مشروح اخبار


» مصوبات مهم درخصوص تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و تولیدی چیست؟



راک نیوز-معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ابلاغ ۵ مصوبه مهم درخصوص تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و تولیدی خبرداد.

معاون فنی گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: متعاقب پیشنهادات ارائه شده از سوی گمرک ایران و تصویب این پیشنهادات در جلسه ۱۱۹ ستاد تنظیم بازار، ۵ مصوبه بسیار مهم با موضوع تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی و نهاده های تولید، به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده و این مصوبات از امروز ، قابلیت اجرا خواهند داشت. 
 مهرداد جمال ارونقی افزود: با توجه به تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص ترخیص فوری کالاهای اساسی و ضروری موجود در بنادر و گمرکات کشور و بمنظور تسریع در ترخیص این کالاها مقرر شد   ترخیص ۹۰٪ کالاهای اساسی گروه یکم کالاییِ مشمول ارز ترجیحی (روغن خام، دانه های روغنی، کنجالۀ سویا، جو و ذرت) ، با اخذ تعهد از صاحب کالا مبنی بر پذیرش پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز درصورت تعلق به کالا و تعهد عرضۀ کالا با نرخ مصوب یا عرضه در سامانه ها (بازارگاه و شبکه های توزیع تعیین شده )،  بدون الزام به ارائه کدرهگیری بانک امکان پذیر باشد.
 معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: ترخیص درصدی کلیۀ کالاهای اساسی گروه ۲۱؛ اجزاء، قطعات، تجهیزات و نهاده های تولید مطابق اعلام نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ و اقلام مرتبط با حوزۀ وزارت جهاد کشاورزی، مطابق اعلام نظر معاونت توسعه صنایع تبدیلی وکسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اخذ مجوزهای قانونی لازم تا سقف ۹۰٪ ، توسط گمرک انجام شود.
ارونقی با اشاره  به بروز مشکلاتی درصدور قبوض انبار کالاهای وارده به بنادر و گمرکات کشور و یا با عنایت به ترانزیت برخی از کالاهای اساسی و نهاده های تولید از بنادر به گمرکات داخلی کشور گفت: این موضوع هم در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد و نهایتاً مقرر شد ملاک تصمیم گیری جهت اجرای  تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تاریخ ورود کالا به کشور باشد  و گمرک  ایران ضمن احصاء دقیق این مورد ، تاریخ مزبور را ملاک اقدام در این خصوص قرار دهد.



تاریخ انتشار : 14 دی 1399 12:20



» اخبار مرتبط:

  • تازه ترین جزئیات از مصوبه جدید برای ترخیص فوری کالا/ ر فع موانع ارزی برای ...
  • تازه ترین جزئیات از مصوبه جدید برای ترخیص فوری کالا/ ر فع موانع ارزی برای ...
  • فوری / پذیرش پیشنهادات گمرک ایران از سوی ریاست جمهوری
  • معاون گمرک ایران خبرداد: تسهیلات ویژه گمرک در راستای ترخیص کالاهای اساسی و ...
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام