مشروح اخبار


» حدادیان 50 هزارتومان جریمه شد!



دادگاه انقلاب تهران حاج‌منصور را از اتهام تهدید به قتل اسفندیار رحیم‌ مشایی تبرئه کرد و برای سعید حدادیان به اتهام توهین به مقامات دولتی جریمه نقدی در نظر گرفت.   در پی سخنرانی ‌منصور ارضی و ‌سعید حدادیان درباره رئیس جمهور و رئیس دفتر وی در ماه رمضان سال گذشته، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.   
انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ از اعتراض به ادبیات آنان تا مشکوک و  سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها 8 ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی 11 روزه رئیس جمهور.
   شکایت از حاج‌منصور بر اساس ماده 669 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از حاج‌سعید بر اساس ماده 608 همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.
   شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواستی 30 صفحه‌ای برای آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دلیل فوت عموی وکیل مشایی برگزار نشد.
  دومین جلسه دادگاه نیز با وجود حضور وکلای طرفین دعوا، به دلیل نقص کیفرخواست مربوط به شکایت رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.
  اما در نهایت، دادگاه مداحان ساعت 10 صبح روز دوشنبه اول آبان با حضور نماینده دادستان در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و آخرین اظهارات و دفاعیات نماینده حقوقی دولت و وکلای طرفین اخذ شد.
  بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه 26 انقلاب هفته گذشته صادر کرده، حاج‌منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه شده است.
  همچنین سعید حدادیان بر اساس ماده 608 قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
   این رأی که به گفته یک منبع مطلع، مراحل قانونی را طی کرده و آماده ابلاغ است، «بدوی» بوده و حکم صادره ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است.



تاریخ انتشار : 23 آبان 1391 22:13



» اخبار مرتبط:

  • محکومیت یکی از بازپرسان پرونده پالیزدار
  • دستمزد وکیل مداحان چه مبلغي است؟
  • اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام مداحان تهرانی
  • محکومیت مداح معروف 5 هزار تومان است نه 50 هزار تومان!
  • محاکمه مداحان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام