مشروح اخبار


» مراسم رحلت پیامر (ص) باشکوه‌تر از هرسال برگزار می‌شود



هیئت‌ها باید فرهنگ عاشورا را بین مردم رواج دهند و آن چنان فضای معنوی و فرهنگی توسط آنان ساخته شود که اگر شخصی در جامعه خواست کار خلافی انجام دهد با تاثیرپذیری از فضای معنوی مرتکب خلاف نشود.

به گزارش راک نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس،حجت‌الاسلام شکرالله دانش در جلسه هم‌اندیشی عزاداری حضرت خاتم‌الانبیا (ص) که با حضور جمعی از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به هجوم عظیم فرهنگی دشمن بر ضد اسلام و به ویژه ساحت مقدس رسول اکرم (ص) باید روز رحلت آن رسول بزرگوار با شکوه چشمگیری برگزار شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مراسم رحلت پیامبر روز جمعه از ساعت 9:30 در چهارراه شهدای 15 خرداد (پارامونت) به صورت دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به سمت مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مراسم شهادت امام هشتم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) نیز روز شنبه 29 صفر در سومین حرم اهل بیت (ع) با شکوه ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی با ابراز قدردانی از حضور پرشور هیئت‌های مذهبی در مراسم اربعین حسینی شیراز گفت: هیئت‌ها باید کادر‌سازی کنند و برای این منظور جوانان در کنار پیر‌غلامان آموزش معنوی ببینند.

دانش خاطرنشان کرد: در هیئت‌ها باید فضای معنوی، اخلاقی و اسلامی حکم‌فرما باشد تا هر شخصی از بیرون وارد می‌شود نفسش به عطر معنوی سومین حرم اهل بیت (ع) معطر شود.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی فارس اذعان داشت: هیئت‌ها باید فرهنگ عاشورا را بین مردم رواج دهند و آن چنان فضای معنوی و فرهنگی توسط آنان ساخته شود که اگر شخصی در جامعه خواست کار خلافی انجام دهد با تاثیرپذیری از فضای معنوی مرتکب خلاف نشود.

این مسئول متذکر شد: امیدواریم همان‌گونه که نسل قدیم مسئولان هیئت در دامان عرفا و علمای صاحب کرامت پرورش یافتند اکنون نیز با جذب جوانان، نهال نوپایی برای نسل آینده پرورش یابد.



تاریخ انتشار : 20 دی 1391 19:17



» اخبار مرتبط:

  • پخش مراسم اربعین حسینی در دهدشت از شبکه های ملی
  • رقابت کاذب در هیئات مذهبی شناخت واقعه عاشورا را به تاخیر می‌اندازد
  • نماینده ولی فقیه استان میزبان عزاداران شیرازی
  • 12000 کهگیلویه و بویراحمدی معتکف می‌شوند
  • مراسم سوگواری پیامبر اکرم (ص) در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler