مشروح اخبار


» نگرانی مجلس از کسری بودجه در سال بعد



دولت پیش برآوردی از منابع مربوط به نفت و میعانات گازی قرار داه است که با توجه به میزان فروش نفت در سال جاری تحقق‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز از مرکز استان بوشهر؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  خانه ملت با اشاره به نشست این کمیسیون برای بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت:‌ این جلسه امروز با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس، پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و رحمتی مسئول دفتر اقتصاد کلان برگزار شد.

وی ادامه داد: معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد ۸ ماهه منابع و مصارف قانون بودجه ۱۳۹۹ به نمایندگان ارائه کرد، براساس این گزارش عملکرد مصوب کل سال ۱۳۹۹ ، ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بوده و سهم مصوب هشت ماهه ۳۸۴ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

خدابخشی تصریح کرد:‌ از ۲۹۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای حاصل از واگذاری‌های دارایی های مالی ۱۲۵ هزار میلیارد تومان مربوط به فروش اوراق جدید است و ۹۵ هزار میلیارد تومان آن هم مربوط به فروش و واگذاری شرکت های دولتی است. 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: براساس تبصره ۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ نزدیک به ۲.۸ میلیارد یورو برداشت از صندوق توسعه ملی برای مصارف بودجه‌ای  پیشنهاد شده که نیازمند اجازه از مقام معظم رهبری است. همچنین در بودجه سال آینده دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استقراض می‌کند که مربوط به ۱۸ درصدی است که باید بعداً پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نگرانی مجلس و اعضای این کمیسیون درباره کسری بودجه در لایحه ۱۴۰۰ گفت:‌ دولت پیش برآوردی از منابع مربوط به نفت و میعانات گازی قرار داه است که با توجه به میزان فروش نفت در سال جاری تحقق‌پذیر نیست، امسال قرار بود روزی یک میلیون بشکه نفت در روز بفروش برود که هنوز نتوانسته‌ایم به این هدف دست پیدا کنیم.



تاریخ انتشار : 17 آذر 1399 13:31



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون : شفافیت مالی اولویت‌ اصلی لایحه بودجه سال ۹۷
  • تاجگردون مطرح کرد:اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در روستا‌ه ...
  • کسری 89 هزار میلیارد تومانی صحت ندارد
  • نیازی به ارائه لایحه متمم بودجه نیست
  • تاجگردون :دولت اموال مازادش را بفروشد برای تکمیل طرح‌های عمرانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler