مشروح اخبار


» آمار حیرت‌برانگیز از واکنش‌ها به مرگ مهسا امینی



تردیدی نیست که آنچه بر سر مهسا امینی آمده، مهم‌ترین موضوع روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

به گزارش راک نیوز به نقل از جماران: تردیدی نیست که آنچه بر سر مهسا امینی آمده، مهم‌ترین موضوع روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی بوده است. اما بررسی آمار و ارقام مربوط به آن و گستردگی واکنش‌ها نشان می‌دهد که این موضوع مهم‌ترین موضوع یکسال اخیر در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

بخشی از این آمار و ارقام در ادامه می‌آید:

 

توئیتر فارسی

تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار توئیت در این رابطه منتشر شده است. این توئیت‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای لایک شده‌اند و در مجموع بیش از ۷.۵ میلیون بار لایک و ۸۳۰هزار بار بازنشر شده‌اند. اعدادی بزرگ که نشان از گستردگی و حساسیت واکنش‌ها به آن دارد.

 

تاکنون حدود ۱۱۰۰ توئیت در این زمینه فیواستار شده‌اند. عددی که یادآور واکنش‌های توئیتری به افزایش قیمت بنزین و اتفاقات آبان۹۸ است؛ زمانی که بیش از هزار توئیت در مدتی کوتاه فیواستار شد.

توئیت‌هایی که در این زمینه بیشترین لایک را داشته‌اند توسط علی کریمی، حسین ماهینی و هیچ‌کس، خواننده رپ، منتشر شده است. هر سه توئیت بیش از ۵۰ هزار بار لایک شده که به نسبت فضای توئیتر عدد قابل توجهی است. این موضوع بیانگر گستردگی واکنش‌ها به این مسئله است که محدود به فعالان سیاسی و مدنی نبوده است.

 

تلگرام

تاکنون حدود ۵۶ هزار پست تلگرامی در این رابطه منتشر شده است. این مطالب بیش از ۱۳۲ میلیون بار دیده شده است؛ اینجا نیز با اعدادی خیره‌کننده مواجه هستیم که نشان می‌دهد تنوع بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این موضوع را دنبال کرده و مطالب آن را فوروارد کرده‌اند.

 

اینستاگرام

در اینستاگرام نیز شاهد واکنش گسترده‌ای در پست‌ها و استوری‌ها هستیم. مطالب اینستاگرامی مرتبط به این موضوع در مجموع ده‌ها میلیون لایک و کامنت داشته است.

 

بر اساس این داده‌ها می‌توان گفت که در یکسال اخیر، هیچ موضوعی به اندازه مرگ مهسا امینی واکنش‌های مجازی را به‌دنبال نداشت. از حیث گستردگی واکنش‌ها، می‌توان این واقعه را با حوادث سال ۹۸ قیاس کرد.



تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 10:39



» اخبار مرتبط:

  • دستور پیگیری فرمانده انتظامی پایتخت در واکنش به ویدیوی منتشر شده
  • حمله تند کیهان به یک خبرنگار
  • رمزگشایی از کامنت‌های پرابهام در «دورهمی» مهران مدیری
  • آخرین وضعیت فعالیت کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی تلگرام +آمار
  • توئیت وزیر آموزش و پرورش درباره کلاس درس روستای "سرگچ دیشموک
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام