مشروح اخبار


» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: سرعت پبشبرد امور آب و فاضلاب روستایی، قابل مقایسه با گذشته نیست



رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی را اقدامی مثبت از طرف وزارت نیرو دانست و گفت: سرعت پیشبرد امور مربوط به آب و فاضلاب روستایی، قابل مقایسه با گذشته نیست.


"حمیدرضا حاجی بابایی" در خصوص اقدام انجام شده برای یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار کرد: در راستای این یکپارچه‌سازی توان شرکت‌های آب و فاضلاب برای برطرف کردن مشکلات روستاها افزایش پیدا می‌کند.
وی با اشاره به شرایط قبلی شرکت‌های آبفار افزود: قبل از یکپارچه‌سازی، درآمد و اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب در شهرهای بزرگ بالا و در شهرهای کوچک نیز به نسبت کمتر بود و با توجه به اینکه عمدتاً در شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی درآمدی وجود نداشت، به همین دلیل این شرکت‌ها امورات محوله را با اعتبارات دولتی و به دشواری دنبال می‌کردند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از این طرح در روستاهای ما عمدتاً کار اساسی انجام نمی پذیرفت و در مقابل مشکلات موجود در کشور، کارهای که صورت می‌گرفت، اندک بود.
وی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را شرکتهای زیان‌ده دانسته و خاطرنشان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب روستاها به دلیل نبود اعتبارات و درآمد ناکافی موفق به انجام پروژه‌های آب‌رسانی نمی‌شدند و اجرای یک پروژه آبفا در این مناطق جزو معجزات بود.
حاجی بابایی طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامی مثبت از طرف وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: با اجرای این روند علاوه بر شتاب‌گیری کارها، شاهد افزایش رضایت عمومی هستیم چرا که این طرح مدیریت را یکپارچه کرده و توانسته هم سیاست‌گذاری را روان تر کند و هم مشکلات تفکیک روستا و شهر را برطرف کند.
وی با بیان اینکه این حجم از تسریع در امور آبفار واقعا عالی و قابل مقایسه با گذشته نیست، تاکید کرد : ما از این طرح به عنوان طرحی ارزشمند و به جا، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم و از شرکت‌های آب و فاضلاب میخواهیم توجه ویژه‌ای به روستاها و مناطق محروم داشته تا مشکلات برطرف شود. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: معتقدم باید در وزارت نیرو بازهم یکپارچه‌سازی انجام شود؛ ما باید در استان‌ها مدیریت یکپارچه آب و آب و فاضلاب داشته باشیم چراکه حل و فصل مشکلات روستا و مناطق محروم، مدیریت واحد را می‌طلبد.
وی در خصوص اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بعد از روند یکپارچه‌سازی، عنوان کرد: با تجمیع منابع این دو شرکت کارآمدی به خودی خود افزایش پیدا می‌کند و از طرفی به‌دلیل مطرح شدن بحث روستاها، اشتیاق مجلس برای کمک به شرکت‌های آب و فاضلاب استانی بیشتر خواهد بود.



تاریخ انتشار : 22 مهر 1399 14:10



» اخبار مرتبط:

  • ضرورت تسریع در خدمات رسانی به مشترکین با یکپارچه‌سازی شرکت آب و فاضلاب/ بهر ...
  • انتصاب جدید در آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
  • *مسوولیت معاونت برنامه ریزی شرکت آبفا کهگیلویه و بویراحمد به یک بانو رسید
  • انتصاب جدید در آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
  • اداره آب و فاضلاب روستایی منحل می شود/ادغام دو سازمان با مجوز دولت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler