مشروح اخبار


» سد مخزنی آبریز در شهرستان کهگیلویه به فاز اجرایی نزدیک شد/ کهگیلویه بر روی ریل توسعه



نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز و با حضور حسین کلانتری استاندار، سيدحميد پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور،
سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  

به گزارش راک نیوز؛نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز و با حضور حسین کلانتری استاندار، سيدحميد پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور،سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  




رسول فرهادی مدیر عامل آب منطقه ای استان و علی شهابی نسب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد کلانتری را در این نشست همراهی کردند.



نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر حیاتی بودن این پروژه به جهت زیر کشت رفتن زمین های کشاورزی پایین دست سد و تامین آب شرب مردم حوزه انتخابیه اظهار داشت و گفت؛جهت صدور مجوز کمیسون ماده ۲۳ با توضیحات فنی کارشنان منابع آب خواستار برگزاری این کمیسیون شد.



وی در ادامه افزود : اجرایی شدن سد آبریز خواسته به حق مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده است و به طور قطع با بهره برداری از سید نه تنها نیاز آبی منطقه بلکه زمینه ایجاد اشتغال و توسعه رونق گردشگری در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.



استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل مطالعات و گرفتن مجوزهای لازم در این خصوص تاکید کرد و گفت: نقش سد مخزنی آبریز در توسعه و زیرساخت های مناطقی از استان غیر قابل انکار است.



وی با اشاره به اینکه سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ و حجم ۱۷۷ میلیون مترمکعب ساخته می شود، ابراز کرد: با بهره برداری از این سد سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب از تامین و انتقال آب به اراضی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده تامین می شود.



کلانتری تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت را از مزایای ساخت این سد برشمرد و تصریح کرد: تولید ۳۰ مگاوات انرژی برقابی از دیگر مزایای سد آبریز است.




وی در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: این سد می تواند زمینه ایجاد تور گردشگری و توسعه این صنعت را باتوجه به قرار گرفتن در مسیر محور پاتاوه _دهدشت فراهم کند.



مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده آبی می‌ شود.


کلانتری خاطرنشان کرد: بهره برداری از این سد فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان ایجاد خواهد کرد.


سید حمید پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه از اجرای سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کنیم، عنوان کرد:انشالله در آینده نزدیک جلسه کمیسون ماده ۲۳ در خصوص مشکلات و اعتبارات این پروژه مهم برگزار خواهد شد.



وی در ادامه افزود؛نقش مردم این استان در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست و قدم برداشتن برای این مردم یک افتخار است.



تاریخ انتشار : 3 دی 1399 22:56



» اخبار مرتبط:

  • سد آبریز کهگیلویه یکی از اقتصادی ترین طرح های آبی کشور است
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد : اشتغال‌زایی سد چمشیر بیش ...
  • هیچ حقی از مردم در ساخت سد تنگ سرخ ضایع نمی شود
  • آینده روشن کشاورزی در کهگیلویه و چرام ؛ آبیاری 20هزار هکتار از اراضی کهگیلو ...
  • سدشرابگروˈ دربخش سرفاریاب شهرستان چرام بزودی به بهره برداری می رسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler