مشروح اخبار


» قتل فجیع کارگران سینما بدست خانواده / جسد تکه تکه شده در سطل آَشغال



جسد مثله شده وي در سطل زباله اي واقع در شهرک اکباتان تهران کشف شد

به گزارش راک نیوز و به نقل از رکنا/ بابک خرمدين، کارگردان سينما توسط والدين خود به قتل رسيد؛
جسد مثله شده وي در سطل زباله اي واقع در شهرک اکباتان تهران کشف شد.
گفته مي‌شود پليس عاملان قتل را بازداشت کرد. پدر و مادر وي تحت بازجويي قرار دارند و هنوز از انگيزه اين قتل اطلاعاتي در دست نيست.


جزئيات کشف جسد کارگردان سينما
جسد مثله شده يک مرد جوان صبح ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ در يک سطل زباله در خيابان نفيسي، محله اکباتان کشف شد، اين پيکر بعد از مرگ قطعه قطعه شده است.
مأموران کلانتري ۱۳۵، تشخيص هويت و تجسس با حضور در محل کشف جسد و تشکيل پرونده به بررسي ابعاد اين قتل پرداختند.

اعترافات پدر بابک خرمدين
پدر بابک خرمدين کارگردان سينما در اعترافات خود گفت: پسرم مجرد بود، به خاطر اختلافاتي که داشتيم صبح قتل - روز يکشنبه- او را با خوراندن مواد بيهوشي، بيهوش کردم سپس با ضربات چاقو به قتل رساندم و براي خارج کردن جسدش آن را تکه تکه کرده و در نزديک‌ترين سطل آشغال خياباني انداختم.

بيوگرافي بابک خرمدين کارگردان
بابک خرمدين سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. وي داراي مدرک کارشناسي ارشد سينما از دانشکده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران و فارغ التحصيل ۱۳۸۸ است، اين کارگردان سال ۱۳۷۹ در دوره فيلم سازي يک ساله انجمن سينماي جوانان دفتر تهران شرکت کرد.
بابک خرم‌دين در سال ۸۹ به‌عنوان دانشجو راهي لندن مي‌شود و در آن‌جا با مساله مهاجرت و غربت درگيري پيدا مي‌کند. وي فيلم «سوگنامه اي براي ياشار» را تا حد زيادي با الهام گرفتن از آن دوره زندگي خود ساخته است؛ اين فيلم روايت زندگي روزمره ياشار مهاجر ايراني ترک تبار در لندن است که با ويزاي دانشجويي وارد لندن شده است. همزمان با اتمام کالج، دچار مشکل مالي و دلتنگي براي خانواده‌اش و ايران مي‌شود و بين ماندن و برگشتن مردد است.
فيلم «سوگنامه‌اي براي ياشار» يک اثر مستند داستاني به شمار مي‌رود که در گروه هنر و تجربه اکران شد.

آثار بابک خرمدين
“بور بيجاده رنگ” ۱۳۸۶( ۲۲ دقيقه)
“سه شنبه: مامان” ۱۳۸۸( ۹ دقيقه)
فيلم نيمه بلند داستاني “روزن (کورسو) ” ۱۳۸۹ (۴۲ دقيقه) با حمايت مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي
فيلم بلند داستاني “سوگنامه اي براي ياشار” ۱۳۹۲ ساخته شده در لندن (۷۲ دقيقه)
ساخت سه فيلم کوتاه داستاني به نام‌هاي “برش” ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقيقه)
جوايز بابک خرمدين
برنده جايزه بهترين فيلم کوتاه داستاني براي ” بور بيجاده رنگ” در جشنواره بين‌المللي فيلم آسا (فيلم‌هاي انسان دوستانه) ۱۳۸۸ و کانديد در (فيلمنامه، تصوير برداري، تدوين و صدا)
برنده ديپلم افتخار بهترين کارگرداني براي فيلم “بور بيجاده رنگ” در پنجمين جشنواره بين‌المللي پروين اعتصامي ۱۳۸۸
برنده جايزه بهترين کارگرداني و بهترين فيلمنامه و بهترين صدا براي فيلم “بور بيجاده رنگ” در ششمين جشنواره دانشجويي فيلم نهال (دانشگاه هنر )۱۳۸۸ و کانديد بهترين (تصوير برداري و تدوين)
 
کارهاي بابک خرمدين
پخش فيلم‌هاي برش، سه شنبه: مامان، روزن (کورسو) و سوگنامه اي براي ياشار در جشنواره‌هاي: فيلم کوتاه تهران، سينما حقيقت، تصوير سال، جشنواره‌ي ياس (رسانه‌هاي تصويري) و…
حضور به مدت يک سال در دايره فيلم و سريال ارتش و ساخت برنامه‌هاي مختلف براي ارتش جمهوري اسلامي ايران (۸۸ -۱۳۸۷)
ساخت چند مستند تحت عنوان ” داغ عشق” در مورد جانبازان در ماه مبارک رمضان براي شبکه چهار سيما (۱۳۹۲)
مسئول سينمايي فرهنگسراي دانشجو (شفق) سال ۱۳۸۷ (فرصت نمايش)
برگزاري کلاس‌هاي نقد و تحليل آثار کريشتف کيشلوفسکي (فيلمساز لهستاني) در گروه فرهنگي هنري ضمير .(۱۳۸۸)
تدريس کارگرداني در انجمن سينماي جوانان ايران- دفتر تهران (۱۳۸۹)
تدريس در دانشگاه جامع علمي-کاربردي فرهنگ و هنر، رشته‌ي سينما (واحد ۴) و (واحد ۴۸) از سال ۱۳۹۳
ساخت مستند ” روايت يک انحراف” در مورد وضعيت فرهنگي سينماي ايران (۱۳۸۷)
نگارش چند فيلمنامه داستاني به نام‌هاي ” ورودي سيزده”، ” دهانم زيبا و چشمانم سبز” (برگرفته از داستان کوتاهي از سالينجر)، “کنتراست” و فيلمنامه ي بلند سينمايي “روياي مرد مضحک”
نمايش فيلم بلند داستاني”سوگنامه اي براي ياشار” از ۱۲ دي ماه ۱۳۹۴ در سينماهاي هنر و تجربه



تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1400, 10:09



» اخبار مرتبط:

  • قتل یک کارگردان سینما به دست پدرش+عکس و جزییات
  • اعضای کمیسیون تحقیق اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون
  • تحلیلی بر فیلم جوان دهدشتی در جشنواره فیلم فجر
  • آرزوي ابوالفضل پورعرب در روز تولدش
  • فائزه هاشمي: انتظار نداشتم دولت روحانی فیلم را کنار بگذارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟