مشروح اخبار


» با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر



آخرین آیین‌های مذهبی خاکسپاری مرحوم محمدرضا شجریان همراه با پخش نوای جاودانه ربنای عرفانی استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی اجرا و پیکر وی در خاک توس کنار حکیم ابوالقاسم فردوسی آرام گرفت.

به گزارش راک نیوز وبه نقل از ایرنا ؛با توجه به شراط حاد ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، آیین خاکسپاری مرحوم شجریان در محل دفن وی با تعدادی محدودی حدود ۱۵۰ نفر شامل خانواده وی، سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و برخی از مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه‌مندان به استاد در محوطه داخلی آرامگاه فردوسی برگزار ‌شد.

با توجه به حضور جمعیتی چند صد نفره از علاقه‌مندان استاد بزرگ موسیقی ایران در خارج از محل خاکسپاری، این مراسم بطور همزمان از تلویزیونهای بزرگ نصب شده در بیرون محوطه داخلی و جلوخان آرامگاه فردوسی در حال پخش است و مردم بطور مستقیم شاهد آن هستند.

مردم به نشانه علاقه خود به مرحوم شجریان، برخی از نواها و اشعار خوانده شده توسط آن استاد فقید همچون "مرغ سحر ناله سرکن"  را زمزمه می‌کنند.

استفاده از ماسک برای رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از نکات بارز برگزاری این مراسم است.

همچنین، نیروی انتظامی با مشارکت نیروهای حفاظت فیزیکی شهرداری مشهد برای برقرای امنیت این مراسم، در تلاش هستند.

خانواده مرحوم استاد محمدرضا شجریان نیز که دیشب وارد مشهد شده‌اند، صبح امروز و دقایقی پیش از آغاز مراسم خاکسپاری، به جمع دوستداران استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی در حومه مشهد پیوستند.

در حالیکه روز گذشته در کنار محل دفن اخوان ثالث مزار استاد شجریان آماده سازی و تصویر آن منتشر شده بود، اما امروز محل دفن پیکر استاد به درخواست خانواده ایشان به دلیل جانمایی نامناسب تغییر کرد و در کنار موزه آرامگاه فردوسی مشهد تدفین شد.

جمعیت دوستداران مرحوم شجریان نیز با دست نوشته‌هایی بر دست همچون "بدرود ای آفرین صدای صداها، صدایت هیچ وقت از دهان نمی‌افتد، شجریان زنده است" 

داریوش پیر نیاکان، سالار عقیلی، حامد بهداد، سهراب پورناظری، علی اکبر شکارچی، پوریا اخوان، زیدالله طلوعی، وحید تاج ، حسین ابریشام پور ، مجتبی عسکری، حمیدرضا نوربخش، معاون هنری وزیر ارشاد، مدیر کل دفتر موسیقی و طهمورث پورناظری مهمانان حاضر در این مراسم هستند.

خانواده آن مرحوم و فرزندانش در آرامگاه فردوسی حضور داشتند و در حین مراسم خاکسپاری همایون شجریان تصنیف "مرغ سحر" را بر مزار پدر خواند.

 

با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر

 

با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر

 

با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر

 

با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر

 

با نوای ربنا شجریان در خاک آرام گرفت +تصاویر

 



تاریخ انتشار : 19 مهر 1399 12:16



» اخبار مرتبط:

  • واکنش خانواده شجریان به شایعه فوت استاد آواز
  • تازه ترین خبر از آخرین وضعیت جسمانی استاد شجریان
  • اصغر فرهادی مستند شجریان را می سازد؟
  • حضور "جنتی "در کنسرت "شجریان "+عکس
  • کنسرت استاد شجریان و پورناظری‌ها در لس آنجلس برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler