مشروح اخبار


» رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر



در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷ اس‌اس‌سی آئرو (SSC Ultimate Aero) با میانگین سرعت ۴۱۲.۲۲ کیلومتر بر ساعت طی دو گذر از جهت مخالف، عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را از آن خود کرده بود.

گروه وب گردی راک نیوز /فارس-خودروی آمریکایی «تواتارا» (Tuatara) شرکت SSC موفق شد با دستیابی به ۵۰۸.۷۳ کیلومتر بر ساعت (۳۱۶.۱۱ مایل بر ساعت) به عنوان سریع‌ترین خودروی خیابانی جهان لقب بگیرد.

در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷ اس‌اس‌سی آئرو (SSC Ultimate Aero) با میانگین سرعت ۴۱۲.۲۲ کیلومتر بر ساعت طی دو گذر از جهت مخالف، عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را از آن خود کرده بود. در طول این ۱۳ سال، این عنوان چندین بار دستخوش تغییر شده است و آخرین رکورد در اختیار خودروی کونیگزگ آگرا آر اِس (Koenigsegg Agera RS) با میانگین سرعت ۴۴۷.۱۹ کیلومتر بر ساعت بود.

درباره‌ی سوپر اسپورت بوگاتی شیرون ۳۰۰+ نیز بحث‌های زیادی انجام شده که باید در رکوردهای سرعت وجود داشته باشد، اما اتفاق نظر بر این است که این هایپرکار معیارهای رکورد را برآورده نمی‌سازد. حتی اگر به سرعت ۴۹۰.۴۸ کیلومتر بر ساعت رسیده باشد، تلاش برای ثبت سرعت، فقط در یک مسیر انجام شده و در جهت مخالف صورت نگرفته است.

هرچند بوگاتی درباره‌ی این موضوع توضیح داده است که چرا W16 در مسیر آزمون «اهرا-لسین» (Ehra-Lessien) مطابق با قوانین جهانی رکورد گینس در هر دو جهت حرکت نکرد، اما اکنون با ظهور یک خودروی سریع‌تر این موضوع اهمیت کمتری می‌یابد.
حالا این خودروی «اس‌اس‌سی تواتارا» (SSC Tuatara) است که عنوان غول سرعت را از آن خود کرده است. این خودرو روند ثبت رکورد خود را در همان مسیر ایالتی ۱۶۰ خارج از لاس‌وگاس و نزدیک به شهرستان پهرامپ (Pahrump) انجام داد. جایی که آگرا آر اِس نیز در نوامبر ۲۰۱۷ تاریخ‌سازی کرده بود و موفق شده بود رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی خیابان‌ها را کسب کند. اما در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) امسال، اس‌اس‌سی تواتارا با رانندگی «اولیور وب» (Oliver Webb) موفق شد رکورد Agera RS و حتی Chiron Super Sport 300+ را بشکند.

SSC با استفاده از خودروی تولیدی خود بر پایه‌ی لاستیک‌های خیابانی و سوخت غیرمسابقه‌ای، پس از حرکت در دو جهت مخالف، به سرعت متوسط ۵۰۸.۷۳ کیلومتر بر ساعت رسید. «تواتارا» موفق شد در یک مسیر ۴۸۴.۵۳ کیلومتر بر ساعت و در مسیر برگشت ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. حتی با وجود چنین سرعت خیره‌کننده‌ای اولیور وب اعلام کرد که خودرو همچنان قدرتمند کار می‌کند و اگر بادهای جانبی نبود، می‌توانست از این هم سریع‌تر برود.

خودروی شرکت SSC همچنین توانست رکوردهای جانبی سرعت را که پیش از این در اختیار «آگرا آر اِس» بود، بهبود ببخشد. این شرکت اعلام کرد که خودروی «تواتارا» رکورد جدیدی در سریع‌ترین مایل پروازی در جاده‌های عمومی با سرعت ۳۱۳.۱۲ مایل بر ساعت (۵۰۳.۹۲ کیلومتر بر ساعت) و سریع‌ترین کیلومتر پروازی در جاده‌های عمومی با ۵۱۷.۱۶ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

نیازی به گفتن نیست که حتی حداکثر سرعت مطلق ۵۳۲.۹۳ که در بالا به آن اشاره شد نیز برای ادعا به عنوان بالاترین سرعت در جاده‌های عمومی کافی است. به گفته‌ی الیور وب هایپرکار در ۵ ثانیه‌ی آخر تقریباً ۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و این نشان می‌دهد که هنوز جا برای دستیابی به رکورد بیشتر از این نیز وجود دارد.

«اس‌اس‌سی نورث آمریکا» (SSC North America) با استفاده از دستگاه‌های سنجش GPS تأییدشده و داشتن دو شاهد مجاز ثبت رکورد جهانی در محل، تلاش خود برای ثبت رکورد بالاترین سرعت را ساماندهی کرد. به طور متوسط حدود ۱۵ ماهواره توسط دستگاه سنجش مورد استفاده قرار گرفت تا شتاب و سرعت چشمگیر خودروی «تواتارا» (Tuatara) را در طول دو بار پیمودن مسیر که در طول یک ساعت انجام شد تعیین کند.
خودروی قدرتمند و سریع «تواتارا» با یک موتور دوقلوی ۵.۹ لیتری V8 با میل‌لنگ صفحه تخت است که با تغذیه از سوخت E85 به میزان ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین با رفتن به اکتان ۹۱ باز هم به عنوان یک موتور عظیم قادر است ۱۳۵۰ اسب بخار در این هایپرکار موتور وسط (Mid-Engine) تولید می‌کند که دارای وزن خشک ۱.۲۴۷ کیلوگرم و ضریب پسای (درگ) ۰.۲۷۹ است.

تولید ۱۰۰ خودروی محدود و تحویل مشتری درحال انجام است. قیمت این خودرو ۱ میلیون و ۶۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن ۱.۹ میلیون دلار برای نوع کاملاً بارگذاری شده با پنل نیروی نگهدارنده به سطح جاده است.

با لقب گرفتن تواتارا به عنوان سریع‌ترین خودروی خیابانی و نیز با کناره‌گیری رسمی بوگاتی از تعقیب رکوردهای سرعت بالا، تنها «هنسی» (Hennessey) با «ونوم اف۵» (Venom F5) و «کونیگزگ» (Koenigsegg) با «جسکو» (Jesko) هستند که می‌توانند برای شکستن رکورد سرعت با تواتارا رقابت کنند.

عکس‌ها: ثبت رکورد سریع‌ترین خودرو توسط «تواتارا»

Credit: SSC

منبع:موتور1

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 

رکورد سرعت خودرو در جهان شکسته شد +تصاویر

 



تاریخ انتشار : 30 مهر 1399 09:48



» اخبار مرتبط:

  • سانحه رانندگی در کیلومتر 10 جاده گچساران ـ بهبهان یک کشته بر جای گذاشت
  • گران​ترین لامبورگینی‌ها+تصاویر
  • کشته شدن 2نفردرحادثه رانندگي در محور ليکک - ممبي
  • توقیف یک خودرو با سرعت 193 کیلومتر
  • نخستین پژو 206 هیبریدی در کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler