مشروح اخبار


» 98/ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بهره مند از آب شرب سالم هستند



مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هم اکنون 472 منبع تولید آب در این استان وجود دارد، گفت: آب شرب روستاهای کهگیلویه وبویراحمد با 195 ایستگاه پمپاژ تامین می شود.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 189 روستا با جمعیتی حدود پنج هزار و 278 نفر در این استان فاقد آب شرب سالم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز  ؛ سجاد رستگار عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: از این تعداد تنها هفت روستا بالای 20 خانوار است و مابقی نیز روستاهای زیر 20خانوار و عمدتا به صورت پراکنده و در مناطق سخت گذر هستند.

وی بیان کرد: بیش از یک هزار و 676 روستای دارای سکنه با جمعیتی افزون بر 310 هزار نفر در سطح استان وجود دارد که بیش از یک هزار و 487 روستا با جمعیتی حدود 305 هزار دارای آب آشامیدنی سالم هستند.

وی تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه آبرسانی شهری و روستایی استان را 967 روستای بزرگ  با جمعیتی بیش از265 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: آب آشامیدنی بیش از 530 روستا با جمعیتی افزون بر 39هزار نفر در این استان از طریق چشمه ها تامین می شود.

رستگار با اشاره به خدمات آبرسانی به عشایر نیز گفت: آب شرب مناطق عشایری تا زمانی که در اقامتگاه پاییزه و زمستانه خود هستند از  طریق آبفای روستایی تامین می شود و در زمان کوچ به مناطق ییلاق نیز با حوزه امور عشایری است.

وی بر صرفه جویی در مصرف آب در روستاها تاکید کرد و گفت: سرانه مصرف آب برای هر نفر در جهان بیش از هفت هزار متر مکعب و در ایران حدود یک هزار و 700 مترمکعب  و در استان بالاتر از این میزان است.

رستگار افزود: میانگین بارندگی بلند مدت در جهان حدود 800 میلیمتر است در حالی که میانگین بارش بلند مدت در ایران حدود 250میلیمترو کمتر از یک سوم نرم جهانی گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هم اکنون 472 منبع تولید آب در این استان وجود دارد، گفت: آب شرب روستاهای کهگیلویه وبویراحمد با 195 ایستگاه پمپاژ تامین می شود.
 رستگار اولویت کاری شرکت آبفای روستایی استان را در سال جاری تکمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمام در شهرستان های مختلف استان اعلام کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار لازم تمامی پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در سال 92 به اتمام خواهد رسید.



تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1392 01:23



» اخبار مرتبط:

  • قرائتی ابرازداشت:کمبود اعتبار و فرسودگی لوله ها دومشکل اصلی آب و فاضلاب رو ...
  • کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای برج بهمنی و کوهبرد به زمین زده شد
  • چندخانوار روستایی کهگیلویه وبویراحمداز آب آشامیدنی بهره مند شدند
  • عملیات اجرایی پروژه تامین آب روستاهای حومه غربی کهگیلویه آغاز شد
  • 298 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدني است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام