مشروح اخبار


» باید از دولت بپرسد چرا؟



هنوز به دست بهارستان نشین ها نرسیده تا مهم ترین لایجه اقتصادی کشور همچنان بلاتکلیف باشد و زمینه های عدم ثبات اقتصادی در کشور در سال جدید فراهم شود. همین چند روز پیش بود که معاون رئیس جمهور در نظارت...

راک نیوز: بودجه سال ۹۲ با وجود اینکه بیش از ۲ ماه از ۱۵ آذر ماه موعد قانونی تحویل بودجه به مجلس گذشته ، هنوز به دست بهارستان نشین ها نرسیده تا مهم ترین لایجه اقتصادی کشور همچنان بلاتکلیف باشد و زمینه های عدم ثبات اقتصادی در کشور در سال جدید فراهم شود.

همین چند روز پیش بود که معاون رئیس جمهور در نظارت بر قانون اساسی از مجلس خواست خود را با تاخیر غیرقانونی بودجه ای دولت تطبیق دهد.

میر تاج الدینی در آخرین اظهارات بودجه ای خود گفت: "دولت بودجه چند دوازدهم نمی‌دهد، مجلس خود را با شرایط تطبیق دهد"

وی با تاکید بر این که دولت بودجه را فقط به صورت کامل به مجلس ارائه خواهد داد، گفت: بهتر است مجلس در برخی مواقع خود را با شرایط تطبیق دهد.

این اظهارات اما بهارستان نشین ها را به واکنش وا داشت و ۲۸ نفر از نمایندگان طی تذکری به دولت خواستار تسر‌یع روند بررسی بودجه در هیات دولت و تحویل آن به مجلس شدند و از دولت خواستند تا همزمان با ارائه بودجه لایحه دو دوازدهم را به مجلس ارائه کند.

غلامرضا تاجگردون نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز معتقد است مجلس طبق آئین نامه داخلی مجلس امسال حق دادن طرح تنخواه را هم ندارد و فقط باید منتظر لایحه دولت ، آن هم همراه با لایحه چند دوازدهم باشد.

نماینده گچساران خاطرنشان کرد: شاید لازم باشد از تدابیر دیگری برای الزام دولت در ارائه لایحه چنددوازدهم استفاده کرد. دولت را باید وادار به انجام وظایف قانونی کرد و یک نفر باید از دولت بپرسد چرا؟ واقعا چرا قانون را اجرا نمی کند.

البته این اولین باری نیست که ارائه بودجه سالیانه به محل مناقشه دولت و مجلس تبدیل شده است. سال گذشته نیز به‌دلیل تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۱کل کشور کار بررسی این لایحه به ماه‌های فروردین و اردیبهشت موکول شد و مجلس برای دو‌ماه آغاز سال تنخواه ۲۲هزار میلیارد تومانی درنظر گرفت و به تصویب رساند.

رئیس جمهور سال گذشته لایحه بودجه را ۱۲ بهمن ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. این درحالی است که سال ۸۹ دولت لایحه بودجه۱۳۹۰ را اول اسفندماه به مجلس ارائه کرد.

حالا اما باید منتظر ماند و دید سرانجام این جدل های بودجه ای بین دولت و مجلس چه خواهد بود وآیا دولتی ها بودجه دو دوازدهم به مجلس خواهند برد یا خیر؟



تاریخ انتشار : 2 اسفند 1391 03:47



» اخبار مرتبط:

  • احمدی نژاد نیامد، یک نماینده: زنگ بزنید تا بیاید!
  • پشت پرده تاخیر ارائه بودجه چیست؟
  • نیازی به ارائه لایحه متمم بودجه نیست
  • میزان افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • اتفاقی که برای اولین بار رخ داد: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler