بسیار میشنویم که میگویند: "دعایمان مستجاب نمیشود!" یا اینکه "چه کنیم که دعایمان مستجاب شود؟" گهگاهی شرایط را هم رعایت میکنیم، مثلاً در وقت مناسبش هم دعا میکنیم، چه وقت بهتر از اوقات نماز؟ آن موقع هم دعا کردیم! اما نه! باز هم مستجاب نمیشود!! انگار خدا هم ناز میکند! |
در جواب باید گفت: نه! خدا ناز نمیکند! بلکه ناز میخرد، ناز من و شما را میخرد تا لحظهای التماساش کنیم...
آنطور که از احادیث نبوی «صلیاللهعلیهوآله» و سیره اهلبیت «علیهمالسلام» بدست میآید، خداوند برای استجابت دعا شرایط ویژهای قرار داده است، همانطور که پرسشگر عزیز اشاره کردند، حتّی وقتِ دعا کردن هم از اهمیّت خاصی برخوردار است.
یکی از پُر اهمیّتترین عواملی که در برآورده شدن حاجات دخیل میباشد، رعایت حال پدر و مادر است، بگذریم که طبق دستور قرآن علاوه بر احسان و نیکی(1) به پدر و مادر، کوچکترین اهانت و بیاحترامی به ایشان روا نمیباشد.(2) تا آنجا که برای استجابت دعا رضایت خداوند متوقف بر رضایت پدر و مادر دانسته شده است، امام صادق «علیهالسلام» در اینباره میفرمایند: گناهى كه مانع استجابت دعا مىشود و زندگى را تیره و تار مىكند، نافرمانى از پدر مادر است.(3)
از آن طرف هم دعای والدین در حقّ فرزندان باعث استجابت دعا و موفقیّت فرزندان میشود، شهید مطهری به فرزندشان فرموده بودند: گهگاه که به اسرار وجودی خود و کارهایم می اندیشم، احساس میکنم که یکی از مسائلی که باعث خیر و برکت در زندگیام شده و همواره عنایت و لطف الهی را شامل حال من کرده است، احترام و نیکی فراوان به والدین خود، بهویژه در دوران پیری و هنگام بیماری کردهام؛ چون تا آنجا که تواناییام اجازه میداده، از نظر هزینه و مخارج زندگی به آنان کمک کردهام.
امام صادق «علیهالسلام» میفرمایند: گناهى كه مانع استجابت دعا مىشود و زندگى را تیره و تار مىكند، نافرمانى از پدر مادر است
در حدیثی از پیامبر اکرم «صلیاللهعلیهوآله» است که فرمودند: دعاء الوالد لولده کدعاء النبی لاُمّته.(4) دعایی که پدر برای فرزند کند، همانند دعایی است که پیامبری برای امّت خویش مینماید.
هر چیزی ضمانت اجرایی میخواهد، بزرگترین ضمانت اجرایی برای برآورده شدن حاجات در کنار ماست و از آن به سادهگی عبور میکنیم! اگر زندهاند دست آنان را ببوسیم و التماس کنیم برایمان دعا کنند و اگر در قید حیات نیستند، برایشان صدقه دهیم و بخواهیم که برایمان دعا کنند.
در دعای خیرتان ما را هم فراموش نفرمایید...
پینوشت:
1. بقره83.
2. آنجا که قرآن میفرماید: و لاتقل لهما افّ؛ به آنان (پدر و مادر) اف مگوى و بر آنان [بانگ مزن و] پرخاش مكن. اسراء/23.
3. کافی، ج2، ص448 / علل الشرایع ج2، ص584.
4. نهج الفصاحه، حدیث 1565.
ادامه خبر...
براساس خبرهاي منتشره دربرخي جرايد وسايتهاي خبري داخلي گروهي ازنمايندگان محترم مجلس اقدام به تهيه طرحي کرده اند که حقوق اجتماعي وسياسي جديدي، ازجمله امکان مسلح شدن نمايندگان را به ايشان ميدهد.چنانچه اين طرح درکميسيونهاي مربوط تصويب وسپس درصحن علني هم تائيد سايرنمايندگان رابگيرد به معناي آن خواهد بود که نمايندگان ميتوانند به صورت آزاد والبته قانوني با خود سلاح کمري براي دفاع وحفاظت ازخود حمل کنند.اين موضوع درصورت تصويب داراي آثاررواني،اجتماعي وسياسي متفاوت ومتنوعي خواهد بود که درذيل به برخي از آنها اشاره ميشود:
1) باتصويب اين طرح برخي اينگونه برداشت خواهند کرد که انگاردستگاههاي امنيتي واطلاعاتي کشورکه منشاء خدمات وخيرات بسياري نيز بوده اند حالا ديگراين توان راندارند تا ازکساني که تشخيص ميدهند ممکن است درمعرض خطر ترور قراربگيرند، حفاظت وحمايت کند. درحالي که بانگاهي به وضعيت امنيتي درمنطقه ومقايسه آن با ايران،اقتداروتوان نيروهاي امنيتي واطلاعاتي که کاردفاع ازمرزهاي امنيتي رابرعهده دارند به خوبي نمايان است.
2) باتصويب اين طرح اينگونه برداشت خواهد شد که نمايندگان ازامنيت لازم به جهت ناامني درجامعه برخوردارنيستند ولذامجبورند تابراي دفاع ازخود درهر لحظه دست به اسلحه باشند،درحالي که تاريخ سياسي انقلاب گوياي آن است که جداي ازناامنيهاي اوايل انقلاب،هرگزنماينده اي ترور نشده وحتي بسياري ازوزراء دولت ونمايندگان دورههاي قبلي مجلس درصحت وسلامت کامل دربين مردم بدون هرگونه هراس ونگراني زندگي ميکنند.
3) چنانچه نمايندگان، مردم راموکلين واقعي خود ميدانند چه هراسي از ايشان دارند چرا که هيچگاه موکلين به وکيل ونماينده واقعي خود آسيب نميزنند وحتي ازايشان بايد به جهت منشاءخدمات ومسئوليتها نيزحمايت وحفاظت کنند که به گواه تاريخ انقلاب اين کاربه خوبي تاکنون انجام شده واگرنيز نمايندگان ازجانب دشمن احساس خطر ميکنند که درآن صورت ازخود نماينده فقط به صرف داشتن يک اسلحه کاري ساخته نيست وحفاظت ازايشان به عهده دستگاههاي امنيتي کشور است که به خوبي همه خطرات محتمل دشمن رارصد ميکنند وجاي نگراني باقي نميماند.
4) نمايندگان محترم طراح براساس کدام آمارخشونت وترور همکاران خود اين طرح راتهيه کرده اند وچه موضوعي اين احساس نياز را به ايشان القاء کرده است که به آنها حق ميدهد تا چنين طرحي راتهيه کنند وبه جاي پرداختن به امورموکلين ومسائل مهم تر کشوربه چنين مساله اي بيانديشند،آيا زماني که ايشان به قصد نمايندگي آمدند براي قدرت بوده يا خدمت؟ ودر صورت نمايندگي براي خدمت شهادت درراستاي انجام وظيفه ورسالت بايد چيزي باشد که اين عزيزان آرزو ميکنند.
5) موکلين چگونه ميتوانند درحضورنماينده مسلح خود دهان باز کرده وحقايق را بگويند وآزادانه او را براساس اصول مصرح درقانون اساسي نقد کنند؟ وازکجا مطمئن باشند که اگر حرفي زدند وبه مذاق نماينده خوش نيامد و از آنجايي که نماينده نيز يک انسان است وداراي احساسات وعواطف انساني هدف گلوله وکيل خود قرارنگيرند؟ وبعد ازآن نيز چگونه بايد ثابت کرد که اين کارنماينده دفاع ازخود به جهت درمعرض ترور قرارگرفتن بوده ويا براي قدرت نمايي وخاموش کردن مخالف نظرخود.و........( رجوع کنيد به اخبار و گزارشهايي درباره محاکمه قاضي مسلحي که در يک دعواي شخصي يک نفر را با اسلحه از پاي درآورد.)
6) ترويج بي اعتمادي درجامعه نسبت به وکلاي مجلس، درصورت تصويب چنين طرحهايي که حقوق ويژه اي را براي نمايندگان درنظر ميگيرد مردم چگونه مطمئن باشند که نمايندگان طراح به دنبال سوء استفاده ازموقعيت خود نيستند،به عبارت ديگراگرچنين شود اين گونه برداشت ميشود که نمايندهها چون درقوه مقننه که اختيار قانونگذاري وايجاد حق وتکليف قانوني را دارد، سعي ميکنند ازاين موقعيت حداکثراستفاده رابراي خود داشته باشند.
7) ايجاد طبقه جديد، درصورت تصويب چنين طرحهايي درمجلس که حقوق ويژه سياسي،اقتصادي واجتماعي را به ايشان ميدهد وبا توجه به تعداد نمايندهها درهر دوره وجايگزيني ايشان دردورههاي مختلف مجلس، تدريجا طبقه اي ايجاد ميشود که ازامتيازات خاصي برخورداربوده وتافته جدابافته محسوب ميشوند وآنوقت بايد منتظر فرهنگ جديد اين طبقه نيز بود که فخرفروشي ودرمسند قرارگرفتن را نيز حق موروثي خود احتمالا بدانند.
درفضاي کنوني کشورکه قراراست با آمدن دولت تدبير واميد همه کارها باتدبير وبا کليد درايت وعقلانيت انجام شود بهتر است نسبت به مدبرانه بودن چنين طرحهايي تامل وتفکر بيشتري شود؛چرا که چشمان باز وبيدارمردم مراقب رفتاروکردار نمايندگان خود ميباشد واگررفتاري را ازايشان ببينند که دورازانتظار آنها است معلوم نيست براي دوره بعد امکان نماينده شدن را به ايشان بدهند.
نويسنده : رضا افشاري-ابتکار
بلوغ زیر 12 سال نسبت به سن بلوغ بالای 15 سال، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا دو برابر افزایش میدهد، در واقع هر عاملی که تماس بدن با استراوژن را افزایش دهد خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهد. بسیاری از بانوان به ویژه جوانها همواره نگران ابتلا به سرطان سینه هستند درحالیکه با رعایت یکسری نکات از جمله به دنیا آوردن فرزند زیر ۳۰ سال و شیردهی میتواند جلوی این خطر را تا حدی گرفت.
سرطان سینه یکی از شایعترین سرطانهای زنان در کل جهان است و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، میزان بروز این بیماری رو به افزایش است اگرچه هنوز علت مشخصی برای آن شناخته نشده است اما عوامل خطری زمینه ابتلا به این سرطان را فراهم میکند وجود دارد.
سابقه فامیلی ابتلا به سرطان سینه بویژه بستگان درجه یک مانند مادر ، خواهر یا دختر احتمال ابتلا به این بیماری را نسبت به افراد عادی کمی بیشتر میکند.
همچنین بلوغ زودرس، یائسگی دیرهنگام و اینکه اگر فرد اولین زایمان خود را پس از 30 سالگی انجام دهد میتواند زمینه ابتلا به سرطان سینه را نسبت به سایر افراد در این زنان تقویت کند.
البته قرار گرفتن در معرض تابش اشعه بویژه قفسه سینه، چاقی پس از یاسگی، مصرف چربی زیاد و شیرندادن به نوزاد نیز از دیگر عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه است.
توصیه میشود زنان به صورت دورهای خودآزماییهایی داشته باشند تا در صورت احساس توده در سینه به پزشک متخصص مراجعه کنند اما برای شناخت بیماری در مرحله اول که به درمان آن بسیار کمک میکند باید از ماموگرافی بویژه در زنان بالای 40 سال به صورت هر دو سال یکبار استفاده کرد.
* نقش سابقه فامیلی در ابتلا به سرطان سینه
از بین فاکتورهای شناخته شده موثر در افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، سابقه فامیلی مهمترین فاکتور محسوب میشود.
حدود 5 تا 10 درصد سرطانهای سینه با سابقه فامیلی ایجاد میشود و 20 تا 30 درصد خانمهای مبتلا حداقل یکی از بستگان درجه یکشان قبلاً دچار سرطان سینه بوده است و معمولاً سرطان سینه با نسبت فامیلی در سنین جوانتر بروز میکند.
* قاعدگی زودتر و یائسگی دیر هنگام
مطالعات زیادی نشان داده است که بلوغ زیر 12 سال نسبت به سن بلوغ بالای 15 سال، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا دو برابر افزایش میدهد، در واقع هر عاملی که تماس بدن با استراوژن را افزایش دهد خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهد.
سن یائسگی بالای 55 سال نیز خطر ابتلا به سرطان سینه را بیشتر میکند و این دسته از زنان نسبت به زنانی که یائسگی آنها قبل از 45 سالگی بوده 2 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.
* وضعیت بارداری و نداشتن فرزند
سن بالاتر از 30 سال در نخستین بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهد و اهمیت سن کم در نخستین زایمان ناشی از بلوغ زودهنگام بافت سینه است که حساسیت آن را نسبت به عوامل سرطانزا کاهش میدهد.
همچنین زنانی که مشکل نازایی دارند بعلت اختلالات هورمونی بهتر است تحت پوشش برنامههای تشخیصی زودرس باشند.
* سابقه شیردهی به فرزندان
به نظر میرسد طول مدت و زمان شیردهی خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که طی یک دوره زمانی غدد شیری و بافت سینه به دلیل شیردهی فعال شده و اثر محافظتی قویتری را برای مادر ایجاد خواهد کرد.
همچنین قطع شیر با استفاده از داروهای هورمونی سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه نمیشود و هرچه سن مادر در زمان شیردهی پایین تر باشد اثر محافظتی آن بیشتر خواهد بود.
منبع: فارس
یدالله مرادی -آموزش و پرورش رکن رکين ، پايدار ، تأثير گذار و زير ساخت ساير
پرواز انسان و دگرگوني انسان را براي خدايي شدن بعهده دارد .
نيروي مناسب براي دستيابي به قله هاي افتخار وجود داشته باشد و بايد
قله باشد ، خود در اوج احترام و ارزش باشد ، جايگاه و شأن او برتر
عالِم محورعالَم است زيرا که مداد العلما افضل الدماء شهداست.
و صاحب اين عنوان حق است که در بالاترين رتبه و قله عظمت نظام
در زمان وزارت آقاي حاج بابايي تحولات اساسي و بنيادين در اين
ساله آن بي بديل بوده و مي توان ادعا کرد که آموزش و پرورش پس
تاريخي گرديده که نويد تولدي دوباره و جهشي تاريخ ساز را خواهد داشت.
اینکه اولین وزارتخانه ای باشدکه برخوردارازنقشه جامع علمی،
نقشه راه ، سند تحول بنيادين ، تعيين محور درسي ملي و حرکت در
اين دوره شکل گرفته کاري سترگ و تلاشي وصف ناپذير بوده که بايد
ناشي از تغيير دولت ها و تغيير سياستهاي اجرائي بدور باشد.
اما نکته مهم که به قول آقاي حاج بابايي همه اقدامات 700گانه انجام
شده سالهاي اخير از سند تحول بنيادين گرفته تا استقرار دانشگاه
سلامت و تربيت بدني و فناوري همه و همه در حد تحول و دگرگوني
سي امين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش کشور ارائه دادند و رئيس
جديد در آموزش و پرورش است)) (1) که اين انقلاب همان رتبه
بندي فرهنگيان و ارتقاء جايگاه و شأن آنان مي باشد.
اين رتبه بندي هم مطالبه همه فرهنگيان و هم اصلي عقلايي و خواسته
پيگيريهاي دلسوزانه وزير محترم و تأييد ودستور رئيس جمهور انقلابي
مسئولان نظام جمهوري اسلامي به فرهنگيان فهيم و تحول ساز و تحول
فرامين رهبري نظام حضرت امام خامنه اي بوده است ، باشد.
يقين بگوئيم و بنويسيم و اعلام داريم که " ظرفيت فرهنگيان براي انجام
کارهای بزرگ وانقلابی ظرفیتی بی بدیل است.(2)
چراکه در مجموعه آموزش و پرورش ،
صف اول معلم است" (3) حق است و شايسته که همه برنامه ريزان و
مسئولان و مديران بدانندکه پيشرفت جامعه و توسعه يافتگي آن با
محوريت معلم و آموزش و پرورش شکل مي گيرد و نه مسيري ديگر.
چون : (( سند تحول آموزش و پرورش نسخه شفا بخش است. )) (4)
براي حل معظلات جامعه و شتاب سير پيشرفت ..زيرا (( آموزش و
پرورش مولد سرمايه اجتماعي کشور است . )) (5) و اين سرمايه
اجتماعي سعادت جامعه را بدنبال خواهد آورد و اين هدف متعالي
انقلاب اسلامي بوده و هست و انشاء الله تعالي با تحقق عيني،الگوی
واقعي جهاني خواهد شد.اجرای طرح رتبه بندی آموزش و پرورش هم
مهر ماندگار و هم احقاق حق و کلید واژه عدالت است.
تير ماه 92 - گچساران
پاورقی:
2- بيان رئيس جمهوري محترم آ قاي احمدي نژاد در اجلاس 15/4/92
4- از بيانات راهبردي مقام معظم رهبري
ادامه خبر...یکی از مسائلی که اغلب روزه داران از آن گلایه می کنند، بوی بد دهان در هنگام روزه داری است که به دلیل خشکی حفره دهان ایجاد می شود.
در این مطلب چند نکته را برای حل این مشکل یادآور می شود:
1) مطمئن باشید که در ماه مبارک رمضان از بهداشت دهان خود در طی روز به خوبی محافظت کنید. برخی از افراد در هنگام روزه داری مسواک نمی زنند اما تا زمانی که آب یا مواد دیگر را فرونبرید، روزه شما باطل نمی شود. در طی زمان غیرروزه نیز مرتب مسواک بزنید. البته زیاد از حد نیز نباید از دهان شوی استفاده کرد چرا که این امر خود باعث خشکی دهان می شود. اما استفاده از نخ دندان می تواند خرده های موادغذایی را از لابه لای دندان های شما خارج کند.
2) نوشیدن میزان کافی آب همواره توصیه می شود. نوشیدن 2 تا 3 لیوان آب در هنگام سحر می تواند آب بدن شما را در هنگام روزه داری در روز بعد حفظ کند.
3) از خوردن خوراکی های بودار همچون پیاز و سیر که موجب بوی بد دهان می شوند، اجتناب کنید. همچنین اگر بهداشت دهان به خوبی رعایت نشود، باقی مانده ی غذا در دهان نیز می تواند موجب بوی بد دهان شود.
4) پنیر حاوی فسفاتی است که در بازگشت تولید بزاق شما را افزایش می دهد. همچنین به دلیل آنکه این ماده غذایی سرشار از کلسیم است لازم است به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان، پنیر به طور منظم مصرف شود.
5) مصرف ویتامین ث از طریق خوراکی هایی همچون مرکبات، خربزه و هندوانه می بایست به طور مداوم صورت پذیرد زیرا که این میوه ها از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند. ویتامین ث بدن می بایست از میوه های طبیعی تامین شود و نه مکمل ها.
6) مصرف ادویه جاتی همچون رزماری، نعناع و هل در ساعات غیر روزه داری می تواند با بوی بد دهان مبارزه کنند.
7) سیگار نکشید چرا که مزه ی بدی در دهان شما برجای می گذارد و موجب می شود شما احساس کنید که شدیدا نیاز به نوشیدن مایعات دارید. در حقیقت ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.
8) در زمان روزه داری از چوب مسواک برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید. این شاخه کوچک که استفاده از آن از سوی پیامبر اسلام (ص) توصیه شده است، پلاک ها و باکتری های دهان را می کشد و با بیماری های لثه مبارزه می کند.
روح الله جلالی اصل-آقای شریعتمداری در یادداشت خود در روز یکشنبه شانزدهم تیرماه می نویسد:
"به کیهان اعتراض -که چه عرض شود- فحش و ناسزا میگویند که چرا حرمت نگه نمیدارد؟! که باید پرسید؛ کسانی که اسلام را پاس نمیدارند، به ساحت مقدس حضرت اباعبداللهالحسین(ع) اهانت میکنند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال میکنند؟ به حمایت از اسرائیل و آمریکا شعار میدهند، با گروههای تروریستی علیه مردم وطن خویش ائتلاف میکنند، از پادشاه وهابی عربستان سعودی برای مقابله با جمهوری اسلامی کمک مالی میگیرند و... چه حرمتی دارند؟!"
در مورد این بخش از سخن ایشان دو نکته به نظر می رسد:
اول-در دین اسلام همه حرمت دارند، حتی کافر حربی! یعنی نوع برخورد با وی دارای محدودۀ شرعی و الهی است. خداوند به هیچ احدی اجازه نداده که با دیگران هر برخوردی را که دوست داشت بنماید. یعنی اگر کسی بنابر مجازات اسلامی مستحق اعدام بود شما حق ندارید به او تهمت بزنید، هرچقدر خواستید او را بزنید، پس از اعدام وی را مثله کنید و... .
قطعا شما هم، چنین منظوری ندارید اما از حرف شما این مطلب برداشت می شود.
اگر حزب اللهی و مسلمان ما این گونه گردید که به خود اجازه دهد که در برابر مخالف خود(اعم از معترض یا دشمن) از هر شیوه ای برای دفع ضرر وی استفاده کند، آن وقت باید فاتحۀ اسلام را خواند!
مثلا شما براحتی می گویید آقای عارف دربین هشت نامزد کمترین رای را داشت! این مساله نه از نظر سنجی ها بر می آمد نه از استقبال های مردمی.
یا با این که شخصا در نماز جمعۀ آقای هاشمی حضور داشتید، در روزنامۀ خود نوشتید که این نمازجمعه از نمازجمعه های عادی تهران کم جمعیت تر بود!
در موارد بسیاری مخالفان سیاسی خود را (حتی آنان که در مسولیت های نظام حضور دارند) با سوسک و شپش و الاغ و....مقایسه کردید.
اگر از انتقادات به قلم تند و نتیجه گرای شما بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ است اماآقای شریعتمداری!
بنده حاضرم در را اسلام ، امام و رهبری عزیز در معیت بسیجیان پاک و مخلص در دفاع از میهن اسلامی برخاک داغ میدان نبرد جان ناقابل خویش را تقدیم کنم، اما حاضر نیستم لحظه ای با سبک شما از انقلاب و اسلام دفاع نمایم!
ما مسلمان آن اسلامیم که پیامبرش وقتی جنازۀ یهودی را از مقابل وی تشییع می کردند، از جای خود به احترام برخاست، اصحاب عرض کردند یا رسول الله، این جنازۀ یهودی است!(با آن آیات راجع به یهود که دشمنی آن ها با اسلام تصریح شده است)
وجود نازنین پیامبر رحمت صلوات الله علیه وآله فرمودند: جنازه احترام دارد، باید احترام آن حفظ شود...
عرب جاهلی بعد از پیروزی بر رقیب و قتل وی، تمام دارایی های اورا غارت می کرد و برای خالی کردن کینه و ایجاد رعب و وحشت، جنازۀ وی را برهنه می ساخت و گوش و بینی و لبهای جسد را می برید و مثله می کرد! علی علیه السلام که آموزش یافتۀ مکتب اسلام است، پس از پیروزی بر عمربن عبدود و قتل وی، از کنار جنازۀ وی بدون کوچکترین تعرّضی عبور نمود و و قتی خواهر عمرو بر سر جنازۀ برادر خود آمد، حیرت زده شد، چراکه دید نه تنها به جسد وی بی حرمتی نشده است، بلکه کمربند و تجهیزات گران بهای وی دست نخورده است، پس گفت برای برادرم شیون نمی کنم چرا که بدست جوانمردی کشته شده است.
در سرۀ اهل بیت هرگز دروغ و تهمت و مبالغه در تایید یا نکوهش و.. نمی بینیم، امام علی روحی فداه، آنقدر سعۀ صدر داشت که در مقابل خوارج که در مسجد بلند می شدند ونه انتقاد، که اورا کافر خطاب می کردند ، نقل به مضمون فرمودند: تا زمانی که دست به شمشیر نبرده اید کاری به شما ندارم وفقط پاسختان را می دهم و حتی حقوق آنها را از بیت المال قطع ننمودند!
آقای شریعتمداری، بدانید که بی حرمتی عزت و موفقیتی پایدار ندارد، باورکنید هروقت با دوستان منتقد خود بحث می کنم و از نظام پر افتخار اسلامی دفاع می نمایم، بحث به شما که می رسد آن ها دیگر حرف های مرا نمی پذیرند چراکه می گویند ایشان ادبیاتش اهانت آمیز است. حرمت نمی داند.
دوم_
چه کسی گفته است تمام اتفاقات طرف معترض، در سال ۸۸ خلاصه شده است در پول گرفتن از عربستان، اهانت به امام، اسلام، امام حسین علیه السلام و حمایت از آمریکا و اسراییل؟!
شما چرا به زور عدۀ قلیلی را که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند را به سمت دوستی اسراییل و آمریکا هل می دهید؟! اگر آنها به غلط می گویند که غزه و لبنان به ما چه مربوط، دلیل می شود که حامی اسراییل و آمریکا هستند؟!
اگر هزاران نفر از معترضین شعار یا حسین سر داده اند و به غلط کشور را به آشوب و بی اخلاقی کشیده اند، ما باید به خاطر اهانت گروهی اندک به عزاداران حسینی، به زور تمام آنان را به اردوگاه مخالفان امام حسین هدایت کنیم و همه را جمع بزنیم؟!
عکس پاره ای از امام عزیزمان گوشه ای پیدا شده حالا همه معترضین شدند ضد امام؟!
آقای شریعتمداری!
بخدا امثال امام، رهبری، بهشتی، طالقانی، مطهری خون دل ها خورده اند تا بسیاری از این جوانان و این مردم را تک به تک از دل کاباره ها و گوشۀ خیابان ها بیرون بکشند و فکرشان را متمایل به خدا و اسلام و انقلاب کنند واز آن ها مردان وزنانی بسازند که دنیا از استقامت و خردشان انگشت به دهان بماند.، واقعا این جذب حداکثری و دفع حداقلی کجای قلم شما جای گرفته است؟! این اعمال ضد اسلامی در میان عده ای از معترضین را که همه محکوم کرده ومی کنند.مهم آنست که ما پشت این مقدسات پنهان نشویم وایرادات خود را فراموش نکنیم و از دایرۀ انصاف در مقابل مخالفان و معترضان خارج نگردیم.
رهبری درحوادث سال ۷۸ چه زیبا فرمودند که ما در دشمن شناسی دچار اشتباه نمی شویم دانشجو فرزند ماست، متعلق به این کشور است.
دوستانه تر و با انصاف به معترضین بنگریم.
علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.
به گزارش پایگاه خبری راک نیوز، علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.
شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال كرد اشاره به هلال نكند بلكه رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگوید: رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِكَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ
و روایت شده كه حضرت رسول (ص) چون رؤیت مى كرد هلال ما رمضان را روى شریف را به جانب قبله مى فرمود و مى گفت: َللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ والاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْعافِیَةِ الْمُجَلَّلَةِ وَدِفاعِ الاْسْقامِ وَالْعَوْنِ عَلَى الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالْقِیامِ وَتِلاوَةِ الْقُرانِ اَللّهُمَّ سَلِّمْنا لِشَهْرِ رَمَضانَ وَتَسَلَّمْهُ مِّنا وَسَلِّمْنا فیهِ حَتّى یَنْقَضِىَ عَنّا شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدْ عَفَوْتَ عَنّا وَغَفَرْتَ لَنا وَرَحِمْتَنا.
و از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه چون رؤ یت هلال نمودى بگو: َللّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنا صِیامَهُ وَاَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرانَ هُدىً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ اَللّهُمَّ اَعِنّا عَلى صِیامِه وَتَقَبَّلْهُ مِنّا وَسَلِّمْنا فیهِ وَسَلِّمْنا مِنْهُ وَسَلِّمْهُ لَنا فى یُسْرٍ مِنْك وَعافِیَةٍ اِنَّكَ عَلى كُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ.
همچنین روایت شده است که رسول خدا (ص) در شب اول ماه رمضان این دعا را می خواندند: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَكْرَمَنَا بِكَ أَیُّهَا الشَّهْرُ الْمُبَارَكُ اللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِیَامِنَا وَ قِیَامِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِینَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ فَلا وَلَدَ لَكَ وَ أَنْتَ الصَّمَدُ فَلا شِبْهَ لَكَ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ فَلا یُعِزُّكَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْغَنِیُّ وَ أَنَا الْفَقِیرُ وَ أَنْتَ الْمَوْلَى وَ أَنَا الْعَبْدُ وَ أَنْتَ الْغَفُورُ وَ أَنَا الْمُذْنِبُ وَ أَنْتَ الرَّحِیمُ وَ أَنَا الْمُخْطِئُ وَ أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ الْحَیُّ وَ أَنَا الْمَیِّتُ أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ أَنْ تَغْفِرَ لِی وَ تَرْحَمَنِی وَ تَجَاوَزَ عَنِّی إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ.
از دیگر اعمالی که در شب اول ماه رمضان مستحب است، غسل است. همچنین قرائت دعای جوشن کبیر و دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه که در هنگام رؤیت هلال ماه است و نیز زیارت مزار امام حسین(ع) سفارش شده است تا گناهانش ریخته و ثواب حاجیان و اهل عمره آن سال را دریابد.
اعمال روز اول ماه رمضان
برای روز اوّل چند عمل مستحبّ است: اوّل:غسل نمودن. دوم: دو ركعت نماز اول ماه را بجا آورد و صدقه بدهد.سوم:دو ركعت نماز بخواند، در ركعت اول سوره هاى«حمد» و«انّا فتحنا» را و در ركعت دوم سوره«حمد» و هر سوره دیگرى را كه بخواهد بخواند، تا حق تعالى در آن سال بدیها را از او دور سازد، و تا سال آینده در پناه خدا باشد. چهارم پس از طلوع فجر این دعا را بخواند: اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَى صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْكَ وَ عَافِیَةٍ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ .همچنین قرائت دعاى چهل وچهارم صحیفه كامله را بخواند.
ازحضرت امام رضا (عليه السلام) منقولست كه هر كه سه روز از آخر ماه شعبان روزه بدارد و به ماه مبارك رمضان وصل كند حق تعالى ثواب روزه دو ماه متوالى براى او بنويسيد و ابَوُالصّلت هَروى روايت كرده است كه در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (عليه السلام) رفتم ؛ حضرت فرمود كه اى ابوالصَّلْت اكثَر ماه شعبان رفت و اين جمعه آخر آن است پس تدارك و تلافى كن در آن چه از اين ماه مانده است تقصيرهايى را كه در ايّام گذشته اين ماه كرده اى و بر تو باد كه رُو آورى بر آنچه نافع است براى تو و دعا و استغفار بسيار كن و تلاوت قرآن مجيد بسيار كن و توبه كن به سوى خدا از گناهان خود تا آنكه چون ماه مبارك درآيد خالص گردانيده باشى خود را براى خدا و مگذار در گردن خود امانت و حق كسى را مگر آنكه ادا كنى و مگذار در دل خود كينه كسى را مگر آنكه بيرون كنى و مگذار گناهى را كه مى كرده اى مگر آنكه ترك كنى و از خدا بترس و توكّل كن بر خدا در پنهان و آشكار امور خود و هر كه بر خدا توكّل كند خدا بس است او را و بسيار بخوان در بقيّه اين ماه اين دعا را :
اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنا خدايا اگر در آن قسمت از ماه شعبان كه گذشته
فيما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فيما بَقِىَ مِنْهُ ما را نيامرزيده اى در آن قسمت كه از اين ماه مانده بيامرزمان
بدرستى كه حقّ تعالى در اين ماه آزاد مى گرداند بندهاى بسيار از آتش جهنّم براى حرمت ماه مبارك رمضان و شيخ از حارث بن مُغَيْرَه نَضْرى روايت كرده كه حضرت صادق (عليه السلام) مى خواند در شب آخر شعبان و شب اوّل ماه رمضان :
اَللّهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَكَ الَّذى اُنْزِلَ فيهِ الْقُرآنُ خدايا اين ماه مباركى كه قرآن در آن نازل گشته آن قرآنى كه
وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَيِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ فَسَلِّمْنا راهنماى مردم گرديده و نشانه هاى روشنى از راهبرى و جدا كردن ميان حق و باطل است فرا رسيده پس ما را در اين ماه
فيهِ وَ سَلِّمْهُ لَنا وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا فى يُسْرٍ مِنْكَ وَ عافِيَةٍ يا مَنْ اَخَذَ الْقَليلَ سالم بدار و آن را در حال آسانى و تندرستى از ما بگير اى كه بگيرد اندك را
وَ شَكَرَ الْكَثيرَ اِقْبَلْ مِنِّى الْيَسيرَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ اَنْ تَجْعَلَ لى اِلى و بسيار قدردانى كند، اين طاعت اندك را از من بپذير خدايا از تو خواهم كه براى من بسوى هر
كُلِّ خَيْرٍ سَبيلاً وَ مِنْ كُلِّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ يا مَنْ كار خيرى راهى و از هر چه دوست ندارى سر را هم مانعى قرار دهى اى مهربانترين مهربانان اى كه
عَفا عَنّى وَ عَمّا خَلَوْتُ بِهِ مِنَ السَّيِّئاتِ يا مَنْ لَمْ يُؤاخِذْنى گذشتى از من و از آن كارهاى زشتى كه در پنهانى كردم اى كه مرا به سبب دست زدن
بِارْتِكابِ الْمَعاصى عَفْوَكَ عَفْوَكَ عَفْوَكَ ياكَريمُ اِلهى به گناهان نگيرى گذشت ، گذشت ، گذشت تو را خواهانم اى بزرگوار خدايا
وَ عَظْتَنى فَلَمْ اَتَّعِظْ وَ زَجَرْتَنى عَنْ مَحارِمِكَ فلَمْ اَنْزَجِرْ فَما عُذْرى مرا پند دادى ولى من پند نگرفتم و از كارهاى حرام خود بازم داشتى ولى من بازنايستادم پس چه عذرى
فَاعْفُ عَنّى يا كَريمُ عَفْوَكَ عَفْوَكَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ الرّاحَةَ عِنْدَ به درگاهت دارم اى كريم از من گذشت كن كه عفوت و گذشتت را خواهانم خدايا از تو درخواست دارم آسودگى هنگام
الْمَوْتِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبدِكَ فَلْيَحْسُنِ مرگ و گذشت در وقت حساب را بزرگ است گناه از بنده ات پس بايد گذشت
التَّجاوُزُ مِنْ عِنْدِكَ يااَهْلَ التَّقْوى وَ يا اَهْلَ الْمَغْفِرَةِ عَفْوَكَ عَفْوَكَ از جانب تو نيز نيكو باشد اى شايسته پرهيزگارى و اى شايسته آمرزش عفوت و گذشتت را خواهانم
اَللّهُمَّ اِنّى عَبْدُكَ بْنُ عَبْدِكَ بْنُ اَمَتِكَ ضَعيْفٌ فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ خدايا من بنده و فرزند بنده و فرزند كنيز تواءم ناتوان و نيازمند مهر تو هستم
وَ اَنْتَ مُنْزِلُ الْغِنى والْبَرَكَةِ عَلَى الْعِبادِ قاهِرٌ مُقْتَدِرٌ اَحْصَيْتَ و تويى كه دارايى و بركت بر بندگانت فرو فرستى و تو چيره و توانايى كارهاى بندگانت را
اَعمالَهُمْ وَ قَسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مُخْتَلِفَةً اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ شماره دارى و روزيشان را قسمت كرده و زبانها و رنگهاشان را متفاوت كردى
خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ وَ لا يَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَكَ وَ لا يَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَكَ آفرينشى پس از آفرينش ديگر و بندگانت دانش تو را ندارند و قدر تو را ندانند
وَكُلُّنا فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ فَلا تَصْرِفْ عَنّى وَجْهَكَ وَاجْعَلْنى مِنْ و همه ما نيازمند رحمتت هستيم پس اى خدا رو از من مگردان و مرا در كردار
صالِحى خَلْقِكَ فِى الْعَمَلِ وَالاْمَلِ وَالْقَضاَّءِ وَالْقَدَرِ اَللّهُمَّ اَبْقِنى و آرزو و امور مربوط به قضا و قدر از شايستگان خلق خويش قرارم ده خدايا زنده ام بدار
خَيْرَ الْبَقاَّءِ وَ اَفْنِنى خَيْرَ الْفَناَّءِ عَلى مُوالاةِ اَوْلِياَّئِكَ وَ مُعاداةِ اَعْداَّئِكَ به بهترين وضع زندگى و بميرانم به بهترين مردن (يعنى ) با دوستى دوستانت و دشمنى با دشمنانت
وَ الرَّغْبَةِ اِلَيْكَ وَ الرَّهْبَةِ مِنْكَ وَالْخُشُوعِ وَالْوَفاءِ وَالتَّسْليمِ لَكَ و رغبت به درگاهت و ترس و خشوع از تو و وفادارى و تسليم بودن در برابرت
وَالتَّصْديقِ بِكِتابِكَ وَاتِّباعِ سُنَّةِ رَسُولِكَ اَللّهُمَّ ما كانَ فى قَلْبى و تصديق كردن كتاب تو (قرآن ) و پيروى از روش پيغمبرت خدايا آنچه در دل دارم
مِنْ شَكٍّ اَوْ رَيْبَةٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ از شك و ترديد يا انكار يا نااميدى يا خوشى يا گردن فرازى يا اسراف در خوشگذرانى يا
خُيَلاَّءَ اَوْ رِياَّءٍ اَوْ سُمْعَةٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ كُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ خودبينى يا خودنمايى يا شهرت جويى يا ايجاد دو دستگى يا دورويى يا كفر يا فسق يا
عِصْيانٍ اَوْ عَظَمَةٍ اَوْ شَىءٍ لا تُحِبُّ فَاَسْئَلُكَ يا رَبِّ اَنْ تُبَدِّلَنى گناه يا بزرگ طلبى يا چيزهاى ديگرى كه تو دوست ندارى پس اى پروردگارا از تو خواهم كه آنرا تبديل كنى
مَكانَهُ ايماناً بِوَعْدِكَ وَ وَفآءً بِعَهْدِكَ وَ رِضاً بِقَضاَّئِكَ وَ زُهْداً فِى به ايمان به وعده ات و وفادارى به پيمانت و خوشنودى به قضاء و قَدرت و پارسايى در
الدُّنْيا وَ رَغْبَةً فيما عِنْدَكَ وَ اَثَرَةً وَ طُمَاْنينَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً اَسْئَلُكَ دنيا و اشتياق بدانچه نزد تو است و فضيلتى و آرامشى و توبه خالص ، اين را از تو خواهم
ذلِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ اِلهى اَنْتَ مِنْ حِلْمِكَ تُعْصى وَ مِنْ كَرَمِكَ اى پروردگار جهانيان خدايا تو را بخاطر بردباريت نافرمانى كنند و به طمع جود و كرمت
وَ جُودِكَ تُطاعُ فَكَانَّكَ لَمْ تُعْصَ وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ يَعْصِكَ سُكّانُ اَرْضِكَ اطاعت كنند پس گويا نافرمانيت نكرده اند و من با كسانى كه نافرمانيت نكردند همه ساكنان زمين توئيم
فَكُنْ عَلَيْنا بِالْفَضْلِ جَواداً وَ بِالْخَيْرِ عَوّاداً يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ وَ صَلَّى تو بر ما به فضل خويش بخشنده باش و به نيكويى بازگردنده اى مهربانترين مهربانان و درود
اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ صَلوةً داَّئِمَةً لا تُحْصى وَ لا تُعَدُّ وَ لا يَقْدِرُ خدا بر محمد و آل او درودى هميشگى كه به شماره و عدد درنيايد و اندازه اش
قَدْرَها غَيْرُكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ نتواند جز تو اى مهربانترين مهربانان
اس ام اس ماه رمضان |
رمضان خوش آمدی من به تو عادت دارم
از تو با نغمه ی پرسوز شفاعت دارم
گرچه دیریست خدا رفته زیاد دل من
اس ام اس ماه رمضان
رمزها در رمضان است، خدا می داند
برتر از فهم و گمان است، خدا می داند
موسم بندگی چشم و زبان و گوش است
نه همین صوم دهان است خدا می داند
بار عام و، همه مهمان خداوند کریم
ماه آزادی جان است، خدا می داند . . .
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان آمد و تمرین صبوری / هنگام دعای سحر و رزق سحوری
برخیز که از قافله راز نمانیم / حیف است نیابیم در این جمع حضوری
اس ام اس ماه رمضان
رمضان ماه عبادت فرصت بنده شدن
رمضان شوق اطاعت از گنه کنده شدن
رمضان بهار روح و به خدا پیوستن
رمضان شوکت زیبایی و زیبنده شدن . . .
فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان که بهترین حال شماست
در سیر و سلوک حق پر و بال شماست
نــور از صلــوات می ســتاند این ماه
ایــن روشنــی آبروی اعمال شماست . . .
اس ام اس ماه رمضان
ای آنکه تویی ز سوز جانم آگاه
به درگهت آورده ام از غصه پناه
رسم است که تفحه ای بر دوست دهند
این تحفه ماست کوله باری ز گناه
التماس دعا در لحظه های قشنگ خداییتان
اس ام اس ماه رمضان
امد رمضان و مقدمش بوسیدم
در رهگذرش طبق طبق گل چیدم
من با چه زبان شکر بگویم که به چشم
یک بار دگر ماه خدا را دیدم . . .
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان امد و دلت جشن گرفت
گلبرک خنده ها بر روی لبت نقش گرفت
اشک شوق می رقصد و می لرزد بر گونه هات
نغمه ی یارب یارب بر کلامت اهنگ گرفت
التماس دعا
اس ام اس ماه رمضان
السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه
در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندم
التماس دعا
اس ام اس ماه رمضان
در سال
یک ماه است که خدا بیشتر از همیشه دنبال دوست می گردد
آیا تو دوست او نیستی ؟
آرزومند آمرزش گناهان و براورده شدن حاجات روزه داران
اس ام اس ماه رمضان
می شود این رمضان موعد فردا باشد
آخرین ماه صیام غم مولا باشد
می شود در شب قدرش به جهان مژده دهند
که همین سال ظهور گل نرگس باشد
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
اس ام اس ماه رمضان
رمضان ، شهر عشق و عرفان است
رمضان ، بحر فیض و احسان است
رمضان ، ماه عترت و قرآن
گاه تجدید عهد و پیمان است . . .
اس ام اس ماه رمضان
مژده ای منتظران ماه خدا امده است / ماه شبهای مناجات و دعا امده است
ماه دلدادگی بنده به معبود رسید / بر سر سفره شاهانه گدا امده است . . .
اس ام اس ماه رمضان
این بزم را خداوند، برای تو آماده کرده است تا رستگاریات را تضمین کند
بزمی که در آن تنها تو هستی که باید سرنوشت خویش را
به سمت رستگاری سوق دهی ،مهیای سفر شو . . .
اس ام اس ماه رمضان
السلام ای میهمانی خدا / ماه خوب آسمانی خدا
السلام ای روزه داران السلام / عاشقان مخلص ماه صیام . . .
اس ام اس ماه رمضان
شد باز در رحمت خالق به روی خلق
چون ماه مبارک ز افق گشت هویدا
مژده که شد ماه مبارک پدید . . .
اس ام اس ماه رمضان
در دامن این بحــــــــر گرانمــــــایه ببینــــــید
دریای گـــــــــهرهای فـــــراوان رمضان است
با ذکـر مناجـات خـــــــــدا در دل شــــب هــا
بر هستی ما دست گل افشان رمضان است . . .
اس ام اس ماه رمضان
خدایا کمکمان کن که در این ماه رمضان
تمرین کنیم ترک هرآنچه که درک دوران ظهور را به تأخیر می اندازد . . .
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان
برای آن است که یک ماه مرخصی از زمین برای سفر به ملکوت بگیریم . . .
اس ام اس ماه رمضان
ماه مبارک رمضان، بهترین ماه ها
ماه میهمانی خدا، ماه خوبی ها
ماه شب های قدر، ماه دعا ونیایش
ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت بر شما دوستان عزیزم مبارک
اس ام اس ماه رمضان
چو بر نیمه رسید ماه مبارک
بیامد لطفی از رب تبارک
شبر،نیکو خصال و ماه صورت
کریم و اسوه در زهد و بلاغت . .
اس ام اس ماه رمضان
امام صادق-ع:
خواب روزه دار عبادت ،خاموشی او تسبیح ، عمل وی پذیرفته شده
و دعای او مستجاب است . . .
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان
ماه برچیده شدن ، «بساط شیاطین»
از عرصه زندگی اولاد آدم و حضور ملموس ملائک در اطراف
«صائمین مشتاق شیدایی» است
اس ام اس ماه رمضان
ماه رمضان
ماه مفروش کردن قدوم شب قدر با اشکهای شوق برای درک
«زیباترین لحظهء حیات انسانی» است.
اس ام اس ماه رمضان
باز امشب حق صدایم کرده است
وارد مهمانسرایم کرده است
با همه نقصی که در من بوده است
بازهم او دعوتم بنموده است
حلول ماه مبارک رمضان بر مهمان ضیافت الهی مبارک باد
ارسالی کاربران
شماهم اگر متن یا پیامکی دارید برای ما بفرستید.
امروزه محصولات زيادي طراحي شدهاند كه ميتوانند شما را به حداكثر قد ممكن برساند اما فقط تعداد اندكي از اين محصولات موثر واقع ميشوند.
رشد يك فرايند كاملا طبيعي است كه براي رسيدن به پتانسيل قد بايد كاملا درك شود و رشد تا حدود بسيار زيادي به عوامل ژنتيكي و رژيم غذايي و محيط زندگي بستگي دارد.
بررسيها نشان ميدهند ورزش راهي مناسب براي افزايش قد است و باعث ميشوند تا عضلات كشيده و قوي شوند البته بايد توجه داشته باشيد غذاهايي هم كه مصرف ميكنيد در كوتاهي يا بلندي قد شما تاثير زيادي دارد.
گفتني است دانشمندان در جديدترين يافتههاي خود نشان دادند سركه چربي اطراف بافتهاي استخواني مانند زانو، مچ پا ، دست و بازو را آب ميكند و كمك ميكند تا استخوانها راحتتر كشيده و عضلاني شوند البته بايد در نظر گرفت مصرف زياد سركه موجب تخريب استخوانها و بافتهاي استخواني ميشود و حتما بايد سركه را در كنار سبزيجات و غذا مصرف كرد.