مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از استانداری کهگیلویه و بویراحمد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر هرچه باشکوهتر برگزاری جشن های دهه مهدویت و عید نوروز در استان تاکید کرد و گفت: برای هرچه بهتر و باشکوهتر برگزاری این جشن ها همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی با همراهی مردم پای کار بیایند.

به گزارش راک نیوز،سید علی احمدزاده در جلسه مشترک شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، در خصوص مطالبه بیشتر سهم مردم از منابع آبی و اعتبارات نفت و گاز گفت: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان صادرکننده نفت کشور و دارای۱۰ درصد روان آب‌های کشور است ولی سهم آن از این منابع خیلی ناچیز است. 
استاندار از رامین میرزایی رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور که به منظور تودیع و معارفه روسای این سازمان در استان حضور داشت، خواست سهم استان از منابع نفت و گاز و آب این استان که مطالبه به حقی است را هم در این سازمان و هم مرکز کشور پیگیری نماید.
استاندار خواهان سهم بیشتر و واقعی این استان از حوزه نفت و گاز و آب استان شد و تاکید کرد: از محل منابع اعتبارات استانی و ملی به طرح‌ها و پروژه‌های این استان نگاه ویژه‌ای شود.
استاندار با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد با یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت دومین استان تولید کننده نفت کشور است، گفت: سهم استان از اعتبارات نفت سه درصد است که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه تغییر نگرشی داشته باشد تا سهم بیشتری از اعتبارات نفت و گاز به استان اختصاص یابد.
دکتر احمدزاده تاکید کرد: علاوه بر نفت، استان سهم بالایی در تولید آب کشور دارد و ۱۰ درصد روان آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد است اما مردم استان هیچ بهره‌ ای از این ظرفیت نمی ‌برند که خواستار تخصیص سهم بیشتری از آب به استان هستیم.
 استاندار در بخش دیگری از سخنان حود با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن‌ های نیمه شعبان به عنوان یکی از بهترین اعیاد مذهبی گفت: مدیران به مراسمات دهه مهدویت و نیمه شعبان نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که از شعائر و مناسبت‌های مهم است و روز خاصی به شمار می‌رود.
دکتر احمدزاده به برگزاری شایسته و مطلوب و اثرگذار برنامه های جشن دهه مهدویت و نیمه شعبان تاکید جدی داشت. 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نشستی با حضور دستگاه‌های فرهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها و برنامه‌های نیمه شعبان در استان تدارک دیده شود و در خصوص نیمه شعبان برنامه‌ ریزی های لازم صورت گیرد.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: از ویژگی‌های مدیران متعهد و متدین، بزرگ داشتن نماز، شعائر و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی است.
وی به فراهم نمودن زمینه برای ایجاد نشاط و شادابی با رعایت شعائر اسلامی در بین مردم در ایام الله دهه مهدویت، نیمه شعبان و تعطیلات نوروز تاکید کرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد از همه مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص فرهنگی، فرمانداران و شهرداران خواست تا در آستانه نیمه شعبان و عید ملی نسبت به آذیین‌بندی ادارات، چراغانی، نورافشانی و نصب پرچم در شهرها همت کنند.
احمدزاده بیان کرد: زیباسازی شهرها از دیگر برنامه‌هایی است که در آستانه عید نوروز مورد تاکید است تا شهرهای استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی شوند.
استاندار تصریح کرد: با برگزاری جلسه ای تقسیم بندی وظایف بخش های دولتی و بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی و انقلابی صورت گیرد.
وی اعلام کرد: فرمانداران هم در شهرستان ها با تشکیل جلسات و هماهنگی بین دستگاهی برنامه ریزی لازم را جهت اجرای جشن‌ های نیمه شعبان و عید نوروز این عید ملی طراحی کنند.  
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: خدمات عمومی لازم برای مهمانان نوروزی فراهم شود.
دکتر احمدزاده در خصوص تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: مسئولیت‌‎ها برای خدمت‌رسانی است و مدیران که توفیق خدمات‌رسانی دارند باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمات و تلاش‌های رئیس سابق مدیریت و برنامه‌ریزی استان قدردانی کرد و گفت: آقای شهابی از مفاخر استان است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این نیروی پای کار در سایر امور بهره‌مند شویم.
در این نشست از زحمات علی شهابی‌نسب قدردانی و جهانگیر شاهینی به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
همچنین برخی از مدیرانی که به تازگی منصوب شدند در این نشست معارفه شدند


*****************************************


مسئولین استانی بر مشارکت همه جانبه و همگانی برگزاری جشن نیمه شعبان تاکید کردند
مسئولین استانی برمشارکت همه جانبه و همگانی جهت برگزاری باشکوه برنامه های دهه مهدویت و جشن نیمه شعبان در تمام نقاط استان تاکید کردند.
به گزارش راک نیوز ،معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی و مشارکت حداکثری مردم برنامه ها و جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان به شکل مطلوبی در استان برگزار شود.
سید جواد هاشمی مهر در جلسه مشترک شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان ویژه نیمه شعبان بر ضرورت تعامل مسئولین برای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) تاکید کرد.
هاشمی مهر خواستار جدیت مسئولین در برگزاری باشکوه و اجرای برنامه های این جشن مذهبی شد و اظهار امیدواری کرد تا با رویکرد تعامل و هماهنگی مسئولین، برنامه های اعیاد نیمه شعبان و دهه مهدویت به بهترین وجه ممکن درهمه نقاط استان برگزار شود.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و کمیته های وابسته به برگزاری جشن های نیمه شعبان باید از هفتم اسفند ماه تا ۱۷ با هماهنگی، همدلی و هم افزایی زمینه را برای اجرای برنامه ها فراهم کنند.
معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اهمیت حفظ، ترویج و تعمیق شعائر اسلامی و اعیاد مذهبی که سبقه مردمی دارد گفت: جشن های اعیاد ماه شعبان اثرات شادابی و نشاط خاصی به لحاظ روحی و روانی به جامعه می بخشد. 
وی تاکید کرد: این جشن با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های خدمات‌رسانی و تأمین نیازهای آ‌نها با مشارکت های مردمی در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید تدابیر ویژه و برنامه های محتوایی برای این ایام اندیشیده و اجرا شود، گفت: مراسمات و جشن های مذهبی مردم محورند و این جشن‌ها باید هدفمند، شادی آفرین، نشاط ‌بخش و مردمی برگزار شود.
معاون سیاسی فرهنگی استاندار تصریح کرد: تقویت‌ باورهای مردم و پاسخ گویی به شبهات و سوالات مهدویت می تواند از برنامه ها و اهداف خوب در دهه مهدویت باشد.
وی تصریح کرد: در جلسه ای با حضور آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج و رئیس شورای سیاستگزاری بنیاد مهدویت استان وظایف و تکالیفی برای هر دستگاه اجرایی و فرهنگی استان برای هر چه باشکوه برگزاری جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان مشخص شده است که باید اجرایی شوند. 
هاشمی مهر، برگزاری یک جشن بزرگ و محوری در هر شهرستان، برپایی مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری نشست‌های تخصصی از طریق صدا و سیما، آذین‌بندی، چراغانی، نورافشانی، نصب پرچم‌های مزین به نام و القاب حضرت مهدی (عج) در محله‌ها، خیابان‌ها، میادین، بلوارها و فضاسازی شهری با بهره‌گیری از بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری را در اجرای برنامه‌های نیمه شعبان در استان ضروری دانست.
امام جمعه موقت یاسوج و مدیر بنیاد مهدویت استان هم گفت: جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان بهترین و ارزشمندترین فرصت برای تبیین فرهنگ انتظار است.
حجت الاسلام موسوی اعظم با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت ولی عصر حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: دهه مهدویت فرصت معرفت ساحت نورانی امام زمان (عج) و ابعاد و مؤلفه‌های حکومت مهدوی است.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوی اسلامی نمونه ‌ای موفق از تشکیل حکومت اسلامی و جامعه مهدوی است، اظهار داشت: در جهان هستی اصلاح نهایی توسط ولی مطلق، حضرت صاحب‌الزمان (عج) خواهد بود.
وی تاکید کرد: با همراهی و همدلی همه نهادها، ادارات و دستگاه های فرهنگی واجرایی با آذین بندی فضای شهری به بهترین شکل ممکن به استقبال هرچه باشکوه تر این روز عزیز وخجسته آماده شویم.
معاون فرهنگی بنیاد مهدویت استان هم اظهار داشت: سالروز نیمه شعبان و تولد امام زمان (عج) در سال ۱۴۰۱ برابر است با تاریخ چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه می باشد که برنامه های این روز با تجمع در محل امام زاده عبدالله در شهر یاسوج آغاز می شود و با قراعت دعای عهد امام زمان(عج) و پذیرایی در این مکان برنامه شادی پیمایی از این محل آغاز می شود.
حجت الاسلام محمد جواد جعفری تصریح کرد: شادی پیمایی در خیابان جمهوری تا خیابان مصلی ادامه دارد و در انتهای همین خیابان تجمع و سخنرانی توسط آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری صورت می گیرد.
به گفته جعفری، چنانچه در این روز هوا بارانی باشد برنامه های سخنرانی و اهداء ۷۰ جایزه به شرکت کنندگان در مسابقه و قراعت سرود فرمانده در حسینیه ثارالله به عمل می آید.
وی یادآور شد: همه برنامه های دهه مهدویت از هفتم تا هفدهم در مرکز استان اجرا می شوند و همچنین جشن ها و برنامه هایی در همه شهرهای استان هم خواهیم داشت.
حجت الاسلام جعفری خواستار اهتمام جدی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی در زمینه ‌سازی برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان شد و تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه‌های خبری، فضای مجازی و شبکه‌های مجازی زمینه مناسبی برای پرداختن به فرهنگ انتظار و تبیین مهدویت با زبان رسا، هنر و ادبیات مطرح کنند.
حرکت کاروان شادی برپایی موکب در محل، اجرای مسابقه و اهداء ۷۰ هدیه، زیارت آل یاسین و دعای فرج و ایجاد ایستگاه های صلواتی بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان در مراسم روز نیمه شعبان در یاسوج خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ۱۵ محل در ۱۵ شهر تحت عنوان ۱۵ شعبان آذین بندی و ایستگاه های صلواتی برپا می شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران با سرکشی از ۱۵ خانواده معزز شاهد و ایثارگر از این خانواده های معظم دلجویی می کند.
به گفته وی، نمایشگاه محصولات مهدوی با ۵۰ عنوان کتاب در محل برگزاری جشن نیمه شعبان دایر می شود.
جعفری تصریح کرد: سپاه پاسداران در هر شهر استان در شب نیمه شعبان اقدام به نورافشانی می کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم با مهم دانستن مهدویت و فرهنگ مهدوی تاکید کرد و گفت: جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان باشکوه تر از همیشه برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای هرچه بهتر و باشکوهتر برگزاری این جشن ها همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی با همراهی مردم پای کار بیایند.
استاندار با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن‌ های نیمه شعبان به عنوان یکی از بهترین اعیاد مذهبی گفت: مدیران به مراسمات دهه مهدویت و نیمه شعبان نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که از شعائر و مناسبت‌های مهم است و روز خاصی به شمار می‌رود.
دکتر سید علی احمدزاده ترویج فرهنگ انتظار و معرفی امام زمان(عج)، شناساندن فرهنگ مهدویت و آشنایی بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان به نقش امام زمان(عج)، غیبیت و تعیین حکومت جهانی را راهبردی مهم در دهه مهدویت عنوان کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری شایسته و مطلوب و اثرگذار برنامه های جشن دهه مهدویت و نیمه شعبان تاکید جدی داشت. 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نشستی با حضور دستگاه‌های فرهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها و برنامه‌های نیمه شعبان در استان تدارک دیده شود و در خصوص نیمه شعبان برنامه‌ ریزی های لازم صورت گیرد.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: از ویژگی‌های مدیران متعهد و متدین اهمیت وافر به نماز، شعائر و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی است.
وی به فراهم نمودن زمینه برای ایجاد نشاط و شادابی با رعایت شعائر اسلامی در بین مردم در ایام الله دهه مهدویت و نیمه شعبان تاکید کرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد از همه مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص فرهنگی، فرمانداران و شهرداران خواست تا در آستانه نیمه شعبان نسبت به آذیین‌بندی ادارات، چراغانی، نورافشانی و نصب پرچم در شهرها همت کنند.
استاندار تصریح کرد: با برگزاری جلسه ای تقسیم بندی وظایف بخش های دولتی و بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی و انقلابی صورت گیرد.
وی اعلام کرد: فرمانداران هم در شهرستان ها با تشکیل جلسات و هماهنگی بین دستگاهی برنامه ریزی لازم را جهت اجرای جشن‌ های نیمه شعبان فراهم کنند.



تاریخ انتشار : 10 اسفند 1401 00:58



» اخبار مرتبط:

  • جشن بزرگ نیمه شعبان در دهدشت برگزار می شود+پوستر
  • در جلسه بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:برنامه های نیمه شعبا ...
  • استغاثه سراسری در شب نیمه شعبان به امام زمان(عج)/ کهگیلویه هم صدا با همه کش ...
  • آغاز جشن‌های اعیاد شعبانیه گچساران از فردا
  • جشن بزرگ نیمه شعبان در قلعه‌رئیسی برگزار شد+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler