مشروح اخبار


» عملیات ایمن سازی خطوط لوله صادراتی نفت گچساران انجام شد



مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت صادراتی گچساران به تلمبه خانه گوره ایمن سازی شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران؛ غلامرضا کمالی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از وقفه در کار تولید نفت، بالابردن ضریب ایمنی و پیشگیری از آثار زیانبار زیست محیطی اجرا شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت اصلی تابع مناطق نفت‌خیز جنوب و دومین تولید کننده نفت در کشور و در تولید گاز سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارد از این رو ایمن سازی خطوط لوله صنعت نفت و گاز اولویت این شرکت است.

کمالی بیان کرد: ایمن سازی خطوط لوله نفت و گاز از اولویت‌های اصلی این شرکت است و در همین راستا و برای افزایش تولید ایمن سازی خط ۴۲ اینچ صادراتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی، تعمیر، ایمن سازی و احداث خطوط لوله جدید از اولویت های اصلی در صنعت نفت به شمار می رود افزود: در حال حاضر پروژه‌ی حذف گیره‌های موقت و ایمن سازی به روش غلاف گذاری، خط صادراتی ۴۲ اینچ از مایل ۵۴ تا تلمبه خانه گوره به طول ۵۰ کیلومتر، در حالِ انجام است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در طول مسیر این خط حیاتی، ۳۵ نقطه معیوب وجود داشت که با ایمنی کامل، مراحل خاک برداری، تمیزکاری، سندبلاست، رنگ آمیزی و خاک ریزی آن صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: با انجام یکی از بزرگترین عملیات های ایمن سازی این خط تعمیر و بدون حادثه دوباره در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

کمالی تصریح کرد: این شرکت به دلیل داشتن بیشترین خطوط لوله در بین سایر شرکت ها، و همچنین وجود تلمبه خانه گوره و قرار گرفت این خطوط در مناطق سخت گذر از ویژگی های خاصی برخوردار است.



تاریخ انتشار : 11 خرداد 1402 16:35



» اخبار مرتبط:

  • خطوط لوله نفت و گاز گچساران ایمن‌سازی شد
  • ۴۲ کیلومتر از خطوط نفت گچساران شستشو شد
  • در راستای ایمن‌سازی خطوط لوله؛ ايمن سازي خط لوله 26 اينچ نفت صادارتی گچسار ...
  • خطوط لوله نفت و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایمن سازی شد
  • برای نخستین بار؛ انجام عملیات توپکرانی کارخانه گاز و گازمایع شرکت بهره بردا ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler