مشروح اخبار


» انقدر به این مهران رجبیِ بنده خدا گیر ندهید لطفا



مهران رجبی را البته با آن نقش رندانه‌اش در مارمولک هم به یاد می‌آوریم، کاندیدای فرصت‌طلب و سودجو با آن ژست‌های زاهدانه و درویش‌مسلک که مثلا به مال دنیا نه گفته بود و دردمند مردم بود! 

برترین‌ها: مهران رجبی بازیگر بانمکی‌ست، گر چه شروع بازیگری‌اش با آن چهره سنگی و تلخ ناظم بچه‌های مدرسه همت بود، اما او شدیدا دوست داشتنی است.
چهره گرمی دارد و نقش کهن الگوی خیرخواه و بزرگ جمع و یا همان حکیم فرزانه به میزان زیادی روی او می‌نشیند.
مثلا به کاراکترش در دردسرهای عظیم دقت کنید، همیشه خیر جمع را می‌خواست، معتمد همه بود، حرف همه را می‌شنید، حکم قطعی نمی‌داد و آدمی بود که خیر امور را در تعادل و وسط ایستادن می‌دید.

مهران رجبی را البته با آن نقش رندانه‌اش در مارمولک هم به یاد می‌آوریم، کاندیدای فرصت‌طلب و سودجو با آن ژست‌های زاهدانه و درویش‌مسلک که مثلا به مال دنیا نه گفته بود و دردمند مردم بود! 

اتفاقا این هم انگار بخشی از کاراکتر خودِ رجبی‌ست؛ بلد است قصد و نیاتش را شیرین و نمکین ارائه دهد.

او البته قابلیت‌های دیگری هم دارد، از آن بازیگرهای خوش‌نشین جنگ‌های تلویزیونی‌ست در اعیاد مذهبی و ملی تنور برنامه‌های تلویزیون را گرم می‌کند، ظاهرا راحت دعوت‌ها را می‌پذیرد و وقتی هم که هست، نه حاشیه خطرناکی تولید می‌کند و نه البته حضور سردی دارد. خوش بیان است و شیرین خاطره تعریف می‌کند، بماند که کلا میمیک صورتش هم جلوه‌ای از صمیمیت دارد، آن بینیِ دچار اعوجاج و پیشانی بلندش و... او را در دسترس و معمولی نشان می‌دهد.
آقا معلم کرجی البته معمولا خلاف دیگر سلبریتی‌ها موضع می‌گیرد و همین هم گاها در میان برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد سوال و بعد سرزنش است.

این روزها هم او به واسطه ویدئویی که در نقد و نکوهش اعتراضات منتشر کرده خبرساز شده، اتفاقی که توجه برخی کاربران سخت‌گیر را جلب کرده، اما انگار این دلایل برای نقد رجبی کافی نیست و اصلا نقد او دچار تناقضات ماهوی‌ست به قول فلاسفه!

عمده کاربرانی که مواضع رجبی را نقد می‌کنند، احتمالا متعلق به آن دسته‌ای هستند که در میان شعارهایشان چیزهایی مثل «آزادی بیان» یا «زنده باد مخالف من» زیاد دیده می‌شود.
خب مهران رجبی در تقابل با جریان عمومی اظهارنظرهای سلبریتی‌ها، نظری می‌دهد که مصداق آزمون عملیِ «زنده باد مخالف من» است، چه ایرادی دارد که نظرش بدون طعن و کنایه و عتاب تحمل شود؟

ضمنا، مگر قرار است تمام انسان‌های مشهور مرجع فکری یک جامعه باشند؟ رجبی روزگاری معلمی می‌کرده و آن‌طور که خودش گفته بر حسب یک اتفاق پایش به عرصه بازیگری باز شده، کارش گرفته و حالا اصطلاحا یک سلبریتی‌ست! لزوما هر بازیگری مکتب استانیلاویسکی و برشت را که دوره نکرده، خیلی از آن دوره کرده‌هایش هم حتما و لزوما شان اجتماعی آن‌چنانی ندارند، تکلیف رجبی که روشن است.

شاید این بار واقعا آن کاربران منتقد دچار سوتفاهم شده‌اند و رجبی را شصت‌چی‌وار اشتباهی گرفته‌اند، او حق دارد اندازه خودش باشد، شاید نباید از آدم‌های چیزی بخواهیم که نیستند.



تاریخ انتشار : 11 مهر 1401 12:56



» اخبار مرتبط:

  • کیهان: مهران مدیری از افعال معکوس استفاده می‌کند
  • واکنش کاربران به اولین قسمت سریال خاندان اژدها
  • واکنش های منفی به فیلم منتشر شده از ازدواج "زیر آبی" خانم بازیگر +عکس
  • ما اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ نیز کاندیدای بالقوه‌ای همچون اسحاق جهانگیری خواهیم ...
  • بازیگری که حضورش در بیمارستان موجب خنده رهبر انقلاب شد +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler