مشروح اخبار


فروش لیزینگی خوردو با اقساط 36 ماهه

6 مهر 1393, 11:08

فروش لیزینگی خوردو با اقساط 36 ماهه

لیزینگ پارسیان فروش اقساطی خوردوهای رانا٬ سمند و وانت باردو با اقساط 36 ماهه را آغاز کرد.

به گزارش راک نیوز ؛خودرو در مدت قرارداد تحت پوشش بیمه بدنه کامل خواهد بود که بخشی از حق بیمه بصورت نقدی و مابقی بصورت اقساطی بدون بهره تا پایان قرارداد پرداخت می شود. 

 


لازم بذکر است تحویل خودروها صرفا در تهران می باشد و نوع قرارداد نیز اجاره به شرط تملیک است..
جدول اعلام شده از سوی لیزینگ پارسیان به شرح ذیل می باشد:


برای دیدن جدول در سایز بزرگتر اینجا  کلیک کنید.

ادامه خبر...


کشف کالای قاچاق در فرودگاه شیراز و اهواز

6 مهر 1393, 08:58

کشف کالای قاچاق در فرودگاه شیراز و اهواز

معاون آگاهی پلیس فرودگاه های کشور از کشف یک میلیارد و 973میلیون ریال کالای قاچاق در فرودگاه های شیراز و اهواز خبر داد.

ادامه خبر...


۳۰ هزار کیلوگرم پشگل گوسفند در گمرک !

5 مهر 1393, 22:31

۳۰ هزار کیلوگرم پشگل  گوسفند در گمرک !

با توجه به این که گمرک ۱۵ هزار گوسفند را بلاتکلیف نگه داشته، روزانه ۴٫۵ تن فضولات در گمرک ایجاد می‌شود که نحوه دفع آن از سوی این نهاد نامشخص است.

ادامه خبر...


خیابان‌های بهبهان دوباره آسفالت می‌شوند

5 مهر 1393, 22:23

خیابان‌های بهبهان دوباره آسفالت می‌شوند

نصرالله پیدایش وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر را بحرانی خواند و اظهار کرد: در تلاش هستیم به زودی کل خیابان‌های بهبهان را مجددا روکش آسفالت کنیم.

به گزارش راک نیوز؛ وی تصریح کرد: ابتدا قرار بود قیر مورد نیاز بهبهان را از اصفهان تامین کنیم، چرا که قیر تولیدی کارخانه اصفهان مرغوبیت بالا و از همه نظر استاندارد است.

شهردار بهبهان افزود: متاسفانه خرید قیر از اصفهان به تصویب اعضای محترم شورا نرسید و تاکید شورا بر آن است که قیر مصرفی باید از استان خوزستان تهیه شود تا هم کمک به چرخه اقتصادی خوزستان کنیم و هم متحمل کرایه زیاد حمل قیر از اصفهان نشویم.

پیدایش ادامه داد: در همین راستا قرار است قیر مصرفی از هندیجان تهیه شود.

وی تاکید کرد: قیر اصفهان به مراتب با کیفیت‌تر از تولیدی‌های دیگر است و در نظر داریم حال که می‌خواهیم خدمتی با این عظمت به انجام رسانیم با تدبیر و استفاده مواد اولیه مرغوب از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری کنیم.

ادامه خبر...


دعوا بر سر فناوری؛ از بلندگو تا 3G

5 مهر 1393, 02:14

دعوا بر سر فناوری؛ از بلندگو تا 3G

     حالا که غبار جولان اسب های زین کرده سیاست که یک روز آبادی هنر را میدان گاه خود می کند و روزی فناوری را، فرو نشسته و می توان بدون ترس از برچسب های سیاسی کمی قلم فرسایی کرد لازم است به چند نکته در خصوص اعطای پروانه فعالیت پهنای باید دو اپراتور بزرگ موبایل کشور اشاره کرد:

۱. به نظر می رسد موضوع اخیر سر باز کردن یک دعوای قدیمی و ریشه دار است که همیشه در این دعوا پای فناوری در میان بوده است. همیشه دو طیف مستقبل از فناوری و طیف نگران های فناوری با ورود یک فناوری جدید بحث و جدلشان بالا می گرفته است. حال این فناوری بلندگو باشد یا رادیو یا پهنای باند نسل سوم و چهارم موبایل.

۲. معایب و خطرات ناشی از ورود و گسترش یک فناوری که غالبا رنگ فرهنگی اجتماعی دارد مجموع استدلال های نگران ها را تشکیل می دهد حالا اگر این معایب و خطرات را اضافه کنیم به فرصت و امکانات مثبت فرهنگی که یک فناوری با خود به همراه دارد خروجی کار را شاید با کمی اغماض بتوان پیوست فرهنگی نامید.

گمان نمی کنم هیچ عقل سلیمی نپذیرد که حاکمیت به عنوان پدر جامعه باید برای هر خرید و هر امکانی که می خواهد برای خانواده فراهم کند کمی دست به چانه بگیرد و تاملی کند که رفتار دختر دبستانی و پسر بالغ و همسر خانه دارم با این امکان چیست؟ شاید بتوان مشورت سرپایی والدین خانواده برای خرید یک دستگاه تلفن همراه برای فرزندشان و چاره اندیشی برای افزایش کارایی و کاهش مخاطرات احتمالی آن را بتوان پیوست فرهنگی ورود یک فناوری در مقیاس کوچک خانواده دانست، حال زمانی که در مقیاس خانواده با طیف وسیعی از نگاه ها و نظرات مواجه هستیم طبیعی است این مشورت سرپایی وقتی وارد یک مقیاس ملی می شود می شود جمعی از طیف های مختلف فکری و جلسات بحث و گفتگو و نظرات متفاوت افراد و سازمانهای فرهنگی و غیر فرهنگی را در پی دارد.

بدیهی است تامل و اندیشیدن هر جامعه ای برای ورود هر فناوری، اقدام یا خدمتی که وارد می شود شرط عقل حاکمیت آن جامعه است موضوعی که عنوان رسمی و اداری آن که با تاکید مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه به الزام از آن ذکر شده، پیوست فرهنگی برای اقدامات و طرح های بزرگ است. که قاعدتا با توجه به وسعت و اهمیت موضوع پهنای باند موبایل آن نیز از این دایره بیرون نیست.

۳. میزان فعالیت رسانه ای حول موضوع که در خصوص تماس تصویری هم حدود یک سال و نیم پیش اتفاق افتاد کمی عجیب به نظر می رسد. در واقع پهنای باند موبایل همان امکان دسترسی به اینترنت است که سالهاست در دسترس همه مردم با کیفیتی به مراتب بهتر در منزل و محل کار قرار دارد اضافه بر قابلیت تحرک و فرامکانی. حجم سر و صدای رسانه ای موضوع نسبت به تفاوت آن با سرویسی همانند adsl و گسترش وسیع کیفیت و کمیت آن طبیعی به نظر نمی رسد. در واقع آنچه که به عنوان تهدیدات فرهنگی این سرویس بیان می شود آنچنان تفاوت فاحشی با همین تهدیدات در سرویس خانگی اینترنت ندارد که چنین حجم نگرانی فرهنگی را بطلبد! تماس تصویری و امکان انتقال ویدئو و صوت سالهاست که بر بستر اینترنت امکان پذیر است.

۴. موضوع بعدی نیازمندی شدید کشور به پیوست فرهنگی اینترنت به عنوان یک سرویس کلان است. در واقع ورود بی مقدمه این سرویس به جامعه، تغییرات وسیع اجتماعی فرهنگی خصوصا در قالب رفتار های درون خانواده را باعث شده است که نشان دهنده آن است که در حوزه فرهنگ سازی بهره برداری از آن به شدت ضعیف عمل شده است. آن چیز که عجیب است این است که چرا اساسا کسی برای پیوست فرهنگی سرویس اینترنت نگران و مطالبه گر نیست؟ چگونه می توان ساخت طبقه سوم یک خانه را شروع کرد در حالی که طبقه اول و دومی در کار نیست؟ پیوست فرهنگی اینترنت موبایل یک شاخه از یک درخت پیوست فرهنگی اینترنت است.

۵. فارغ از درستی یا نادرستی بحث های فرهنگی و اختلافات حول موضوع؛ مهم احترام عملی دولت به قانون و چارچوبهای آن است. دور زدن شورای عالی فضای مجازی به عنوان مرجع تصمیم گیر در این خصوص و عدم توجه به نظرات کارشناسی مطرح در شورای و فرار از مباحثه کارشناسی دولت در قالب این شورا موضوعی است که دولتمردان محترم باید بداند که در صورت عدم التزام به آن مستحق عنوان قانون گریزی خواهد شد که در سالیان نچندان دور از جایگاه مخالف، دولت وقت را بدان متهم می کردند!

۶. اینکه وزارت ارتباطات پروانه بهره برداری نسل سوم و چهارم و بالاتر که هنوز اختراع نشده!! را به صورت یکجا به اپراتور اعطا می کند نشانگر عمق نگاه غالب سیاسی فارغ از مسائل فنی و فرهنگی موضوع است. واقعا چگونه می توان از یک سازمان حاکمیتی که نظارت و هدایت دو وظیفه اصلی آن است پذیرفت مجوز چیزی را صادر کند که اساسا وجود ندارد و هنوز ابعاد آن مشخص نیست!!

۷. به نظر می رسد نگاه بسیاری از دولتمردان کشور ما به مقوله فرهنگی دارای یک کجی عمیق است که بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه نیز از آن ناشی می شود. خلاصه کردن سازمانها و نهاد های فرهنگی در چند وزارتخانه و سازمان ناشی از عدم درک صحیح از مقوله فرهنگ است. به نظر نگارنده یک وزارت خانه همانند راه و شهرسازی یا حتی نیرو دارای کارکرد های فرهنگی بسیار عمیق تر و بنیادی تر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. لزوم پیوست فرهنگی برای همه اقدامات کشور ناشی از همین نگاه است که بطور مثال مدیر تصمیم گیر را ملزم می کند قبل از احداث یک جاده یا یک سد برای تاثیرات فرهنگی و اجتماعی آن بر بستر اجتماعی که در آن اتفاق می افتد اندیشه کند. با اینکه در بسیاری از کشور ها نیز نگاه فرهنگی بر دستگاه های زیر ساختی و فنی وجود دارد اما در صورت عدم وجود چنین چیزی هم ، تفاوت یک دستگاه زیر ساختی در یک نظام فرهنگی همانند جمهوری اسلامی با یک نظامی که وظایف خود را تنها در رفاه دنیوی تعریف می کند در همین است که در یک نظام فرهنگی مهندس عمران هم یک عنصر فرهنگی است. اگر این نگاه در کشور جاری باشد قطعا تصور اپراتور تلفن همراه به عنوان یک ارائه دهنده زیر ساخت فارغ از وظایف فرهنگی تصور مضحکی خواهد بود و قطعا اپراتور که ارائه دهنده زیر ساخت ارتباطی و شکل دهنده روابط اجتماعی است به عنوان یک عنصر فعال فرهنگی تلقی شده و وظایف فرهنگی برای آن متصور خواهد بود.

۸.باید نقش همه عناصر فرهنگی موثر در موضوع را در نظر گرفت و همه عناصر فرهنگی که در جامعه برای آنها نقش فرهنگی ترسیم شده است باید پاسخگوی وظایف خود باشد. بی تردید جامعه حوزوی کشور یکی از مهم ترین این عناصر است که جدایی از مطالبه گری و اعتراض وظایفی هم دارد که باید پاسخگوی آن باشد. عدم پاسخگویی در خصوص وظایف فرهنگی در کنار مطالبه گری همیشگی تصویری را ارائه می دهد که مثال بیرون گود نشستن و ... مثال جامعی برای آن است.

۹. در بررسی موضوع می توان چند دسته و گروه را در مواجهه با موضوع شناسایی کرد که به نظر می رسد هر دسته به نوعی دچار افراط و تفریط شده است.

گروهی چربش نگاهش بر فرصت است تا تهدید با این رویکرد که جامعه دارای بلوغ نسبی تمییز خوب از بد است و دل نگرانی حاکمیت برای حفاظت از ارزشها کاسه از آش داغ تر شدن است!

در پاسخ به این گروه باید گفت تکیه بر توانایی فرهنگی افراد در جامعه ای که متشکل از همه افراد اعم از کودک و نوجوان و با سواد و کم سواد است به نظر نگاهی بیش از اندازه خوش بینانه است. بدیهی است در تمام دنیا حاکمیت ها برای حفاظت از دایره اخلاق متناسب با تعریف خود از اخلاق سیاستهای دارند که با قوانین و آیین نامه های موضوعه آنرا اعمال می کند. شاید عمده موضوعی که حاکمیت اسلامی مطلوب ملت ایران در انقلاب اسلامی با دیگر مدل های حاکمیتی موجود را متفاوت می کند جایگاه ویژه توجه به فرهنگ، ارزشها و در یک کلام توجه ویژه به مسائل معنوی جامعه است

گروهی تهدیدات ناشی از گسترش فناوری را لاجرم دانسته و به نوعی دست تسلیم خود را در مقابل ملحقات فرهنگی فناوری بالا تصور کرده است. مواجهه منفعلانه و حذف نقش اعتماد به نفس ملی را در مواجهه با فناوری نتیجه این نوع نگاه است.

گروهی دیگر هم سعادت را نه تنها در گسترش فناوری می بیند بلکه راه پیشرفت را نیز در گرو تسلط فرهنگی است که مبدا فناوری است. به نظر می رسد با توجه به ویژگی های اسلامی جامعه ایرانی و آرمانهای ترسیمی انقلاب اسلامی ملت ایران، این گروه که بازنمایی نوعی غرب زدگی است و از دایره بحث خارج است.

گروهی دیگر از اساس به تاثیرات فرهنگی فناوری و ظرفیت های مثبت و منفی گسترش و عمومی سازی آن به دیده تردید می نگرد که متعاقبا نگارنده حقیر به علم این دسته در حوزه فرهنگ و اجتماعی به دیده تردید می نگرم. مطالعه کتابها، تحقیقات و مقالات داخلی و بین المللی در خصوص تاثیرات روانی، رفتاری و اجتماعی کودکان و نوجوانان در حوزه تلفن همراه، بازی های رایانه ای، اینترنت و ... پیشنهاداتی است به این گروه که به نظر می رسد میدان عملشان مدتی است باز تر از گذشته شده است می شود ارائه کرد.

گروهی دیگر که همیشه با جنجال رسانه ای ورود فناوری و سرویس را به بهانه فرهنگ سازی به تاخیر همیشگی می اندازند باید به این سوال پاسخ بدهد که تا کنون استفاده از کدامیک از فناوری های بیرون نگه داشته شده فرهنگسازی شده است؟ آیا با گذشت حدود یک سال و نیم از قطع تماس تصویری یکی از اپراتور های تلفن همراه که ضربه غیر قابل جبرانی را متوجه این اپراتور که با بودجه مردمی اداره می شود وارد کرد هیچ کار فرهنگی شده است؟ کدام پیوست فرهنگی بر اساس آن نیاز به تاخیر انداخته شده نگاشته و اعمال شده است؟ آیا نمی توان این فرصت گیری و تاخیر اندازی ورود تکنولوژی را ناشی از بهانه ای به رنگ سیاست و اقتصاد تعبیر کرد؟!

تاخیر در ورود فناوری و سرویس را تا زمانی معقول می توان متصور بود که بهانه ای برای واکنش منفعلانه به موضوع نباشد. علاوه بر اینکه باید با ایجاد مراکز رصد و آینده پژوهی در بدنه دانشگاهی و پژوهشی جامعه را قبل از ورود فناوری نسبت به موضوعات هشیار کرد تا شاید مشمول نوش دارو بعد از مرگ سهراب نباشیم.

علاوه بر اینکه نباید از تلاش برای افزایش سواد رسانه ای جامعه در موضوع فضای مجازی غافل بود، وظیفه نظام آموزش عمومی همانند آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرهنگ سازی عمومی بسیار مهم است که متاسفانه به نظر می رسد در این حوزه دچار عقب ماندگی فرهنگی شده ایم.

تلاش برای تدوین پیوست فرهنگی مبتنی بر رصد عالمانه و مطالعات بنیادین،کاربردی، دقیق و فارغ از جو رسانه ای و بهره گیری از تجربیات دیگر کشور ها در خصوص حفاظت از کودکان و نوجوانان و حفظ ساختار های اجتماعی و ارزشی خود در مقابل سرویس اینترنت از نیازمندی های فرهنگی مواجهه فعال و سالم با فضای مجازی است.

اما برای اقناع گروهی که مسدود سازی را چاره مباحثی از این دست می دانند یک تور پشت بام گردی ساده در هر یک از محلات تهران و شمارش دیش های دریافت تصاویر ماهواره ای کفایت می کند تا تاثیرات عمیق عملیات راپل نیروی انتظامی در مواجهه با این پدیده فرهنگی را مشاهده بفرمایند!     

ادامه خبر...


استخدام جدید راه آهن در93+شرایط استخدام

28 شهریور 1393, 20:51

استخدام جدید راه آهن در93+شرایط استخدام

اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس از بین متقاضیان واجد شرایط با مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم، ۴۵ نفر نیروی جدید استخدام می‌کند.

ادامه خبر...


استخدام بانک رفاه کارگران سال ۹۳

27 شهریور 1393, 02:03

استخدام بانک رفاه کارگران سال ۹۳

بانک رفاه کارگران استان یزد به منظور تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود در استان یزد از بین برادران واجد شرایط با مدرک تحصیلی لیسانس در رشته های حسابداری،اقتصاد،مدیریت،ریاضی،آمار،کامپیوتر،علوم بانکی و بانکداری از طریق آزمون کتبی،ارزیابی های رفتاری و روانشناختی و تخصصی و تایید صلاحیت هی عمومی توسط گزینش،احراز توانایی ها و سلامت کامل جسمی و روحی به صورت قراردادی دعوت به همکاری می نماید
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگزان استان یزد ،داوطلبان واجد شرایط باید جهت ثبت نام به سایت بانک رفاه مراجعه کنند . دارا بودن کارت پایان خدمت،حداکثر سن ۲۶ سال ، معدل ۱۵ به بالا و سکونت دائم دراستان یزد از شرایط عمومی این استخدام است.

ادامه خبر...


استخدام بانک مهر اقتصاد سال ۹۳

27 شهریور 1393, 01:59

استخدام بانک مهر اقتصاد سال ۹۳

بانک مهر اقتصاد به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز خود از بین داوطلبان واجد شرایط استخدام می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، علی اکبر اعتمادی نیا – سرپرست معاونت منابع انسانی و آموزش بانک – در این خصوص گفت: آزمون استخدامی بانک در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری همزمان در ۲۶ استان کشور برگزار می شود و آقایان متولد ۶۵/۱/۱به بعد با حداقل معدل تحصیلی ۱۴ در مقطع تحصیلی کارشناسی یکی از رشته های امور بانکی، حسابداری، مدیریت(مالی،دولتی،صنعتی و بازرگانی)، اقتصاد (به غیر از اقتصاد حمل و نقل و کشاورزی)، علوم اقتصادی، آمار و ریاضی(محض و کاربردی)، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

اعتمادی نیا افزود: آزمون استخدامی بانک مهر اقتصاد در استان های خراسان رضوی، همدان، مازندران، مرکزی، کرمان، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، لرستان، گیلان، قم، خوزستان، سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل، یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، قزوین، زنجان، گلستان، البرز و خراسان شمالی به صورت همزمان برگزار می شود و داوطلبان باید حداقل سابقه ۴ سال سکونت در استان مربوطه را داشته باشند.

سرپرست معاونت منابع انسانی بانک مهر اقتصاد ادامه داد: داوطلبان می توانند از تاریخ ۲۹/۶/۹۳ لغایت ۱۳/۷/۹۳ از طریق وب سایت بانک به نشانی www.mebank.ir  برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند و نتایج آزمون در تاریخ ۱۰/۰۸/۹۳ از طریق همین سایت به اطلاع متقاضیان می رسد.

گفتنی است سوالات هوش و استعداد تحصیلی، هفت مهارت ICDL رایانه، اقتصاد، بانکداری و مدیریت از مواد امتحانی آزمون تخصصی استخدام در بانک مهر اقتصاد هستند.

ادامه خبر...


مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

24 شهریور 1393, 17:09

مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

ادامه خبر...


شرکت پارسیان پارت پاسارگاد استخدام می کند

23 شهریور 1393, 08:26

شرکت پارسیان پارت پاسارگاد استخدام می کند

شرکت پارسیان پارت پاسارگاد ، یک شرکت معتبر در زمینه بازیافت باطری فرسوده خودرو در استان قم به نیرو هایی  با تخصص ذیل در استان های مرکزی و قم ، نیازمند است.
 
یک نفر رئیس تعمیرات و نگهداری، کارشناسی ارشد یا کارشناسی با  حداقل ۱۰ سال سابقه کار در زمینه سرپرستی تعمیرات. 

یک نفر رئیس تضمین کیفیت کارشناسی ارشد یا کارشناسی حداقل ۸ سال سابقه کار رشته صنایع. 
دو نفر کارشناس ایمنی و بهداشت مدرک تحصیلی ترجیحاً کارشناسی ، دارای گواهینامه امداد و نجات پیشرفته ، آشنا به اطفا حریق و داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار عملیاتی و اجرایی. 

پنج نفر کارشناس حسابداری حداقل ۲ سال سابقه کار و آشنا به نرم افزار های حسابداری. 

ده نفر راننده لیفتراک، داشتن گواهینامه لیفتراک الزامی می باشد. 

یک نفر سرپرست خرید داخلی ( تدارکات و تشریفات ) کارشناسی حسابداری و مدیریت بازرگانی و …. حداقل ۳ سال سابقه کار. 

ده نفر اپراتورکریستال سازی – کاردانی – دیپلم صنایع شیمیایی و شیمی. 

ده نفر تکنسین تعمییرات و نگهداری متاهل حداقل دارای ۳ سال سابقه تعمیرات و نگهداری. 

سه نفر کارشناس و کاردان کامپیوتر و IT آشنا به شبکه و سخت افزار. 

یک نفرکارمند خدمات دیپلم حسابداری یا کامپیوتر آشنا به مجموعه آفیس. 

پنج نفر بازرس فنی ، کارشناس ارشد و کارشناسی شیمی – مکانیک – برق و … 
توضیحات : 
 
نیرو های درخواستی هم به صورت روز کار و شیفت گردشی می باشد 
سرویس دهی به تمام نقاط استان قم , اراک , شهر محلات و شهر دلیجان 
حقوق و مزایا طبق طبقه بندی مشاغل می باشد 

ادامه خبر...


در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟