مشروح اخبار


» اعتبارنامه نماینده مردم گچساران و باشت به کمیسیون تحقیق ارسال شد



نمایندگان با وارد دانستن اخطار زاکانی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را کمیسیون تحقیق اعتبار نامه ارجاع دادند.

به گزارش راک نیوز از کهگیلویه و بویراحمد، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز بررسی شد.

نهایتا وکلای ملت اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رأی گذاشته و با 159 رأی موافق اخطار وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانستند و نهایتا اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم ارسال شد.

نمایندگان مجلس نهایتاً اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 159 رأی موافقت، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه وارد دانستند که بر این اساس اکثریت نمایندگان نسبت به وارد بودن اخطار زاکانی رأی مثبت دادند.

بر اساس این گزارش اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 93، 85، 72 و 73 قانون اساسی عنوان کرده بود: اصل 85 قانون اساسی عنوان می‌کند که حق نمایندگی قائم به شخص است و این حق واگذاری به شعب واگذار نشده است، بنابراین ما نمی‌توانیم چیزی تصویب کنیم که خلاف مذهب و اصول قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: در سال 97 آیین نامه داخلی مجلس نیز در این خصوص اصلاح شده است و بنابراین باید اخطار بنده به رأی گذاشته شود.

در ادامه نیز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانست و آن را به رأی گذاشت اکثریت نمایندگان با اخطار وی موافقت کردند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس به مدت ۱۵ روز مهلت دارد تا اعتبارنامه منتخب گچساران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کرده و گزارش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحن علنی مجلس ارسال کند.


غلامرضا تاجگردون در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارجاع اعتبارنامه خود به کمیسیون تحقیق توسط نمایندگان گفت: جناب آقای رئیس، من در انصاف و عدالت حضرتعالی و هیأت رئیسه با همه تذکرات شکی ندارم اما خواهش می‌کنم توجه فرمایید انتظار داشتم قبل از رأی‌گیری عنایتی داشته باشید اما اراده حضرتعالی و جمع حاضر بر این بود که این اخطار وارد تشخیص داده شود و به رأی گذاشته شود، برخلاف آنچه هیأت رئیسه اعلام کرد در خصوص رویه اعمال رأی شعبه در صحن علنی تا به امروز چیزی نگفته و توکل بر خدا کردم.

وی ادامه داد: دوستان عزیز فرآیندی را طی و مجموعه‌ای از اطلاعات را به شورای نگهبان دادند و پاسخ‌هایی دریافت کردند. آقای رئیس برخلاف تمام قوانین، آیین‌نامه‌ها، شعبه و نایب رئیس حضرتعالی پس از گذشت زمان اعتراضات به شورای محترم نگهبان نامه نوشتند، من وظیفه دارم از شورای نگهبان تشکر کنم چرا که بالاخره دوره اولم نیست که منتخب می‌شوم. در شعبه علیرغم اینکه قانون و آیین‌نامه اجازه نمی‌داد موضوعات بررسی و اعمال شد. همچنین خدمت شما رسیدم و سخنگویتان مصوبه‌تان را اعلام کردند.

تاجگردون افزود: من نمی‌دانم امروز بر اساس چه چیزی بر حضرتعالی اینطور محرز شد که این کار را انجام دهید. آیا اگر اشخاص دیگری در شعبه به آنها تذکر داده می‌شد یا به عبارت دیگری به آنها اعتراض می‌شد و امروز یک نفر دیگر می‌گفت من بر اعتراضم باقی هستم و آن یکی غلامرضا تاجگردون نبود که مظلومانه می‌خواهید در این مجلس با او برخورد کنید، آقای دکتر این رویه خوبی نیست.

منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن. یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید. دنیا گوشه کوچکی از نشان آخرت است، من در هر مقام و منصبی که باشم باید پاسخگوی هر احدالناسی از جامعه باشم، حتما هم در شعبه تحقیق حضور پیدا خواهم کرد اما خواهش می‌کنم به این بسنده نکنید، شما وظیفه دارید که شرع و قانون را رعایت کنید./

 

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تاجگرون گفت: من و هیأت رئیسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آئین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید.

وی گفت: وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد ما این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشتیم که این موضوع دقیقا مُرّ آئین‌نامه است.

وی افزود:‌شورای نگهبان شما را تأیید کرده است ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است در آئین‌نامه هم  عنوان شده که باید در مجلس اتفاق نظر باشد که این موضوع را هم به رأی مجلس گذاشته‌ایم لذا شما باید به رأی مجلس احترام بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و 15 روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید؛ کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تایید می‌کند و یا رد اما اگر این اعتبارنامه رد شد موضوع مجددا به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهار نظر کند./فارس


 



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1399 10:12



» اخبار مرتبط:

  • اعتبارنامه تاجگردون در شعبه ۱۲ مجلس تایید شد
  • کمیسیون تحقیق، فردا در صورت رد اعتبارنامه نماینده گچساران به پرونده ورود می ...
  • رای گیری برای اعتبارنامه نماینده گچساران به فردا موکول شد
  • مکاتبه با شورای نگهبان برای اعتبارنامه تاجگردون
  • اعتبارنامه کدام نمایندگان مجلس یازدهم تصویب نشد؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    • بابا حیدر

    • 21 خرداد 1399 07:17
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    به نظر من باید مردم گچساران و باشت یک صدا از تاجگردون درخواست کنند مجلس را ترک کند و حتی دیگر در کمیسیون تحقیق و رای گیری مجلس هم شرکت نکند .چرا که این ماجرا کمکم مردم را عصبی کرده و بدخاهان هم منتظر کوچکترین حرکت هستند .مجلس را ترک کند اگر آقایان تشخیص دادند گچساران و باشت هم باید نماینده داشته باشد حتما خبرمان میکنند .
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    چچقدر خوب ست قانون برای همه یکسان باشد هم برا تاجگردون وهم برایمن وبقیه الان تاحگردون در نوضع قدرت نیست پس باید هرکی از راه می رسد یه پا به او بزنیم دوس دارم عین قانون رعایت شود و خدای ناکرده از روی قصد وغرض ورزی نباشد نه تاجگردون می شناسد مرا و هیچ وقت گذرم به وی نیافتاد و اگه تاجگردون از رانت قدرت استفاده کرده و مداراک مشهود ست باید حوابگو باشد ولی وقتی شورای محترم نگهبان رای مثبت می دهد خوب ست مثبت اندیشی کنیم و نمایندگان زاگرس عین زاگرس فارغ از نشی سیاسی عین زاگرس راسخ به پشتیبانی نماینده گچساران می پرداختند امیدست مشکل ایشون حل شود جه بسا اگه برا هرکدوم از زاگرس نشینان بود ایشون به دفاع از اون نماینده می پرداختند ودر آخر به قانون گردن مینهیم
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام