مشروح اخبار


» سرپرست سازمان امور عشایر ایران منصوب شد



وزیر جهاد کشاورزی در حکمی "دکتر "شاهپور علائی مقدم" را به سمت سرپرست سازمان امور عشایر ایران منصوب کرد.

به گزارش راک نیوز از استان کهگیلویه وبویراحمد" دکتر خاوازی وزیر جهادکشاورزی در ابلاغی دکتر شاهپور علائی مقدم را به سمت سرپرست سازمان امور عشایر ایران منصوب کرد.

مراسم معارفه سرپرست سازمان امور عشایر روز چهارشنبه 21 آبان ماه با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی و مدیران سازمان امور عشایر در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: مهندس قندالی به حق برای عشایر زحمت کشیدند و مانند کسی که مدیریت را امانتی می داند و باید امانت داری کند زحمت کشیده اند.

حجت الاسلام کلانتری بیان داشت: باید به ایشان هم خدا قوت و هم تبریک بگوییم که به سلامت این مسؤولیت را انجام دادند و به عزیزی دیگر واگذار می کنند.

وی ادامه داد: دکتر علائی مقدم  که از نیروهای خود سازمان هستند، دلسوز و دارای تجربه فراوانی هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر بیان داشت: موضوع مسؤولیت و ریاست در قرآن و روایات مطرح شده است که گاهی به عنوان مسئولیت هست و گاهی به عنوان مسئول است که چه شرایطی باید داشته باشد.

وی افزود: اولین بحثی که در نهج البلاغه و کتب روایی داریم این است که مسؤولیت یک امانت هست به معنای این که مردم ما را امین دانسته اند و این مسؤولیت را به عهده ما گذاشته اند و ما هم باید تلاش کنیم که درست از این مسؤولیت محافظت کنیم.

حجت الاسلام کلانتری گفت: دومین بحثی که در این باره شده این است که مسؤولیت یک ابزار و وسیله هست و هدف نیست.

 

عشایر در سخت ترین شرایط فعالیت تولیدی انجام می دهند

مشاور وزیر جهادکشاورزی و مدیرکل دفتر وزارتی در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مهندس قندالی رئیس پیشین سازمان امور عشایر از سابقه و تجربه طولانی در حوزه عشایر برخوردار بودند و با غیرت و تعصب هم در حوزه وزارتخانه و هم خارج از وزارتخانه تلاش کردند.

سعید سعادت با اشاره به سوابق مدیریتی سرپرست جدید سازمان امور عشایر، ادامه داد: دکتر علائی مقدم نیز دارای تجربه در مدیریت و آگاه به موضوع و مسائل جامعه عشایری و پرتلاش و پرتوان هستند و آرزو می کنیم در خدمت به عشایر موفق باشند.

وی اظهار داشت: عشایر از جمله افرادی هستند که واقعا مظلوم هستند و در سخت ترین شرایط فعالیت تولیدی انجام می دهند و خدمت به این قشر مقدس و قابل تقدیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار داشت: مهندس قندالی تعامل بسیار عالی با نمایندگان مجلس داشتند که برگ برنده سازمان امور عشایر در ارائه خدمات به جامعه عشایری بود.

شاهرخ شجری ادامه داد: دکتر علائی مقدم نیز فرد شایسته و پر انرژی هستند که پیگیر مطالبات جامعه عشایری خواهند بود.

 

عشایر شایسته خدمات بیشتر از این هستند

رئیس پیشین سازمان امور عشایر ایران در این مراسم در سخنانی با قدردانی از زحمات کارکنان ستادی و استانی امور عشایر کشور، اظهار داشت: نعمت بزرگی که خداوند به من عطا کرد این بود که همکارانی داشته باشم که با همه توان، ظرفیت خود را در کار گذاشتند.

کرمعلی قندالی با بیان اینکه کارکنان و پرسنل امور عشایر کشور و همچنین جامعه عشایری استحقاق بیشتر از این دارند، گفت: ساختار سازمان امور عشایر و امور عشایر استان‌ها عقب ماندگی‌هایی داشت که بخشی از آن جبران شد و جا دارد بیشتر از این ارتقاء داده شود.

وی بیان داشت: عشایر قشر مظلومی هستند که در دورترین نقاط با تولیدات خود به کشور خدمت می‌کنند و شایسته خدمات بیشتر از این هستند.

رئیس پیشین سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر ارتقا جایگاه عشایر در قانون، اظهار داشت: اگر کلمه و نام عشایر در قوانین بودجه و برنامه های پنج ساله توسعه آورده نشود، جامعه عشایری هیچ سهمی از منابع نخواهند داشت،

قندالی ادامه داد: خوشبختانه دکتر علائی مقدم دبیر اجرایی فراکسیون عشایری مجلس هم هستند و در زمینه  قوانین دارای تبحر و تجربه لازم هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در مجموع 13 هزار روز در دولت کار کردم، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و تاکید کرد:  هرگز نباید منش و اندیشه های همکاران جهادی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند را فراموش کنیم.

 

عشایر بیشترین تاثیر را در امنیت غذایی و خودکفایی کشور دارند

سرپرست سازمان امور عشایر ایران نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات مهندس قندالی به جامعه عشایری، گفت: مهندس قندالی از جنس عشایر هستند و با جان و دل و گوشت و پوست و استخوان این زندگی و مشکلات عشایر آنرا لمس می کردند و همه غصه ایشان این بود که عشایر در رفاه باشند.

شاهپور علائی مقدم با بیان اینکه عشایر بیشترین تاثیر را در تامین امنیت غذایی و خودکفایی کشور دارند، اظهار داشت: هر نفر عشایر گوشت قرمز 16 نفر شهروند را تامین می کند.

وی با اشاره به نیاز کشور به 860 هزار تن گوشت قرمز در سال، افزود: 200 هزار تن از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را جامعه عشایری تامین می کنند.

علائی مقدم ادامه داد: عشایر به عنوان مرزبانان بی مرز کشور هستند و با غیرت تمام از کیان کشور دفاع می کنند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران، بیان داشت: عشایر در امتداد اقلیم حرکت می کنند تا به آب و علوفه برای دام برسند و هیچ آسیبی برای منابع طبیعی ندارند.

وی با اشاره به اینکه مهندس قندالی برای عشایر اثرگذار بودند و تحولات بسیار خوبی در زمان تصدی ایشان در جامعه عشایری افتاده است، بیان داشت: از اعتمادی که از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به بنده شده است قدردانی می کنم و به عنوان سربازی در خدمت جامعه عشایری کشور هستم.

در این مراسم، مدیرکل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر ایران به نمایندگی از مدیران و کارکنان امور عشایر کشور و مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان به نمایندگی از تعاونیهای عشایری از زحمات و تلاشهای مهندس قندالی در زمان مسئولیت سازمان امور عشایر قدردانی و برای دکتر علائی مقدم که شناخت خوبی از وضعیت جامعه عشایری کشور و پشتوانه قوی مدیریتی و علمی دارند، آرزوی موفقیت کردند.



تاریخ انتشار : 21 آبان 1399 18:45



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان امور عشایر ایران منصوب شد
  • سرپرست امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • انتصاب یک کهگیلویه و بویراحمدی در سازمان امور عشایر کشور
  • تغییر یک مدیرکل در کهگیلویه و بویراحمد/ گزینه جدید از قشقایی ست+بیوگرافی
  • عشایر کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 7000 تن گوشت قرمز تولید می کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler