مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد:شاهد افزایش چشم گیر اعتبارات استان هستیم / مدیران آماده فعال کردن پروژه‌ها و انجام کار جهادی باشند



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت با توجه به اختصاص خوب اعتبارات مدیران آماده فعال کردن پروژه‌ها و انجام کار جهادی باشند و روند پیشرفت کار باید در استان به خوبی دیده شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت با توجه به اختصاص خوب اعتبارات مدیران آماده فعال کردن پروژه‌ها و انجام کار جهادی باشند و روند پیشرفت کار باید در استان به خوبی دیده شود.

به گزارش راک نیوز،سیدعلی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک ماه شعبان افزود: مدیران را به نظارت بر پروژه‌ها توصیه کرد و گفت: اعتبار زیادی به استان اختصاص داده شده است و پروژه‌ها به زودی فعال می‌شوند لذا توصیه می‌کنم که مدیران بطور مستمر نظارت داشته باشند.
وی اظهار داشت: جشن‌های اعیاد شعبانیه به ویژه روز پاسدار به دلیل هجمه دشمنان علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت باشکوه در تمام نقاط استان برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در آستانه عید نوروز تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان با تشکیل کارگروه و کمیته‌ها، آماده ارائه خدمت هر چه بهتر به مسافران نوروزی شوند.
احمدزاده تاکید کرد: باید طبق آنچه مصوبه دولت است در ورودی تمام شهرستان‌ها بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: جدای از اعتبارات سفر رئیس جمهور که هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، بودجه استان یک هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان می باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه‌های فناوری اطلاعات، راه روستایی و آب اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شد اما متاسفانه برخی از افراد با انتشار برخی خبرها به جای امیدآفرینی به دنبال ناامید کردن مردم هستند.
استاندار بیان کرد: بند د قانون مبلغ ۸,۵ میلیارد تومان برای حاشیه شهرها و روستاها و حومه شهرها در نظر گرفته است تا خدمات لازم به این افراد داده شود، ضمن اینکه بیشترین حاشیه نشینی مربوط به شهر یاسوج است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: استان رتبه بیستم کشور در بودجه را دارد.
دکتر احمدزاده گفت: شبکه فیبرنوری با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است تا خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه فیبرنوری مجهز می‌شوند.
استاندار ابراز داشت: در چهار سال دولت سیزدهم استان در بسیاری از شاخص‌ها از محرومیت خارج می‌شود.
وی بیان کرد: از مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور و بودجه استان بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.
استاندار افزود: تاکنون از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان ۶۱,۸ درصد تخصیص به صورت نقد اعلام شد که در نوع خود کم‌نظیر است و تحرک جدی در پروژه‌های استان انجام خواهد گرفت.        
دکتر احمدزاده تاکید کرد: تا قبل از پایان سال جاری همه پروژه‌ها به مناقصه گذاشته شوند و پیمانکار آنها انتخاب گردد.
 استانداربا بیان اینکه، همه مدیران تا قبل از پایان سال گزارش ارائه دهند که چه تعداد پروژه داشتند که پیمانکار انتخاب و واگذار شده است گفت: از هیچ مدیری قابل قبول نیست که پروژه‌ای را به سال آینده واگذار کند.
استاندار از دستگاه‌های نظارتی در استان خواست بر روی پروژه‌ها نظارت داشته باشند تا تخلفی صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی سازمان بازرسی استانداری هم تشکیل و همه پای کار باشند، و به مدیران توصیه می شود نظارت کنند تا کارشان به دستگاه‌های نظارتی کشیده نشود.
استاندار بیان کرد: جایی هم کار انجام شده اما به کار قبلی آسیب رسانده است که توصیه می‌کنم مراقبت کنیم این اقدامات صورت نگیرد که مردم ناامید شوند بلکه طوری عمل شود که مردم لذت کار جهادی دولت ایران قوی را بچشند.
استاندار با بیان اینکه خبرهای خوبی هم برای مردم چرام و دهدشت داریم افزود: پتروشیمی دوم دهدشت با تولید اوره و آمونیاک واقع در دشت آهو مصوب شد که با اشتغالزایی سه هزار نفری در سفر دور دوم دولت به استان کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با بیان اینکه خبرهای خوبی در حوزه جهاد کشاورزی می باشد گفت: در استان ۱۶ هزار تن سردخانه وجود دارد که در دولت سیزدهم مجوز ۳۲ هزار تن سردخانه دیگر صادر شد.
 به گفته استانداری؛ این سردخانه ها ظرف دو تا سه سال آینده احداث می شوند که با احداث سردخانه‌های جدید جلوی هدر رفت میوه‌های تولیدی استان و ضرر باغداران و کشاورزان گرفته می‌شود.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه مجوز احداث مرغداری به استان داده نمی‌شد بیان کرد: خوشبختانه دو زنجیره تولیدی۲۵۰ هزار قطعه‌ای ظرف ماه‌‎های آینده در شهرستان گچساران به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها برای ۸۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
وی عنوان کرد: نظیر چنین کاری برای شهرستان بهمئی در دست اجرا است که در این حوزه به جایی می‌رسیم که در ۱۴۰۳ از واردات گوشت مرغ به استان بی‌نیاز می‌شویم و استان صادر کننده می‌شود.
استاندار با بیان اینکه، خوراک دام و طیور و آبزیان باید از استان‌های همجوار بیاید، گفت: ۱۰۰ هزار تن خوراک آبزیان نیاز داریم و ۸۵ هزار تن مجوز خوراک آبزیان صادر شده که خیلی‌ها در ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ در استان تولید می‌شود.
به گفته استاندار در این خصوص صادر کننده خواهیم بود و علاوه بر جهش در حوزه عمرانی در حوزه اقتصادی نیز جهش خوبی خواهیم داشت.
احمدزاده عنوان کرد: برخی پروژه‌ها مجور ماده ۲۳ را ندارند ممکن است به دلیل نداشتن این ماده ردیف بودجه آنها در بودجه سال آینده حذف شود.
وی ادامه داد: همه مدیران پیگیری کنند و سریعا پروژه‌ها را در سامانه قرار دهند تا نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق دفاع کنند و بتوانیم اعبتارات را پایدار نگه داریم.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: سد آبریز به خاطر تغییری در حجم مخزن در وزارت نیرو در حال مطالعات و بازنگری است و ممکن است که چند ماهی طول بکشد تا به سازمان برنامه و بودجه بیاید.
استاندارعنوان کرد: باید تلاش شود تا فرآیند اولیه سد تا نیمه دوم ۱۴۰۲ خاتمه یاید و آماده کلنگ‌زنی ‌شود.
استاندار تصریح کرد: روند ساخت سد آبریز پایدار است و مردم نگران نباشند.



تاریخ انتشار : 3 اسفند 1401 20:44



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:افتتاح و کلنگ زن ...
  • ۶۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و کلنگ‌ ...
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری :مسئولان به دنبال راهکارها ...
  • پیش‌بینی حضور ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده‌روی اربعین/ توصی ...
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد:اعتبارات را جذب و منابع را مدیریت کنید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler