» گزارش تصویری از آخرین وضعیت پروژه پاتاوه-دهدشت
افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت پروژهای ملی بوده و سبب تحول عظیم در حوزه راههای کشور میشود.
به گزارش راک نیوز؛ساخت جاده ملی پاتاوه -دهدشت در سال 1373 و در سفر رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان 270 کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند.
عملیات اجرایی این جاده ملی در سال 74 شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعههای اول و سوم آن به ترتیب 26 و 20 کیلومتر و قطعههای دوم و چهارم نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر بوده و تعداد 13 تونل به طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است.
قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار، قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
جاده پاتاوه - دهدشت کریدور شمال جنوب بوده و با راهاندازی این جاده، استانهای جنوب کشور را به شمال کشور وصل کرده و مسافت و مدت زمان سفرها را به میزان نسبتأ زیادی کاهش میدهد.
افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت پروژهای ملی بوده و سبب تحول عظیم در حوزه راههای کشور میشود.










































تاریخ انتشار :
2 مرداد 1400, 20:27
» اخبار مرتبط:
قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسدعملیات آسفالت مسیرهای فرعی متصل به جاده پاتاوه - دهدشت آغاز شدپیشرفت 70 درصدی قطعه سوم محور پاتاوه – دهدشتاجرای محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشتدفتر مقام معظم رهبری 700 میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد
» اشتراک گزاری خبر