مشروح اخبار


» آغاز ثبت‌نام زائران حج سال 92



راک نیوز :  غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر اظهار داشت: ودیعه گذاران حج تمتع تا تاریخ 20 آبان ماه سال 1384 که حجاج سال‌جاری را تشکیل می‌دهند، می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج امسال در روزهای 29 و 30 فروردین ماه سال‌جاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام زائران در کاروان‌های حج امسال در همه استان‌های کشور به جز استان‌های تهران، البرز، قم و قزوین در تاریخ 29 فروردین ماه 92 آغاز خواهد شد و شروع ثبت نام در استان‌های مذکور در تاریخ 30 فروردین 92 خواهد بود.

وی تاریخ درج کاروان‌های تمتع در جراید کثیرالانتشار را 26 فروردین‌ماه 92 اعلام کرد و بیان داشت: زائران می‌توانند بر اساس انتخاب گروه‌های قیمتی، اقدام به ثبت‌نام در کاروان‌ها در تاریخ فوق الذکر کنند.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: 50 درصد ظرفیت کاروان‌های تمتع به ثبت نام اینترنتی تخصیص داده شده که زائران می‌توانند از منازل خود اقدام به ثبت نام کنند و ثبت نام مابقی ظرفیت‌ها در دفاتر زیارتی انجام خواهد شد.

رضایی ادامه داد: از آنجایی که سازمان حج و زیارت سازمانی زائر محور است، برای جلب رضایت زوار بیت الله‌الحرام ضروری‌ است تا همه ساله برآوردی برای انتخاب مدیران کاروان‌های تمتع انجام پذیرد که در این راستا هیات‌هایی از سوی سازمان حج و زیارت مشخص شده‌اند تا با حضور در استان‌های کشور برای مصاحبه با مدیران کاروان‌ها و ارزیابی عملکرد آنان، آنها را از لحاظ توانمندی اجرایی، آشنایی با اماکن مقدسه، خصوصیات ظاهری و غیره مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: بر اساس نظر کمیته‌های تشکیل شده در سازمان، سطح سواد مدیران تمتع می‌بایستی معادل لیسانس علمی و بالاتر باشد و مدیران کاروان‌های امسال از میان کسانی انتخاب خواهند شد که در آزمون مدیران سال 1387 شرکت کرده و موفق به کسب امتیاز لازم شده و همچنین در سنوات قبل عملکردشان مورد رضایت زائران و معیارهای مورد نظر سازمان حج و زیارت بوده ‌است.

رضایی ادامه داد: از آنجایی که لازم است یک مدیر حج تمتع برای انجام مسئولیت از پویایی و جنب‌و‌جوش ویژه‌ای برخوردار باشد، ضروری است از نیروهایی استفاده شود که از سلامت و توان جسمانی کاملی برخوردار باشند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حداکثر سن مدیران مصاحبه ‌شونده 55 سال تمام تعیین شده ‌است.

وی از برگزاری آزمون سراسری انتخاب مدیران حج تمتع 93 در آینده نزدیک خبر داد.
فارس




تاریخ انتشار : 17 فروردین 1392 17:41



» اخبار مرتبط:

  • آخرین مهلت ثبت‌ نام در كاروان‌ های حج 93
  • اطلاعیه حج و زیارت در خصوص نحوه ثبت نام و تشرف حج تمتع سال 1393
  • زمان ثبت نام در حج تمتع 93
  • اطلاعیه دوم دفترحج و زیارت استان
  • ثبت نام حج تمتع 92آغازشد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler