مشروح اخبار


» جدیدترین خبرهای استان کهگیلویه وبویراحمد



پذیرش مسافر بدون استعلام در کهگیلویه وبویراحمد امکان پذیر نیست.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: این طرح از روز دوشنبه ۳ آذرماه ۹۹ اجرا و سامانه سروا به سامانه سلامت متصل شده است. محمدحسین نصیری راد افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، جابه جایی مسافر به صورت هوایی، دریایی و زمینی باید پس از استعلام از سامانه سروا انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش از اطمینان از سلامت مسافران، بلیط صادر می شود ادامه داد: برای ناوگان مینی بوسی و سواری نیز همین مراحل طی می شود و افراد کرونایی که دوره نقاهت خود را گذرانده اند اجازه مسافرت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: شرکت های حمل و نقل و رانندگان متخلف در این زمینه تا یک سال از فعالیت محروم و متخلفان به نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

**********************************************
فرمانده سپاه فتح این استان از افتتاح ۳ هزار و ۲۵۸ پروژه در هفته مبارک بسیج خبر داد و گفت: برخی از این طرح مشارکتی است.
سردار حمید خرمدل در مراسم اهداء ۷۱۵ مورد جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد افزود: توزیع این تعداد جهیزیه بخشی از کمک‌های مومنانه‌ای است که به صورت مشارکتی میان سپاه و کمیته امداد انجام شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وقتی که این ویروس منحوس در کشور شیوع پیدا کرد در استان هر هفته کمک‌های مومنانه توزیع شد.

وی با اشاره به این که این کمک‌ها توسط هیات‌های مذهبی، بنیادها، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه‌های مختلف بوده است عنوان کرد: از شهریور ماه امسال علاوه بر بسته‌های معیشتی لوازم التخریر، لباس، کیف و کفش وسایل آموزشی توزیع بین نیازمندان توزیع شد.

سردار خرمدل گفت: در هفته مبارک بسیج ۳ هزار و ۲۵۸ طرح در استان افتتاح می‌شود که از این تعداد ۲۳۵ طرح مسکن مددجویان کمیته امداد، ۹ طرح آبرسانی، ۵ مورد کانال کشاورزی، ۸۴۴ طرح گازرسانی به منازل مددجوبان کمیته امداد از جمله این طرح ها  است.

وی بیان کرد: دیروز ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد و امروز هم ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

****************************************
مدیرکل تعزیرات حکومتی این استان گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از یک دستگاه خودرو لوازم جانبی و آرایشی کشف و به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

آقای صالحی افزود: شعبه پنجم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی یاسوج، متهم را ضمن ضبط کالاهای مکشوفه و خودرو به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

وی با بیان اینکه با اعتراض متهم، پرونده در شعبه تجدید نظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رسیدگی شد ادامه داد: جریمه نقدی متهم چهارده میلیارد و هفتصد و هشتاد میلیون ریال، ضبط کالا و مصادره خودرو تعیین شد.
****************************************
فرمانده انتظامی گچساران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوله‌های شرکت نفت در این شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ سید محمد موسوی از دستگیری سارق حرفه‌ای با کشف ۴ تن و ۵۰۰ کیلو گرم لوله‌های مسروقه شرکت نفت در این شهرستان خبر داد و افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه به چندین فقره سرقت لوله‌های شرکت نفت در این شهرستان اعتراف کرد.

وی با اشاره به این که در این رابطه نیز یک دستگاه خودروی وانت پیکان بار توقیف شد، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.


****************************************
رئیس دانشگاه پیام نور این استان گفت: با هماهنگی های انجام شده متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نام نویسی کنند.

آقای سجادی افزود: این آزمون ۱۷ بهمن ماه برگزار و احتمال می رود با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، این تاریخ تغییر کند.

وی ادامه داد: داوطلبان پذیرفته شده در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، از ترم دوم وارد دانشگاه می شوند و دروس دوره دانش پذیری آنها که در آزمون فراگیر مورد سنجش قرار می گیرد، به عنوان ترم اول محسوب می شود.

سجادی با بیان اینکه این دانشجویان از تسهیلات و مزایای دانشگاه مانند دیگر دانشجویان برخوردار خواهند بود بیان کرد: مدرک دوره های فراگیر کارشناسی ارشد، طول دوره تحصیل، تعداد واحدها و همچنین میزان برخورداری دانشجویان از تسهیلات وام، کالا کارت و دیگر خدمات دانشگاه هیچ تفاوتی با دیگر دانشجویان نخواهد داشت و به صورت یکسان است.


****************************************
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در سال آبی جاری تاکنون بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده است.

اکبرخدری با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر ۵۳ میلی‌متر باران در ایستگاه هواشناسی سد کوثر به ثبت رسیده است، افزود: این میزان بارندگی موجب بالا آمدن بیش از ۲۰ سانتی متر سطح آب سدکوثر شد.

وی گفت: در اولین بارش‌ها پاییزی امسال بیش از چهار میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شد.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: در حال حاضر دبی ورودی آب سد کوثر ۲۰ متر مکعب بر ثانیه است.

خدری گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود:هم اکنون میزان آب ذخیره شده در مخزن سد کوثر به ۴۵۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است، عنوان کرد: هم اکنون تراز این سد ۶۱۸متر است.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۱ میلیون متر معکب آب برای مصارف مختلف رها سازی شد، تصریح کرد: از این میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب برای مصرف آشامیدنی استان‌های جنوبی کشور رهاسازی شد.

خدری گفت: همچنین در این مدت ۱۰ میلیون متر مکعب درحوزه کشاورزی، یک میلیون متر مکعب برای حوزه صنعت و وهشت میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در حوزه زیست محیطی آب از سد کوثر رهاسازی شده است.

سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود آمده است.

سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

این سد هم اکنون تامین آب آشامیدنی گچساران، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر، تامین آب شهر لیکک و روستا‌های مسیر، تامین آب صنایع منطقه، تامین آب کشاورزی لیشتر، خیرآباد و دشت مور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سد کوثر انجام و یا در حال تکمیل است.

آب آشامیدنی شهر‌های دهدشت، سوق، چرام، لنده، لیکک و روستا‌های تابعه از سد کوثر گچساران تامین خواهد شد.
****************************************
مدیر شرکت پشتیبانی اموردام جهاد کشاورزی این استان گفت: توزیع مرغ منجمد با هدف تعدیل قیمت ادامه دارد.

آقای عزیزی با بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع می‌شود افزود: در آبان ماه بیش از ۲۱۱ تن مرغ منجمد در مناطق مختلف استان توزیع شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد توزیعی در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام ۱۴ هزار و هفتصد تومان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع مرغ منجمد در بازار استان حدود ۳۰ تن انواع نهاده‌های دامی شامل ذرت، کنجاله‌ سویا و جو برای فعالان این بخش از جمله واحد‌های مرغداری تامین و توزیع شده است.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان ابراز امیدواری کرد تا ده روز آینده شاهد تعدیل قیمت مرغ در بازار باشیم.

****************************************
طی حکمی از سوی ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، روح‌الله دانش پایه به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
دانش پایه جایگزین رحیم امین زاده رئیس فعلی این دانشگاه شد.
****************************************
داود راهزادی " در حاشیه بازدید از پروژه برق‌رسانی روستای " اسلام آباد تیموری باشت" در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی برق‌رسانی به 93 خانوار در 11 روستای این استان هم اکنون شروع شده و ما امیدواریم تا پایان سالجاری این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه این روستاها در شهرستانهای باشت، بویراحمد، چُرام و کهگیلویه واقع شده است، اظهارداشت: پنج روستا در شهرستان باشت، سه روستا در شهرستان بویراحمد، 2 روستا در شهرستان چُرام و یک روستا در شهرستان باشت در آینده نزدیک از نعمت برق پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاهای اسلامآباد تیموری باشت، دره بید جوکار بویراحمد، آب کنارون چُرام و دره گرده کهگیلویه، مهمترین روستاهایی هستند که شبکه‌های برق، بزودی در آنها احداث و روستانشینان دارای نعمت برق می‌شوند.

راهزادی، اعتبار اعلام شده برای برق‌رسانی به 11 روستای عنوان شده را حدود 35 میلیارد ریال ذکر و خاطر نشان کرد: پراکندگی، سخت‌گذری، معارضات محلی، نبود محورهای مواصلاتی مناسب، پوشش‌های جنگلی و کوهستانی بودن از مهمترین مشکلات موجود برای برقرسانی به این روستاها است.

وی گفت: هم اکنون، هزار و 775 روستا با جمعیت خانواری حدود 60 هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق پایدار برخوردار هستند.


****************************************
سید رحمت‌الله محمدی‌مفرد" گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا کشور و شهرستان چرام و جهت جلوگیری از گسترش بیماری منحوس کرونا در این شهرستان، 2 باشگاه بدنسازی متخلف پلمپ شد.

وی با تاکید براینکه در چندین مرحله تذکرهای شفاهی و کتبی به این باشگاه‌ها جهت تعطیلی و رعایت مصوبات ستاد کرونا داده شد اما توجهی از سوی مسئولان این باشگاه‌ها نشد، اظهارداشت: با هماهنگی دادستان، فرمانداری، شبکه بهداشت، امور صنفی و پلیس اماکن، این 2 باشگاه بدنسازی پوریای ولی و برنا بدلیل سرپیچی از مقررات و تعطیل نشدن در شرایط کرونایی پلمپ شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باتوجه به وضعیت نارنجی شهرستان، تمامی سالن های ورزشی، بدنسازی‌ها و استخرها تعطیل و اماکن رو باز با توجه به مصوبات کرونا در حال فعالیت هستند.

محمدی مفرد، تعداد هیات های ورزشی در شهرستان چُرام را 25 هیات ذکر و خاطرنشان کرد:‌ این هیات ها در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت دارند.

وی گفت: شش باشگاه ورزشی نیز در این شهرستان فعالیت می کنند.


****************************************
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنریاین استان گفت: این کتاب شامل بخشی از خاطرات دکتر جاودان سیرت پزشک متخصص عفونی از روزهای سخت مقابله با کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج است.

حمید حسینیان افزود: ۳ اثر از این خاطرات در جشنواره ملی خاطره نویسی «عهد جانانه» که از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، ویژه استادان، کادر درمان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده بود، رتبه اول را کسب کردند.

وی ادامه داد: مرحله نگارش و تدوین این خاطرات به پایان رسیده و با عنوان "تنفس ممنوع" به زودی توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ می رسد.

دکتر سعید جاودان سیرت پزشک متخصص عفونی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیس بیمارستان معین کرونا در شهر یاسوج است.


****************************************
اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودسازی تردد ها در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح هوشمند مدیریت محدودسازی تردد ها همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تا به امروز ۴ هزار و ۸۵۰ مورد تذکر و ۲۵۰ فقره اعمال قانون در رابطه با اجرای این طرح در سطح استان داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرتیپ دوم ستاد "کیقباد مصطفایی" در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای استان در خصوص اجرای طرح هوشمند مدیریت محدود سازی ترافیک اظهارداشت: طرح هوشمند مدیریت محدودسازی تردد ها و تجمعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور از اول آذرماه در سطح معابر و محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

وی افزود: تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و اعمال قانون از طریق پلیس های راه و راهور در سطح این شهرستان ها صورت می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد:  تردد در شهرستان های زرد کماکان در وضعیت عادی قرار دارد و پلیس مشکلی را در رابطه با ورود و خروج به این شهرستان ها ندارد و اما در رابطه با شهرستان های با وضعیت قرمز هرگونه ورود منجر به اعمال جرایم سختگیرانه و اعمال جرایم به مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود و در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اولین روز این طرح بیشتر رویکرد ارشادی را نسبت به اجرای این طرح داشته‌ایم و می‌خواستیم که مردم بدواً از وضعیت اجرای طرح مطلع شوند بیان داشت: اما در روز دوم و سوم و امروز که در چهارمین روز از اجرای این طرح هستیم اعمال قانون را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادیم و در این رابطه بالغ بر ۴ هزار و ۸۵۰ مورد تذکر نسبت به رانندگان صورت گرفته و پذیرفتند و از ورود به شهرها امتناع کردند و اما در رابطه با رانندگان بی‌توجه ۲۵۰ فقره اعمال قانون اعم از قبوض یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی صورت گرفته است.

مصطفایی گفت: بر اساس این طرح هرگونه تردد خودروهای بومی و غیر بومی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی به صورت شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کاملاً ممنوع است و صرفاً خودروهای با پلاک عمومی و امدادی مجاز به تردد شبانه در داخل شهرها هستند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت خوشبختانه مردم همکاری خوبی را با پلیس راه و راهور انتظامی استان چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری داشتند تصریح کرد: جا دارد که به سهم خودم از همراهی و همدلی مردم در اجرای هرچه بهتر این طرح تقدیر و تشکر کنم و انصافاً همکاری مردم به گونه‌ای بوده که کمترین سطح اصطکاک و تنش را با پلیس داشته اند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت:  پلیس مشکلی را در رابطه با اجرای این طرح نداشته و کماکان درخواست ما از مردم عزیز هم استان و عزیزانی که قصد تردد به شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند حتماً به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شد و آمدی که این روزها در سراسر کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم ساری و جاری است توجه کنند و خودشان را بدون نیاز به تذکر پلیس مقید به رعایت این دستورالعمل ها و ممنوعیت ها در رابطه با اجرای طرح کنند تا در رابطه با اعمال قانون ایمن شوند.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: پلیس بر اساس این طرح ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را برای پلاک های غیر بومی ممنوع کرده و عزیزانمان چنانچه قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند می بایست از مسیرهای کمربندی و مسیرهای که در رابطه با تردد تعیین شده عبور کنند مشمول اعمال قانون و جریمه نشوند.

مصطفایی تصریح کرد: نکته دیگری که باعث نگرانی ما و سایر عزیزان در رابطه با مدیریت هوشمند بیماری کرونا شده است، موضوع برگزاری مراسمات منجر به تجمعاتی همچون مراسم عروسی و عزا است که پلیس اکیدا به مردم عزیز توصیه می‌کند انجام مراسم عروسی را تا جایی که امکان دارد به بعد از پایان بیماری کرونا موکول کنند و مراسمات عزا را به صورت ساده با تعداد نفرات حداقلی ۱۰ الی ۱۵ نفری با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار خود قرار دهند تا بیش از این ما شاهد شیوع این بیماری منحوس  در سطح شهر های استان نباشیم.

فرمانده انتظامی استان در پایان خطاب به عزیزانی که رعایت نمی کنند و کماکان مبادرت به برپایی مراسمات می کنند خاطرنشان کرد: حتماً نیروی انتظامی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونا نسبت به احضار و معرفی صاحبان مراسمات اعم از عروسی و عزا به مرجع محترم قضایی اقدام خواهد کرد و در کنار این موضوع ضمن معرفی این افراد با مالکین خودروهایی که در این مراسمات حضور دارند، برخورد قانونی خواهد کرد و اعمال قانون‌های سنگینی نسبت به این دسته از افراد که به سلامتی خود و دیگر شهروندان توجهی ندارند به عمل خواهد آورد.
******************************************
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از نیاز 3 هزار خانوار محروم کهگیلویه و بویراحمدی به برخی امکانات اولیه خبر داد.

 آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقدیر از عملکرد سپاه در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: سپاه در دفاع از مرزهای کشور از ابتدا تاکنون و به ویژه در 8 سال دفاع مقدس عملکرد غیر قابل توصیفی داشته و اکنون نیز در عرصه سازندگی کشور و کمک به محرومین و مستضعفان نقش محوری ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که بخش زیادی از اقتدار جهانی ایران اسلامی را مرهون از خودگذشتگی و ایثار سپاهیان هستیم افزود: سپاه در همه ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی تاکنون عملکرد درخشانی از خود نشان داده و در ایجاد سازندگی در مناطق محروم پیشقراول بوده است.

حسینی در ادامه با اشاره به این که هر کاری به سپاه واگذار شده با کیفیت و به بهترین وجه به سرانجام رسانده افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی سپاه فتح و همه زیر مجموعه‌ها به صورت انقلابی و جهادی پای کار بوده‌اند که نمونه آن تهیه صدها جهیزیه برای زوج‌های جوان و محروم در سراسر استان می‌باشد.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و تاکنون بهترین یاور آن‌ها در هر عرصه‌ای از جمله در بحث محرومیت‌زدایی سپاه بوده است افزود: باید به دعای خیر مردم توجه داشته باشیم چرا که اگر در جایی پیرزنی و یتیمی و یا محرومی دعای خیر کرد در کارها موفق می‌شویم و در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات کشور افزوده می‌شود که خوشبختانه تاکنون سپاه مسبب دعای خیر مردم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برخی محرومیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد که علی‌رغم همه خدمات نظام اسلامی تاکنون باقی مانده است افزود: برای مثال اطلاع داریم که تعداد 3000 خانوار محروم نیاز به احداث سرویس بهداشتی دارند و از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه این انتظار می‌رود که نسبت به رفع این نقیصه کمک کند.

وی در ادامه به مشکل کمبود مساجد در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: جای بسی تاسف است که در مرکز استان با کمبود شدید مساجد مواجه هستیم لذا با همراهی و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح ساخت تعداد 20 مسجد را در پی‌گیری می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با خطاب قرار دادن مشاور فرمانده کل سپاه و درخواست از وی جهت کمک به ساخت این تعداد مسجد گفت: کمک کنید تا فونداسیون این مساجد اجرا شود و در ادامه خیرین مسجدساز خودشان پای کار خواهند آمد.

این استاد حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اهمیت وجودی حوزه‌های علمیه در هر شهر و دیاری و نقش فرهنگ‌ساز این اماکن فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: استان ما علی‌رغم داشتن طلاب نخبه و مستعد در خصوص فضای فیزیکی حوزه‌های علمیه دچار یک عقب‌ماندگی شده است چنان که حوزه علمیه مرکز استان نیاز به یک نوسازی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختمان فعلی حوزه علمیه برادران در مرکز استان برازنده و در شان حوزه و مرکز استان نیست گفت: این ساختمان در شرایط خاص و غیر مهندسی است و انتظار می‌رود در راستای قولی که جهت راه‌‌اندازی رشته‌های جدید توسط آیت‌الله اعرافی داده شده ساختمان در خور شان حوزه ساخته شود که از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه انتظار همکاری داریم.

در این نشست سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که یاسوج 300 هزار نفر جمعیت با حومه دارد اظهار کرد: متاسفانه در مرکز استان تعداد مساجد بسیار کم است و به همین خاطر با همراهی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان جانمایی انجام شده و شهرداری نیز قول همکاری در تامین زمین را داده است.

سردار خرمدل در ادامه با قدردانی از ارشادات و راهنمایی‌های دلسوزانه نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: با همراهی و همکاری نهادها و مسوولان استان به خصوص استاندار به دنبال رفع محرومیت‌ها هستیم و امروز هم با حضور سردار حزنی بیش از 700 جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد و در بخش کبگیان 225 واحد مسکونی مورد نیاز محرومین با همکاری کمیته امداد افتتاح گردید.

سردار حزنی نیز با بیان این که سپاه با همه توان به دنبال محرومیت‌زدایی است و همه مجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملزم به همراهی و همکاری در امر محرومیت‌زدایی هستند افزود: امروزه همه هم و غم سپاه صرف محرومیت‌زدایی از کشور شده چرا که مطالبه رهبری معظم انقلاب است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قول داد تا علاوه بر کمک سپاه در بخش کمک‌های مومنانه در زمینه ساخت حوزه‌های علمیه و همچنین مسجدسازی به استان کمک شود اما در حال حاضر اولویت با کمک‌های مومنانه و معیشت مردم است.



تاریخ انتشار : 5 آذر 1399 14:02



» اخبار مرتبط:

  • 132 میلیون مترمکعب آب از سد کوثر رها شد
  • 286میلیون مترمکعب از آب سد کوثر رهاسازی شد
  • مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران عنوان کرد:حجم آب مخزن سد ک ...
  • رهاسازی آب سد کوثر گچساران برای پنج استان
  • 40 میلیون متر مکعب آب بارندگی اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler