مشروح اخبار


» کهگیلویه بیشترین آمار بیکاران را دارد!/قابل توجه بعضی ها!!!



در سال‌های اخیر با توجه به ورود گسترده نیروی کار جدید به بازار کار از یک طرف و کاهش نرخ رشد اقتصادی از طرف دیگر، بیکاری در صف مقدم چالش‌های اقتصاد کشور قرار گرفته است.

یوسف پهناور  در حاشیه نشست کارگروه اشتغال شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به ورود گسترده نیروی کار جدید به بازار کار از یک طرف و کاهش نرخ رشد اقتصادی از طرف دیگر، بیکاری در صف مقدم چالش‌های اقتصاد کشور قرار گرفته است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه با بیان این‌که ایجاد اشتغال به ضرورتی انکار‌ناپذیر برای اقتصاد ایران تبدیل شده است، بیان داشت: دولت نیز بحث نهضت ایجاد اشتغال را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان اینکه براساس آمار مستندات مرکز آمار ایران به عنوان اصلی‌ترین مرجع آمار در ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای نرخ بیکاری 14.7 درصد می‌باشد، عنوان کرد: شهرستان کهگیلویه با نرخ بیکاری 18 درصد بیشترین آمار بیکاران در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده است.

پهناور تصریح کرد: آمار بیکاران شهرستان کهگیلویه بسیار نگران کننده است و همین امر می‌طلبد که مدیران شهرستانی و نیز مسئولان استان به فکر چاره‌ای اساسی برای این معضل باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه با بیان این‌که دستگاه‌های شهرستان کهگیلویه باید هم‌افزایی بیشتری برای رفع این نقیصه داشته باشند، عنوان داشت: معضل بیکاری در شهرستان کهگیلویه جز در سایه همت مدیران شهرستانی برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: بدون نیازسنجی و توجه به ظرفیت‌های شهرستان و سعی در تقویت این ظرفیت‌ها نمی‌توان به هیچ پیشرفتی در جهت رفع و یا کاهش معضل بیکاری در کهگیلویه دست یافت.

وی تقویت و توجه ویژه به بحث کشاورزی شهرستان کهگیلویه را مهم‌ترین راه حل معضل بیکاری در کهگیلویه دانست و عنوان کرد: با تقویت این بخش و ایجاد صنایع کوچک و بزرگ پایین دستی در این زمینه می‌توان شهرستان کهگیلویه را به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کشاورزی تبدیل کرد.



تاریخ انتشار : 16 آذر 1391 11:35



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکلی که از زحمات خودش تقدیر کرد!+ انتصاب جدید درگچساران
  • به مناسبت هفته تعاون صورت گرفت:همایش بزرگ پیاده‌روی در دهدشت
  • "رازی‌پور" به خانه اول خود برگشت
  • یاسوج رکورددار بالاترین نرخ بیکاری کشور
  • وام 30 میلیون تومانی برای عشایر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler