مشروح اخبار


» تشخیص بیماری کووید-۱۹ از آنفلوآنزا بدون انجام تست



علائمی چون بدن درد، گلو درد، تب، سرفه، تنگی نفس، احساس خستگی و سردرد از جمله نشانه‌های مشترک میان این دو بیماری به حساب می آیند. هرچند که در برخی از علائم با یکدیگر تفاوت‌های اندکی دارند.

به گزارش راک نیوز وبه نقل از ژاپن تودی،یکی از تفاوت های میان دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا این است که افراد مبتلا به آنفلوآنزا معمولا در هفته نخست بیماری بیشتر احساس کسالت دارند. در مبتلایان به کووید-۱۹ افراد ممکن است در هفته دوم یا سوم بیماری بیشتر احساس کسالت داشته باشند و برای مدت زمان طولانی تری هم بیماری را تجربه می‌کنند.

تفاوت دیگر این است که بیماری کووید-۱۹ بیش از آنفلوآنزا موجب از بین رفتن حس بویایی و چشایی می‌شود. هرچند همه افراد این علائم را تجربه نمی‌کنند و به همین دلیل این نشانه، روشی قابل اعتماد برای تشخیص این دو بیماری نیست.

این تفاوت‌های بسیار ناچیز و گاهی غیرقابل تفکیک باعث می‌شود که همزمان با آغاز فصل شیوع آنفلوآنزا در نیمکره شمالی، انجام تست‌های تشخیصی اهمیت بیشتری پیدا کند. پزشک با در دست داشتن نتیجه آزمایش بهتر می‌تواند درمان صحیح بیماری را تشخیص دهد.

همچنین به گفته پزشکان آمریکایی احتمال اینکه فرد به طور همزمان به هر دو ویروس آلوده شود وجود دارد.

هر دو ویروس آنفلوآنزا و کروناویروس از طریق ترشحات بینی و دهان منتقل می شود. هر دو این ویروس‌ها می توانند پیش از آگاهی پیدا کردن فرد از بیماری خود به دیگران سرایت پیدا کند. دوره نهفتگی بیماری آنفلوآنزا کوتاهتر است به این مفهوم که فرد در مدت یک تا چهار روز احساس بیماری می‌کند هر چند در افراد آلوده کروناویروس دو تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا علائم عفونت در بدن بیمار ظاهر شود.

به طور میانگین بیماری کووید-۱۹ مسری‌تر از آنفلوآنزاست. هرچند بسیاری از افراد آلوده به ویروس کرونا، آن را به کسی منتقل نمی کنند اما تعداد کمی از مبتلایان به کووید 19 و دارای علائم، برای آلوده کردن عده زیادی در محیط زندگی خود کافی هستند و این ویژگیِ انتقال سریع، در ویروس کرونا به مراتب بیشتر از ویروس آنفلوآنزاست.

به گزارش ژاپن تودی، در حالی که امروزه برای برخی از نسخه‌های ویروس آنفلوآنزا واکسن وجود دارد اما هنوز برای بیماری کووید-۱۹ واکسنی کشف نشده است هرچند محققان در حال انجام تحقیقات نهایی روی چندین واکسن هستند.



تاریخ انتشار : 8 مهر 1399 10:48



» اخبار مرتبط:

  • ترتیب بروز علائم کرونا کشف شد
  • آلرژی فصلی را با کرونا اشتباه نگیرید
  • تکذیب شایعه وجود موارد ابتلا به ویروس کرونا در لنده
  • واقعی اما وحشتناک /آنفلوآنزا تاکنون جان ۵۶ نفر را گرفت!
  • موج آنفلوآنزا در کشور/ فوت 21 نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler