مشروح اخبار


» مسئولیت سنگین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ضرورت حمایت استاندار و همکاری تمامی دستگاه ها، نهادها و دانشگاه های استان از برنامه های مدوّن، مدقّق و علمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی// مهندس حمیدرضا واعظی امیدِ جوانان بیکار و کارگران زحمتکش



در آغاز لازم است به نقش اشتغال جوانان در ایجاد جامعه ای امن و به دور از آسیب های اجتماعی و هنجار شکنی ها اشاره کرد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


مسئولیت سنگین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ضرورت حمایت استاندار و همکاری تمامی دستگاه ها، نهادها و دانشگاه های استان از برنامه های مدوّن، مدقّق و علمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی// مهندس حمیدرضا واعظی امیدِ جوانان بیکار و کارگران زحمتکش

در آغاز لازم است به نقش اشتغال جوانان در ایجاد جامعه ای امن و به دور از آسیب های اجتماعی و هنجار شکنی ها اشاره کرد. در مقابل، معضل و بحران بیکاری جوانان، جامعه را به نقطه مقابل امنیت تبدیل می کند به گونه ای که بیشتر هنجار شکنی ها، خشونت ها، آسیب های گسترده اجتماعی و در پی آن فشارهای روحی و روانی بر والدین و خانواده ها بخاطر نبود شغل بوجود می آید. 
لذا، از برای رسیدن به یک جامعه سالم، نقش جمعیت جوان و شناخت شرایط موجود برای اشتغال آنان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بسیار مفید است. 
متأسفانه جوانان استان ما در حال حاضر با مشکلاتی زیادی از جمله بیکاری و عدم اشتغال مناسب مواجه شده اند که روزگار را بر آنها سخت نموده است. 
شواهد و قرائن، نشان دهنده آن است که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استانهایی است که در صدر آمار بیکاری قرار دارد. 
 در ارتباط با مقوله بسیار مهم اشتغالزایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه های مختلف رسالت و وظایف سنگینی بر عهده دارد؛ رسیدگی به روابط میان کارگر و کارفرما، تعاونی ها، اشتغال و رفاه جامعه از جمله مواردی است که اداره مذکور می تواند با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، نقش آفرینی کند که همه جنبه های مثبت در گروِ ایجاد شغل خواهد بود؛ به قول شاعر: چون که صد آید، نود هم پیش ماست.
به هر رُوی، بر اساس موارد فوق الذکر و نیز بررسی های واقع بینانه می توان اذعان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند نقش ارزنده ای در برون رفت استان از بحران های اجتماعیِ احتمالی ایفا کند و در پی آن نرخ امید به زندگی چند صد برابر شود.
در این راستا، مهندس حمید رضا واعظی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی که براساس شایستگی و لیاقت تمام، به عنوان مدیر کلی استان انتخاب شدند و از معدود افرادی هستند که به صورت گام به گام،‌ پله های ترقی را پیمودند، می توانند نقش بسیار بسیار تاثیرگذاری در حل معضل بیکاری ایفا کنند. ایشان که تلفیقی از تخصص، تجربه و تعهد را دارا هستند در یک نشست خبری که چندی پیش با اصحاب رسانه برگزار شد، به ارائه برنامه های مدوّن و نقشه راه خود در حوزه تعاون، کار و رفاه پرداختند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: مدیریت منابع، تسهیلات و نظارت دقیق بر آنها، ایجاد فضای رقابتی بین شرکت ها، ایجاد کمیته های اشتغال و سرمایه گذاری، تشکیل منظم شورای اشتغال در شهرستانهای استان، ایجاد بانک اطلاعاتی پیرامون جوانان جویای کار، پایه ریزی میز دانش بنیان ها، برنامه ریزی در حوزه سرمایه داری برای ۷۰ درصد سرمایه ثابت و ۳۰ درصد سرمایه در گردش برخلاف ادوار قبلی که سرمایه ثابت تنها سی درصد بود، تشکیل کارگروه رفع فقر مطلق، ساماندهی شرکت های تعاونی سهام عدالت در استان، تمرکز زدایی به معنی شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دل هر شهرستان و تصمیم گیری درباره آنها و ......
اینها تنها بخشی از نقشه راه و برنامه های کاربردی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که سخن پیرامون آنها از حوصله این فضا خارج است و البته در فرصت های مناسب به آنها خواهیم پرداخت. اما آنچه روشن است، این است که باوجود چنین ایدها و برنامه های دقیقی و البته در صورت حمایت همه جانبه مسئولان و همکاری تمام نهادها و ارگان ها و دانشگاه های استان، تحول شگرفی در زمینه اشتغالزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود خواهد آمد که از نگاه مردم درباره مهندس واعظی مصداق ضرب المثل « کار را به دست کاردان سپردن» است. 
 گفتنی است، امسال شورای عالی اشتغال، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از محل شغل‌‍‌هایی که هدف‌گذاری شده‌اند را ۱۳۵۲۰ نفر در نظر گرفته که در بین ۲۷ دستگاه در استان تقسیم شده است که در صورت تحقق این امر _ که براساس مدیریت توانمند و جهادی مهندس واعظی دور از دسترس نخواهد بود _ انقلاب مهمی در زمینه اشتغال جوانان شکل خواهد گرفت که این خود سهم بسزایی در حل بحران های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و بزهکاری در استان ایفا خواهد کرد. 
لذا از همه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد مخصوصا استاندار پای کار و پرتلاش استان انتظار می رود ضمن نگاه ویژه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همه دستگاه ها، نهادها و دانشگاه های استان را به همکاری با این اداره کل فرابخوانند تا گره هایی که در زمینه اشتغال، سالهاست بسته مانده، اکنون با مدیریت علمی، حساب شده و برنامه محورِ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باز شود.



تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1401 03:14



» اخبار مرتبط:

  • 4 انتصاب در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • انتصاب یک کهگیلویه و بویراحمدی در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • نیکمرام حکم داد؛انتصاب مدیر جدید کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و ر ...
  • مدیرکلی که از زحمات خودش تقدیر کرد!+ انتصاب جدید درگچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام