مشروح اخبار


» ملاک عمل گمرک برای ترخیص درصدی کالاهای دارای اولویت ۱ و ۲ موجود در اماکن گمرکی چیست؟



معاون فنی گمرک ایران ضمن پاسخ به این سوال دارا بودن «ثبت سفارش بانکی» و قرار گرفتن «در صف تأمین ارز» را دو شرط اصلی برای استفاده از این تسهیلات برشمرد.

 

 

 

به گزارش راک نیوز و به نقل از گمرک ایران ؛ معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با پذیرش پیشنهاد گمرک ایران توسط مراجع ذیصلاح و ابلاغ آن به گمرکات اجرایی روند ترخیص کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر تسریع می گردد.

بنابراین گزارش، مهرداد جمال ارونقی گفت: وفق مصوبات ابلاغی به گمرک اجازه داده شده است نسبت به ترخیص درصدی از کالاهای دارای اولویت ۱ و ۲ گروه کالایی موجود در اماکن گمرکی ، مناطق آزاد و ویژه یا آنهایی که به اماکن مذکور وارد می شوند، دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در صف تأمین ارز بانکی قرار گرفته اند اقدام نماید. گمرک در تعیین درصد فوق، شاخص هایی را از قبیل مأخذ کالا ، اهلیت و سوابق قبلی واردکننده ، ماهیت و نوع کالا و گروه بندی کالایی را ملاک عمل قرار می دهد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: براساس مکاتباتی که صورت پذیرفته و پیشنهاداتی که ارائه و مورد پذیرش قرار گرفته است ، متعاقب ابلاغ بخشنامه مربوطه؛ از ابتدای تیرماه سال جاری ، گمرکات اجرایی کشور نسبت به ترخیص ۹۰٪ از کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیری که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و درصف تأمین ارز بانکی قرار گرفته اند اقدام می نمایند.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خاتمه با اشاره بر اینکه ترخیص ۹۰٪ کالای اظهاری ، صرفاً برای کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر می باشد، دارا بودن «ثبت سفارش بانکی» و قرار گرفتن «در صف تأمین ارز» را دو شرط اصلی برای استفاده از این تسهیلات برشمرد و گفت:  به نظر می رسد با اجرایی شدن این فاز، روند ترخیص کالاهای اساسی، ضروری و فسادپذیر شتاب بیشتری به خود گرفته و مقدار کمی از کالا در بنادر و گمرکات کشور دپو گردد. «حمل یکسره» ، «ترخیص شبانه روزی» و «ترخیص نسیه»، از تسهیلات دیگری است که معاون امور گمرکی گمرک ایران قبلاً در این خصوص توضیحات لازم را ارائه نموده است.

پایان خبر/

 



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 18:56



» اخبار مرتبط:

  • معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران :کالاهای « در صف تأمین ارز» ترخیص می شوند
  • معاون گمرک ایران خبرداد: تسهیلات ویژه گمرک در راستای ترخیص کالاهای اساسی و ...
  • ۲خبر خوب معاون گمرک ایران ؛ مشکل کاغذهای وارداتی حل شد/تشریفات ترخیص برنج ه ...
  • نامه معاون فنی گمرک ایران به سازمان توسعه و تجارت ؛ چاره ای برای تسهیل در و ...
  • توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام