مشروح اخبار


» وقف مشارکتی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات روز جامعه است



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد عنوان کرد: وقف مشارکتی یکی از بهترین راه کارها برای حل مشکلات روز جامعه است که میتوان با آن مشکلات بسیاری را حل کرد. 


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد اظهار کرد :وقف به دسته وقف عام و وقف خاص تقسیم می شود که وقف عام به موقوفه های اطلاق می شود که مصرف عمومی دارد و به تعبیر دیگر، ابعاد مختلفی از امور اجتماعی را مد نظر قرار می دهد نظیر آنچه که در رابطه با ازدواج جوانان، اشتغال، ساخت مسجد و حسینیه، حوزه سلامت و درمان، قرآن و کمک به مستمندان و... هزینه می شود و «وقف خاص» که مال یا ملک به افراد خاصی وقف می شود.
خورشیدیان گفت: واقف کسی است که عمل وقف را با توجه به شرایط آن انجام می دهد.

خورشیدیان عنوان کرد: در توصیف وقف می توان گفت عملی است صالح و باقی و مصداق روشنی است از تعاون و تعاضد، اتفاقی است عاری از منت و احسانی است خالی از اذیت و به دور از تحقیر شخصیت دیگران، تصدقی است دائمی، مستمر و بی ریا، وامی است بدون اضطراب بازپرداخت، تعدیل ثروتی است با رضا و رغبت که از این طریق با کنز اموال و تکاثر و همچنین بروز اختلافات طبقاتی فاحش مبارزه می شود.

وی گفت : خداوند متعال در قرآن کریم سوره نحل آیه ۹۶۰می فرماید:
«مَا عِنْدَکُمْ ینْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِینَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یعْمَلُونَ»
«آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست تا ابد باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به جا آورند.»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمدافزود: وقف مشارکتی یکی از بهترین راه کارها برای حل مشکلات روز جامعه می باشد که میتوان با آن مشکلات بسیاری را حل کرد. برای مثال با همکاری جمعی از مردم یک دهستان با طایفه یا چند دهستان و طایفه میتوان بیمارستانی ساخت که برای همیشه نیازهای بخش سلامت آن منطقه را حل کند یا ساختمانی ساخت جهت اسکان افراد مستمند بی سرپرست یا بد سرپرست فاقد مسکن و یا ساختن موقوفه ای جهت اشتغال و یا ازدواج جوانان.

وی یادآور شد: امام جعفرصادق علیه السلام می فرمایند: آنچه پس از مرگ برای انسان مفید است سه چیز است، صدقه جاریه ای که در زندگی خویش برقرار سازد و تا پس از مرگ او همچنان ادامه داشته باشد ملکی را وقف کند، رسم و روش خوبی در اجتماع رواج دهد که حتی پس از مرگ وی هم به آن عمل نمائی.»



تاریخ انتشار : 2 آبان 1399 11:00



» اخبار مرتبط:

  • وقف مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد: وقف به نیات خیر تداوم ...
  • وقف برای اشتغال و ازدواج نیاز روز جامعه است
  • در مرکز هیچ استانی موقوفه ای مثل موقوفه شهر یاسوج وجود ندارد
  • هیچ موقوفه‌ای در زمینه قرآن، بیماری‌های صعب‌العلاج و ازدواج جوانان در شهرست ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler