بانوي مكرمه پروين تقوي كه الگوي شايسته يك زن شرافتمند و موثر در جامعه اسلامي بود،ابراز همدردي نمود.
در اين پيام آمده است،آن مرحومه از سال ۶۵ ضمن مراقبت و سرپرستي همسرش كه قطع عضو و جانباز شيمايي بود،توانست فرزنداني برومند و تحصيلكرده پرورش دهد و سرانجام در حادثه اي دردناك،مظلومانه و معصومانه به سوي معبود شتافت تا در سراي جاودان، بهشت اوليا و صالحان آرام گيرد.
نماينده ولي فقيه دركهگيلويه وبويراحمد در اين پيام ، اين مصيبت جانسوز را به اين جانباز انقلاب،محمدلطيف فر و خانواده داغدارش تسليت و براي آنها صبر و اجر مسالت نموده است.
مرحومه زنده ياد پروين تقوي كه سالها مفتخر به سيره ي پرستاري زينب گونه از يكي از جانبازان برومند انقلاب بود درحادثه دلخراش رانندگي به ديارحق شتافت.

عسگراولادي که به سبب موضع گيري متفاوتش درباره ميرحسين موسوي و مهدي کروبي، سيبل بسياري از انتقادات از سوي بخشي از اصولگرايان شده بود، در بخشي از اين گفت و گوي تازه خود با خبرآنلاين نيز گفت: «منتظرم پيام روشني از موسوي و کروبي دريافت کنم.»
وي پيرامون فعاليتهاي انتخاباتي جبهه متبوع خود گفت: جبهه پيروان خط امام و رهبري از يک سال قبل از انتخاب دوره يازدهم با «تدبير» براي انتخابات برنامهريزي کرد اما «تقدير الهي» چيز ديگري بود ما در برابر اين تقدير تسليم هستيم. پيروزي و شکست در امر مردمسالاري ديني معنا ندارد. وقتي ميزان رأي ملت است و قرار است انتخابات را به صورت جشن ملي براي تحکيم امنيت و اقتدار ملي برگزار کنيم خود به خود مفهوم شکست و يا پيروزي رنگ ميبازد. شما ديديد که نتايج را همه اضلاع رقابت راحت پذيرفتند و به رئيسجمهور منتخب تبريک گفتند. آنها که از نتايج انتخابات به صورت شکست و يا پيروزي ياد ميکنند ميخواهند درون اين شکاف پيروزي و شکست لانه کنند و امنيت ملي را نشانه بگيرند. کاري که متأسفانه در سال 88 برخي با تحريک و تشويق دشمنان اسلام و نظام کردند و فرصتهاي ويژه و تاريخي را از ملت و نظام گرفتند. آنها در بازي نبرد آمريکا عليه ملت متهم به نقشآفريني شدند. رأي ملت را به تير ترور و تهمت تقلب آلودند. حال آنکه برگزارکنندگان و ناظران هر دو انتخابات يکي بودند.
وي افزود: اين جريان در انتخابات يازدهم نامزد نداشت و نامزدهاي او يا نيامدند يا صلاحيت آنها تأييد نشده. البته آنها انتخابات را تحريم نکردند و اين يک گام به جلو براي خروج از پوسته اپوزيسيون مانند بود که قابل تقدير است. ميشود اينطور جمعبندي کرد که گفتمان اصولگرايي توفيق ظاهري در اين انتخابات نداشت. گفتمان اصلاحطلبي نامزد نداشت و زيرپوست اعتدال و ميانه روي ظاهر شد و به اين گفتمان رضايت داد.
ما با يک دولتي مشروع روبهرو هستيم که کليه واژههاي «اعتدال»، «عقلانيت»، «ميانهروي»، «اخلاق»، «کرامت انسانها»و از همه مهمتر احترام به ساحت دين و ارزشها و معيارهاي الهي انقلاب روبهرو هستيم. ما با اين کليد واژهها کار داريم و اگر لازم بود نقد مشفقانه دولت جديد را با استفاده از همين کليد واژهها انشاءا... انجام خواهيم داد.
دبيرکل پيروان جبهه خط امام و رهبري در ادامه گفت: بنده دو سال پيش از انتخابات موضوع پوستاندازي سياسي در حزب و جبهه خط امام و رهبري را مطرح کردم همچنين بحث وحدت و همگرايي در جبهه اصولگرايان را مورد تأکيد قرار دادم. اين دو مورد بيمهري قرار گرفت و برخي آنرا برنتابيدند. قطعاً ما بايد يک تجديدنظر در راهبردها و برنامههاي خود داشته باشيم. فکر ميکنم نتيجه اين انتخابات به اندازه کافي براي ما اين پيام را داشت که در مسيري که ياد کردم حرکت کنيم.
عسگراولادي در بخشي ديگري از سخنان خود خود گفت: بنده با شناختي که از آقايان موسوي و کروبي و حتي جريان اصلاحطلبي دارم گفتم آنها مفتون واقع شدهاند. فتنهگر اصلي آمريکا و اسرائيل و انگليس هستند. فکر ميکنم اين گزاره نيازي به استدلال نداشته باشد. از آنها درخواستم اين بود راه مشروع و سفارش شده در قرآن کريم يعني راه توبه باز کنند و به دامن پرمهر امامت و ملت و نظام برگردند. اما تاکنون در انتظارم تا پيام روشني از آنها دريافت کنم. بهنظر ميرسد براي آنها دو جرم اساسي قابل پيشبيني است، حقوقي و سياسي!جرم حقوقي آنها طبيعي است که در دادگاه رسيدگي شود. قابل ترديد نيست که آنها فرمان شورش خياباني صادر کردند با بيانيههاي تند و افراطي مسبب قتل شدهاند دهها نفر در اغتشاشات کشته شدهاند. بنياد شهيد نام بيش از 20 نفر را با کد به نام شهيد شناخته است. آنها چاره ندارند پاسخگوي اين خونها باشند. آنها ميلياردها تومان به مردم بهويژه کسبه خسارت زدند بايد جوابگو باشند. اين را بايد دادگاه و قاضي مجازات آن را تعيين کند. مگر اينکه رهبري نظام مصلحت ديگري داشته باشند. در ابتداي کار در دوران آيتالله آقاي شاهرودي قضات وارد اين کار شدند اما در دوران آيتالله آقاي لاريجاني اين کار فروکش کرد و شبه تعطيل شد. بهنظر من بايد دستگاه قضا در اين مورد پاسخگو باشد و ديگري هم جرم سياسي منتسب به آقايان است.
آنها مشارکت 85 درصدي مردم را که يک سرمايه براي امنيت ملي کشور بود برنتافتند و رأي 75 درصدي نامزد پيروز را انکار کردند و اقتدار ملي را در معرض خطر قرار دادند. آنها به دشمن فرصت دادند در مذاکرات 1+5 و ديگر صحنههاي بينالمللي با ملت ايران شاخ و شانه بکشند. آنها اوباما را پررو کردند در حالي که آمريکاييها داشتند در برابر ملت در خيلي از زمينهها کوتاه ميآمدند. اينها مسائل کمي نيست. قطعي است که آنها در دنيا و آخرت بايد خود را پاسخگو بدانند و گريز مفري براي اين کار ندارند باز هم اگر تا دير نشده تائبانه به نظام و رهبري رجعت کنند، امکان دارد رأفت و نرمش رهبري شامل حالشان شود.